Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärin seksuaalinen ahdistelu / uhkailu / kiristäminen

Vierailija
20.11.2017 |

Olen töissä sairaalassa. Vierestä olen kymmenen vuoden ajan seurannut yhden nyt n. 60v mieslääkärin edesottamuksia. Varmaan jonkin sortin seksiriippuvuus miehellä on. Koko ajan lukuisia suhteita useisiin naisiin, lähinnä hoitajiin. Kuvio yleensä sama, pyrkii valloittamaan uusia, nuoria ja hoitajana kokemattomia naisia. Varmaan osaa olla hauskakin. Ulkonäöllisesti ei todellakaan mikään komea vaan lyhyt, kaljuuntunut. Kehuskelee ja rehvastelee näillä valloituksillaan. Suurin osa pitää miestä säälittävänä, kompleksisena pikkumiehenä, jolla pakonomainen tarve koko ajan todistella jotain tällä käytöksellään.

Jotenkin se sitkeällä yrittämisellä pääsee ”nujertamaan” nuoren hoitajan, luulen että siinä jotain painostustakin käyttää. Ehkä asemaansa ja valtaansa käyttäen ”luikertelee” suhteeseen näiden nuorten hoitajien kanssa. Senjälkeen alkaa uskomaton manipulointi, painostus, uhkailu ja kiristys tapaamisten ja seksin saamiseksi. Uhkailee esim järjestävänsä potkut hoitajalle, jos ei suostu tapaamisiin ja seksiin.
En tiedä mitä tehdä? Mihin tahoon pitäisi olla yhteydessä? Olen samassa yksikössä töissä, mutta silti aivan neuvoton. Kukaan tähän pyöritykseen joutunut ei halua työpaikan ja oman maineen vuoksi nostaa asiaa esiin. Haluaisin puuttua mutta pelkään myös että minua ei uskota ja joudun itse kenties vaikeuksiin.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä tyyppi! Tosi ikävä tilanne, pakkohan tohon on jotenkin puuttua. Lähetä anonyymia palautetta johonkin?

Vierailija
2/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti mikä tyyppi! Tosi ikävä tilanne, pakkohan tohon on jotenkin puuttua. Lähetä anonyymia palautetta johonkin?

Mihin? Esimiehelle toki voisi sanoa, mutta mitä sanoisin? Että näin tapahtuu. Ehkä esimies kysyisi asiasta ko. henkilöltä, joka tietysti kiistäisi kaiken. Senjälkeen ehkä itse voisin sanoa heipat työpaikalleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta muiden työntekijöiden kanssa? Onko kukaan uskaltanut sanoa mielipidettään tilanteesta? Uskaltaisitko itse ottaa asiaa puheeksi jonkun uhriksi joutuneen kanssa?

Vierailija
4/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän ahdistellut sinuakin?

Vierailija
5/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole hoitajan esimies. Hoitajan esimies on osastonhoitaja ja ylihoitaja. Lääkärin esimies on ylilääkäri.

Ensin kerrotaan osastonhoitajalle, ylihoitajalle, työterveyslääkärille, työterveyshoitajalle, työsuojeluun, liittoon, ja työkavereille.

Sitten ylilääkärille.

Etteköhän saa kaljun äijänkäppänän kuriin.

Vierailija
6/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakuta ny vituttaa kun hän itse jää metätyksen ulkopuolelle :-)

Vierailija
7/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta muutama ystäväni on rikki sen pyörityksestä. Edelleen viestittelee heille uhkaillen työpaikan menetyksellä.  Kertoo että suostumalla tapaamisiin säilyttäisi työpaikkansa. Lisäksi hänellä on muitakin keinoja kiristykseen, joista en tässä mainitse. Ystäväni eivät halua että kukaan muu saisi tietää. Häpeävät asiaa ja siksi eivät halua myöskään viedä asiaa eteenpäin.

Vierailija
8/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta muutama ystäväni on rikki sen pyörityksestä. Edelleen viestittelee heille uhkaillen työpaikan menetyksellä.  Kertoo että suostumalla tapaamisiin säilyttäisi työpaikkansa. Lisäksi hänellä on muitakin keinoja kiristykseen, joista en tässä mainitse. Ystäväni eivät halua että kukaan muu saisi tietää. Häpeävät asiaa ja siksi eivät halua myöskään viedä asiaa eteenpäin.

Kehota ystäviäsi säilyttämään kaikki viestit. Ne käyvät todisteena, jos he päättävät viedä asiaa eteenpäin.

Kyllähän tuo pitää saada loppumaan. 

Vierailija
9/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelotelkaa se porukalla. Jättäkää lappuja sen pukukopin oveen, jossa lukee, että me tiedetään mitä sää touhuat, ja jos se ei lopu, kohta tietää kaikki muutkin. Järjestäkää sille paskaa postilaatikkoon. Jne. Jotain sellaista, mistä se tajuaa, että vainoajia on useampi, koska inhottavuuksia tapahtuu samaan aikaan eri puolilla. Kyllä se lopettaa, koska se tajuaa että juoni on paljastunut.

Vierailija
10/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehota ystäviäsi säilyttämään kaikki viestit. Ne käyvät todisteena, jos he päättävät viedä asiaa eteenpäin.

Kyllähän tuo pitää saada loppumaan. 

Niin ja lisään vielä, että eikö tuollainen kiristäminen ole suoranainen rikos? Tässä ei ole kyse vain huonosta käytöksestä vaan lääkäri on ehkä jopa syyllistynyt rikokseen. 

Vierailija
11/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uhreja on monta, voimat voi yhdistää. Menkööt yhdessä tekemään rikosilmoituksen.

Kuten tiedetään aiemmin hyväksikäytöistä ei puhuttu, mutta tässä asiassa ihmiskunta on kehittynyt. Nuoremmat osaisi jo kieltäytyä.

Jos suuri osa jäisi sairaslomalle tai lakkoon, jotainhan johdon on tehtävä.

Hyksissä oli 80-90 luvulla paavo niminen lääkäri, joka tunki aivan liian lähelle, kuin olisi omistanut kaikki hoitsut.

Vierailija
12/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sille äijälle nimetön kirje, jossa kerrot tietäväsi kaiken ja vieväsi tiedot eteenpäin. Katso sitten muuttuuko mikään. Ja ystäviesi kannattaa säilyttää kaikki viestit. Ne voi sitten antaa lakimiehen luettavaksi, esim lähestymiskieltoa haettaessa. 

Vierailija
13/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantelu sairaalan johdolle ja myös sopiva 15 minuuttia lööppi- ja somejulkisuutta pamauttaa herran pallit niin pieniksi, ettei tarvitse niitä enää kenelläkään esitellä.

Vierailija
14/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi ei sillä enää kohta edes seiso. Jää ukko tumputtamaan lerppakulliaan.

Vierailija
15/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä varmaan tuntuisi kivalta joutua lyhyen, ei-komean, ikääntyvän, huonosti käyttäytyvän, uhkailevan ja mahdollisesti rikokseen syyllistyneen tyypin saaliiksi. Eiku hetkinen...

Mietipä uudelleen. 

Vierailija
16/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä varmaan tuntuisi kivalta joutua lyhyen, ei-komean, ikääntyvän, huonosti käyttäytyvän, uhkailevan ja mahdollisesti rikokseen syyllistyneen tyypin saaliiksi. Eiku hetkinen...

Mietipä uudelleen. 

Joo, ei tästä pätkästä suoranaisesti varmaan kukaan haaveile. Sen vuoksi joutuukin uhkailemalla ja kiristämällä metästämään niitä naisia, jotka saanut jossakin vaiheessa satimeensa.

Vierailija
17/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä uudelleen. 

En kyllä usko tätä aloitusta! Jokainen hoitaja tietää, että tuollaisilla toimilla ei saa julkiselta puolelta potkuja. Lääkäri ei ole hoitajan esimies.

Vierailija
18/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä uudelleen. 

En kyllä usko tätä aloitusta! Jokainen hoitaja tietää, että tuollaisilla toimilla ei saa julkiselta puolelta potkuja. Lääkäri ei ole hoitajan esimies.

Kokeile ajautua vaikka ihan muista syistä riitoihin parikymppisenä hoitajana kolmekymmentä vuotta talossa olleen lääkärin kanssa. Voit olla varma, että nuoren hoitajan määräyskirja ei jatku. Asiat ja ns. "pätevyys työtehtäviin" voidaan esittää ylihoitajalle siten, että työpaikan vaihto vaan on edessä. Tai ainakin nimenomaan sille hoitajalle näin uhkailemalla voidaan asiat esittää.  

Vierailija
19/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pikku ukolla perhettä. Tämä kannattaa hyödyntää vastaiskussa jos on.

Vierailija
20/85 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kilttimies vetää käteen sillä välin kun hoitsut imee papparaisen munaa!!! Hyvä naiset, hyvin te vedätte!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän