Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BO lkv ja muut epäilyttävät välittäjät

Vierailija
18.11.2017 |

Pitäisikö meidän usko, että tälle firmalle päätyy välitettäväksi vain kauniita koteja? Vai onko uskottavampaa, että Bo omistaa tietyn määrän harmaita sisustustavaroita ja sisustaa kaikki kämpät myyntiä ja komeita myyntikuvia varten.

https://bo.fi/asunnot-helsinki/

Olen niin kyllästynyt näihin asuntoilmoitusten sisustuslehtikuviin. Pitääkö Bo meitä ostajia ihan tyhmänä? Vai kuuluuko noi kaikki tavarat kauppahintaan?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asunto stailattiin. Meni kaupaksi nopeasti.

Minun asuntoani ei stailattu. Meni kaupaksi piirun verran yli kuukaudessa.

Vierailija
22/93 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin harmittaa ihan kauheasti, etten ottanut Bo:ta tekemään asuntokauppoja. Edellinen meni kaupaksi ennen ensinäyttöä kaupaksi pyyntihinnalla. Nyt valitsin toisen, kun välityspalkkio on pienempi. Kukaan ei ole tullut katsomaan kuuden viikon aikana ja hintaakin on jouduttu laskemaan kuusi tuhatta euroa. Nyt olen kiinni neljä kuukautta nykyisessä välittäjässä, ennen kuin voin vaihtaa Bo:lle. Ja tältä ajalta tietysti menettänyt vuokratulot ja maksanut vastikkeet. Uskon, että Bo olisi jo saanut kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Bo:lla tienaa ainakin Tampereella todella hyvin. Tiedän, koska tuttuni on siellä töissä. Aina se ihmettelee, kuinka ihmiset on valmiita maksamaan hirveitä summia asunnonvälityksestä. Asunnonvälittäjä ei ole mistään vastuussa, ja saa puhua puuta heinää, että saa asunnon myytyä. Esim. Bo:n asuntovälittäjän mielestä sillä, että asuntoon on tulossa iso putkiremontti ei ole yhtään mitään merkitystä asunnon ostajalle.

Onhan sillä iso merkitys, kun yhtiövastike nousee!!!!!!

Välittäjä tienaa sitä enemmän, mitä saa myydyksi, ilman minkäänlaista vastuuta mistään.

Vierailija
24/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans vituttaa ne yrttipuskat. Stailatkoon vapaasti, mutta jättäköön nuo turhat kuvat pois.

Vierailija
25/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän usko, että tälle firmalle päätyy välitettäväksi vain kauniita koteja? Vai onko uskottavampaa, että Bo omistaa tietyn määrän harmaita sisustustavaroita ja sisustaa kaikki kämpät myyntiä ja komeita myyntikuvia varten.

https://bo.fi/asunnot-helsinki/

Olen niin kyllästynyt näihin asuntoilmoitusten sisustuslehtikuviin. Pitääkö Bo meitä ostajia ihan tyhmänä? Vai kuuluuko noi kaikki tavarat kauppahintaan?

Mä mielessäni  vähennän Bon kuvista 5000-10 000e/ per asiaton sisustusblogikuva. Aika paljon saa noiden asuntojen hintaa sillä tippumaan.  Lähikuva jostain kämäsestä maljakosta EI kuulu asunnon myynti-ilmoitukseen.

Vierailija
26/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bo =  kuoliaaksistailaajat. Olen pitänyt tapanani tipauttaa tarjouksesta 5 th per typerä tunnelmakuva koska mua ei kiinnosta se että kuvissa näytetään lähietäisyydeltä tavaroita jotka evät kuulu kauppaan eikä sitä kämppää josta olisin kiinnostunut. 8.pvä (en muista entistä  nimeä) taas käyttää ilmoituksissaan tablettileiskaa sen sijaan että  ilmoitusten tyyli olisi sama kui muilla (mä VIHAAN sitä  keltaista) joten skippaan hedän ilmoituksensa samantien. Ikävää noiden kahden toimiston kannalta on se että etsin asuntoa, budjettina puoli  miljoonaa euroa.

Ovat varmaan tosi pahoillaan että sun fiktiivinen puoli miljoonaa euroa jää nyt saamtta :-)

Vierailija
27/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon ostamisessa on kyse mielikuvista ja fiiliksestä paljon enemmän kuin moni järkevänä itseään pitävä asunnonostaja kehtaa myöntää. Niillä netti-ilmoituksen kuvilla on yllättävän iso merkitys sille että kuka näyttöön tulee vai tuleeko kukaan.

Toki toisille nuo stailatut kuvat nostavat karva pystyyn mutta eipä mainostamisessa koskaan voi kaikkia miellyttää.

Vierailija
28/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bo =  kuoliaaksistailaajat. Olen pitänyt tapanani tipauttaa tarjouksesta 5 th per typerä tunnelmakuva koska mua ei kiinnosta se että kuvissa näytetään lähietäisyydeltä tavaroita jotka evät kuulu kauppaan eikä sitä kämppää josta olisin kiinnostunut. 8.pvä (en muista entistä  nimeä) taas käyttää ilmoituksissaan tablettileiskaa sen sijaan että  ilmoitusten tyyli olisi sama kui muilla (mä VIHAAN sitä  keltaista) joten skippaan hedän ilmoituksensa samantien. Ikävää noiden kahden toimiston kannalta on se että etsin asuntoa, budjettina puoli  miljoonaa euroa.

Kuulostat aika irrationaaliselta asunnonostajalta. Toivottavasti sinulla on rinnallasi joku fiksumpi, jolle asunnonvalinnan kriteerinä on jotain oleellisempaa kuin välittäjän suosima leiska tai väripaletti. 

Vierailija
29/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bo ei todellakaan ole ainoa välitysfirma, joka stailaa kuviaan. Se nyt vaan on nykypäivänä tavallista myydä ihmisille mielikuvia. En ymmärrä, miksi se on aloittajalle joku ongelma? Älä myy asuntoasi Bo:n kautta äläkä osta niiden välittämää asuntoa, se on ihan niin yksinkertaista. 

Vierailija
30/93 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää katsella kuvia jostain kukka-asetelmista ja hedelmistä. Oleellista olisi kunnolliset kuvat asunnosta. Ei noi koriste-esinekuvat tuo mitään lisäarvoa, päin vastoin vähentävät kiinnostusta.

Vierailija
31/93 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalainen mees kirjoitti:

Mä myin asunnon bon kautta.

Muut välittäjät sanoivat että saat tästä asunnosta 216-219k€.

Bon välittäjä teki kaupat 234k€.

Välityspalkkiota otti tonnin enempi kuin muut, mutta tulos oli kymmenkunta tonnia kovempi.

Toiset ne vaan osaa.

Maksoit siis noin 11500€ BO.lle asunnonvälityksestä....minun pitäisi tehdä yli 7 kuukautta töitä 8h/päivä ja 5 päivää viikossa, että saisin tuon summan käteen...tarkalleen siis 1236 tuntia. Montakohan tuntia välittäjä joutuu tekemään??

Vierailija
32/93 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En yhtään ihmettele Bo LKV:n konseptia. Aloittaja voi vapaasti ostaa juuri niin rumasti sisustetun asunnon kuin haluaa."

Et ole vissiin koskaan ostanut yhtään asuntoa? Itse en ainakaan ole koskaan ostanut rumasti sisustettua enkä nätisti sisustettua asuntoa, koska en osta sitä sisustusta vaan sen asunnon.

Aloittaja

Kyllä mun ostopäätökseen vaikuttaa se, onko asunto täynnä rojua lattiasta kattoon ja seinät hakattu täyteen nauloja/ruuveja joista roikkuu jotain ryijyjä ja muuta sontaa. Äkkiä siirtyy seuraavaan asuntoon jossa ei tarvi heti aluksi paklata ja maalata tai tapetoida joka seinäpintaa uusiksi.

Vierailija
33/93 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin bo:lla näyttää välittäjät vaihtuvan tiuhaan. Se on kyllä vähän epäilyttävää. Jos yritys on hyvä, niin kyllä silloin pitäis työntekijöiden viihtyä pitkään. Ja mun mielestä tyhjän olkkarin lattialle kasattu läjä sisustustavaraa ei tee asunnosta kyllä yhtään sen houkuttelevampaa...

Vierailija
34/93 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo asunnot näytti tylsiltä, ei mitään luonnetta. Mielummin tutkin tyhjiä aduntoja, näkyy myös mahdolliset virheet.

Vierailija
35/93 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ovi käy kuitenkin vain sisään päin. Tuntuu että eri toimistojen parhaimmat myyjät ovat siirtyneet sinne.

Vierailija
36/93 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin menee, että muutamassa tunnissa tehdään asunnosta muutamilla tyylikäillä tavaroilla ja omien tavaroiden siirtelyllä piiloon asunnosta kauniimman näköinen. Sitten hyvä kuvaaja ottaa laadukkaat kuvat. Tässä kaikessa ei kauaa kestä. Tällä saadaan asunnon ostaja kiinnostumaan asunnosta. Toki asunto on eri näköinen sitten, kun on asunnon näyttö. Asunnon välittäjällä ei oikeastaan ole mitään merkitystä, kunhan ei käyttäydy ärsyttävästi.

Tämän voi tehdä itsekin palkkaamalla stailistin ja valokuvaajan. Ja jos ei viitsi/osaa itse laittaa kuvia nettiin, niin pyytää jotakuta joka osaa.

Eli kaikkein tärkeintä on saada houkuttelevat kuvat asunnosta julkisiksi.

Kaupan tekoon ei välitysfirmaa tarvita.  Se hoidetaan esim. pankissa.

Toki jos haluaa maksaa 250.000 € asunnon myynnistä esim. BO:lle  14.875€ ,niin ei tarvitse itse tehdä mitään.

Välittäjä saa tuosta itselleen puolet.

Vierailija
37/93 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme katselleet kohta vuoden omakotitaloa, joten alkaa olla ihan hyvä kuva alueen hintatasosta. Tuli jokin aikaa sitten sopivan oloinen talo myyntiin juuri toivomaltamme alueelta. Välittäjänä Bo Lkv. Ilmoitus pullollaan näitä sisustuskuvia tuolin selkänojista ja niin eespäin. Käytössä on Etuoven asuntovahti, joka ilmoittaa kun toivomustemme mukaisia asuntoja tulee myyntiin. Kävipä niin, että ensin kyseinen talo tuli myyntiin alhaisemmalla hinnalla, ja sitten hetkeä myöhemmin sähköpostiini kilahti viesti, josta näkyi että talon hintaa korjattiin ylöspäin ihan rutkasti. Mistähän tässä lienee kyse? Nyt pitää miettiä paljonko kiinteistössä on lopulta ylihintaa, vaikuttais olevan alueen hintatasoon verrattuna jopa 70 000 - 100 000 € liikaa. Ikävä lähteä hieromaan kauppoja tällaisista lähtökohdista.

Vierailija
38/93 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustin minäkin tietysti luukkuni omilla romuilla kun sen myin. Paistoin jopa pullaa.

Luuletko että stailausta varten kuvatut tavarat kuuluvat automaattisesti ostajalle.

En tiedä, varmaan siitä voi neuvotella. Jokuhan nekin on hankkinut/maksanut

Toi pullanpaistaminen on niin kiusaannuttava vanha "myyntikikka", että nostaa ostajaehdokkaalle vain myötähäpeän pintaan.

Stailata kannattaa, koska ihmiset ovat tunteellisia, joten tällaiset kikat toimivat, mutta pitäkää tosiaan joku raja. Älkää ottako kuvia, joissa näkyy vain stailauskukkapuska tai design-hylly. Eivät ostajat nyt ihan niin tyhmiä ole. Älkää todellakaan leipoko pullaa. Kamoon nyt.

Vierailija
39/93 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pistettiin rivari myyntiin kaksi kuukautta naapurin jälkeen. Meidän meni heti ekassa näytössä ja naapuri edelleen puolen vuoden jälkeen myy kämppäänsä nollanäytöillä.

Naapurin koti ja kuvat oli roinaa täynnä mattoja seinillä yms.

Meidän oli vaaleasti sisustettu kaunis koti ei stailattu mitenkään myyntikuntoon.

Tämähän vain todistaa kuinka ihmiset ovat tyhmiä. Eivät osaa katsoa sitä asuntoa itseään vaan kiinnittävät huomionsa epäoleelliseen.

Minä olen aina ostanut nimenomaan asunnon, oli se stailattu, rumia huonekaluja täynnä tai typötyhjä, en jonkun muun kuvitelmaa unelma-asunnosta.

Ja ollut tyytyväinen valintaani, olen saanut juuri sen mitä olen hakenut  ja omilla tavaroilla näyttää upealta.

Vierailija
40/93 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövälittäjät ovat pääsääntöisesti epäluotettavaa sakkia.