Huonoimmat iskurepliikit ikinä
Millä kamalilla iskurepliikeillä teitä on yritetty iskeä? Onko jotain eroa ammattiryhmillä?
Ap:lla pari esimerkkiä
Joku nuori lääkäri sanoi tyyliin "Moi, oon valmistunu just lääkäriks ja mul on paljon rahaa, tuutko mukaan?"
Paha maku jäi suuhun, sillä olin itse työtön tradenomi. Ylimielisiä selkeästi ovat nuo :(
Toinen esimerkki on raksaukolta. Kävelin rakennustyömaan ohi ja sitten joku raksapate vain vislasi perään ja kysyi puhelinnumeroa. Päättäväisesti vain käänsin katseeni ja jatkoin matkaa eteenpäin. Tämä nainen ei peräänhuuteluun lankea!
Kommentit (87)
Ihan hirveätä kirjoitti:
Baarissa tuntematon mies tuli sanomaan minulle: " Taidat olla koulu, sillä minun tekisi kovasti mieli ampua lapsia sisällesi."
Okei, tämä on huonoin näkemäni iskurepla. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet, jos yrittää torjua iskuyrityksen silleen kohteliaan viileästi, alkavat inttää "Hehheh, mitä sä oikein pelkäät, hehehhheh mitä sä pelkäät heh?" Ällöttää niin paljon se siihen liittyvä miehisen egon pullistuma minkä oikein näkee. Hoh, katsokaa mikä miehinen mies olen, arat naiset ihan vapisevat vaikka oikeasti himoitsevatkin jumalaista vartaloani. tms. Vallankäyttöähän se on. Pitäisi varmaan kehittää joku oikein creepy ilme ja vastaus, tyyliin "En mä mitään, ei ne vielä ole sen edellisenkään ruumista löytäneet 😏" (paitsi joku uskottavampi).
Joo. Vähän samantapaista vallankäyttöä ovat nuo aikaisemmin mainitut "Miksi olet noin vihaisen näköinen?" ja "Miksi olet noin hiljainen?" -kommentit. Myös "Hymyilisit edes vähän!" kuuluu samaan kategoriaan.
Noihin kommentteihin liittyy usein sellainen asenne, että repliikin sanoja (usein vähän vanhempi mieshenkilö tai sellainen mies, joka luulee olevansa arvoasteikossa iskettävää ylempänä ja vahvempi) vähän niinkuin yrittää opettaa sitä kohdettaan. Että "voi sinua nuorta pientä haurasta rassukkaa, annas kun minä vähän opetan sinua, opetan sinua olemaan vähän rempseämpi."
Hyi %&###".
Tästä tuli jotenkin mieleeni... Olen huomannut yhden kumman käyttäytymismallin lievästi humalaisilla miehillä. Eli tapahtuu esimerkiksi bileissä tai baarissa ison löyhän tuttavaporukan kesken, eli kun paikalla on paljon tutuntuttuja ym. joita en ole tavannut. Ilta menee kivasti ja fiilis on hyvä. Sitten kun tunnelma alkaa jo väsähtää ja väki vähenee, joku tuntematon mies tai uusi tuttavuus alkaa puhua minulle jotenkin naljailevaan tai pilkkaavaan sävyyn, ihan mistä tahansa aiheesta. Esim. "Mistä sä olet kotoisin...jaa vai että SIELTÄ...hahah..." tai (vastauksena johonkin mielestäni ihan neutraalin kommenttiini) "Ai sä olet semmonen [lisää tähän joku negatiivisuus ominaisuus]"...En viitsi siteerata ihan kirjaimellisesti ettei kukaan tunnista itseään, mutta siis sävy on semmoinen provosoiva, vähän kuin haluaisi saada minut hermostumaan tai asettaa itsensä toisen yläpuolelle. Mikä näissä oikein on ideana? Alkaako laskuhumalassa vain mikä tahansa naama ärsyttää, vai ovatko nämä jotain omituisia iskuyrityksiä? En niistä provosoidu vaan sivuutan jotenkin naurahtaen tai teeskentelen ymmärtämätöntä, mutta...miksi? Onko kukaan huomannut samaa? En ole mikään kovaääninen tai päällepäsmäri, vaikka juttelenkin aika paljon, ja olen ihan sellainen perussievä mutta en mikään megabeibe... Porukka on kyllä usein jonkun verran miesvaltainen. Ainakin yhden näistä miehistä olen tavannut sittemmin selvänä ja paljon normaalimman oloisena, mutta ensivaikutelma oli tosiaan oudon passiivisaggressiivinen.
OT, Sorry.Tälleen anonyymisti netissä, niin kehtaa kertoa. Olen siis mies ja tunnistan itseni kuvauksestasi. Toi käytösmalli humalan loppuvaiheessa ei liity iskemiseen, vaikka se ei tarkoita ettenkö sun mukaan lähtisi pyydettäessä. Se on sitä kun olen koittanut saada sulta huomiota illan aikana. Ehkä muiltakin naisilta. Mutta sä olet mut toistuvasti torjunut, vaikkakin ehkä ystävällisesti. Sitten tulee se agressiovaihe. Toisiin miehiin se purkautuu ehkä nakkikioskipainina, mutta sinuun naljailuna. Se on ihan puhdas humalaisen fustraatio, kun et ole lähtenyt juttuun mukaan. Ja taas kun itse on niin kännissä, niin en sitä jotenkin sitten siinä tilanteessa tajua. Usein kyllä aamulla kun suihkussa selvittelee päätään, niin siitä sellaisen snadin morkkiksen tuntee kun muistelee. Usein vain suurta osaa loppuillasta ei muista.
Siinä sait rehellisen vastauksen.
Snadin morkkiksen? Kyllä tuollaisesta käytöksestä saisi saada isommankin morkkiksen. Tuo on todella ärsyttävää, mutta voi myös pilata muistot koko illasta, jos joutuu tuollaista kuuntelmaan (naljailun asteesta riippuen). Ei se kenenkään toisen vika ole, että sinä et ole saanut haluamaasi huomiota. Jos tuollaista kävisi itselle useinkin, niin todellakin lopettaisin juomisen, koska ei selkeästi sopisi minulle.
"Sä näytät miehekkään jäyhältä ja siis tosi pantavalta!" tuli eräs ihan viehkeä mutta liikaa soppaa nauttinut neiti tekemään tuttavuutta.
"Kuis paljon tarvis jåyhistellä lisää että häipyisit?" taisi olla vastaukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin vihaisen näköinen?
Joo, tämä. Mitähän tuommoisen repliikin käyttäjä kuvittelee saavuttavansa? Minulle on sanottu mm. "Miksi olet noin hiljainen ja muutenkin tommonen hissukka?" (Ei tosin ihan noilla sanoilla, se tapahtui ulkomailla.)
Onko nuo oikeasti iskurepliikkejä? Minä en edes ymmärtäisi niitä sellaisiksi.
Sun vanhemmat oli varmaan pelimanneja kun sulla on noin hyvä hanuri.
"Sulla on niin kauniit silmät että voisin syödä ne" 😒