Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostuisi olemaan jouluna töissä

Vierailija
20.11.2017 |

Onneksi ei tarvitsekaan.
Mutta jos minulle määrättäisiin jouluksi työvuoro, niin mieluummin irtisanoisin itseni.

Joulu on kuitenkin niin ihana ja tärkeä juhla.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ketään voi pakottaa töihin jouluna.

Niin, eihän voi varsinaisesti pakottaa töihin minään päivänä mutta voi olla kohta entinen työpaikka jos vaan jättää menemättä vuoroonsa.

No entäs kato jos ei oo enää jouluna voimassa oleva sopparia? Niin mihin vuoroon sitä sitten pitäs olla menemässä? Mä teen pätkää ja päätän itse miten teen sopparit. Jouluksi sanoin, että ei kiitos, en tule. 

Mutta kato vittu vaan niin ne soittaa sieltä ja viimestään välipäivinä ruikuittaa duuniin.

No puhuin tietenkin niistä ihmisistä joilla se soppari on ja vuorot sovittu joululle.

No sehän on tietenkin oma valinta se.

Vierailija
22/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen monena vuonna viettänyt sekä joulua että ollut töissä! Eikä mitään ongelmaa! Tuli muuten mukavat lisät ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa uskonnollista porukkaa. Tai näin ajattelin. En keksi mitään muuta syytä, miksi mielummin irtisanoutuisi kuin menisi jonain tiettynä päivänä töihin.

Itse menen ihan milloin vain, jos käsketään.

Joulu on perheaikaa meillä.

Enkä muutenkaan tosiaan mene kun käsketään. Yrittäjät voi ihan itse istua erikoispäivät myymälöissään.

Vähän ohis mutta mahdat olla aika supertyöntekijä, jos et muutenkaan tosiaan mene töihin silloin kun käsketään ja saat edelleen pitää työpaikkasi.

Toki ehkä joissain työpaikoissa voi itse valita työaikansa, mutta aika harvassa taitaa olla ne työt.

Vierailija
24/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä 11 joulua peräkkäin. Hienoja pyhiä, ihmisillä hyvä mieli. Kun muut kerääntyvät joulurauhanjulistukseen, minä aloitan työvuoron ihan mielelläni.

Vierailija
25/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut töissä että ihan sama olenko töissä. Onpahan sitten syy olla menemättä kummankaan äidin luo. No iltavuoro ei olisi mieluinen aattona mutta muuten. Minulla on kyllä pieniä lapsia ja heille joulun yritän tehdä vaikka en joulusta tykkääkään. Syy tähän on just tuo että aina tulee jollekin paha mieli 😒

Niin ja olen siis hoitaja. Kaupan alalla on vähän eri olla töissä jouluna kun heistäkin suurin osa lopettaa aattonakin jo klo 12 työt ja palaavat vasta Tapanin jälkeen. Kyllä ne potilaat on hoidettava myös jouluna ja vauvoja syntyy joulunakin 😊 Itse olen tehnyt koulun kodin lisäksi myös tonttuhatuilla töissä ☺

Vierailija
26/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinani yli vuosikymmenen talvet vuorotöissä. Joulunpyhinä tein aatosta tapaniin tuplavuoroa ja tammikuussa tuli hurja tili. Tekisin vieläkin, jos se olisi mahdollista. Ehkä asiat olisi toisin, jos olisi pieniä lapsia.

Onneksi saimme aikoinaan valita ja vaihtaa vuoroja, että kaikki saivat haluamansa.

Vierailija
27/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielelläni jouluna töissä. Lisät, suht rauhallista, ja valtaosa ihmisistä on hyvällä päällä. En oikein erityisemmin välitä itse juhlasta.

Vierailija
28/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
29/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa uskonnollista porukkaa. Tai näin ajattelin. En keksi mitään muuta syytä, miksi mielummin irtisanoutuisi kuin menisi jonain tiettynä päivänä töihin.

Itse menen ihan milloin vain, jos käsketään.

Joulu on perheaikaa meillä.

Enkä muutenkaan tosiaan mene kun käsketään. Yrittäjät voi ihan itse istua erikoispäivät myymälöissään.

Vähän ohis mutta mahdat olla aika supertyöntekijä, jos et muutenkaan tosiaan mene töihin silloin kun käsketään ja saat edelleen pitää työpaikkasi.

Toki ehkä joissain työpaikoissa voi itse valita työaikansa, mutta aika harvassa taitaa olla ne työt.

Oon paras

Vierailija
30/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yksikään, joka sanoo irtisanovansa itsensä joulutyövuoron vuoksi, oikeasti tosi paikan tullen niin tekisi. Sitä on hyvä uhota kun ei ole sattunut kohdalle. Se 10 viikon karenssi ja mahdollisesti pitempi työttömyys ei ole hyvä vaihtoehto. 

Useimmissa työsopimuksissa luvataan tehdä kaikki työnantajan määräämät tehtävät.

Vierailija
31/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että yksikään, joka sanoo irtisanovansa itsensä joulutyövuoron vuoksi, oikeasti tosi paikan tullen niin tekisi. Sitä on hyvä uhota kun ei ole sattunut kohdalle. Se 10 viikon karenssi ja mahdollisesti pitempi työttömyys ei ole hyvä vaihtoehto. 

Useimmissa työsopimuksissa luvataan tehdä kaikki työnantajan määräämät tehtävät.

Kuten joku tuossa totesi, niin se on ammatinvalintakysymys. Esimerkiksi, jos itse irtisanoutuisin, niin ei tarvitsisi edes pieraista työkkäriin päin. Ei nimittäin ole töistä pula.

Vierailija
32/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta sen määrääminen.

Vierailija
33/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina vapaaehtoisesti töissä joulunajan. Juhla ei merkitse itselleni mitään ja saan siitä joulumieltä, kun pääsee joku perheellinen vapaalle. Hyvät lisät tietenkin houkuttelee..

Vierailija
34/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä joulussa on nyt niin erinomaista ja pyhää? ...pelkkä kauppiaitten suuri tilipäivä.

Vierailija
35/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi jouluna töihin. Olisin sairaslomalla, joulustressi.

Mieluummin.

Vierailija
36/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€/tunti, jopa toivon että olisin töissä joulun kaikki päivät.

Vierailija
37/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös meitä, jotka suostuvat. Muuten jäisi sairaat hoitamatta.

terv. Sairaanhoitaja 

Vierailija
38/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollu viimeiset 6 joulua töissä ja olen varmaan nytkin

Vierailija
39/43 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku tuossa totesi, niin se on ammatinvalintakysymys. Esimerkiksi, jos itse irtisanoutuisin, niin ei tarvitsisi edes pieraista työkkäriin päin. Ei nimittäin ole töistä pula.

Tässä keskustelussa annetaan ymmärtää, että jokainen voisi ihan vapaasti valita ammattinsa/työpaikkansa. Näin ei kuitenkaan ole. Ammatinvalintaan liittyen koulutuspaikkoja on rajallisesti. Samoin niitä työpaikkoja. Jos jokainen voisi vaan valita työn, jossa ei tarvitse olla jouluna töissä niin kyllä esim. kuolisi aika paljon porukkaa jpulunaikaan eikä esim. olisi järjestyksenvalvontaa mitään palveluita tai huonon sään sattuessa vaikkapa sähköäkään.

Sitäpaitsi, miksi Suomessa on niin paljon työttömiä, jos kaikki on aina vaan ammatinvalintakysymys? Ei jokainen voi olla täysin valitsemassaan ammatissa.

Vierailija
40/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on perhejuhla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä