Päänsärky aina treenin jälkeen?
Ihan joka kerta kun käyn salilla, pää tulee kipeäksi, korvissa humisee ja näkö vähän sumenee. Kestää yleensä ainakin tunnin tai kaksi treenin jälkeen. Mistä voisi johtua?
Juon hyvin vettä treenin aikana, niin ei ainakaan todennäköisesti nestehukkaa. Pääasiassa olen salilla juoksumatolla tai crosstrainerilla. Olen melko rapakunnossa vielä ja ylipainoa löytyy n. 25kg.
Kommentit (5)
Tuo kuulostaa kyllä nestehukalta. Juotko riittävästi vettä koko päivän ajan? Jos aloitat juomisen vasta salilla, niin se ei välttämättä riitä. Juo vähintään 2 litraa vettä tasaisesti päivän aikana ja lisäksi noin 0,5 litraa treenin aikana. Syö jotakin hiilaripitoista ennen treeniä ja treenin jälkeen. Esimerkiksi banaani sopii hyvin. Syö monipuolinen ateria 0,5-1,5 h sisällä treenin loppumisesta.
Jos juominen ja ruokailu on kunnossa, on mahdollista että treeni on liian intensiivinen suhteessa kuntoosi. Ota siis rauhallisemmin ja tee matalammalla intensiteetillä. Jos olet rapakuntoinen, niin juokseminen on sinulle todennäköisesti jo vauhtikestävyystreeniä. Peruskestävyystreeniksi riittää pelkkä reipas kävely.
Minkälainen ruokavalio sinulla on?
Vettä pitäisi juoda vähintään 2l päivässä.
Mulla ilmenee tuo jos en syö kunnolla.
Syö hyvin ennen ja jälkeen treenin, itselläni päänsärky voi jatkua kaksikin päivää jos en ole tankannut kunnolla.
Okei kiitos vastauksista, ehkä se sitten voikin johtua nestehukasta! Helposti unohdan juoda päivällä ja tänäänkään en ollut juonut kuin vain kahvia. Ei siis ilmeisesti riitäkään että aloittaa juomisen vasta treenin aikana ja sen jälkeen. Pitääkin kiinnittää tähän enemmän huomiota jatkossa. Kiitos :)
No eikö kenelläkään muulla ole tälläistä..