Mulla on monenlaisia oireita, mutten mene lääkäriin, onko teillä muillakin?
Ajatus siitä, että alkaisi lääkärille kertoilla vaivoistaan ja jo kertoessa tulisi sellainen tunne, että oikeastaan lähdenkin tästä, heippa. Tulen luultavasti kuolemaan johonkin sairauteen, koska se löydetään vasta, kun joudun sairaalaan suoraan kadulle tuupertuneena, tai kuolen sinne kadulle. Tuttavani aina kauhistelevat, että nyt lääkäriin, mutta hei - miten sinne vaan mennään kertomaan 20 eri vaivasta, joita on alkanut pikkuhiljaa tulla ja jotka eivät ehkä sittenkään ole kovin kummoisia. Sietämätön ajatuskin, että olisin turhista pikkujutuista lääkäriin menevä ruikuttaja ja lääkärin ilme jo sanoisi kaiken, kun niitä selostaisin.
Kommentit (6)
Niin just. Alkaa nyt sanoa, että tällanen joo ja sit täällä tällainen ja tässä tuntuu tollanen ja niellessä näin ja illalla kyljellään tuolleen ja niin eespäin. En kertakaikkiaan voi. Lehtien terveysjutuissa aina kehotetaan menemään lääkäriin jos jostakin vaivasta, mutta miten muka sitä vois mennä?
Miten hoidat itseäsi. Syötkö ravintorikasta ruokaa, harrastatko ja pystytkö harrastamaan liikuntaa. Entä saatko nukuttua riittävästi.
Tsemppiä :)
Vaikka oireita olisi paljon voi ne aiheutua vaikka vaan yhdestä syystä. Ketään ei voi lääkäriin pakottaa, jokainen huolehtii terveydestään omalla tavallaan tai on huolehtimatta.
Älä sure, kyllä patologi selvittää.
On hassua, että jotkut juoksevat oikeasti lääkärissä nuhaflunssien ja kuumeiden takia.
Toinen yrittää kertoa epämääräisistä oireista ja sanotaan syyn olevan henkinen.
Kummassakin tapauksessa lääkärin resurssit ovat menneet hukkaan.
Minulla ihan sama, on niin paljon kremppaa ja vaivaa, etten saa edes listaa kirjoitettua niistä, jotta voisi priorisoida mitä menee ensimmäiseksi lääkäriin itkemään...
Ja minulla olisi kuitenkin ilmainen työterveyshuolto :D