Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpäivä = vapaapäivä?

Vierailija
22.11.2017 |

Etäilen huomisen. Ajattelin kuitenkin tehdä töitä. Mites on teillä muilla mennyt?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuen etapaivasta ja siita mita pitaa paivan aikana / seuraavina saada aikaiseksi. Jos normaalikiireet ja priot, normityopaivan tyot tekee 3-4h aikana - tyopaivasta kuluu oikeasti hurja maara aikaa muuhunkin kun itse tyontekoon. Tosin tyoni ei olekaan pelkastaan tuottaa powerpointteja, exceleita ja raportteja vaan ne ovat lopputuotteita. Loppuaika tyopaikalla kuluu muiden coachaukseen, sparraukseen, ideoiden ja ajatusten vaihtoon seka palavereihin. Raakaa tyota on 30-50% ajasta. Kevaalla esimerkiksi yhden toimeksiannon johon sain 130h laskutettavaa aikaa kaytin ehka 40-50% tunneista, joista neljasosa meni palavereihin ja puheluihin. Raakaa tyota ja lopputuotetta tekee kylla nopeasti.

Montako prosenttia säästät sillä että jätät ääkkösistä pisteet laittamatta?

Siihen nähden että koneessani ei ole skandinäppistä vastaukseni on että yllättävän paljon. Tulin iloksesi kirjoittamaan tämän kommentin puhelimella.

Vierailija
22/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn työpaikalla vain palavereissa yms. Muuten teen työt kotona tai asiakkaiden luona. Työ on urakkaluontoista, joten on ihan oikeus ja kohtuus, että saa itse päättää työaikansa ja työjärjestelynsä.

Olen myös aika nopea, kun saan tehdä työni rauhassa, joten etäpäivinä usein riittää noin 4-5 tuntia töitä päivässä. Ei sillä millekään huippupalkoille pääse, mutta tarpeen tullen voin ottaa lisää urakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyyppistä työtä teen ja 50 % työajasta etänä. Työn tuottavuus on kyllä mitattavissa ja tulosta seurataan. Niiltä joilta hommat ei suju etänä, otetaan tarvittaessa etätyöluvat pois. Etäpäivät on tehokkaampia kuin toimistopäivät joissa on keskeytyksiä mitä milloinkin. Laittelen kyllä pyykit pyörimään ja astioita koneeseen mutta muuten tiiviisti ihan oikeita töitä tehdä, on se silti vapaampaa.

Vierailija
24/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etatyopaivana parasta on se etta voin tehda toita vaikka 8-10 aamulla, blokata kalenterin 10-12 valilla ja kayda liikkumassa ja tehda toita loppupaivan tehokkaasti. Olen valmis toiden ja liikunnan kanssa viimeistaan klo 18 jonka jalkeen voin omistautua perheelle loppuillaksi ja tehda lasten kanssa jotain kivaa.

Vierailija
25/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tehnyt pelkkää etätyötä 3 kuukautta. Mikäs tässä on työskennellessä... Menen kohta nukkumaan pariksi tunniksi ja vasta sitten aloitan työpäivän.

Vierailija
26/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä on pakko tehdä töitä. Jos etätöissä ei saa tehtyä mitään, niin se on automaattisesti muiden ja pomon silmissä laiskottelua. Sen sijaan toimistolla voi lusmuta koko päivän ja kukaan ei syytä silti laiskottelusta, koska selitykset on aina uskottavia, ettei saa jotain hommaa tehtyä. Sitähän automaattisesti on yrittänyt, kun kerran on työpaikalle tullut...

Mulla on useampi kaveri ja ex-työkaveri, jotka tekee etätöitä. Useimmat saa enemmän aikaiseksi kuin toimistolla hyvänäkään päivänä. Toisaalta yksi entinen työkaveri kertoi etätöiden syyksi sen, ettei tarvi viedä lasta (11kk) hoitoon.

Vierailija
27/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan etätyöpäivänä enemmän aikaan vaikka työskentelen löysemmin. Avokonttori syö suurimman osan työtehosta.

Vierailija
28/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi silloin näennäisesti jotain työtäkin tehdä puoli tuntia. Mielellään sellaisia mitä on töissä tehnyt melkein valmiiksi, voi etälomalla kuitata tehdyksi. Näyttää hyvältä ja tehokkaalta. Lopun päivän voi sitten lorvailla tai tehdä omia hommia.

Vierailija
29/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtietokone auki koko päivän. Pomo näkee että olen ahkera. Oikeasti teen jotain ihan muuta.

Vierailija
30/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän jopa läheisilleni tekeväni töitä etäpäivänä. Silloin saan olla ihan rauhassa ilman häiriöitä kotona nukkumassa.

Vierailija
31/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saan paljon aikaan etäpäivänä, mutta kyllä mä joskus käytän sitä vapaapäiväilyynkin. Että teen vaan välttämättömät työt ja lähden vaikka shoppailemaan. Silti tulee joskus esim viikonloppuisin tehtyä duunia, että samoihin menee kuitenkin.

Vierailija
32/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöpäivät ovat paljon parempia kuin normityöpäivät. Voin hoitaa lasta kotona, siivota ja laittaa ruokaa. Kampaajallakin voi käydä ilman, että siihen pitäisi pyytää erikseen lupa. Etätyöpäivät ovat paljon mukavampia kuin toimistossa työskentely.

Vierailija
33/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi töissä nykyisessä työpaikassani, jos meillä ei olisi etätyömahdollisuutta. Normaalina toimistopäivänä ei ehdi käydä missään. Säännölliset etäpäivät ovat pelastus. Voi käydä pankissa, kampaajalla, virastoissa ym missä ei tavallisena työpäivänä voisi käydä.

Vierailija
34/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä saan paljon aikaan etäpäivänä, mutta kyllä mä joskus käytän sitä vapaapäiväilyynkin. Että teen vaan välttämättömät työt ja lähden vaikka shoppailemaan. Silti tulee joskus esim viikonloppuisin tehtyä duunia, että samoihin menee kuitenkin.

Siis oikeesti lähdet shoppailemaan? Itse en kyllä uskaltaisi, jos sattuisi joku onnettomuus. Siinäpä olisi selittämistä mitä teen kaupungilla etätyöpäivänä. Ruokatunnilla tietysti ihan ok. 

Vierailija
35/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt päivällä asioilla etätyöpäivänä, mutta silloin olen myös tehnyt hommia illalla ja/tai viikonloppuna. Työt on siis tullut tehtyä, mutta osa normaalin työajan ulkopuolella.

Vierailija
36/36 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä tulee ihan töitä tehtyä, toki huomaan sen, että en ole ihan niin tehokas kuin toimistolla ollessa. Kotona ollessa saa sentään keittää hyvät kahvit, koska työpaikan kahviautomaatin kahvit ei oikein mieltä lämmitä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan