Mikä olisi kohtuullinen summa maksaa miesystävälle kuussa, jos muutamme yhteen hänen omistusasuntoonsa?
Hän maksaa lainaa noin 450 kuussa, jonka lisäksi yhtiövastike 250 kuussa. Olisiko tuon yhtiövastikkeen maksaminen + sähkölasku ok, vai pitäisikö maksaa enemmän?
Kommentit (349)
Entäs kun hän myy asunnon, paljonko sinä saat asunnosta silloin?
En muuttaisi toisen 100% omistamaan asuntoon, mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole, tuo vastike ja sähkölasku on mielestäni hyvä, jos sinulla vielä sattuu olemaan miestä pienemmän tulot.
En missään nimessä muuttaisi toisen omistamaan asuntoon. Siinä on aina toisen armoilla ja altavastaajana, ilman oikeuksia.
Kuulostaa reilulta. Minä olisin vastaavassa tilanteessa tyytyväinen, jos kumppanini maksaisi puolet vastikkeesta, sähköstä ja muista mahdollisista yhteisistä kuluista.
Nolla euroa ja nekin sähkölaskut puoliksi.
No toinen vaihtoehto olisi nyt sitten kallis vuokra-asunto, jonka vuokran joutuisin maksamaan kokonaan yksin ilman tukia. Käyn kyllä töissä, mutta taloustilanne on aika huono tällä hetkellä. Lisäksi haluan jakaa arkeni toisen kanssa. ap.
Asumiskulut puoliksi. Makselkoot mies ihan itse oman asuntonsa lainanlyhennyksiä, ellei meinaa antaa sulle osuutta myyntirahoista.
Enpä kehtaisi ilmaiseksi mennä toisen asuntoon asumaan. Varsinkin kun mies ei ole mikään suurituloinen, vaan tienaamme suunnilleen samat eli vähän alle 2000 kuussa käteen.
9 siis ap. Miehen entinen tyttöystävä oli myös maksanut yhtiövastikkeen.
asumismenot (yhtiövastike, sähkölasku, vesimaksut, nettilasku, vakuutusmaksu) puoliksi, lainaan liittyvät kulut mies luonnollisesti maksaa yksin, jos kerran omistaa asunnon yksin.
Vastikkeen summa on hyvä "vuokra". Eli mies hyötyy sinusta puolikkaan vastikkeen verran ja sinä saat kohtuuhintaiset asumiskustannukset. Muut asumiseen liittyvät laskut sitten tietysti 50/50, tässä hyötyjinä on molemmat kun kulut pienenevät kun maksajia kaksi.
Jos asut vuokralla sinulla pitää oman oikeusturvasi takia olla vuokrasopimus.
Lyhennä lainaa! Pankissa teette asian mukaiset paperit. Näin teki ystäväni ja näin tekisin myös itse. Vastine puoliksi. En missään nimessä suostuisi vain kulujen maksajaksi. Röyhkeää ja rakkaudetonta, jos mies on sellaista ehdottanut.
Neuvottelukysymyksiähän nämä. Itse näen vastikkeen 250€ kohtuulliseksi summaksi. En kehtaisi vähempää maksaa.
Puolet yhtiövastikkeesta, puolet lainan korosta ja puolet sähkölaskusta. Ei ollenkaan lainan lyhennyksestä.
Ei kukaan maksele toisen lainoja ellei ole 100% idiootti.
Jotainhan asumisesta pitänee maksaa, joten tuo vastike on varsin kohtuullinen, jos se vain sopii miehelle. Kyllähän joku voisi vaatia maksamaan enemmänkin (vuokraa).
Vierailija kirjoitti:
Lyhennä lainaa! Pankissa teette asian mukaiset paperit. Näin teki ystäväni ja näin tekisin myös itse. Vastine puoliksi. En missään nimessä suostuisi vain kulujen maksajaksi. Röyhkeää ja rakkaudetonta, jos mies on sellaista ehdottanut.
Itse asiassa mies ei ole ehdottanut mitään, vaan ajattelin itse noin, kun kertoi exänsä maksaneen tuon vastikkeen. Myöhemmin, jos suhteemme toimisi myös arjessa, voisin ajatella, että tekisimme lainasopimusta yhdessä. En mitään vuokrasopimusta ala tekemään, koska silloinhan mies joutuisi maksamaan vuokratuloista varmaan veroa? En tiiä. ap.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun hän myy asunnon, paljonko sinä saat asunnosta silloin?
Onko se oikein, että toinen asuu toisen siivellä?
Minä sanon, se on NOLLA euroa.