Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko Psykiatrit kuinka uskonnollisia

Vierailija
23.11.2017 |

Meinaan että uskaltaako tai kannattaako puhua omasta homoseksuaalisuudestaan heille?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä uskonnollisia kuin espoolaiset ja tummatukkaiset.

Vierailija
2/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä uskaltaa. C'mon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko sama rautalangasta väännettynä? -Ap

Vierailija
4/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että psykiatriaan erikoistunut lääkäri on ammatti, eikä siitä voi päätellä henkilön uskontoa/uskonnollisuutta. Psykiatrille kuuluu kertoa rehellisesti itsestään ja mieltä painavista asioista, myös siitä homoudesta jos se on hoitosuhteelle merkittävä asia.

Vierailija
5/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaan että uskaltaako tai kannattaako puhua omasta homoseksuaalisuudestaan heille?

Niin uskonnollisuushan ei tarkoita sitä, että suhtautuisi homoseksuaalisuuteen nuivasti. Tiedän psykiatrin, joka on myös pappi ja valmis esim. vihkimään samansukupuolisia pareja.

Vierailija
6/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että psykiatriaan erikoistunut lääkäri on ammatti, eikä siitä voi päätellä henkilön uskontoa/uskonnollisuutta. Psykiatrille kuuluu kertoa rehellisesti itsestään ja mieltä painavista asioista, myös siitä homoudesta jos se on hoitosuhteelle merkittävä asia.

Ok, kiitos että sain asiallisen vastauksen, eikä mitään vi*un idiootti juttua :)

Vierailija
7/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin joku nuori mies yrittäisi parodioida mua ja paria edesmennyttä ketjuani kömpelösti. :D Hei, oikeasti: olen varmaankin nolouden ylipapitar, mutta ettekö ymmärrä, että oikeasti elämäni on todella traagista kituuttamista? En mä täällä hengailisi ja kirjoittelisi, jos olisi ns. parempaa seuraa. Veikkaan, että ap:lla on onnellinen parisuhde naisen kanssa ja kaikki hyvin...ja hän naureskelee onnettomampien kustannuksella.

Vierailija
8/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin joku nuori mies yrittäisi parodioida mua ja paria edesmennyttä ketjuani kömpelösti. :D Hei, oikeasti: olen varmaankin nolouden ylipapitar, mutta ettekö ymmärrä, että oikeasti elämäni on todella traagista kituuttamista? En mä täällä hengailisi ja kirjoittelisi, jos olisi ns. parempaa seuraa. Veikkaan, että ap:lla on onnellinen parisuhde naisen kanssa ja kaikki hyvin...ja hän naureskelee onnettomampien kustannuksella.

Tää juttu ei liittynyt mitenkään sinuun. En ole käsi sydämellä edes nähnyt aloitustasi asiaan liittyen.

Vierailija
9/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä muka kuvittelet että olet ainoa tän asian puitteilta?

Vierailija
10/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivusta heitto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska muut palstalaiset aina "tunnistavat" mut, kun otan lähes vastaavan teeman puheeksi. :( Mutta tsemppiä sinulle. Itselläni on hieman vaikeaa kieltämättä tähän teemaan liittyvien pulmieni kanssa.

Vierailija
11/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska muut palstalaiset aina "tunnistavat" mut, kun otan lähes vastaavan teeman puheeksi. :( Mutta tsemppiä sinulle. Itselläni on hieman vaikeaa kieltämättä tähän teemaan liittyvien pulmieni kanssa.

Ok.

Vierailija
12/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Ja toivon, ettei kukaan live-elämässä tuntemani tunnista minua täältä. Olen pahoillani, että kiinnostuin vähän väärästä ihmisestä liikaa. Uskon, että tietyt ihmiset toivovat kuolemaani jne. Olen tässä ollut hyvin lähellä lähteä oman käden kautta. Oon todella onneton. Aivan kuin oma syyllisyydentuntoni ei jo yksistään riittäisi, mutta olen takuuvarmasti joidenkin ihmisten yleisen pilkan ja naurun aihe. :'(

Vierailija
13/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme psykiatriani ovat olleet ei-uskovia. Heitä ei homot hetkauta.

Vierailija
14/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Ja toivon, ettei kukaan live-elämässä tuntemani tunnista minua täältä. Olen pahoillani, että kiinnostuin vähän väärästä ihmisestä liikaa. Uskon, että tietyt ihmiset toivovat kuolemaani jne. Olen tässä ollut hyvin lähellä lähteä oman käden kautta. Oon todella onneton. Aivan kuin oma syyllisyydentuntoni ei jo yksistään riittäisi, mutta olen takuuvarmasti joidenkin ihmisten yleisen pilkan ja naurun aihe. :'(

Erittäin ikävää jos asiat on näin kuten sanoit. :( Voimia jaksamiseen sinulle.

Vierailija
15/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2. Toinen on erittäin uskonnollinen ja toinen ateisti. Uskonnollisen kanssa emme ole jo moista jutelleet, mutta tiedän, että hän ei heitä hyväksy. Siltä ateistille olen kysynyt. Hän pitää sitä mielen sairautena, ainakin sanoi mulle niin.

Vierailija
16/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiartin uskonnolla ei ole väliä, koska hänen ainakin tulisi jättää omat mielipiteensä keskustelun ulkopuolelle ja kuunnella asiakastaan.

Vierailija
17/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 2. Toinen on erittäin uskonnollinen ja toinen ateisti. Uskonnollisen kanssa emme ole jo moista jutelleet, mutta tiedän, että hän ei heitä hyväksy. Siltä ateistille olen kysynyt. Hän pitää sitä mielen sairautena, ainakin sanoi mulle niin.

Joko sulta on mennyt tuttavasi pahasti sekaisin, tai sitten toinen tuntemasi psykiatri on pahasti aikaansa jäljestä tutkimustuloksiin perehtymisessä. Tai kolmas vaihtoehto, olet provo.

Vierailija
18/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrien, kuten muidenkin ihmisten vakaumukset vaihtelee. Mutta hänen kuuluu pitää nämä omana tietonaan samoin kuin vaikka poliittiset kantansa, eikä ne saa vaikuttaa hoitopäätöksiin. 

Itse tunnen erään psykiatrin joka ihan mainostaa joskus lehdessä "Kristitty psykiatri", syystä että jotkut uskovaiset pelkäävät mennä psykiatrille koska ajattelevat että heidän uskonsa ja siihen kuuluvat uskomukset (esim. henkivallat) leimataan suoraan mielisairaudeksi. Ja lisäksi asiakkaalle uskoon liittyvät asiat voi olla merkittäväkin ahdistuksen lähde joten hyvä on että niistä voi samoin uskovalle avoimesti puhua. Mutta tämäkään psykiatri ei ikinä ketään homoseksuaalisuuden takia leimaisi kielteisesti. Hän ei kannata homoavioliittoja eikä adoptiota, sen tiedän, mutta pitää homoseksuaalisuutta itseään ihan vaan luonnollisena ilmiönä jota on eläimilläkin - eikä varmasti ikinä töisi noita avioliittokantojaankaan asiakkaille esiin.

Vierailija
19/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaaleiksi synnytään, että teissä ole yhtään mitään vikaa. Jokainen koulutettu psykiatri tietää tilanteen eikä leimaa täysin normaaleja ihmisiä.

Leimaajia on vain fanaattisesti uskovaisissa ja tietämättömissä ihmisissä.

Vierailija
20/21 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiartin uskonnolla ei ole väliä, koska hänen ainakin tulisi jättää omat mielipiteensä keskustelun ulkopuolelle ja kuunnella asiakastaan.

Pitäisi, todellakin. Käytännössä niin vain ei aina ole. Oma tapaukseni ei mitenkään liittynyt homoasiaan mutta oli kokemuksena karmea. Täyshullu natsiakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi