Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja teini ei suostu syömään välipaloja, aina vaan lämmintä ruokaa. Olisiko tuhteja välipalavinkkejä, joita kokeilla?

Vierailija
19.11.2017 |

Ihan alkuun sanon, ettei nyt ole tarkoitus tehdä mitään syöppömiesketjua vaan oikeasti etsiä ratkaisuja, kun tässä on teinipoikakin kuviossa mukana. Ongelma: lämmin ruoka on aina loppu ja sitä joutuu tekemään ihan koko ajan, koska sekä mies että teinipoika syövät lämmintä ruokaa monta kertaa päivässä. Tietenkin kaksi kertaa päivässä tulee syödä iso ja täyttävä lämmin ateria. Mutta nuo syövät vähintään kolme isoa lämmintä ateriaa päivässä ja useimmiten enemmänkin. Ja tietysti syövätkin, koska tavalliset välipalat ei maistu kummallekaan.

Aamupala on ainut, mikä ei ole ollut ongelmana. Silloin kumpikin syö puuroa ja leipää. Päivän muut ateriat oikeastaan ovat ongelma. Lounaalla iso lämmin ateria, sitten iltapäivällä taas iso lämmin ateria, pahimmillaan alkuillasta lämmin ateria ja sitten aina iltapalaksi lämmin ateria. Leipääkin syövät, mutta lähinnä lämpimän aterian lisukkeena. Olen ihmetellyt, että miten aamupalaksi heille muka riittää puuro ja leipä, mutta iltapalaksi ja muiksi välipaloiksi se ei käy.

Teinipoika on tuntunut ottavan vaikutuksia isältään, koska nuorempana poika söi kyllä hyvin jugurtteja, rahkoja, hedelmiä. Nykyään ei syö noita, koska isäkään ei syö. Korkeintaan banaania joskus. Kasviksia ja salaatteja ovat tottuneet syömään kotona ainakin yhdellä lämpimällä aterialla, mutta nämä "välipala-ateriat" usein ottavat jääkaapista ilman kasvislisää.

Saisinko siis tukevia välipalaehdotuksia? Pelkästä leivästä ei kuulemma lähde nälkä ja jugurtteja ja rahkoja eivät suostu syömään. Todella puisevaa olla jatkuvasti kauhan varressa ja kantaa ruokaa kaupasta selkä vääränä.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levander kirjoitti:

Hei.

Kananmuna on monipuolinen välipala/ruoka ja nopea valmistaa.

Keitettynä sellaisenaan tai leivän tai piirakoiden päälle.

Paistettuna sama juttu.

Munakokkelia, johon voi lisätä kasviksia tai vaikka kinkkusuikaleita.

Suolaiset piirakat ovat hyviä ja niistä voi jääkaapista ottaa palan ja lämmittää palan.

Samoin pannukakku on edukas ja siihen voi lisätä joukkoon jotain houkuttimeksi.

Kiitos sinulle! <3 Juuri tällaisia vastauksia kaipasin. Etenkin suolaiset piirakat on hyvä idea.

Ap

Ooh, et olisi varmaan itse koskaan keksinyt suolaisia piirakoita ilman tätä ketjua!

OOH, no ne eivät käyneet juuri tässä kohtaa mielessä. Kananmunajuttuja mietin tässä itsekin ja pakko on illemmalla Googlatakin reseptejä, kun teistä ei paljoa hyötyä ollut. Mitä h**vetti teitä oikein vaivaa? Miksi pitää vastata noin ilkeästi?!

Myös ruoan pakastaminen on hyvä idea, jota olen joskus tehnytkin, mutta nyt jäänyt unholaan.

Ap

Vierailija
42/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sut on harhautettu kuvittelemaan, että tuollainen uhrautuminen on rakkaudenosoitus. No ei ole.

Mikä ihmeen uhriutuminen?! Tuolla kommenteissa selitin, miksi tämä järjestely sopii meidän perheelle ja mies ja poika kyllä osaavat laittaa ruokaa. Ainut ongelma on se, kun syövät päivässä lähinnä pelkkää lämmintä ruokaa. Edelleen on aivan yhdentekevää kuka siellä keittiössä seisoo, kenelläkään ei siihen olisi aikaa eikä mielenkiintoa! Sitä paitsi minä osaan ajatella ruoan edullisuuttakin, mies ja poika eivät niinkään.

Pitää perehtyä noihin lämpimien piirakoiden resepteihin, että mitä niihin tulee ja sitten miettiä, onko se sitten kannattavaa vai ei. Vaihtelua nyt ainakin jos ei muuta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä keskusteluja jatkuvasti siivoamisesta ja pyykkäämisestäkin ym. kodinhoidosta ja niihin etsitään vinkkejä. Minäkin pyysin tuhteja välipalavinkkejä. Ihan sama asia. Miksette siellä v**tuile, että höhöö, perheenäiti siellä nyt uhrautuu ja passaa perheensä pilalle, laita lapset ja mies pyykkäämään/siivoamaan/hoitamaan kotia ja vedä itse lonkkaa. En ymmärrä, mikä tämä ihmeellinen hyökkäys minua kohtaan on, kun kerran nuokin keskustelut sujuvat ihan normaalisti, eli vinkkejä etsivä ihminen niitä myös saa ilman keljuilua.

Ap

Vierailija
44/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeettoman tympeitä vastauksia on tullut ap:lle .

Silti olen kyllä samaa mieltä monen kanssa, että ylenpalttinen passaaminen on karhunpalvelus molemmille ja etenkin pojalle. 1-2 lämmintä ruokaa päivässä riittää ihmiselle vallan hyvin, teet ne. Siitä ylimenevät mieliteot huolehtivat syömärit itse. Kyllä Siperia opettaa sitä kustannustietouttakin ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
45/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut on harhautettu kuvittelemaan, että tuollainen uhrautuminen on rakkaudenosoitus. No ei ole.

Mikä ihmeen uhriutuminen?! Tuolla kommenteissa selitin, miksi tämä järjestely sopii meidän perheelle ja mies ja poika kyllä osaavat laittaa ruokaa. Ainut ongelma on se, kun syövät päivässä lähinnä pelkkää lämmintä ruokaa. Edelleen on aivan yhdentekevää kuka siellä keittiössä seisoo, kenelläkään ei siihen olisi aikaa eikä mielenkiintoa! Sitä paitsi minä osaan ajatella ruoan edullisuuttakin, mies ja poika eivät niinkään.

Pitää perehtyä noihin lämpimien piirakoiden resepteihin, että mitä niihin tulee ja sitten miettiä, onko se sitten kannattavaa vai ei. Vaihtelua nyt ainakin jos ei muuta.

Ap

Edullisuutta? Jos ne haluavat joka päivä sisäfilettä ja sinä tietenkin teet sitä,mistä saat sitä "edullisesti"?

Vierailija
46/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tuollaisen nuoren miehen kanssa ja meni tänä syksynä hermot kun mulle ei jäänyt ruokaa tarpeeksi vaikka tein jäätäviä määriä sitä. Kokkaaminen vain jotenkin ajautui mulle enkä jaksanut olla kahden hengen taloudessa tekemässä joka toinen päivä jäätävää padallista ruokaa, siihen menee ärsyttävästi aikaa. Myös toki rahaa, vaikka mahdollisimman halpoja opiskelijaruokia suositaankin.

Ratkaisuna oli se että tänä syksynä alettiin tekemään kummatkin omat ruoat, keveni työmäärä huomattavasti ja on paljon mukavampaa kun muakaan ei vituta enää :D Parisuhde voi paljon paremmin.

Sori tämä nyt ei ole lainkaan sitä mitä AP pyysi, tuli vaan paikka avautua ja keino antaa vinkki niille, jotka on samassa tilanteessa.

Vierailija
47/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä keskusteluja jatkuvasti siivoamisesta ja pyykkäämisestäkin ym. kodinhoidosta ja niihin etsitään vinkkejä. Minäkin pyysin tuhteja välipalavinkkejä. Ihan sama asia. Miksette siellä v**tuile, että höhöö, perheenäiti siellä nyt uhrautuu ja passaa perheensä pilalle, laita lapset ja mies pyykkäämään/siivoamaan/hoitamaan kotia ja vedä itse lonkkaa. En ymmärrä, mikä tämä ihmeellinen hyökkäys minua kohtaan on, kun kerran nuokin keskustelut sujuvat ihan normaalisti, eli vinkkejä etsivä ihminen niitä myös saa ilman keljuilua.

Ap

Ilmoitit etteivät mies ja poika suostu syömään muuta kuin lämmintä ruokaa. Siitä nyt noin normi-ihminen tulkitsee että olet joko alistettu äitikokki tai päsmäävä marttyyrimamma. Jos nyt kuitenkin ihan omasta tahdostasi passaat aikuisia ihmisiä, niin tosiaan se google on hyvä kaveri. 

Vierailija
48/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä äijille ämpärillinen makaronia, kylkeen ketsuppipurkki. Jos on oikeasti nälkä, ni kelpaa. Jos haluaa vaan mässäillä ja nautiskella kokolihaa, on välipalojen tarve feikkiä.

Vierailija
49/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne syö "pelkkää lämmintä" vaan sitä mitä tahdoton äiti robottimaisesti kantaa eteen.Kyllähän yksikin yh hyysäsi teinikakaroitaan kuin vauvoja.

Vierailija
50/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä kukaan poistu koskaan kodin ulkopuolelle? Poika kouluun ja sinä ja mies töihin?

Vai kuinka on mahdollista, että ne ehtivät kotona syödä monta lämmintä ateriaa päivässä?

Vierailija
51/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika:'D Miten te jaksatte elää tuollaisten miesten kanssa. Teini nyt ei ehkä vielä hahmota kunnolla miten talous toimii, mutta aikuisen miehen kyllä pitäisi tajuta.

Mulla ei hermot kestäisi jos toinen ei yhteisessä taloudessa osaisi ajatella ruokakuluja; mitä kannattaa ostaa, paljonko kustantaa jne. Suunnitella elämää. Kun ap mainitsi, että mies ei osaisi ottaa taloudellista näkökulmaa huomioon, vaan ostelisi mitä sattuu kallista. Kuin pieni lapsi:D

Ja sitten vielä tuo ajankäyttö.

Miten teidän miehet on tuollaisia sivustaohjattavia?

Vierailija
52/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko niitä välipalavinkkejä? Kuten sanoin, ei ole tarkoitus tehdä mitään mollausketjua. Rakastan miestäni ja poikaani ja tahdon heille vain parasta.

Ap

Rakkaus on tekoja. Opeta kersalle taitoja, joita elämässä tarvitaan.

Vierailija
53/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levander kirjoitti:

Hei.

Kananmuna on monipuolinen välipala/ruoka ja nopea valmistaa.

Keitettynä sellaisenaan tai leivän tai piirakoiden päälle.

Paistettuna sama juttu.

Munakokkelia, johon voi lisätä kasviksia tai vaikka kinkkusuikaleita.

Suolaiset piirakat ovat hyviä ja niistä voi jääkaapista ottaa palan ja lämmittää palan.

Samoin pannukakku on edukas ja siihen voi lisätä joukkoon jotain houkuttimeksi.

Kiitos sinulle! <3 Juuri tällaisia vastauksia kaipasin. Etenkin suolaiset piirakat on hyvä idea.

Ap

Ooh, et olisi varmaan itse koskaan keksinyt suolaisia piirakoita ilman tätä ketjua!

OOH, no ne eivät käyneet juuri tässä kohtaa mielessä. Kananmunajuttuja mietin tässä itsekin ja pakko on illemmalla Googlatakin reseptejä, kun teistä ei paljoa hyötyä ollut. Mitä h**vetti teitä oikein vaivaa? Miksi pitää vastata noin ilkeästi?!

Myös ruoan pakastaminen on hyvä idea, jota olen joskus tehnytkin, mutta nyt jäänyt unholaan.

Ap

Piiraat on huono idea. Ne tulevat paljon kalliimmaksi kuin perusruoka ja niiden tekeminen on aikaavievää. Jos tekisit pääruokia kolminkertaiset annokset ja kierrättäisit niitä vaikka kolmen päivän ajan, pääsisit vähemmällä.

Vierailija
54/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Edullisuutta? Jos ne haluavat joka päivä sisäfilettä ja sinä tietenkin teet sitä,mistä saat sitä "edullisesti"?

En tiedä, mistä sait sen käsityksen, että meillä miehet päättää ruokalistan. Eivät päätä. Toiveita välillä esittävät, mutta pääasiassa kaikki kelpaa. Ainoastaan siitä on napistu, että jotain lihaa pitää aina ruoassa olla. Ikinä eivät ole tekemiäni ruokia jättäneet syömättä, päinvastoin. Joten kyllä, mietin paljonkin ruoan edullisuutta, vaikkei sillä tavalla rahavaikeuksissa ollakaan. Teen isoja satseja, hyödynnän tarjouksia jne. Paljoa vaan ei suuren suuret satsitkaan riitä, kun syövät kattilat tyhjäksi välipalanälkäänkin. Tähän etsin ratkaisua.

Ap

Vierailija
55/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teistä kukaan poistu koskaan kodin ulkopuolelle? Poika kouluun ja sinä ja mies töihin?

Vai kuinka on mahdollista, että ne ehtivät kotona syödä monta lämmintä ateriaa päivässä?

Tuohon ajankäyttöön tosiaan näyttää siltä että perhe on sossun elätti ja 1950-luvun perhekulttuurissa.

Vierailija
56/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä, mistä sait sen käsityksen, että meillä miehet päättää ruokalistan. Eivät päätä. Toiveita välillä esittävät, mutta pääasiassa kaikki kelpaa. Ainoastaan siitä on napistu, että jotain lihaa pitää aina ruoassa olla. Ikinä eivät ole tekemiäni ruokia jättäneet syömättä, päinvastoin. Joten kyllä, mietin paljonkin ruoan edullisuutta, vaikkei sillä tavalla rahavaikeuksissa ollakaan. Teen isoja satseja, hyödynnän tarjouksia jne. Paljoa vaan ei suuren suuret satsitkaan riitä, kun syövät kattilat tyhjäksi välipalanälkäänkin. Tähän etsin ratkaisua.

Ap

No voi helvata. Laita jääkaappiin lukko.

Vierailija
57/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas syödään tietysti arkena muualla. Teini koulussa, mutta mies ottaa aina kotoa töihin eväät. Minulla on etätyö, joten syön itse kotona lounaan. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin välillä minäkin olen viikonkin POISSA ja silti nuo ovat pärjänneet. Ärsyttää lukea tuota pään aukomista siitä, ettei mies ja poika muka pärjäisi ilman minun ruoanlaittoani. Tietysti pärjäävät, ihan todistetusti. Poika osaa todella hyvin kotitaloustunneilla tehdä ruokaa ja välillä mielellään leipoo itse esim. pizzaa joko valmiista pohjista ja välillä leipoo jopa itse pohjan. Kaikkea vaan ei tule aloitukseen meidän elämästä kirjoitettua, kun pääpointti oli vaan etsiä ideoita tukevista välipaloista.

Nuo makkara- ja nakkisysteemit on välillä hyviä. Sekä mies että poika vaan ovat vähän terveysintoilijoita ja pitävät tuollaisia epäterveellisinä ja lihottavina ruokina. Toki välillä silti syövät niitä, mutta eivät alkaisi todennäköisesti edes joka viikko syömään jotain makkarasysteemejä. Normaalipainoisia me kylläkin kaikki ollaan. Poika harrastaa juoksua ja isällä on todella fyysinen työ. Ainoastaan minä olen pieniruokainen ja keikun normaalipainon ylärajoilla.

Ap

Vierailija
58/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmispuurot pusseissa ja vaan kuumaa vettä päälle. Elovenat ainakin hyviä ja eri makuja. Voi varmaan vetästä sellaisen (vaikka parikin pussia) välipalaksi tai iltapalaksi.

Ap. On kyllä aivan älytöntä, että syövät neljäkin lämmintä ateriaa päivässä ja et sä miettisit ja tekisit ne. Tee sä kaksi ja hoitavat loput itse, eikö se olisi kohtuullista? Valmispuurot, munakkaat, valmiskeitot (esim. sosekeitot) jne. Eiköhän ne niillä pärjää sen kahden kunnon, itsetehdyn ruoan lisäksi :)

Vierailija
59/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta satsi valmissafkaa ja hernaria. Niitä on lisäaineettomia ja laadukkaita, ihan kuin äiskän tekemää. Turha ruveta uhriutumaan tuollaisen asian takia.

Vierailija
60/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmispuurot pusseissa ja vaan kuumaa vettä päälle. Elovenat ainakin hyviä ja eri makuja. Voi varmaan vetästä sellaisen (vaikka parikin pussia) välipalaksi tai iltapalaksi.

Ap. On kyllä aivan älytöntä, että syövät neljäkin lämmintä ateriaa päivässä ja et sä miettisit ja tekisit ne. Tee sä kaksi ja hoitavat loput itse, eikö se olisi kohtuullista? Valmispuurot, munakkaat, valmiskeitot (esim. sosekeitot) jne. Eiköhän ne niillä pärjää sen kahden kunnon, itsetehdyn ruoan lisäksi :)

Valmispuuroja on ihan järjetöntä syödä. Eka pierasulla on taas nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi