Lapseton, miten olet viettänyt päiväsi?
Kommentit (240)
En ole lapseton, mutta lapsi ei ole kotona joten ajanee saman asian? Yhdeksältä herättiin ja kävin tekemässä molemmille kahvit. Sen jälkeen ollaan oltu kumpikin omilla tietokoneillamme ja mietitty, pitäisikö mennä metroajelulle. Seuraavaksi taidan mennä tekemään aamupalaa.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin pitkään, herättyäni ruokin kissat ja pidin niille seuraa hyvän tovin. Aamiaista, pieni kävelylenkki, vähän työasioiden hoitoa, puolison kanssa jotain mitä vois vaikka laatuajaksi kutsua, nyt pikkuisen pelailua ja palstailua netissä, vähän siivoilua ja pyykinpesua. Ennen saunaa teen vielä kieliopintojen läksyt ja kutittelen kissoja lisää. Kenties puolisoakin :)
Illaksi on hyvä kirja odottamassa. Toivon mukaan maltan laskea sen käsistäni niin, että pääsen ajoissa nukkumaan ja sunnuntaiaamuna virkeänä liikuntaharrastukseni harjoituksiin.
Asutko Strömsössä?🤢
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin kanssa halunnut vastata. T. neljän äiti
Vähän outo kommentti tähän ketjuun.
Ei oikein avaudu mulle. Kaduttaako sua että teit lapsia?
Harvinainen viikonloppuvapaa. Viikolla tuli nukuttua huonosti tutkimusten takia, lisäksi vielä työt päälle, töissä kamala kaaos lukuisten sairastumisten takia.
Nyt olen nukkunut sohvalla koko päivän koska se on mahdollista. Kissat ruokin ajallaan, hevonen tarvii käydä hoitamassa kun jaksan. Niin ja selvennystä, hepalla ei ole mitään hätää kun vuokrakarsinassa asuu eli tallinpitäjä vippaa ulos ja ruokkii.
Taidan huomennakin nukkua koko päivän, koska työkaaos tulee kestämään eikä ylitöiltäkään voi välttyä.
Herättiin kahdeksalta, mies teki aamupalaa. Selvittelin asioita netissä ja täyttelin valmiiksi kaavakkeita (olemme muuttamassa toiseen maahan ensi vuoden alusta), ja siivosin keittiön. Sitten kävimme kaupassa ja viemässä pari myymäämme huonekalua ostajille, sekä monta pussillista tavaraa Konttiin. Pitää hävittää kaikki, jota emme ihan välttämättä halua raahata uuteen asuinmaahan! Nyt on uunissa vihannekset paahtumassa, ja kohta alan paistaa pihvejä. Loppupäivä mennee myös muuttovalmisteluissa, ja illalla sauna ja ehkä elokuva kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa tosiaan paljon rikkaammalta elämältä kuin lapsiperheiden.
Miksei kukaan ole edes tekemässä gradua?
Koska tein sen jo kolme vuotta sitten.
Ihan asperger-kommentti noin konkretiaan takertuneena. Gradu ei ollut pointti.
Tarkoitin sitä, että miksi kukaan ei ole kehittämässä itseään tai ylipäänsä tekemåsså mitään muuta kuin makaamassa sohvalla.
Heräsin 9. Söin aamiaisen ja kävin koiran kanssa aamulenkillä. Lähdin käymään kaupungilla ja kävin ruokakaupassa. Nyt syötyäni lepäilen/koomaan. Kohta lähdettävä taas käyttämään koiraa ulkona ennen kuin lähden ratsastustunnille. Illan aion taas maata telkkarin ääressä niin kuin lähes joka ilta
Heräsin klo 9, söin aamupalaa, lenkitin koiran, käytin iäkästä äitiä kaupoilla ja join siellä kahvit. Laitoin ruokaa ja nyt sitä uunista odotellessani palstailen. Vielä siivoan ja sitten pakkaan auton huomista reissua varten. Illalla lenkitän vielä koiran ja muuten otankin rennosti. N38
Heräsin 8:lta. 14 mennessä jo kolme koiralenkkiä. Kiva ilma ja valoa. Ruokin ulkolinnut. Luin lintukirjaa ja seikkailin netissä. Tein helmikorua ja kohta kudon sukkaa lahjaksi. Illalla pihasauna, makkaraa ja olutta terassilla. Ei väsytä pimeys koska ulkoilen ja nukun paljon. Asun maalla ja täällä on kauniita metsiä ja järviä. Ja paljon ihania pihalintuja; hömötiainen ym. joita kiva seurata.
En ymmärrä miksi niin monet herää jo yhdeksältä, tai jopa aikaisemmin. Minulla on lapsia, mutta en silti herää niin aikaisin jos ei ole pakko. Jäin hiljattain työttömäksi, ja kyllä se vituttaa kun tokaluokkalaiset ei osaa vielä itse nousta ja lähteä kouluun, joudun käydä herättämässä ne, ja sitten menen takaisin nukkumaan. Tänään nukuin liki 12:sta, nousin sängystä ennen yhtä ja nyt mietin että pitäis mennä suihkuun ja pukea päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin kanssa halunnut vastata. T. neljän äiti
Vähän outo kommentti tähän ketjuun.
Ei oikein avaudu mulle. Kaduttaako sua että teit lapsia?
Ei, mulla on vaan ollut niin kiva päivä, että olisi ollut kiva jakaa se muiden kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niin monet herää jo yhdeksältä, tai jopa aikaisemmin. Minulla on lapsia, mutta en silti herää niin aikaisin jos ei ole pakko.
Onko yhdeksältä susta jotenkin aikaisin? Mä herään aina seitsemän maissa, myös viikonloppuisin ja lomilla. Ei nukuta pitempään, ja haluan käyttää päiväni muihin juttuihin kuin nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että miksi kukaan ei ole kehittämässä itseään tai ylipäänsä tekemåsså mitään muuta kuin makaamassa sohvalla.
Miksi pitäisi olla? Lapsettomuus on negatiivista vapautta: vapautta jostakin, kahleettomuutta. Ehkä voisi ajatella niin päin, että se onni tulee siitä, miltä tänäkin päivänä on vältytty, kuten aikaisesta aamuheräämisestä lasten pakottamina, ohjelman keksimisestä lapsille ja heidän harrastustensa tukemisesta ja ylipäätään kaiken tekemistä lasten ehdoilla. Ei kai se ketään pitäisi haitata, jos lapseton makaa sohvalla eikä joka hetki sivistä itseään vain koska ei ole lapsia? Itse ainakin nautin elämässä eniten siitä, mitä ei ole: melua, aikatauluja, kiirettä, toisten ihmisten jatkuvaa hoitamista. T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukuin pitkään, herättyäni ruokin kissat ja pidin niille seuraa hyvän tovin. Aamiaista, pieni kävelylenkki, vähän työasioiden hoitoa, puolison kanssa jotain mitä vois vaikka laatuajaksi kutsua, nyt pikkuisen pelailua ja palstailua netissä, vähän siivoilua ja pyykinpesua. Ennen saunaa teen vielä kieliopintojen läksyt ja kutittelen kissoja lisää. Kenties puolisoakin :)
Illaksi on hyvä kirja odottamassa. Toivon mukaan maltan laskea sen käsistäni niin, että pääsen ajoissa nukkumaan ja sunnuntaiaamuna virkeänä liikuntaharrastukseni harjoituksiin.
Asutko Strömsössä?🤢
Näinkin voisi sanoa, juuri nyt. Vielä puoli vuotta sitten olisin sinkaissut perjantaina suoraan töistä junaan ja jeesaamaan sairastelevia vanhempiani, takaisin olisin tullut vasta maanantaiaamuksi töihin. Tällaista kesti parin vuoden ajan, joten osaan todella arvostaa tätä nykyistä asiaintilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niin monet herää jo yhdeksältä, tai jopa aikaisemmin. Minulla on lapsia, mutta en silti herää niin aikaisin jos ei ole pakko.
Onko yhdeksältä susta jotenkin aikaisin? Mä herään aina seitsemän maissa, myös viikonloppuisin ja lomilla. Ei nukuta pitempään, ja haluan käyttää päiväni muihin juttuihin kuin nukkumiseen.
Sama. Mulle yhdeksään nukkuminen on juhlallisen pitkään nukkumista - nukun pitempään vain jos olen onnistunut kerryttämään viikolla tosi pahasti univelkaa.
Ostoskeskuksessa shoppailua, nyt odottelen ruoan valmistumista, taidetaan miehen kanssa korkata juomat tässä odotellessa. Syödään, juodaan ja ehkäpä mennään saunaan. Pienessä hönössä voisi ehkä tehdä jotakin joulun eteen, kirjoittaa joulukortit tai pakata lahjoja. Tai sitten vaan jauhetaan shaibaa;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska pohjimmiltaan ihminen on laiska eläin. jollei ole menoja tai mitään velvoitteita niin sitä tulee vain oltua varsinkin aamuisin. ei kai nyt vapaa-aika tarkoita sitä työssä käyvälle, jopa lapsettomalle, ihmiselle että silloin pitää tehdä jotain? olen aika varma että heilläkin joilla on lapsia eivät lapsettomina tekisi tämän ihmeellisempää.
Nukuin pitkään ja nautin rauhallisesta aamusta, lueskelin uutisia ja join kahvia. Tein pari tuntia töitä, sitten siivoilin ja kävin kaupassa, koska olen kutsunut huomiseksi ystäviä brunssille. Nyt palstailen sillä välin kun juurekset paahtuu uunissa, kohta syön myöhäistä lounasta ja varmaan katselen samalla jakson tai pari Mad Menia. Illalla lähden siskon tupareihin. Kiva, tavallinen päivä.
Nukuin niin pitkään kuin unta riitti, keittelin kahvit, söin aamupalaksi hedelmiä ja leipää, tavattiin kaverin kanssa, siivoilin. Kohta voisi ryhtyä ruoanlaittoon, sitten katsoa jotain ohjelmaa, illalla käydä ulkoilemassa.