Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan huutanut mun kohta 14vuotiaalle tytölle....

Vierailija
20.11.2017 |

Olen itsekin yllättynyt, ja hän on erittäin kiltti (vaikka teinijutut täällä nyt myös), kunnioittaa muita, tottelevainen. On aina ollut helppo lapsi. On mulla kolme isompaakin lasta ja niille huusin viikottain. En sitten tiedä onko syynä se että itse kasvatin erilailla kun olin vanhempi. Nytkin hän tietää jos tekee jotain väärin tai sanoo rumasti ja pyytää nopsaa anteeksi. Olen selittänyt että luotetaan häneen ja ollaan joustavia kunnes hän "mokaa", ehkä hän ymmärtää että kannattaa käyttäytyä. Kunnioitus puolin ja toisin. Muita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se huuto auttaisikaan

Vierailija
2/8 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään, mutta on harvinaista jos ei todellakaan ole huutanut lapselleen 14vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk

Vierailija
4/8 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä huutamisesta ole mitään hyötyä. Jos lapsi toimii väärin tai on ihan mahdoton, on vakavan ja rakentavan keskustelun paikka.

Tietenkään väsynyt vanhempi ei aina jaksa keskustella kunnolla ja tekee mieli huutaa ja taantua itsekin teinin tasolle, mutta siinä menettää auktoriteettinsa. Tai sitten teini hämmentyy ja lopettaa.

Vierailija
5/8 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen miettinyt tätä huutamisasiaa lähiaikoina. En muista, että minulle olisi koskaan huudettu lapsena, napakasti on sanottu mutta vihaisesti huudettu ei koskaan.

Olen ollut siinä uskossa ettei ole normaalia huutaa toisille vaikka olisi kuinka suuttunut kun eihän siitä ole mitään hyötyä.

Nyt olen huomannut, että miehen äiti korottaa ääntään heti jos asiat eivät mene niinkuin hän haluaa tai jos jokin ärsyttää, eikä mies reagoi siihen mitenkään, ihan kuin asia olisi normaalia. Ääni kohoaa vaikka lapsi olisi samassa huoneessakin.

Ensin ajattelin alkavaa dementiaa mutta taitaa olla, että jotkut vaan ei osaa kommunikoida muutoin kun huutamalla.

Vierailija
6/8 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni vanhempi huutaa lapsilleen, jo kun ovat alle kouluikäisiä.

Vierailija
7/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon

Vierailija
8/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en huutanut. Oli helppo lapsi, jota hoidin hyvin ja kannustin. Nyt ei pidä yhteyttä ja halveksii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme