Ystävä pesee peiton vain kerran vuodessa :
Kiva kuulla kun olen itsekin yöpynyt heidän luonaan joskus.. :|
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Silläkö ei ole erikseen vieraspeottoa, vaan nukuit sillä samalla?
No epäilen että on samat peitot kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silläkö ei ole erikseen vieraspeottoa, vaan nukuit sillä samalla?
No epäilen että on samat peitot kierrossa.
tuskinpa
En minäkään pese täkkiäni ja tyynyjäni kuin kerran vuodessa. Lakanat vaihdan kahden viikon välein. Miehen täkin pesen pari kolme kertaa vuodessa. Hänen tyynyjensä päällä on suojatyynyliina varsinaisen tyynyliinan alla, koska hän on kova hikoilemaan ja kuolaamaan.
Vieraita varten meillä on erikseen tyynyt ja täkit yläkaapissa. Niitä käytetään kerran pari vuodessa, joten ei niitä ole tarpeen solkenaan pestä.
No en kyllä pese vieraspeittoja tyyliin koskaan, sen verran harvassa on käyttökerrat. Oman peiton pesen hyvässä lykyssä kerta vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole pessyt peittoani ikinä 😁
Haju on tänne saakka ulottuva.
Mulla on ollu sama peitto kohta 15v, enkä oo pessyt sitä vielä kertaakaan. Mitäs siihen sanot, ap?
En minäkään pesisi vieraspeittoa kuin joskus, siinähän on käytettäessä lakana päällä.
Eräs ystäväni tykkäsi nukkua täkin kanssa ilman pussilakanaa, kun se peitto oli kuulemma niin pehmeä, eikä hän pessyt sitä vuosikausiin. Täkin väri muuttui ajan saatossa vaaleanpunaisesta likaisen sameaksi. Hyi.
En minä ole pessyt ikinä, saimme peitot 1985 vuonna lahjaksi, hää...sitä ennen oli miehelläni tyynyjä jotka oli tuonut kotoaan, vieläkin käytössään, heh..
Joskus pesin kun oli 7kg pesukone, nyt on 6kg ja se on jotenkin niin pieni rumpu ettei sinne mahdu peitto, joten on jäänyt pesemättä, pitäis viedä pesulaan, mutta ei ole tullut vietyä kun ei ne peitot nyt niin paskasia ole, ei ole kukaan niin kova hikoilemaan tai mitään, tai sitten ostan vaan uudet peitot, lapsilla muutenkin ohuet halvat.
Ostin tuollainen kalliin ja hienon untuvapeiton. En ole vielä sitä uskaltanut pestä. Tuulettanut ulkona narulla pari kertaa ja tietysti noita pussilakanoita pessyt.
Mitähän tuo untuva sanoo vedestä?
Yök. Varmasti yksi näitä ihmisiä jotka luulevat etteivät haise pahalta kun ovat tottuneet siihen lemuun!
Luovuin peitoista juuri siksi, että en saanut mahtumaan niitä nykyiseen pesukoneeseemme. Ostin tilalle ohuet viltit, jotka on helppo pestä aina kun sattuu sille tuulelle.
Mä vaihdan lakanat viikoittain mut peiton ja tyynyt pesen 2* vuodessa ( joulu ja juhannus)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pese täkkiäni ja tyynyjäni kuin kerran vuodessa. Lakanat vaihdan kahden viikon välein. Miehen täkin pesen pari kolme kertaa vuodessa. Hänen tyynyjensä päällä on suojatyynyliina varsinaisen tyynyliinan alla, koska hän on kova hikoilemaan ja kuolaamaan.
Vieraita varten meillä on erikseen tyynyt ja täkit yläkaapissa. Niitä käytetään kerran pari vuodessa, joten ei niitä ole tarpeen solkenaan pestä.
Vai, että kuolamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tuollainen kalliin ja hienon untuvapeiton. En ole vielä sitä uskaltanut pestä. Tuulettanut ulkona narulla pari kertaa ja tietysti noita pussilakanoita pessyt.
Mitähän tuo untuva sanoo vedestä?
Voi niitä pestä, mutta ne haisee kosteena aivan järkyttävälle. Pesin just untuvatyynyjä ja huh sitä hajua.
Minä en pese koskaan.