Aloittaako nuoret seksielämän nykyään jo 13-14v?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku aloittaakin. Oma tyttäreni kohta 17-vuotias, hän ei ainakaan, siis vielä.
Mistä tiedät? Et mistään vaikka itsellesi niin uskottelet.
No esimerkiksi siitä, jos ei ole parisuhteessakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku aloittaakin. Oma tyttäreni kohta 17-vuotias, hän ei ainakaan, siis vielä.
Saattaa tulla yllätyksenä, käy vaikka istumaan jos satut pyörtymään, mutta seksiä varten ei tarvitse olla parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ihan lapsi vielä 14-vuotiaana ja kiltti perhepoika ja pärjäsin hienosti koulussa, mutta seksin himo oli ihan käsittämätön.
Sain sitten heti 20-vuotiaana.
Siinä välissä meni jörjetön määrä energiaa haaveilemiseen ja tumputtamiseen.
Jälkikäteen mietin että ei välttämättä tehnyt hyvää. Jospa olis edes välillä päässyt panolle vaikka edes lukioiässä niin olis ollut rauhallisempi ja keskittynyt enemmän asiallisiin asioihin.
T. Mies, joka ei ikinä oppinut hillitsemään impulsiivisuuttaan, vaikka muut oppii sen viimeistään teininä.
Naisen kommentti. Et voi ymmärtää minkälaista miehen panetus on. Sitä ei hillitse mikään ja vähänpä tiedät jos muuta kuvittelet.
Kyllä naiset varsinkin ovat huomanneet ettei miehen panetusta hillitse sekään, että nainen kieltäytyy.
80- luvulla luokan tuhmat tytöt yläasteella ylpeilivät parikymppisillä poikakavereillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peniksen saa työnnettyä vaginaan vaikka ei olisikaan parisuhdetta.
"Kyllä naiset varsinkin ovat huomanneet ettei miehen panetusta hillitse sekään, että nainen kieltäytyy."
Tämä on ikävä lieveilmiö mutta kertoo sen tunteen voimakkuudesta. En hyväksy tekoa mutta miehenä ymmärrän syyn.
Vierailija kirjoitti:
80- luvulla luokan tuhmat tytöt yläasteella ylpeilivät parikymppisillä poikakavereillaan.
Ei ollut mun kaveripiirissä.
Kyllä jotkut aloitti silloin enen vanhaan tuossa iässä. Nykyään se on yleistynyt.
Kehitys vaikuttaa. Jos menkat alkaa 9v nii varmasti harrastaa aiemmin seksiä kuin tyttö jolla ne alkavat 15v. Jostain syystä hormoonit ohjaa tätä toimintoa...
Minunkin piti, kun kaveritkin kehuivat jo kovasti bylsineensä. Olin tosi epävarma nuorena ja kaikki mitä muut teki, piti tietysti tehdä itsekin. Olisin voinut odottaa pidempäänkin, mutta olin siis 14-vuotias. Aika rävellystä se oli. Tulin mm. likan reisille.
Minä poika tulin isäksi 15 vee!!!
Vierailija kirjoitti:
Kehitys vaikuttaa. Jos menkat alkaa 9v nii varmasti harrastaa aiemmin seksiä kuin tyttö jolla ne alkavat 15v. Jostain syystä hormoonit ohjaa tätä toimintoa...
Kulttuuri vaikuttaa myös. Murrosikä on aika istunut, seksin harjoittamisen aloitus myöhentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mun kaveripiirissä.
Ehkä ei, mutta ilmiö oli todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri vaikuttaa myös. Murrosikä on aika istunut, seksin harjoittamisen aloitus myöhentynyt.
Oikoluku tekee outoja, aikaistunut.
Riippuu maasta ja maanosasta,tietyissä maissa on jo tuhansiavuosia sitten alettu köyrimään 10 -12 vuotiaita lapsia.
Muistakaa joo ihmeessä sheimata lapsianne tällaisista asioista. Sehän ei ole seksuaalista väkivaltaa eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että nämä asiat ovat niin omituisen kompleksisia ja traumatisoivia.
Osa aloittaa ja osa ei. Ihan niinkuin vuosikymmenten ajan jo.
Yli puolet 14v tytöistä on jo korkattu. Pojilla keskimäärin seksielämä alkaa 16-20 vuotiaina.
Joskus vuosituhannen vaihteessa lienee lapsuus ollut lyhimmillään ja seksielämä aloitettiin aikaisin.
Nykyään lapsuus ja leikkiminen on palannut takaisin 10-13V elämään, harva yläasteikäinen nykyään seurustelee.
Nykyään nuoren aikuisen ja 13-15v ikäisen seksisuhde on automaattisesti poliisi- ja lastensuojeluasia, vielä 90- luvulla nuo olivat tavallisia.
Nuoret ovat myös raittiimoia kuin ennen.
T: 70- luvun lapsi