Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi olla yksinhuoltaja?

Vierailija
19.11.2017 |

Onko siinä hyviä puolia? Tuet varmaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaveri, jolla kolme lasta. Kaikki on tehty saman miehen kanssa, mutta Kelalle kaveri on sanonut joka kerta, että hän ei tunne lastensa isää vaan oli joku vierasmaalainen kännipano laivalla. Voisi siinä Kelan virkailija ihmetellä, jos lapsista tehtäisiin dna-testit ja sukulaisuusvertailu.

Kaveri halusi mieheltä geenit lapselleen, mies on komea ja sulava. Mies ei halunnut kaveriani mutta ei pistänyt pahakseen lasten tekemistä. Kaveri on iloinen, kun saa päättää kaiken lapsiaan koskevan itse eikä ole minkäänlaista velvollisuutta hoitaa mitään etähuoltajavierailurumbaa. Lapset ovat kyllä tavanneet isänsä muutaman kerran mutta ei heillä sen kummempaa suhdetta ole.

Minusta tuo on väärin paitsi veronmaksajia kohtaan (kolmet elarit valtiolta) myös lapsia kohtaan jo ihan perintöasioissa. En ole kuitenkaan kaverille koskaan mitään sanonut. Kyseinen mies on jakanut geenejään kolmen muunkin naisen kanssa samoilla säännöillä. Penniäkään mies ole lapsilleen antanut.

Kelako sen isyyden nykyään selvittää tai kyselee?

Vierailija
42/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen tuet? Yhdestä lapsesta lapsilisä n. 140e/kk (sisältää yh korotuksen) ja lapsen isän maksama elatus 180e/kk.  Kadehtikaa nyt vaan, kun elellään kuin kroisokset...

Yksinhuoltaja saa myös asumis- ja työttömyystuet. Tuetumpaa ryhmää ei Suomessa taida olla.

Höpöhöpö. Mä en ole ikinä eläessäni saanut mitään tuollaisia tukia. Mulla oli itse oatettu iso perheasuntokin yh:na ja ainoa tuki oli parin kympin korotus lapsilisään. Ap:lla on kumma ajatus, että yh merkitsisi mitään muuta kuin sitä, että on lapsensa ainoa vanhempi. Jopa Sauli Niinistö on ollut monta vuotta yh.

N47

Ja Tarja Halonen. Voi mitä reppanoita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kahden lapsen yksinhuoltaja ja nautin siitä.

Isältä ei herunut penniäkään elatusmaksua, kunnalta sain jonkun pikkusumman. Isä ei ollut kiinnostunut näkemään lapsiaan. Jopa sossun avulla yritin ensin saada jonkinlaista yhteistä aikaa lapsille ja isälle, ei halunnut.

Minä kävin ja käyn työssä, meillä oli kolme huonetta keittiö ja sauna asunto, iso koira ja kolme kissaa. Minun palkallani tultiin toimeen ja voin sanoa että mitään ei puuttunut. Ylellisyyttä ei ollut eikä kaivattu. Me kolme olimme ja olemme edelleen läheinen ja yhtä pitävä perhe. Sukulaisilta apua ei herunut. Asumistukea sain, sossusta en koskaan mitään hakenut.  Voin melkein sanoa että vuodet kun lapset olivat kotona olivat niitä parhaita. Nyt asun yksin ja kaipaan entistä aikaa! En ollut enkä ole kiinnostunut raahaamaan minkäänlaista äijänkuvatusta elämäämme, en silloin enkä nyt. 

Vierailija
44/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen tuet? Yhdestä lapsesta lapsilisä n. 140e/kk (sisältää yh korotuksen) ja lapsen isän maksama elatus 180e/kk.  Kadehtikaa nyt vaan, kun elellään kuin kroisokset...

Yksinhuoltaja saa myös asumis- ja työttömyystuet. Tuetumpaa ryhmää ei Suomessa taida olla.

Täh? Enpä ole saanut, kun kustannan ihan palkallani asumisen ja muun. Asumis- ta työttömyyskorvaukset saa sinkut tai perheelliset myös elämäntilanteensa mukaan, ei näissä asioissa yksinhuoltajia suosita mitenkään.

Vierailija
45/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä Kela voi tuon kyseenalaistaa? Vaatia videota kännipanoista, oliko sama heppu? Oksettavaa tuon naisen logiigga ja moraali ja itsekkys , joka noin tekee . Voi joskus myöhemmin tulla kovatkin kiistat, kun esim. lapset haluavat aikuisina selvittää sukulaisuussuhteensa, perintö ym. asiat. Ikinä ei voi tietää, mitä huominen tuo tullessaan.Kokemuksesta tiedän että huomispäivä voi muuttaa sun elämän täysin ja romahduttaa kaiken, vaikka kaikki näyttää tänään vielä hyvältä!

Vierailija
46/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalinta oli jos joku sairasti. Ja yksinhuoltajana asuntolainan saaminen oli hankalampaa kuin sen maksaminen. Sinkkuna sitä lainaa oikein Tyrkytettiin.

Hyvä lapsenvahti auttaa paljon. Esim. Ekaluokkalaisen vanhempainiltaan piti viedä pienempi kitkemään. Myöhemmin piti arpoa kumman lapsen asiat menee etusijalle kun kaikkia ei ehdi tai ne on päällekkäin.

Vierailija
47/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa aikuiseksi takuuvarmasti? Joutuu ihan itse tekemään kaiken mitä tarvitaan. Ihan jopa viemään lapsen itse ulkomaanmatkalle ja suunnistamaan siellä, löytämään ruokapaikat yms. Näitä aviossa olevat vaimot kovasti kauhistelevat. 

Ihan itse laskemaan rahat niin, että riittävät. Löytämään edullisesti hyvää.

Ja kantamaan sen vastuun lapsesta ihan yksin. Tärkeissäkin elämän taitekohdissa. 

Näin kasvat aikuiseksi, ihan varmasti.

Vierailija
48/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yh joka sai den pyytämättä ja yllättäen. Miehestä paljastui pedofiili. Vaikka meidän suhde oli vaikka, Emme olleet eroomassa kunnes sitten piti valita lasten ja miehen välillä.

Hyviä puolia: saa päättää kaikesta itse, vakaa talous (liittyy edelliseen, saan päättää rahoista), ruokatalous helpompaa kun yks allergikko vähemmän, kotihommia yhtä paljon Mutta nyt ei voi/Tarvi olettaa että joku muu tekee osansa vaan teen itse Oman aikataulun mukaisesti. Ja ne tuet. Niillä ei elä herroiksi Mutta totuus on että ennenvanhaan minunkin olisi vain pitänyt ottaa ensimmäinen joka tämän suostuisi tulla.

Miinukset: olen yksin vastuussa kaikesta: auto huollot ja renkaan vaihdot, huonekalujen siirrot ja kokoomiset, olla tuomarina tappeleville lapsille, lasten kyyditsemiset ja hammaslääkärit ym., aamulla kouluun ja illalla iltatoimet, ym.

Kyllä itku joskus pääsee. Lapset tarvitsisivat isää, minä apua kun joku paikka hajoo. Mitä se semmonen seksi muuten on?

Vierailija
49/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sä ap oikein kysyt? Sitä että miksi joku haluaa olla yksinhuoltaja, vai miten joku käytännössä voi päätyä yksinhuoltajaksi?

Jos vaikka puoliso kuolee, niin väistämättä siinä toinen jää yksinhuoltajaksi jos on lapsia, mistä ihmeestä siihen yhtäkkiä toinen huoltaja revittäisiin?

Aika harva haluaa mieluummin olla yksinhuoltaja kuin että olisi toinenkin vastuullinen huoltaja joka pitäisi huolta lapsesta, joten kysymys on vähintäänkin outo. Ennen kun pariskunnat erosivat, tuli yleensä aika automaattisesti äidistä yksinhuoltaja, yhteishuoltajuus on aika uusi keksintö, yleistynyt vasta nyt 20 vuoden aikana.

Vierailija
50/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut hankkivat lapsen yksin ja haluavat elää niin. Isä ei ole edes tunnustanut lastaan. Silti tuntuvat kestävän tilannettaan ihan hyvin. Sitä on vaikea ymmärtää.

Kummityttöni teki niin eli hankki lapsen ilman lapsen isän tukea. Tytär nyt eka luokalla. Hyvin ovat pärjänneet. Hyvä työpaikka. Vanhempiensa ostamassa asunnossa asuvat. Ja apua saa isovanhemmille tarvittaessa.

Vierailija
51/51 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin mies kuoli, ei kaverilta kysytty haluaako olla yksinhuoltaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän