Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ennen lapsien hankkimista?

Vierailija
18.11.2017 |

Ollaan keskusteltu lasten hankkimisesta jossakin kohtaa. Arjen kivat jutut ja omat harrastukset on alkaneet vauvakuumeen iskiessä tuntua merkityksettömiltä. Silti tuntuu että pitäisikö osata nyt jotenkin "nauttia" lapsettoman elämästä, vaikka oikeasti toivoisi jo perhe-elämän alkavan. Mistä tässä sitten pitäisi oikein vielä nauttia?

Eli - Mitä pitäisi tehdä vielä ennen lapsien hankkimista?

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapset nuorena kun vielä jaksatte. Mun lapset on maailmalla ja oon 50v. Tuttavat on tehneet nuorempina, mutta ehdin vielä itsekin touhuta vapaasti tässä ennen hautaa..

Vierailija
62/162 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettiä millainen on se ihminen jonka kanssa teet lapsia. Onko teillä oikeasti samat arvot ja onko kyseessä osallistuva puoliso josta tulee vastuullinen vanhempi vai annatko vauvakuumeen sokaista itsesi?

Niin monesti ihmiset sitten sanoo, että "no ei se aiemmin ollut tuollainen", eikä kukaan läheinen enää siinä vaiheessa kun maito on jo maassa kehtaa sanoa että "no olihan, just tuollainen se oli aina".

Eli mieti kenen kanssa lapset teet ja olisiko se vauva-arki niin hurmaavan ihanaa myös yksin, synnytyksenjälkeisen masennuksen kanssa, koliikkivauvan, vammaisen lapsen tai sairaan lapsen kanssa. 

Mies osallistuu kotona kiitettävästi, monesti enemmän kuin minä. On käytännöllinen ja huomioi arjessa. 

Mulla ei ole harhaluuloja siitä että vauva-arki olisi välttämättä ihanaa. Ollaan kuitenkin käytännöllisiä ja tukiverkkoa on, eli en usko että jäätäisiin yksin ilman mitään apua, jos huonosti käy. Masennusta tai koliikkia on vaikea mennä ennustamaan. Olen ollut kehitysvammaisten lasten ja nuorten parissa harrastusteni puolesta; mikäli kehitysvamma olisi todettavissa odotusaikana, en haluaisi valita tietoisesti sellaista elämää, mutten myöskään haluaisi jäädä velaksi vammaisuuden pelossa. 

Vammaista lasta ei lääkäritkään suosittele, siksi lapset tehdään alle 30v ja on ultraääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mitä perheellisyys on? Kaiken vapauden menettämistä, siis kaiken. Ei voi lähteä kävelylle, ei voi lähteä aamukahville, ei jumppaan, ei uimaan, ei ulkomaille, ei kaupungille, ei kavereita tapaamaan, ei kurssille, ei harrastuksiin. Ja se, mitä saa on tyhjää: joutuu olemaan kaamoksessa leikkipaikoilla, heräämään lapsen kanssa, tekemään ruokaa aamulla, päivällä ja illalla, ostamaan vaatteita, käymään sen kanssa lääkärissä, hoitamaan sitä, olemaan siitä huolissaan. Perheellisyys on kauhea asia, älä lähde siihen. Älä missään nimessä. Lapsihan voi olla vaikka vammainen.

Oon ollut lapsen kanssa kävelyllä, aamukahvilla, kaupungilla, kavereita tapaamassa, oon koko ajan harrastanut, reissannut jne.

Paras ulkomaan matka oli tyttökavereiden ja heidän ja mun teinien reissu Lontooseen. Kolme naista, kuusi teiniä. Mitä tehtiin? Shoppailtiin, shoppailtiin, syötiin pizzaa, käytiin kaikki riennot ja musikaalit ja nähtävyydet ja oli sikakivaa kaikilla. Onneksi ukot ei olleet murjottamassa!

Vierailija
64/162 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo matkustella pitää ja paljon ennen lasten hankkimista. kyllähänä sitä nyt pitää muutenkin vähän lisätä kasvihuonekaasupäästöjä, joista ne lapset tulee sitten nauttimaan tulevaisuudessa! Muistakaa myös syödä paljon lihaa ja tehkää tietenkin paljon niitä lapsia, niin kaikilla on vaan kivempaa!

Vierailija
65/162 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina naurattaa kun jotkut hokevat, että lasten kanssa voi tehdä samat asiat kuin ilmankin. No EI VOI. Yleensä ne on niitä liian nuorina lapsia hankkineet, jotka tietenkin yrittävät todistaa lähinnä itselleen, etteivät jääneet mistään paitsi. Kyllä jäitte.

Vierailija
66/162 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun miettii mitä olisi pitänyt tehdä ennen lapsia on käydä sillä unelmien lomamatkalla kahdestaan miehen kanssa.

Nyt sen matkan tekeminen on siirtynyt tulevaisuuteen ja tavallaan uskon, että sitten kun reissuun kahdestaan päästään niin helposti ajattelee kaikesta, että tästä olisi nyt lapsikin nauttinut tai ajattelee, että tämä olisi ollut kiva kokea lastenkin kanssa.

Tämä! Tottakai lastenkin kanssa voi matkustella ja myöhemmälläkin iällä voi matkustella, mutta se on erilaista kuin nuorena. Lasten kanssa tai eläkkeellä harva lähtee esimerkiksi kuukaudeksi Intiaan seikkailemaan pelkän repun kanssa vailla huolta huomisesta. Lasten kanssa matkustelu on suunnitelmallisempaa ja aktiviteetit sellaisia, joista lapsetkin pitävät.

Molemmista voi tottakai nauttia, mutta seikkailemaan on hankalampi lähteä lasten kanssa. Sen takia kannattaa seikkailla ennen kuin saa lapsia.

Itse olen alkanut vauvakuumeilla. Vielä haluaisin kuitenkin matkustella ennen lasten hankintaa. Mutta millä lomilla? Mulla on uusi vakkarityö eikä pidempiä lomia tiedossa. :(

Vierailija
67/162 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa kun jotkut hokevat, että lasten kanssa voi tehdä samat asiat kuin ilmankin. No EI VOI. Yleensä ne on niitä liian nuorina lapsia hankkineet, jotka tietenkin yrittävät todistaa lähinnä itselleen, etteivät jääneet mistään paitsi. Kyllä jäitte.

Riippuu varmaan mitä ne asiat on mitä haluaa tehdä.... 

Vierailija
68/162 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä lämmintä ruokaa. Lämpimänä.

Vierailija
69/162 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussikaa. Aamuin, illoin, öin. Ai niin ja päivisin.

T: 3 lapsen vanhemmat

Vierailija
70/162 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää tosiaan ensin naimisiin. Ainakin kannattaa ehdottaa sitä ja katsoa miehen reaktio. Jos mies ei halua sen verran sitoutua, tuskinpa siitä on sitoutumaan lapsiinkaan.

Vierailija
71/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien aiemmin mainittujen lisäksi ehdotan, että alatte kaikille sukulaisillenne ja ystävillenne lapsenvahdiksi. Mieluiten niin, että seuraavan puolen vuoden aikana teillä on joka ainoa viikonloppu hoitolapsia. Haette lapset perjantaisin heti töiden jälkeen sekä huolehditte maanantaiaamuna päiväkotiin tai kouluun riippuen siitä, minkä ikäisiä lapsia kulloinkin on ollut hoidossa. Jos hoitolapsilla on viikonloppuna harrastuksia, kaverisynttäreitä tms, kuskaatte niihin. 

Vierailija
72/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta voi tehdä lapsenkin kanssa jos järjestää aikaa ja hoitoapua mutta kunnon yö unet ovat kyllä historiaa. Koulutus kannattaa myös hankkia. En ainakaan itse jaksaisi lähteä kouluun tai päntätä kokeisiin kun vauva ränkyy vieressä.

T: yli vuosi huonosti nukuttuja öitä

Vierailija
73/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien aiemmin mainittujen lisäksi ehdotan, että alatte kaikille sukulaisillenne ja ystävillenne lapsenvahdiksi. Mieluiten niin, että seuraavan puolen vuoden aikana teillä on joka ainoa viikonloppu hoitolapsia. Haette lapset perjantaisin heti töiden jälkeen sekä huolehditte maanantaiaamuna päiväkotiin tai kouluun riippuen siitä, minkä ikäisiä lapsia kulloinkin on ollut hoidossa. Jos hoitolapsilla on viikonloppuna harrastuksia, kaverisynttäreitä tms, kuskaatte niihin. 

En ole samaa mieltä tästä. En ikimaailmassa jaksaisi pitää toisten lapsista huolta mutta oma on ihan eri juttu. En edes aluksi halunnut lapsia sillä en vain yksinkertaisesti pidä heistä. En ole ollenkaan lapsi ihminen mutta omaa vauvaa rakastan yli kaiken ja hän on maailman ihanin pikku olento. Olen myös ihan kelpo äiti, vaikka joskus koko asia tuntui täysin vieraalta.

Vierailija
74/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin säästää rahaa.Lapsi maksaa...Mutta myös elää...eli matkustaa,bilettää,nukkua...mistä nyt tykkää.

Vierailija
75/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä hankin lapsen vasta nelikymppisenä ja totean, että enpä ole luopunut juuri mistään. Alkoholin käyttö on vähentynyt, mutta siihen voi olla syynä ikäkin eikä niinkään se lapsi ja en pidä tuota muutosta läpeensä pahana. Seksi vaatii suunnitelmallisuutta nykyisin, mutta sitä on riittänyt silti riittävän monta kertaa viikossa. Mutta rahasta, matkailusta, opiskelusta, harrastuksista, yöunista tms. ei ole jouduttu tinkimään yhtään. 

Vierailija
76/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lapsista pidänkin niin ei ole lähellä lapsia joita voisi ottaa hoitoon. :( 

Kiitos kaikille ajatuksista.. ap

Vierailija
77/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatte suojaamatonta seksiä

Vierailija
78/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään matkustella ja raskausaikana tein kolme ulkomaanmatkaa sillä ajatuksella, että matkusteluun on tulossa jonkinlainen tauko. No ei siihen loppujen lopuksi sitten vuotta pidempää taukoa edes tullut, mutta itselleni oli tärkeää matkustaa vähän varastoon, ettei ala heti ahdistaa jos ei pääsekään reissuun.

Lisäksi voin suositella nukkumista! Vaikka meillä ei ollut koskaan sitä ongelmaa että unesta olisi ollut puutetta tai että vauva olisi herännyt aikaisin aamulla. Mutta koska et voi olla varma onko sinun lapsesi juuri sitä sorttia, joka herää viideltä tai kuudelta kukkumaan, niin nuku viikonloppuisin pitkään kun vielä voit!

Vierailija
79/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti siitä, että saat käydä yksin vessassa ja juoda kahvin rauhassa ennen kuin se jäähtyy.

Vierailija
80/162 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hankin ammatin, miehen ja olin töissä niin että sain kohtuukustannuksen kotona ollessa.

Lasten kanssa voi mennä jenkkeihin ja thaimaaseen, tosin pienenä ne haluu olla vain leikkupuistossa ja leikkiä leluilla, ei istua kärryssä kaupunkilomalla.

Me matkustettiin lähinnä koska me vanhemmat tykättiin matkustaa. Ei meidän lapsi muista ensimmäisen kuuden vuoden ajalta matkoja juuri ollenkaan. Mutta toki tykkäsi silloin kun oltiin siellä reissussa, olihan siellä paljon katseltavaa. Ja kyllä lapsen kanssa ulkomailla oleva leikkipuisto on ihan kokemus sekin. Vähän erilaiset telineet ja liukumäet kuin Suomessa ja sitten oli kiva seurata miten lapsi ottaa kontaktia toisiin lapsiin ilman yhteistä kieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme