Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja teini ei suostu syömään välipaloja, aina vaan lämmintä ruokaa. Olisiko tuhteja välipalavinkkejä, joita kokeilla?

Vierailija
19.11.2017 |

Ihan alkuun sanon, ettei nyt ole tarkoitus tehdä mitään syöppömiesketjua vaan oikeasti etsiä ratkaisuja, kun tässä on teinipoikakin kuviossa mukana. Ongelma: lämmin ruoka on aina loppu ja sitä joutuu tekemään ihan koko ajan, koska sekä mies että teinipoika syövät lämmintä ruokaa monta kertaa päivässä. Tietenkin kaksi kertaa päivässä tulee syödä iso ja täyttävä lämmin ateria. Mutta nuo syövät vähintään kolme isoa lämmintä ateriaa päivässä ja useimmiten enemmänkin. Ja tietysti syövätkin, koska tavalliset välipalat ei maistu kummallekaan.

Aamupala on ainut, mikä ei ole ollut ongelmana. Silloin kumpikin syö puuroa ja leipää. Päivän muut ateriat oikeastaan ovat ongelma. Lounaalla iso lämmin ateria, sitten iltapäivällä taas iso lämmin ateria, pahimmillaan alkuillasta lämmin ateria ja sitten aina iltapalaksi lämmin ateria. Leipääkin syövät, mutta lähinnä lämpimän aterian lisukkeena. Olen ihmetellyt, että miten aamupalaksi heille muka riittää puuro ja leipä, mutta iltapalaksi ja muiksi välipaloiksi se ei käy.

Teinipoika on tuntunut ottavan vaikutuksia isältään, koska nuorempana poika söi kyllä hyvin jugurtteja, rahkoja, hedelmiä. Nykyään ei syö noita, koska isäkään ei syö. Korkeintaan banaania joskus. Kasviksia ja salaatteja ovat tottuneet syömään kotona ainakin yhdellä lämpimällä aterialla, mutta nämä "välipala-ateriat" usein ottavat jääkaapista ilman kasvislisää.

Saisinko siis tukevia välipalaehdotuksia? Pelkästä leivästä ei kuulemma lähde nälkä ja jugurtteja ja rahkoja eivät suostu syömään. Todella puisevaa olla jatkuvasti kauhan varressa ja kantaa ruokaa kaupasta selkä vääränä.

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan hullu kokkaa kolmea lajia "raskasta" ruokaa päivässä? Teet ison satsin vaikka broileripastavuokaa tai jotain vastaavaa ja siitä saavat syödä päivällisen ja illallisen. Ja muutoin opettelevat syömään siinä välissä sen välipalan tai ovat syömättä. Ei kenellekään ole hyväksi syödä kuin hevonen ja olla koko ajan vatsa täynnä ja ravata paskantamassa hervottomia jöötejä. Ei edes "isojen miesten", EI!

Vierailija
22/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ja mieheni osaavat kyllä tehdä ruokaa. Poika on haka kotitaloustunneilla ja miehenikin on aikoinaan asunut yksin. Pärjää myös jos olen poissa pidempäänkin. Minä vaan olen keittiössä meistä taitavin, joten meidän perheelle yleisesti sopii se, että minä ne ruoat pääasiassa teen. En usko, että ruokamenot ainakaan pienenisivät jos miehet olisivat keskenään keittiössä päinvastoin, koska eivät osaa ajatella todennäköisesti yhtään ruoan edullisuutta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan olevani vähän samanlainen, syön päivässä harvemmin ja tuhdimmin, inhoan perusvälipaloja:  höttöleipää, jugurtteja ja banaaneja... Opeta miehet paistamaan kananmunia ja tekemään munakasta, on mukavan täyttävä iltapala. Riisipuuro hautuu melkein itsestään, sen kanssa sitten kinkkuvoileipiä, luulis nälkä lähtevän. Lämpimiä voileipiä tomaattipyreellä ja tonnikalalla..

Ja ennen kaikkea istuta miehet pöydän ääreen ja kerro, ettet jaksa heitä passata.

Vierailija
24/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite ettei leivästä lähde nälkä on käsittämätöntä huuhaata.Vai lähteekö se LÄMPIMÄLLÄ leivällä paremmin?

Vierailija
25/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni voisit tehdä "vain" kaksi kertaa päivässä lämpimän aterian (niin että mies ja poikakin osallistuvat niiden tekemiseen) ja jos/kun tulee nälkä muulloin niin sitten jokainen tekee itse välipalaa tai lisää ruokaa tarpeensa mukaan. Mutta ei niin että yksi passaa kaikkia.

Vierailija
26/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, mitä ne kaksi "normaalia" lämmintä ateriaa sisältävät, kun energia ei tunnu riittävän seuraavaan ateriaan asti, vaan välilläkin pitää saada täysi ateria. Laita tänne vaikka edes viikon ruokalista ja annoskoot. Jotenkin tulee mieleen, että haluaisit miehen ja teinipojan tulevan toimeen pienellä naistenannoksella. Jos näin on, en ihmettele, että nälkä kurnii jo muutaman tunnin päästä. En kirjoita tätä kettuillakseni, vaan siksi, että jos ei ole mitään vertailukohtaa, on aika vaikea antaa vinkkejäkään.

Vierailija
27/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tulee:

- Riisipohjainen savulohisalaatti tai kanasalaatti, jossa on mukana herne-maissi-paprikaa.

- Keitettyjä nakkeja ja siihen kaveriksi peruna/italiansalaattia.

- Paistettuja kananmunia ja pakastepussipyttäri.

Mutta jäisikö tuhti välipala syömättä niin kauan, kun siellä jääkaapissa on sitä lämmintä ruokaa jäljellä, jota voi äkkiä mikrossa lämmittää? Jos oli tarkoitus että sitä lämmintä syödään myös seuraavana päivänä, niin lappu ja teippaus säiltysastioiden päälle ja kehotus syödä jotain muuta. (Tämä on huomiselle!)

Ruisleivästäkin saa tuhtia, kun laittaa väliin savulohta. On muuten hyvää.

Hyvä vain ettei makeat jogurtit maistu.

Rahka ei kyllä riitä välipalaksi. Yleensä huomaan syöväni jääkaapista muutakin kuin vain rahkan.

Jos syövät kaiken lämpimän ruoan, niin olkoon sitten ilman seuraavana päivänä? En minä jaksaisi kyllä itse olla koko ajan kokkaamassa.

Vierailija
28/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä reseptejä. On se niin v**un vaikeaa kirjoittaa ”tuhti välipala” Googleen. Vi**un uusavuton!

Vierailija
29/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani ja mieheni osaavat kyllä tehdä ruokaa. Poika on haka kotitaloustunneilla ja miehenikin on aikoinaan asunut yksin. Pärjää myös jos olen poissa pidempäänkin. Minä vaan olen keittiössä meistä taitavin, joten meidän perheelle yleisesti sopii se, että minä ne ruoat pääasiassa teen. En usko, että ruokamenot ainakaan pienenisivät jos miehet olisivat keskenään keittiössä päinvastoin, koska eivät osaa ajatella todennäköisesti yhtään ruoan edullisuutta.

Ap

Jos eivät osaa ajatella ruoan edullisuutta,sitä suuremmalla syyllä ei kannata tehdä kaikkea mitä ne keksivät vaatia.

Vierailija
30/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisit opettaa heille että miten ruokaa saa tehtyä edullisesti. Olisi pojallekin hyödyllinen taito siinä vaiheessa kun muuttaa pois ja rahat ovat niukilla.

Vierailija
31/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama haluatako mollausketjun, neuvoja sataa silti. Et halua vain parasta lapsellesi ja miehellesi. Minä halusin lapsilleni vain parasta ja siksi olen opettanut heidät kokkaamaan itse ja hoitamaan raha-asiansa itse. He tietävät mitä ruoka maksaa ja osaavat ostaa ja kokata mitä vain, opiskelijabudjettiin sopivasti. Passaajat eivät rakasta läheisiään, vaan itseään. He haluvat olla näille korvaamattomia.

Vierailija
32/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levander kirjoitti:

Hei.

Kananmuna on monipuolinen välipala/ruoka ja nopea valmistaa.

Keitettynä sellaisenaan tai leivän tai piirakoiden päälle.

Paistettuna sama juttu.

Munakokkelia, johon voi lisätä kasviksia tai vaikka kinkkusuikaleita.

Suolaiset piirakat ovat hyviä ja niistä voi jääkaapista ottaa palan ja lämmittää palan.

Samoin pannukakku on edukas ja siihen voi lisätä joukkoon jotain houkuttimeksi.

Kiitos sinulle! <3 Juuri tällaisia vastauksia kaipasin. Etenkin suolaiset piirakat on hyvä idea.

Ap

Vierailija
33/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas saanut negatiivisa kommentteja....

Mun pojan lempparivälipala on kaurapaistos, muita esim lämmin voileipä.

Itse ehdottaisin uunissa hauduettuja puuroja, esim ohrapuuro tai voisko pakkaseen pistää jotain kasvissosekeittoa jota voisi lämmittää välipalaksi (tee/tehkää vaikka 10 l kattilallinen sitä ja jakakaa rasioihin). Itse ymmärrän aivan hyvin sen, että lämmin ruoka tuntuu täyttävämmältä. Ei sen silti tarvitse olla mikään lihottava energiaryöppy kuten jotkut luuleva automaattisesti.

Vierailija
34/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levander kirjoitti:

Hei.

Paistettuna sama juttu.

Suolaiset piirakat ovat hyviä ja niistä voi jääkaapista ottaa palan ja lämmittää palan.

Kiitos sinulle! <3 Juuri tällaisia vastauksia kaipasin. Etenkin suolaiset piirakat on hyvä idea.

Ap

Ooh, et olisi varmaan itse koskaan keksinyt suolaisia piirakoita ilman tätä ketjua!

Vierailija
35/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levander kirjoitti:

Hei.

Paistettuna sama juttu.

Ap

Sori mutta miten se suolainen piirakka eroaa "tavallisesta" lämpimästä ruuasta? Siihenhän menee yhtä paljon rahaa ja aikaa kuin johonkin perusruokaankin.

Vierailija
36/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin "nälkä" olla korvien välissä.

Vierailija
37/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä reseptejä. On se niin v**un vaikeaa kirjoittaa ”tuhti välipala” Googleen. Vi**un uusavuton!

Täällä ei olisi oikein mitään keskustelua jos kaikki aiheen tekemisen sijaan googlettaisivat! Mutta pitää joo etsiä Googlesta ohjeita, kun täällä lähinnä auotaan päätä.

Kiitos ohjeita laittaneille. :)

Meillä on aika tavallista ruokaa mielestäni. Kinkkukiusausta, kanaa ja riisiä, lasagnea, uunikasviksia ja lohta, lihakastiketta, lihakeittoa, hernekeittoa, wokkia, nuudeleita ja kanaa joskus. Meillä on päivällinen sellainen koko perheen ateria yleensä, jossa sitten miehellä ja pojallakin on kasviksia puolet lautasella. Välillä ne on jotain keitettyjä vihanneksia, välillä salaattia. Ruisleipää ottavat monesti ruoan kanssa. Mielestäni ihan tavallista, täyttävää ruokaa. Mies ja poika ottavat ruokansa usein hyvin lihapainotteisesti ja jättävät perunat ja riisit vähän vähemmälle. Ymmärrän kyllä, että mies ja teinipoika syövät paljon ja annokset todellakin ovat tuhteja. Kunnon kermaa käytän ruoanlaitossa ja voita, en mitään kevytjuttuja.

Ap

Vierailija
38/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei suostu"?? Mitähän kaikkea muuta ne eivät suostu? Minä en suostu ajamaan muulla kuin Maseratilla,on se vaikeaa kun ei pääse autolla mihinkään,pitää kävellä...

Vierailija
39/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on harhautettu kuvittelemaan, että tuollainen uhrautuminen on rakkaudenosoitus. No ei ole.

Vierailija
40/143 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sut on harhautettu kuvittelemaan, että tuollainen uhrautuminen on rakkaudenosoitus. No ei ole.

Juu todella ihmettelen tämän perheenäidin mielentilaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä