Lääkärin seksuaalinen ahdistelu / uhkailu / kiristäminen
Olen töissä sairaalassa. Vierestä olen kymmenen vuoden ajan seurannut yhden nyt n. 60v mieslääkärin edesottamuksia. Varmaan jonkin sortin seksiriippuvuus miehellä on. Koko ajan lukuisia suhteita useisiin naisiin, lähinnä hoitajiin. Kuvio yleensä sama, pyrkii valloittamaan uusia, nuoria ja hoitajana kokemattomia naisia. Varmaan osaa olla hauskakin. Ulkonäöllisesti ei todellakaan mikään komea vaan lyhyt, kaljuuntunut. Kehuskelee ja rehvastelee näillä valloituksillaan. Suurin osa pitää miestä säälittävänä, kompleksisena pikkumiehenä, jolla pakonomainen tarve koko ajan todistella jotain tällä käytöksellään.
Jotenkin se sitkeällä yrittämisellä pääsee ”nujertamaan” nuoren hoitajan, luulen että siinä jotain painostustakin käyttää. Ehkä asemaansa ja valtaansa käyttäen ”luikertelee” suhteeseen näiden nuorten hoitajien kanssa. Senjälkeen alkaa uskomaton manipulointi, painostus, uhkailu ja kiristys tapaamisten ja seksin saamiseksi. Uhkailee esim järjestävänsä potkut hoitajalle, jos ei suostu tapaamisiin ja seksiin.
En tiedä mitä tehdä? Mihin tahoon pitäisi olla yhteydessä? Olen samassa yksikössä töissä, mutta silti aivan neuvoton. Kukaan tähän pyöritykseen joutunut ei halua työpaikan ja oman maineen vuoksi nostaa asiaa esiin. Haluaisin puuttua mutta pelkään myös että minua ei uskota ja joudun itse kenties vaikeuksiin.
Kommentit (85)
Reinot jalassa kirjoitti:
Tuollaisia on Suomessa paljon ja yleensä niillä on sutinaa hoitajien kanssa..mutta tämä kaveri ahnehti liikaa eikä huomioinut sitä tosi seikkaa ettei kaikki halua itseään kiristävän🤣😂jos kyseessä olisi ollut pitkä ja komea mies lääkäri kuten usein..niin tätäkään ongelmaa ei tuolla miehellä olisi ja ei tarvitsisi epätoivoisesti alistua kiristykseen..hankkikaa hyviä todisteita ja äijä nalkkiin.Joutuu ainakin pois sieltä kiusaamasta "hyvällä" maulla varustettuja naisia..
Todisteita mistä?! Jos äijä onnistuu pyörittämään naisia, niin se on naisten oma moka. Useat suhteet ei ole mikään rikos nykyään(kään)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakuta ny vituttaa kun hän itse jää metätyksen ulkopuolelle :-)
Joo, kyllä varmaan tuntuisi kivalta joutua lyhyen, ei-komean, ikääntyvän, huonosti käyttäytyvän, uhkailevan ja mahdollisesti rikokseen syyllistyneen tyypin saaliiksi. Eiku hetkinen...
Mietipä uudelleen.
En kyllä usko tätä aloitusta! Jokainen hoitaja tietää, että tuollaisilla toimilla ei saa julkiselta puolelta potkuja. Lääkäri ei ole hoitajan esimies.
Kokeile ajautua vaikka ihan muista syistä riitoihin parikymppisenä hoitajana kolmekymmentä vuotta talossa olleen lääkärin kanssa. Voit olla varma, että nuoren hoitajan määräyskirja ei jatku. Asiat ja ns. "pätevyys työtehtäviin" voidaan esittää ylihoitajalle siten, että työpaikan vaihto vaan on edessä. Tai ainakin nimenomaan sille hoitajalle näin uhkailemalla voidaan asiat esittää.
En edelleenkään usko. Oma kokemukseni sairaaloista on työskentelyni 40 v, ensin sh:na ja sittemmin oh:na. Eipä nuo lääkärit ole omissa työpaikoissani juuri rekrytointeihin ja hoitohenkilökunnan työsuhteisiin puuttuneet. Eri asia on, jos on kysymys esim lääkevarkauksista, päihteen käytöstä tai muusta epäammatillisesta käyttäytymisestä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja kilttimies vetää käteen sillä välin kun hoitsut imee papparaisen munaa!!! Hyvä naiset, hyvin te vedätte!
No kun kyse taisi olla nimenomaan siitä, että kukaan työpaikan naisista ei halua imeä papparaisen munaa mutta papparainen yrittää pakottaa siihen.
Olepa ap varovainen siinä mitä toisesta väität! Olet saanut katkeran, hylätyn muijan version asiasta ja selvästi et itse tiedä mistään mitään. Sen perusteella et voi tehdä rankkoja väitteitä, tai istut itse syytettyjen penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kilttimies vetää käteen sillä välin kun hoitsut imee papparaisen munaa!!! Hyvä naiset, hyvin te vedätte!
No kun kyse taisi olla nimenomaan siitä, että kukaan työpaikan naisista ei halua imeä papparaisen munaa mutta papparainen yrittää pakottaa siihen.
Ensin sitä munaa imetään täysin vapaaehtoisesti ja sitten alkaa kiristys ap:n mukaan.
Nyt jäät hattuun.
Suostuvako nämä naiset näihin sutinoihin vapaaehtoisesti ja ovatko täysi- ikäisiä? Jos ovat, ja suostuvat, on heidän asiansa.
Jos lisäksi tulee uhkailua työpaikan menetyksestä, asia on toinen. Kummalliselta se kuullostaa, koska ei lääkäri palkkaa hoitajia tai erota heitä?!
Miksi ihmeessä joku suostuu jonkun irstaan pukin matkaan?
Jos tosiaan on jotain uhkailua tms., ei kun osastonhoitajalle. Mutta on siis oltava jotain muutakin, kuin omaa tyhmyyttä langeta joka pukkiin. Muuten on itse vaikeuksissa.
Kuriin saa nämä irstaat, kun ei itse irstaile eikä flirttaile heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity tähän, mutta eräs lääkäri oli kuin kuoleman ruumiillistuma; pitkä, jäntäikäs ja anorektisen laiha, iho oli kalmean kellertävä, silmät syvällä kuopissa. Ääni oli pihisevä kuiskaus, joka tuli syvältä. Siihen aikaan tuli ohjeistus, että potilaita ei kätellä. Sanoi heti mennessäni; "en todellakaan kättele sinua, saisit kaikki ihotautisten bakteerit käteesi, yhdelläkin puski mätää." Tyyppi oli ihotautilääkäri. Ei ilmeisesti juurikaan pessyt käsiään vastaanottojen välillä.
Ja mikä oli pointtisi?
Tiedätkö, ettei se ihotautilääkäri niitä mätäkohtia paljain käsin tutki.
Mä olin kerran yhteisössä, jossa yks äijä sai kaikki sinkkunaiset sänkyyn yksi toisensa perään. Itse en kuulunut näihin. Olin varattu ja me varatut (selvä vähemmistö) ihmettelimme kovasti vierestä. Kaikkien surkuhupaisinta oli, että nämä naiset yrittivät vierittää jotain vastuuta tämän miehen harteille. Olihan hänen toiminta hyvin arveluttavaa (ja varmuudella ongelmiin johtavaa), mutta kyllä aikuisella ihmisellä on vastuu siitä mitä vapaaehtoisesti valitsee -myös naisilla. En tiedä mitkä taustat tässä casessa on (eikä taida ap:kaan tietää), mutta nuo syytökset kuulostaa sen verran vakavilta, että kannattaa olla varma ennen kuin alkaa mihinkään toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity tähän, mutta eräs lääkäri oli kuin kuoleman ruumiillistuma; pitkä, jäntäikäs ja anorektisen laiha, iho oli kalmean kellertävä, silmät syvällä kuopissa. Ääni oli pihisevä kuiskaus, joka tuli syvältä. Siihen aikaan tuli ohjeistus, että potilaita ei kätellä. Sanoi heti mennessäni; "en todellakaan kättele sinua, saisit kaikki ihotautisten bakteerit käteesi, yhdelläkin puski mätää." Tyyppi oli ihotautilääkäri. Ei ilmeisesti juurikaan pessyt käsiään vastaanottojen välillä.
Ja mikä oli pointtisi?
Tiedätkö, ettei se ihotautilääkäri niitä mätäkohtia paljain käsin tutki.
Kliinisen tutkimuksen suoritustapa ei tässä ollutkaan pointtina, vaan lääkärin kuolemaa henkivä olemus. Itse hän totesi, että kätensä ovat täynnä bakteereita.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä sairaalassa. Vierestä olen kymmenen vuoden ajan seurannut yhden nyt n. 60v mieslääkärin edesottamuksia. Varmaan jonkin sortin seksiriippuvuus miehellä on. Koko ajan lukuisia suhteita useisiin naisiin, lähinnä hoitajiin. Kuvio yleensä sama, pyrkii valloittamaan uusia, nuoria ja hoitajana kokemattomia naisia. Varmaan osaa olla hauskakin. Ulkonäöllisesti ei todellakaan mikään komea vaan lyhyt, kaljuuntunut. Kehuskelee ja rehvastelee näillä valloituksillaan. Suurin osa pitää miestä säälittävänä, kompleksisena pikkumiehenä, jolla pakonomainen tarve koko ajan todistella jotain tällä käytöksellään.
Jotenkin se sitkeällä yrittämisellä pääsee ”nujertamaan” nuoren hoitajan, luulen että siinä jotain painostustakin käyttää. Ehkä asemaansa ja valtaansa käyttäen ”luikertelee” suhteeseen näiden nuorten hoitajien kanssa. Senjälkeen alkaa uskomaton manipulointi, painostus, uhkailu ja kiristys tapaamisten ja seksin saamiseksi. Uhkailee esim järjestävänsä potkut hoitajalle, jos ei suostu tapaamisiin ja seksiin.
En tiedä mitä tehdä? Mihin tahoon pitäisi olla yhteydessä? Olen samassa yksikössä töissä, mutta silti aivan neuvoton. Kukaan tähän pyöritykseen joutunut ei halua työpaikan ja oman maineen vuoksi nostaa asiaa esiin. Haluaisin puuttua mutta pelkään myös että minua ei uskota ja joudun itse kenties vaikeuksiin.
No onnex ei ollu komee, vielä lyhyt ja kaljukin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä varmaan tuntuisi kivalta joutua lyhyen, ei-komean, ikääntyvän, huonosti käyttäytyvän, uhkailevan ja mahdollisesti rikokseen syyllistyneen tyypin saaliiksi. Eiku hetkinen...
Mietipä uudelleen.
En kyllä usko tätä aloitusta! Jokainen hoitaja tietää, että tuollaisilla toimilla ei saa julkiselta puolelta potkuja. Lääkäri ei ole hoitajan esimies.
Kokeile ajautua vaikka ihan muista syistä riitoihin parikymppisenä hoitajana kolmekymmentä vuotta talossa olleen lääkärin kanssa. Voit olla varma, että nuoren hoitajan määräyskirja ei jatku. Asiat ja ns. "pätevyys työtehtäviin" voidaan esittää ylihoitajalle siten, että työpaikan vaihto vaan on edessä. Tai ainakin nimenomaan sille hoitajalle näin uhkailemalla voidaan asiat esittää.
En edelleenkään usko. Oma kokemukseni sairaaloista on työskentelyni 40 v, ensin sh:na ja sittemmin oh:na. Eipä nuo lääkärit ole omissa työpaikoissani juuri rekrytointeihin ja hoitohenkilökunnan työsuhteisiin puuttuneet. Eri asia on, jos on kysymys esim lääkevarkauksista, päihteen käytöstä tai muusta epäammatillisesta käyttäytymisestä työpaikalla.
Oletpa harvinaisen vittumainen sh! Ai että et usko vai? Mistä ihmeestä teitä sikiääkin! Asia on erittäin teaumaattinen ja ahdistava niille jotka äijän manipulointiin joutuvat, hänhän käyttää suoraan asemaansa saadakseen seksiä!
Miten voitkin olla noin niljakas. Olet ehkä ruma ja ei kiinnostava ja antaisit rankaista tuon örvelön nuoria nättejä naisia?
Hyi helvetti! Mene hoitoon! Uskon ap tä ihan täysillä! Ja tuo niljake on saatava vastuuseen! Se että on lääkäri velvoittaa asiallisuuteen!
Tulee mieleen yks turkulainen "sonni", joka pani varmaan puolet kaupungin nuorista naisista läpi. Vasta jälkeenpäin alkoi aina harmittaa, tautien tai muiden epämukavuuksien takia...
Se on sillälailla, että niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä uudelleen.
Hei oh, et ymmärtänyt pointtia. Kyse ei ole siitä miten asiat oikeasti ja virallisesti hoidetaan. Vaan siitä että asialla voi 60v lääkäri uhkailla 20+ hoitajaa. Ymmärrätkö että tätä käytetään tähän epäviralliseen vallankäyttöön, uhkailuun ja manipulointiin. Sillä ei ole mitään tekemistä miten te huivikaulaiset oh:t virallisesti hoidatte työsuhteet ja rekrytoinnit.
Millä tavoin muka vois järjestää potkut hoitajille?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin muka vois järjestää potkut hoitajille?
Vastaus nyt rautalangasta kaikille jotka tätä jaksaa vängätä. Lääkäri ei vastaa hoitajien työsuhteista. Mutta vanhempi lääkäri voi helposti auktoriteettiasemaansa hyväksikäyttäen uskotella alaa tietämättömälle nuorelle hoitajalle kykenevänsä ”järjestää tälle vaikeuksia ja potkut”. Kuinka naiivi täytyy olla ellei usko, että nuori, ekassa työsuhteessa oleva hoitaja ei pelästyisi jos joku alkaa tälläisellä uhkaamaan. Ja kuinka moni 20+ hoitaja tietää kaikki virkaehtosopimuksen säädöstöt.
Erityisen naivi on sellaisten huivikaulaisten käsitys asiasta, että se mikä ei ole virallinen tapa henkilöstöhallinnossa, etteikö nuoren hoitajan silmissä huomattavalla auktoriteettiasemalla varustettu lääkäri voisi tätä asiaa valheellisesti hyväksikäyttää ja kiristää tällä verukkeella tapaamisia ja seksiä. Silmät kannattaa avata sieltä työvuorosuunnittelun Excel taulukoiden seasta.
Kysymys ei ole siis siitä voiko lääkäri oikeasti järjestää hoitajalle potkuja vaan valheellisesta vallankäytöstä ja manipulaatiosta, jolla sekoitetaan kokematon 20+ hoitaja myöntymään asioihin, joita ehkä ei haluaisi tehdä,
Vapaamuurareitahan nuo kaikki miltei ja veljet voivat looshipuheitten päälle pilata naisen maineen koko Suomessa ja muutamassa viikossa. Miten neiveja ihmisiä täällä on. Lisäksi samat pervot ovat Rotaryissä ja Leijonissa ja Odd Feloowseissa ja lautakunnissa ja vaikka missä. Ja niissä looseissa ovat koko kulmakunnan asiantuntijaukot ja poliisit ja ja ja .
Tähän tämänkin valta perustunee!
Vierailija kirjoitti:
Olepa ap varovainen siinä mitä toisesta väität! Olet saanut katkeran, hylätyn muijan version asiasta ja selvästi et itse tiedä mistään mitään. Sen perusteella et voi tehdä rankkoja väitteitä, tai istut itse syytettyjen penkillä.
Miten niin en tiedä mitään? Kirjoitat kuitenkin itse niinkuin tietäisit... Eli moikka vaan sinä kalju lyhyenläntä setä-mies. Onneksi löysit ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä uudelleen.
Oletpa harvinaisen vittumainen sh! Ai että et usko vai? Mistä ihmeestä teitä sikiääkin! Asia on erittäin teaumaattinen ja ahdistava niille jotka äijän manipulointiin joutuvat, hänhän käyttää suoraan asemaansa saadakseen seksiä!
Miten voitkin olla noin niljakas. Olet ehkä ruma ja ei kiinnostava ja antaisit rankaista tuon örvelön nuoria nättejä naisia?
Hyi helvetti! Mene hoitoon! Uskon ap tä ihan täysillä! Ja tuo niljake on saatava vastuuseen! Se että on lääkäri velvoittaa asiallisuuteen!
Uskotko kaikkia aloituksia av:lla? Suuri osa on pelkkää mielikuvitusta.
Siinäpä sinulla onkin työtä profiloida tuo sh/ oh ja aikamoisella laatusanoilla aloititkin kuvailun. Sanoisin, että tekstisi on sitä some-raivoa, mistä paljon puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vapaamuurareitahan nuo kaikki miltei ja veljet voivat looshipuheitten päälle pilata naisen maineen koko Suomessa ja muutamassa viikossa. Miten neiveja ihmisiä täällä on. Lisäksi samat pervot ovat Rotaryissä ja Leijonissa ja Odd Feloowseissa ja lautakunnissa ja vaikka missä. Ja niissä looseissa ovat koko kulmakunnan asiantuntijaukot ja poliisit ja ja ja .
Tähän tämänkin valta perustunee!
Tunnen paljon lääkäreitä ja yksikään ei kuulu tuollaisiin seuroihin. Tiedätkö, että lääkärikunta on kovasti naisistunut ja naislääkäreiden vapaa-aika kuluu usein perheen parissa.
Jos ne naiset itse antautuu pyörilteltäväksi ja jälkeenpäin vituttaa ku ei ollutkaan "ainoa oikea erityinen", ni omaa tyhmyyttä se on!