Huonoimmat iskurepliikit ikinä
Millä kamalilla iskurepliikeillä teitä on yritetty iskeä? Onko jotain eroa ammattiryhmillä?
Ap:lla pari esimerkkiä
Joku nuori lääkäri sanoi tyyliin "Moi, oon valmistunu just lääkäriks ja mul on paljon rahaa, tuutko mukaan?"
Paha maku jäi suuhun, sillä olin itse työtön tradenomi. Ylimielisiä selkeästi ovat nuo :(
Toinen esimerkki on raksaukolta. Kävelin rakennustyömaan ohi ja sitten joku raksapate vain vislasi perään ja kysyi puhelinnumeroa. Päättäväisesti vain käänsin katseeni ja jatkoin matkaa eteenpäin. Tämä nainen ei peräänhuuteluun lankea!
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolla tavalla mieleen painuvin iskuyritys oli, kun olin ystäväni kanssa baarissa, joku tyyppi tunki pöytäämme.Hän tarjosi siideriä, väitti olevansa Teräsmies,kirjoitti puhelinnumeronsa paperilapulle, lykkäsi lapun rintojeni väliin, ja lähti. Kuljinkohan onneni ohi kun en koskaan soittanut tyypille?😂
Ties millaista superkyytiä olisi ollut luvassa 😂😂
Tämä oli jotenkin hauska, vaikkei ihan nappiin mennytkään...Hauska näin ulkopuolisena lukijana, en olis lämmennyt iskuyritykselle.
Joo ei se siinä tilanteessa varmaan niin huvittaisikaan, mutta ainakin jälkeenpäin olisi yhtä absurdia tarinaa rikkaampi 😁
Nuuh nuuhh.... Oot tänään vissiin syönyt kalaa. Mä tykkään kalasta.
"Oot aika ruma, mutta kyllä sua vois panna."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet, jos yrittää torjua iskuyrityksen silleen kohteliaan viileästi, alkavat inttää "Hehheh, mitä sä oikein pelkäät, hehehhheh mitä sä pelkäät heh?" Ällöttää niin paljon se siihen liittyvä miehisen egon pullistuma minkä oikein näkee. Hoh, katsokaa mikä miehinen mies olen, arat naiset ihan vapisevat vaikka oikeasti himoitsevatkin jumalaista vartaloani. tms. Vallankäyttöähän se on. Pitäisi varmaan kehittää joku oikein creepy ilme ja vastaus, tyyliin "En mä mitään, ei ne vielä ole sen edellisenkään ruumista löytäneet 😏" (paitsi joku uskottavampi).
Joo. Vähän samantapaista vallankäyttöä ovat nuo aikaisemmin mainitut "Miksi olet noin vihaisen näköinen?" ja "Miksi olet noin hiljainen?" -kommentit. Myös "Hymyilisit edes vähän!" kuuluu samaan kategoriaan.
Noihin kommentteihin liittyy usein sellainen asenne, että repliikin sanoja (usein vähän vanhempi mieshenkilö tai sellainen mies, joka luulee olevansa arvoasteikossa iskettävää ylempänä ja vahvempi) vähän niinkuin yrittää opettaa sitä kohdettaan. Että "voi sinua nuorta pientä haurasta rassukkaa, annas kun minä vähän opetan sinua, opetan sinua olemaan vähän rempseämpi."
Hyi %&###".
Tästä tuli jotenkin mieleeni... Olen huomannut yhden kumman käyttäytymismallin lievästi humalaisilla miehillä. Eli tapahtuu esimerkiksi bileissä tai baarissa ison löyhän tuttavaporukan kesken, eli kun paikalla on paljon tutuntuttuja ym. joita en ole tavannut. Ilta menee kivasti ja fiilis on hyvä. Sitten kun tunnelma alkaa jo väsähtää ja väki vähenee, joku tuntematon mies tai uusi tuttavuus alkaa puhua minulle jotenkin naljailevaan tai pilkkaavaan sävyyn, ihan mistä tahansa aiheesta. Esim. "Mistä sä olet kotoisin...jaa vai että SIELTÄ...hahah..." tai (vastauksena johonkin mielestäni ihan neutraalin kommenttiini) "Ai sä olet semmonen [lisää tähän joku negatiivisuus ominaisuus]"...En viitsi siteerata ihan kirjaimellisesti ettei kukaan tunnista itseään, mutta siis sävy on semmoinen provosoiva, vähän kuin haluaisi saada minut hermostumaan tai asettaa itsensä toisen yläpuolelle. Mikä näissä oikein on ideana? Alkaako laskuhumalassa vain mikä tahansa naama ärsyttää, vai ovatko nämä jotain omituisia iskuyrityksiä? En niistä provosoidu vaan sivuutan jotenkin naurahtaen tai teeskentelen ymmärtämätöntä, mutta...miksi? Onko kukaan huomannut samaa? En ole mikään kovaääninen tai päällepäsmäri, vaikka juttelenkin aika paljon, ja olen ihan sellainen perussievä mutta en mikään megabeibe... Porukka on kyllä usein jonkun verran miesvaltainen. Ainakin yhden näistä miehistä olen tavannut sittemmin selvänä ja paljon normaalimman oloisena, mutta ensivaikutelma oli tosiaan oudon passiivisaggressiivinen.
OT, Sorry.
Minulle tuli mieleen tästä, että joillakin on hirveä tarve tehdä toisista olettamuksia ja haastaa toisia väittelyihin tai jopa suuttumaan. Kännissä tuo piirre sitten korostuu vielä lisää. En tiedä, onko tuo nimenomaan suomalainen ominaisuus (en ole matkustellut pitkään aikaan, joten en osaa sanoa) tai jotenkin sukupuolisidonnainen juttu. Kaipa miehet harrastavat tuota väittelyä ja provosointia enemmän kuin naiset.
Tuo on yksi syy, miksi en käy enää baareissa. En muissakaan olosuhteissa halua kertoa tuntemattomille itsestäni oikein mitään, koska on ärsyttävää joutua perustelemaan tekemisiään, harrastuksiaan tai jopa elämänvalintojaan.
Voisitko tarjota kilttimiehelle kahvia pullaa luonasi?
Baarissa tuntematon mies tuli sanomaan minulle: " Taidat olla koulu, sillä minun tekisi kovasti mieli ampua lapsia sisällesi."
"Haluisitsä saada hyvää ja kestävää seksiä?"
"Ei kiitos"
"No hyvä, sitten sun kannattaakin lähteä mun mukaan hommailemaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista "hymyilisit nyt" -kommenteista tuli mieleen, että tykkään (tai tykkäsin) aina yrittää murtaa näitä vakavia naamoja baarissa. Suosikkini oli, kun hymyilin yhdelle pokerinaamaiselle neidolle niin pitkään, että häneltä petti pokka.
En koskaan käske hymyilemään, vaan yritän olla niin veikeä, että se hymy irtoaa. Yleensä jos nämä vakavimmat daamit sai rentoutumaan, niin he olivat aivan hulvatonta seuraa.
Minä en pidä pokerinaamaa tarkoituksella, perusilmeeni vain on vihainen (ilmeisesti) ja luonteeni on vakava. Uskokaa huviksenne: tiedän että luonteeni ja naamani on vääränlainen. Sitä on sanottu minulle niin kauan kuin muistan. Olen myös kuullut nämä "hymyilisit"-kommentit liian monta kertaa. Mutta onhan se aina kiva huomata, että on taas olemassa yksi ihminen joka pitää oikeutenaan tulla ilmoittamaan minulle että olen väärälainen ihminen ja minun pitää muuttua.
Luin jostain elämänviisauden, jossa todettiin että ihminen voi olla täysin onnellinen vaikka ei milloinkaan hymyile. Minunlaiseni ihmiset tietävät sen olevan totta.
Älä nyt marttyroidu. Kunhan kerroin, kuinka toimin baarissa. Jos ei hymyilytä, niin ei hymyilytä ja siinä se.
Miksi tulkitsit kommenttini hyökkäykseksi sinua vastaan? Ei kannata olla noin herkkänahkainen.
Nyt taitaa tässä muutkin uskoa, ettet hymyile koskaan.
Nainen: Ostaks mulle jonkun juoman?
Minä: Ai miks?
Nainen: Eiku mä ajattelin jos olisit halunnu tarjota mulle jotain...
Minä: Miksi?
Ja nainen jatkoi matkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten iskureplat ne vasta ratkiriemukkaita ovatkin...
Nää, jotka itsensä listalta löytää, eivät malta, vaan aina pitää tulla kommentoimaan.
Sääliksi käyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet, jos yrittää torjua iskuyrityksen silleen kohteliaan viileästi, alkavat inttää "Hehheh, mitä sä oikein pelkäät, hehehhheh mitä sä pelkäät heh?" Ällöttää niin paljon se siihen liittyvä miehisen egon pullistuma minkä oikein näkee. Hoh, katsokaa mikä miehinen mies olen, arat naiset ihan vapisevat vaikka oikeasti himoitsevatkin jumalaista vartaloani. tms. Vallankäyttöähän se on. Pitäisi varmaan kehittää joku oikein creepy ilme ja vastaus, tyyliin "En mä mitään, ei ne vielä ole sen edellisenkään ruumista löytäneet 😏" (paitsi joku uskottavampi).
Joo. Vähän samantapaista vallankäyttöä ovat nuo aikaisemmin mainitut "Miksi olet noin vihaisen näköinen?" ja "Miksi olet noin hiljainen?" -kommentit. Myös "Hymyilisit edes vähän!" kuuluu samaan kategoriaan.
Noihin kommentteihin liittyy usein sellainen asenne, että repliikin sanoja (usein vähän vanhempi mieshenkilö tai sellainen mies, joka luulee olevansa arvoasteikossa iskettävää ylempänä ja vahvempi) vähän niinkuin yrittää opettaa sitä kohdettaan. Että "voi sinua nuorta pientä haurasta rassukkaa, annas kun minä vähän opetan sinua, opetan sinua olemaan vähän rempseämpi."
Hyi %&###".
Tästä tuli jotenkin mieleeni... Olen huomannut yhden kumman käyttäytymismallin lievästi humalaisilla miehillä. Eli tapahtuu esimerkiksi bileissä tai baarissa ison löyhän tuttavaporukan kesken, eli kun paikalla on paljon tutuntuttuja ym. joita en ole tavannut. Ilta menee kivasti ja fiilis on hyvä. Sitten kun tunnelma alkaa jo väsähtää ja väki vähenee, joku tuntematon mies tai uusi tuttavuus alkaa puhua minulle jotenkin naljailevaan tai pilkkaavaan sävyyn, ihan mistä tahansa aiheesta. Esim. "Mistä sä olet kotoisin...jaa vai että SIELTÄ...hahah..." tai (vastauksena johonkin mielestäni ihan neutraalin kommenttiini) "Ai sä olet semmonen [lisää tähän joku negatiivisuus ominaisuus]"...En viitsi siteerata ihan kirjaimellisesti ettei kukaan tunnista itseään, mutta siis sävy on semmoinen provosoiva, vähän kuin haluaisi saada minut hermostumaan tai asettaa itsensä toisen yläpuolelle. Mikä näissä oikein on ideana? Alkaako laskuhumalassa vain mikä tahansa naama ärsyttää, vai ovatko nämä jotain omituisia iskuyrityksiä? En niistä provosoidu vaan sivuutan jotenkin naurahtaen tai teeskentelen ymmärtämätöntä, mutta...miksi? Onko kukaan huomannut samaa? En ole mikään kovaääninen tai päällepäsmäri, vaikka juttelenkin aika paljon, ja olen ihan sellainen perussievä mutta en mikään megabeibe... Porukka on kyllä usein jonkun verran miesvaltainen. Ainakin yhden näistä miehistä olen tavannut sittemmin selvänä ja paljon normaalimman oloisena, mutta ensivaikutelma oli tosiaan oudon passiivisaggressiivinen.
OT, Sorry.
Tälleen anonyymisti netissä, niin kehtaa kertoa. Olen siis mies ja tunnistan itseni kuvauksestasi. Toi käytösmalli humalan loppuvaiheessa ei liity iskemiseen, vaikka se ei tarkoita ettenkö sun mukaan lähtisi pyydettäessä. Se on sitä kun olen koittanut saada sulta huomiota illan aikana. Ehkä muiltakin naisilta. Mutta sä olet mut toistuvasti torjunut, vaikkakin ehkä ystävällisesti. Sitten tulee se agressiovaihe. Toisiin miehiin se purkautuu ehkä nakkikioskipainina, mutta sinuun naljailuna. Se on ihan puhdas humalaisen fustraatio, kun et ole lähtenyt juttuun mukaan. Ja taas kun itse on niin kännissä, niin en sitä jotenkin sitten siinä tilanteessa tajua. Usein kyllä aamulla kun suihkussa selvittelee päätään, niin siitä sellaisen snadin morkkiksen tuntee kun muistelee. Usein vain suurta osaa loppuillasta ei muista.
Siinä sait rehellisen vastauksen.
Sarjassa iskemättömät iskurepliikit.
Mies naiselle (tulee siihen ihan puskista, suoraan nurkan takaa): Anteeksi, mutta voisitteko auttaa?
Nainen siihen: No mitäs?
Mies: Tässä olisi nyt semmonen tilanne, että pitäisi pillua saada.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin vihaisen näköinen?
Tämän olen kuullut "sen miljoona" kertaa. Empä ole ymmärtänyt iskureplaksi. Hyvä vaan!
Miksi näytät niin vihaiselta? Hymyile vähän.
Tosin en ole varma,onko seedesiskurepliikki. Ehkä se on vain joidenkin tapayrittää haastaa riitaa loppuillasta, jos on saanut monet pakit. Todennäköisesti tämä.
Yhtä viehättävä iskurepliikkinä kuin jos mies oksentaisi lattisllehumalaisena.
Jotain rotia pitäisi miehelläkin olla. Minulla toimii se kun menen aina ohikulkijoille kertomaan että ole tärkeä mies, uskotko, asun tuommoisessa hienossa talossakin.
Herranjumala tätä palstasensuuria, no uusi yritys.
"Jätä toi kää piö ja tuu mun mukaan" heitti aikoinaan jannu baaritiskillä. Olen 168cm, mieheni 165cm.
Yksi mies kysyi että voidaanko me heivata toi vampyyri ja mennä johonkin, viitaten siis samaa sukupuolta olevaan ystävääni joka on hyvin kalpea. Pahoitellen totesin että ms dracula kuuluu kyllä kauppaan ja kaverini totesi että nam, tuoretta verta. Siinä vaiheessa minulla lensi siiderit suusta ja mies häipyi. Myöhemmin mulkoili kuitenkin pahasti baarin toisesta päästä.
Hauska näin ulkopuolisena lukijana, en olis lämmennyt iskuyritykselle.