Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että vuonna 2017 Suomessa on klubi vain miehille?

Vierailija
19.11.2017 |

Nimittäin suomalainen klubi. Nasjäseniä ei sallita? Miksi ei ja miksi tällaisten poikakerhojen olemassa olo sallitaan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo miesten klubit onkin tarkoitettu ma(c)homiehille.

Vierailija
42/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sitä että kerhot saavat valita jäsenensä, olipa valintaperuste mikä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voiko sinne pörssiklubiin nyt mennä jos talousasiat ja sijoittaminen kiinnostaa minua ja olen nainen?

Ei voi. Voit opiskella niitä muualtakin. Eikä klubin tarkoitus ole sijoittaminen, vaan vapaa-ajan viettäminen.

Vierailija
44/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset feministiäidit eivät huoli miesjäseniä.

Vierailija
45/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuossa selvästi on vain yksi kirjoittaja useamman viestin takana, voisi hän oikeasti pohtia miksi asia provosoi häntä niin paljon. Nuo pikkupojittelut ja lainausmerkit miesten ympärillä kertovat kuitenkin katkeruudesta ja tyytymättömyydestä omaan itseensä. Miestransvestiitit kestävät vain naisille tarkoitetut tilat hiljaa kateutensa niellen, naistransvestiitti saa raivarit ja vaatii niiden kieltämistä yhteiskunnan yhteisen edun nimessä.

Kyllä olen provosoitunut. Luulin asiaa _vitsiksi_! Näin nuorena naisena minun on vaikea ymmärtää miksi yhteiskunnan koko potentiaalia ei haluta arvostaa. En vieläkään ihan täysin usko tätä asiaa.

Joku ihmisryhmä haluaa kerhoilla keskenään. Yhteiskunnan koko potentiaali ei haluta arvostaa. Mikä yhteys näillä on?

Eli sijoittamisesta kiinnostunut nainen on sittenkin tervetullut klubiin ilman miesten lupaa?

En ymmärrä, mitä ”eli” tässä tarkoittaa, mutta ei ole. Miehet haluavat olla keskenään, mikä heille epävirallisessa vapaa-ajanvietossa sallittakoon.

Vierailija
46/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuossa selvästi on vain yksi kirjoittaja useamman viestin takana, voisi hän oikeasti pohtia miksi asia provosoi häntä niin paljon. Nuo pikkupojittelut ja lainausmerkit miesten ympärillä kertovat kuitenkin katkeruudesta ja tyytymättömyydestä omaan itseensä. Miestransvestiitit kestävät vain naisille tarkoitetut tilat hiljaa kateutensa niellen, naistransvestiitti saa raivarit ja vaatii niiden kieltämistä yhteiskunnan yhteisen edun nimessä.

Kyllä olen provosoitunut. Luulin asiaa _vitsiksi_! Näin nuorena naisena minun on vaikea ymmärtää miksi yhteiskunnan koko potentiaalia ei haluta arvostaa. En vieläkään ihan täysin usko tätä asiaa.

Samahan se on seksihommissa. Paljon on kilttejä miehiä, joille ei anneta pillua. Miettikää, paljonko siinä menee potentiaalia hukkaan!

Vierailija
47/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs likat luulette, kuinka monta naisvapaamuuraria on?

Aivan.

En ihan helposti löytänyt tilastoa, mutta ainakin jotkut loosit hyväksyvät myös naisia jäseniksi.

Vierailija
48/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitää itse päästä kaikkialle, mutta sitten säännöstelevät miesten elämäniloa minkä kerkeävät. Punkkaan päästetään vain jännät.

Vierailija
49/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Pankin pääjohtaja Sirkka Hämäläisen kertotaan kuljetetun takaovesta esiintymään, jäseneksi ei ollut asiaa.

Vierailija
50/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittiko joku jo Naisasialiitto Unionista? Miten osittain verovaroilla toimivan yhdistyksen jäseneksi pääsee vain naisia? Ajat vielä muka tasa-arvoa.

Vierailija
51/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit perustaa itse vaikka minkälaisen oman kultapossukerhon ja ottaa jäseniksi haluamiasi ihmisiä.

Vierailija
52/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi johonkin anonyymit eturauhasvaivaiset-järjestöön ei taideta naisia ottaa. Paitsi ehkä transnaisia, eturauhasta ei tietääkseni poisteta.

Vierailija
53/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vakavasti. Sukupuolen perusteella erittelevät järjestöt tulisi kieltää laissa yksiselitteisesti ja HETI. Tämä on paljon tärkeämpi asia kuin nimikkeiden muuttaminen neutraaleiksi, koska näiläl verkostoilla on todellista valtaa kulissien takana ja paljon!

Vierailija
54/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmisryhmä haluaa kerhoilla keskenään. Yhteiskunnan koko potentiaali ei haluta arvostaa. Mikä yhteys näillä on?

Sukupuoli ei ole mikään ihmisryhmä, koska kyseessä on puolet koko väestöstä. Onko KKK sinusta myös ok?

Vierailija
55/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei ole mikään ihmisryhmä, koska kyseessä on puolet koko väestöstä. Onko KKK sinusta myös ok?

”keskeisimmät aatteet ovat olleet valkoinen ylivalta, juutalaisvastaisuus, valkoinen rotutietoisuus, antikatolisuus (varsinkin 1920-luvulla), liittovaltion vastustaminen, homovastaisuus, antikommunismi ja maahanmuuton vastustaminen sekä siihen liittyvä syntyperäisen amerikkalaisuuden korostaminen.[1] Klaanien toimintatapoihin on kuulunut ajoittain terrori, väkivalta ja joukkovoiman osoitukset, jotka ovat kohdistuneet erityisesti Yhdysvaltojen mustaan väestönosaan ja muihin KKK:n vastustamiin väestöryhmiin, kuten juutalaisiin.”

Ei ole ok.

Vierailija
56/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan olemassa klubeja vain naisille, miksi ei sitten miehille? Esim Liedossa on Rotary-klubi vain naisille, Lions-leideihin ei huolita miehiä ja taitaa Martatkin olla naisjärjestö?

Kummassako luulet liikkuvan enemmän valtaa, alkuperäisjärjestössä vai paljon nuoremmassa ja naisvaltaisessa naisversiossa?

Vierailija
57/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on ongelma, mutta vain naisille hetkellisesti ollut katu, vain naisille olleet alennukset tai päiväkodeista isänpäivän poisto ei ole? Tai se kun eräs artisti käski miehet takariviin ja naiset sekä vähemmistöt eturiviin (kaikki olivat varmaan kuitenkin maksaneet lipustaan saman hinnan)?

Vierailija
58/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko sinne FBI -ryhmään miehiä?

Vierailija
59/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi hyvä aihe toimittajille kaiveltavaksi! Mitä siellä klubilla tapahtuu ettei naiset voi osallistua? Eikö Suomi kuulu kaikille suomalaisille?

Vähän aikaa siitä oli juttu Hesarissa. Naiset saavat ihan vapaasti osallistua, mutta eivät pääse jäseneksi. Eli jos siellä järjestetään vaikka pikkujoulut, niin kyllä saavat puolisot ihan varmasti tulla. Tai jos on joku äitienpäiväjuttu, niin äiti saa osallistua (nämä nyt ovat kuvitteellisia esimerkkejä - en ole jäsen enkä tiedä mitä siellä järjestetään, jos järjestetään). Naisilta ei siis ole pääsy kielletty klubille mikäli heillä on sinne jotain asiaa. Se on vaan niin, että säännöt kieltävät jäsenyyden naisilta ja se on mielestäni ihan ok kun on yksityisestä kerhosta kyse.

Vierailija
60/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kiinnostunut saamaan tietoa eräästä feminismin klassikosta ja päätin soittaa Kristiina- instituuttiin, eli naistutkimuksen keskuskirjastoon Suomessa, saadakseni aiheesta enemmän tietoa.

Kysyivät,että mihin tutkimukseen  tätä tietoa on tarkoitus käyttää jne.

Puhelimeen vastanneen naisen ääni oli hyvin viileä ja vertaisin sitä lähinnä jonkun murhaoikeuden valamiehistön puheenjohtajan ääneen.

En saanut mitään apua heiltä.

Naisten salajärjestö-miehiltä kiellettty, oli päätelmäni. 

terv. mies jota feministinen kirjallisuuus silti kiinnostaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän