Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää mahdollistaa tuloja bloggaajille

Elli
22.11.2017 |

Ärsyttääkö ketään muuta se, että lukemalla blogeja mahdollistaa näille omasta elämästään kirjoittaville amatööreille tulonmuodostusta?

Ja sekin ärsyttää kun blogistit kirjoittavat blogeissaan työnteosta, kun viittaavat siihen blogin kirjoittamiseen? Kuka muu ammattimainen kirjoittaja kirjoittaa työnteostaan niin taajaan?

Olen pitänyt blogien lukemista harmittomana ajanvietteenä, ja toisinaan huonohkoille kirjoittajille naureskeluna (tiedetään, alhaista), mutta tullut ajatelleeksi tätä tulonmuodostusaaspektia vasta viime aikoina

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä että joku tienaa sillä, vaan se kun ne menee järkiään pilalle sillä mainostuksella. Harvaa blogia tulee luettuakaan enää.

Vierailija
22/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy myös bloggaaja, joka esim. kerjää kalliita tuotteita, huonekaluja, vaatteita jne kotiinsa saadakseen esitellä niitä instassa miten nyt on kotona joka tavara tai tuote jotain designia niin kyllä loppuu seuraaminen nopeasti.  Luultavasti ei ole aikaisemmin pystynyt tälläisiä hankkimaan ja nyt on lapsellisen onnellinen tavarataivaassaan. Onneksi kaikki eivät kuitenkaan alennu tälläiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä. Johtuu varmaan siitä, että luen säännöllisesti vain sellaisia blogeja, joista pidän sekä aihepiirin että bloggaajan itsestään antaman mielikuvan perusteella. Ei se silloin harmita, jos bloggaaja blogistaan hyötyy koska hyödynhän minäkin. Saan ilmaiseksi minua kiinnostavaa sisältöä.

Sitten jos hyvä blogi muuttuu joko itsensä toistamiseksi tai jatkuvaksi mainostamiseksi, minua kyllä harmittaa. Blogit ovat muuttuneet niin kaupallisiksi viime vuosina, että se on vähentänyt mielenkiintoani ylipäätään blogeja kohtaan. Joskus muutama vuosi sitten vielä koin että jopa yhteistyöpostauksissa oli mukana rehellisyyttä ja niiden lisäksi bloggaajat ostivat itsekin tuotteita joita arvioivat. Nyttemmin moni blogi on muuttunut sellaiseksi, että bloggaaja ei enää mitään muita tuotteita ja palveluita edes arvioi, paitsi sellaisia, joiden kehumisesta saa maksun. Kun sisältö muuttuu tällaiseksi, se syö uskottavuutta koko blogilta, ei ainoastaan niiltä varsinaisilta yhteistyöpostauksilta. Mä en tee mitään sellaisilla "tuotearvioilla", että "sain nämä tuotteet firmalta X ja nämä ovat siis niin kaikin puolin täydellisiä, etten ymmärrä miten olen voinut elää ilman näitä!! ❤❤"

Vierailija
24/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli kirjoitti:

Ärsyttääkö ketään muuta se, että lukemalla blogeja mahdollistaa näille omasta elämästään kirjoittaville amatööreille tulonmuodostusta?

Ja sekin ärsyttää kun blogistit kirjoittavat blogeissaan työnteosta, kun viittaavat siihen blogin kirjoittamiseen? Kuka muu ammattimainen kirjoittaja kirjoittaa työnteostaan niin taajaan?

Olen pitänyt blogien lukemista harmittomana ajanvietteenä, ja toisinaan huonohkoille kirjoittajille naureskeluna (tiedetään, alhaista), mutta tullut ajatelleeksi tätä tulonmuodostusaaspektia vasta viime aikoina

Ei ärsytä.

Tämä on tätä ns. "rakennemuutosta", jonka seurauksena on pakko keksiä uusia tapoja saada aikaan tuloja.

Matalapalkkatyötä ei haluta eikä edes voida tehdä, muovikrääsän jälkikäsittelytyöt ja erilaiset erittäin matalan arvon kokoonpanotyöt on jo siirtyneet Kiinaan, ja ovat siirtymässä jo Kiinastakin kohti Afrikkaa.

Valehtelu "viran puolesta" on mielestäni toki aina tuomittavaa, mutta em. rakennemuutosta emme pysty estämään, eli blogeista rahansa saavat ovat kuitenkin tehneet hienosti oman osansa saadessaan tuloja edes jostakin sen sijaan että kaikki notkuisivat sossun luukulla.

Kyllä tässä hyviä ja huonoja puolia on, hyvät kannattaa pitää, ja huonoja puolia voidaan hienosäätää vähemmäksi jollain tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi