Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää mahdollistaa tuloja bloggaajille

Elli
22.11.2017 |

Ärsyttääkö ketään muuta se, että lukemalla blogeja mahdollistaa näille omasta elämästään kirjoittaville amatööreille tulonmuodostusta?

Ja sekin ärsyttää kun blogistit kirjoittavat blogeissaan työnteosta, kun viittaavat siihen blogin kirjoittamiseen? Kuka muu ammattimainen kirjoittaja kirjoittaa työnteostaan niin taajaan?

Olen pitänyt blogien lukemista harmittomana ajanvietteenä, ja toisinaan huonohkoille kirjoittajille naureskeluna (tiedetään, alhaista), mutta tullut ajatelleeksi tätä tulonmuodostusaaspektia vasta viime aikoina

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä ärsyttää kun heidän tulonsa ovat aivan ylimitoitettuja työn tärkeyteen nähden. 

Vierailija
2/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Enkä klikkaa enää yhteenkään. Enkä varsinkaan xentun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää. Tampereella on ruokabloggaajien piiri, jotka kutsutaan aina ravintoloihin. Joku Food Society vai mikä tämä bloggareiden piiri nyt onkaan.

Samat tyypit aina mussuttavat ilmaista ruokaa kehuen, muodon vuoksi vähän arvostellen. Älykköinä itseään pitäen muistavat mainita esim. tonnikalan eettisiä pyydystysmenetelmiä ja taas suu jauhaa hyvää ja kallista. Ilmaiseksi. Ei oikein nappaa käyttää ravintolaa, jonka markkinointi on näiden samojen naamojen hallussa.

Vierailija
4/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, kun luen hyvien tyyppien blogeja. Sellaisten, jotka mielellä neuvovat toisia miten hekin voivat samaan päästä.

Vierailija
5/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne sivustot joilla ei ole ansaintamallia/tavoitetta taustalla.

Vierailija
6/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa lukemaan mun blogia! En ole ikinä tienannut sillä senttiäkään enkä ikinä saanut bloginäkyvyyttä vastaan mitään tavaraa tms.

Mutta en bloggaakaan vaatteista tai päivän ateriasta vaan pikkubudjetin sisustamisesta, kierrätysmateriaaleista askartelusta ja kaikenlaisista DIY-jutuista. Eikä mun kotona ole juuri mitään valkoista.

Vierailija
7/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua ärsyttää jos toinen ihminen tienaa? Ei se oo millään tavalla sulta pois?

Itse luen blogeja, joiden sisällöstä nautin. Klikkaan niissä olevia linkkejä tms jos itse haluan ja koen kyseisen tuotteen itselle kiinnostavana. En näe miten tämä on itteltäni pois jos joku toinen tienaa siitä. Jos bloggaaja tms. kirjoittaa pelkkää mainostettua sisältöä mikä on väkisin väännettyä ja tämä ei kiinnosta niin jätän hänen bloginsa vastaisuudessa lukematta.

Mitä jos miettisit sitä siltä kantilta, että myös tuon bloggaajan tulot kerryttävät suomalaisten verokantaa. Eli se että joku tienaa klikkauksillasi niin kasvattaa paitsi hänen niin myös valtiomme kukkaroa. 

Vierailija
8/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. En kylläkään mitään blogia seuraa aktiivisesti. Joskus kun etsin tietoa jostain asiasta niin saatan päätyä blogiin. Esimerkiksi eräs meikkiblogi on ollut todella hyödyllinen. Pidän blogeista joista saan tietoa jota tarvitsen.

Vierailija
9/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvien blogien kohdalla ei niin ärsytäkkään, muu kuin tuo, että tavallaan niin "hömppätyöstä" joku saa rahaa. Mutta selailen jostain perverssistä tirkistelynhalusta mielestäni ei-niin-hyviä blogeja...

Olen kai vaan hiukan peruskateellinen ihminen. Ja blogien kohdalla ärsyttää se, että homma ikään kuin alkoi henkilökohtaisena harrasteluna, vähän niin kuin vertaispohjalta. Ja sitten yhtäkkiä yhdet tienaakin sillä.

Verokertymä hyvä pointti!

-ap

Vierailija
10/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Kyllä se bloggaja on ne tulonsa ansainnut jos on tuottanut jotain mua kiinnostavaa sisältöä. Enempikin harmittaa se, ettei kaikki hyvät bloggaajat hyödy rahallisesti mitenkään, vaikka syytä olisi.

Vierailija
11/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogien lukeminen on täysin vapaaehtoista.

Vierailija
12/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen suunnitellut risteilyä kesäksi perheelle ja tiputin vaihtoehdoista pois puljun joka käytti bloggaajaa merillä mainoksena.  Markkinataloudessa jokainen saa valita mistä ostaa.

Vierailija
13/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luette blogeja hemmetin tontut!

Itselle ei tulisi mielenkään tukea kenenkään nettitouhuja.

Vierailija
14/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus yhteen kysymykseesi: Cheek ainakin räppää usein siitä, kuinka rankkaa on räpätä :D

Vierailija
15/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samoin toimimista kuin risteilyn suunnittelija!

-ap

Vierailija
16/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä elämää. Tekisi mieli lukea, mutta harmittaa, kun sitä sisältöä ei ole tehty ilmaiseksi. Voi että. Ehkä pääset siitä vielä yli. 

Vierailija
17/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D ja Cheekin ammattimaisuus tekstinkirjoittajana on kanssa vähän siinä ja tässä ;-)

Mutta ehkä tää on sit sitä nykyaikaa, mitä ei varhaiskeski-ikäinen käsitä...

-ap

Vierailija
18/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa lukemaan mun blogia! En ole ikinä tienannut sillä senttiäkään enkä ikinä saanut bloginäkyvyyttä vastaan mitään tavaraa tms.

Mutta en bloggaakaan vaatteista tai päivän ateriasta vaan pikkubudjetin sisustamisesta, kierrätysmateriaaleista askartelusta ja kaikenlaisista DIY-jutuista. Eikä mun kotona ole juuri mitään valkoista.

Alkoi kiinnostamaan. Minkä niminen blogi sinulla on?

Vierailija
19/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit ovat minulle ilmainen naistenlehti. Oikeastaan säästän, kun en nykyään enää osta juurikaan hömppälehtiä. Voin siis mielihyvin klikkailla blogeja ja niissä olevia mainoslinkkejä, jotta saan jatkossakin ilmaista sisältöä ja kirjoittajat saavat palkkansa.

Vierailija
20/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan aina selaushistorian ennenkuin tilaan jostain nettikaupasta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi