Miksi olen kaikille miehille varavaihtoehto?
Mistä voisi johtua? Erosin monta vuotta sitten ja ex sanoi, että en tule koskaan löytämään miestä, jolle olisin 1. vaihtoehto. Tähän mennessä hän on ollut oikeassa. Nimittäin en ole ollut kenellekään se suunnitelma A. Jokainen mies on suostunut tekemään kanssani suunnitelmia vain sille varalle jos kivemmat jutut eivät onnistukaan. Ex ei suostunut kertomaan mistä se johtuu. Ilmeisesti ulkonäössäni sitten on jotain häiritsevää.
En ole ylipainoinen. Monesti miehet laittavat minun edelleni jonkun omasta mielestäni rumemman. Usein myös kuulen seksiehdotuksia. Jos en vastaa niihin miehen toivomalla tavalla, saan kuulla, että luulen liikoja itsestäni.
Naisille opetetaan, että ulkonäkö ei ole tärkeää vaan luonne. En tiedä kumpiko minulla on vääränlainen.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Uskon tilanteesi johtuvan itsetunnostasi. Ota mies, joka tavoittelee sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi, älä tavoittele sellaista, joka ei arvosta sinua. Ansaitset ihailua ja rakkautta parisuhteessa. Minulla on hyvä parisuhde, mutta jos se päättyisi, olisin mieluummin ilman miestä kuin miehen kanssa, jolle olisin kakkosvaihtoehto.
Miten saan alfan tavoittelemaan itseäni?
Kuten joku aiemmin mainitsikin, niin vain kilttimiehet tavoittelevat minua.
Minä toisinaan törmäsin nuorempana tuollaiseen, että olin miehille jonkinlainen kakkosvaihtoehto, sellainen paremman puuttuessa kelpaava. Sellaistakin tapahtui, että joku kiinnostui minusta mutta kiinnostus lopahti lyhyeen. Olin kuulemma liian ujo ja hiljainen ja tylsä tai jotain. Tuntui vähän pahalta, kun sain kuulla olevani vääränlainen.
Sittemmin olen tajunnut, että kaikkien kanssa ei vain synkkaa. Ei se silti sitä tarkoita, että itse välttämättä pitäisi sen kummemmin muuttua. Tietysti on suositeltavaa olla hyvätapainen, kohtelias ja toiset huomioonottava, mutta jos perusluonteeni ei kelpaa ihmisille, sille ei sitten voi mitään. Eihän heilläkään ole välttämättä mitään annettavaa minulle.
Olen onneksi löytänyt ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla. Luonteemme sopivat hyvin yhteen. Sanoisin, että sinulla on ollut toistaiseksi vain helkkarin huono tuuri. Ehkä onni kääntyy jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä toisinaan törmäsin nuorempana tuollaiseen, että olin miehille jonkinlainen kakkosvaihtoehto, sellainen paremman puuttuessa kelpaava. Sellaistakin tapahtui, että joku kiinnostui minusta mutta kiinnostus lopahti lyhyeen. Olin kuulemma liian ujo ja hiljainen ja tylsä tai jotain. Tuntui vähän pahalta, kun sain kuulla olevani vääränlainen.
Sittemmin olen tajunnut, että kaikkien kanssa ei vain synkkaa. Ei se silti sitä tarkoita, että itse välttämättä pitäisi sen kummemmin muuttua. Tietysti on suositeltavaa olla hyvätapainen, kohtelias ja toiset huomioonottava, mutta jos perusluonteeni ei kelpaa ihmisille, sille ei sitten voi mitään. Eihän heilläkään ole välttämättä mitään annettavaa minulle.
Olen onneksi löytänyt ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla. Luonteemme sopivat hyvin yhteen. Sanoisin, että sinulla on ollut toistaiseksi vain helkkarin huono tuuri. Ehkä onni kääntyy jossain vaiheessa.
Aloitus on ehkä siinä mielessä vähän huono, että siitä saa kuvan että kaipaisin parisuhdetta. Mielestäni suurin osa parisuhteista on vain ulkopuolelta katsottuna niin tylsiä, etten haluaisi sellaiseen.
Itseäni ei jotenkin yhtään kiinnosta vain tavallinen kumppanuus jonkun miehen kanssa jonka luonne on hyvä. Haluaisin kuitenkin tavata miehiä, jotka eivät ole tylsiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko suostua kenenkään b-vaihtoehdoksi.
En suostukaan enää. Olen oppinut huomaamaan viimeisen parin vuoden aikana, että en ole kenellekään muuta kuin varavaihtoehto. Aluksi menin lankaan, mutta en enää. Elän selibaatissa.
Ap
Ei selibaatissa ole pakko elää, yhden yön jututkin on paremman puutteessa ihan jeba. Sitä paitsi löysin nykyisen mieheni sillä tavalla. Hän piti siitä, että sanon suoraan, mitä haluan, enkä pelaa mitään outoja mind gameseja.
t. 11
Ok. Ei oikein innosta seksi jonkun baarista löydetyn betamiehen kanssa. :D
Ap
Puhut betamiehistä ja haaveilet silareista ja vielä mietit miksi mies haluaa ensisijaisesti viettää aikaa jonkun toisen kanssa. Hmm.. on se jännä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä tissirahat mieluummin vaikka terapiaan, jos nykyinen elämäntilanne ahdistaa tms. Vaikkei olisikaan diagnooseja. Kyllä se luonne on tärkein, lähinnä siis että on tasapainoinen, kohtuullinen itsetunto, ei flippaile koko ajan, ei ole kovim masentunut/ahdistunut. Joskus sellainen todella erikoinen ajatusmaailma on häiriintynyttä eikä vain erikoista (itselläni näin), muttei toki aina.
En usko, että terapia auttaa. Ainakaan minua. Kyllä ne rahat kannattaa käyttää johonkin muuhun. Luultavasti terapian jälkeen olisin edelleen varavaihtoehto, mutta osaisin vain katsoa sitä läpi sormien.
Ap
Totta. Elämänkokemus tekee ihmisestä aina mielenkiintoisemman ja korjaa päätä. Terapia toimii just päinvastoin.
no onpa miehet olleet tosi tylyjä jos suoraan kutsuvat sinua vain paremman puutteessa b-vaihtoehdoksi. todella kurjaa :( ei ihme jos tämä on vaikuttanut sinun itsetuntoon. Itsetuntoa voi kuitenkin parantaa ja oppia tuntemaan ja hyväksymään itsensä paremmin. Etkö kuitenkin haluaisi miehen joka rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet vaikkakin olisit jonkun tuollaisen tylyn miehen mielestä outo? Minusta sinun kannattaisi myös miettiä mikä sinua kiinnostaa juuri tuollaisissa tylyissä miehissä jotka kohtelevat sinua vain b-vaihtoehtona? parasta on jos ei tapaile enää samanlaisia miehiä. Ajatteletko kuitenkin ansaitsevasi hyvää kohtelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko suostua kenenkään b-vaihtoehdoksi.
En suostukaan enää. Olen oppinut huomaamaan viimeisen parin vuoden aikana, että en ole kenellekään muuta kuin varavaihtoehto. Aluksi menin lankaan, mutta en enää. Elän selibaatissa.
Ap
Ei selibaatissa ole pakko elää, yhden yön jututkin on paremman puutteessa ihan jeba. Sitä paitsi löysin nykyisen mieheni sillä tavalla. Hän piti siitä, että sanon suoraan, mitä haluan, enkä pelaa mitään outoja mind gameseja.
t. 11
Ap
Puhut betamiehistä ja haaveilet silareista ja vielä mietit miksi mies haluaa ensisijaisesti viettää aikaa jonkun toisen kanssa. Hmm.. on se jännä
Juuripa niin. Jännämiehille kaikki naiset on PlanB. Aina voi tulla jotain parempaa.
Lisäksi ap:kin etsii lähinnä vaihtoehtoa b. Treffejä, ei suhdetta. Kuka mieskää siinä tuntisi itseään erityiseksi. Lisäksi ennen tapaamista kukaan ei voi olla kenellekkään se ehdoton ykkönen. Turha silloin on miehiä sen takia heivata.
Yrität liian tasokkaita miehiä. Siksi kelpaat vain seksiin ja/tai varavaihtoehdoksi. Toisin kuin naiset kuvittelevat, normaalipainoisuus ei automaattisesti tee jokaisesta naisesta Sitä Oikeaa pitkälle, komealle, sosiaalisesti taitavalle, itsevarmalle ja määrätietoiselle alfalle.
http://3.bp.blogspot.com/-8UyHjno4n5o/VcOYs2KOP8I/AAAAAAAABVU/xd81RZz5T…
Vierailija kirjoitti:
no onpa miehet olleet tosi tylyjä jos suoraan kutsuvat sinua vain paremman puutteessa b-vaihtoehdoksi. todella kurjaa :( ei ihme jos tämä on vaikuttanut sinun itsetuntoon. Itsetuntoa voi kuitenkin parantaa ja oppia tuntemaan ja hyväksymään itsensä paremmin. Etkö kuitenkin haluaisi miehen joka rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet vaikkakin olisit jonkun tuollaisen tylyn miehen mielestä outo? Minusta sinun kannattaisi myös miettiä mikä sinua kiinnostaa juuri tuollaisissa tylyissä miehissä jotka kohtelevat sinua vain b-vaihtoehtona? parasta on jos ei tapaile enää samanlaisia miehiä. Ajatteletko kuitenkin ansaitsevasi hyvää kohtelua?
Ap itse puhuu miehistä betamiehinä, eli taitavat vain vakka ja kansi tässä kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on ehkä siinä mielessä vähän huono, että siitä saa kuvan että kaipaisin parisuhdetta. Mielestäni suurin osa parisuhteista on vain ulkopuolelta katsottuna niin tylsiä, etten haluaisi sellaiseen.
Itseäni ei jotenkin yhtään kiinnosta vain tavallinen kumppanuus jonkun miehen kanssa jonka luonne on hyvä. Haluaisin kuitenkin tavata miehiä, jotka eivät ole tylsiä.
Ap
Eli kuten aina:
"Kaikki miehet" = komeat ja jännittävät alfamiehet.
Voisiko edes joku kertoa tämän heti avauksessa? Arvaamme asian kuitenkin oikein.
Ei yhdelläkään alfalla ole syytä sitoutua sinuun. Ne miehet joista pidät, eli alfa-jännämiehet/alfa-pelimiehet, eivät halua sitoutua kehenkään. Kunnolliset, sitoutumishaluiset alfamiehet taas eivät todellakaan halua sitoutua kaltaiseesi naiseen joka on luonteeltaan parisuhteeseen huonosti sopiva.
Suositukseni: hanki silarit ja trimmaa kroppasi täydelliseksi. Ehkä pysyt vakipanona (tai siis yhtenä vakipanoista) pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voisi johtua? Erosin monta vuotta sitten ja ex sanoi, että en tule koskaan löytämään miestä, jolle olisin 1. vaihtoehto. Tähän mennessä hän on ollut oikeassa. Nimittäin en ole ollut kenellekään se suunnitelma A. Jokainen mies on suostunut tekemään kanssani suunnitelmia vain sille varalle jos kivemmat jutut eivät onnistukaan. Ex ei suostunut kertomaan mistä se johtuu. Ilmeisesti ulkonäössäni sitten on jotain häiritsevää.
En ole ylipainoinen. Monesti miehet laittavat minun edelleni jonkun omasta mielestäni rumemman. Usein myös kuulen seksiehdotuksia. Jos en vastaa niihin miehen toivomalla tavalla, saan kuulla, että luulen liikoja itsestäni.
Naisille opetetaan, että ulkonäkö ei ole tärkeää vaan luonne. En tiedä kumpiko minulla on vääränlainen.
Vain nuorena se häiritsee,josko on jotain vikaa. Älä liikoja välitä ulkonäöstä, keski-iässä naama pyöristyy, kaikki vähän muuttuu. Yleensä ei mitään merkitystä vanhempana, ellei tule joku kilpailutilanne.
Ehkä jotain sellaista astui uudessa kilpailutilanteessa eteen, että ukkeli päästää suustaan ulkonäköön liittyvää. Miehillä on melkein aina vikaa luonteessa, kropassa, käytöstavoissa, ellei myös ulkonäössä, ei ne ole itsekään mitään täydellisyyksiä. Ole ihan huoleti, hymyile ja jatka reippaasti, älä luovu työstä.
Homma on joskus siitä kiinni, että kohtaa sellaisen, jolle ulkonäkö on täysi kymppi juuri sinun kokonaisuuden kohdalla. Olen huomannut tämän käytännössä, vanhemmat miehet varsinkin arvostavat jossain vaiheessa, ne ongelmalliset ovat juuri nuoria miehiä. Etsii vähän etäänpää tai jättää etsimättä, elää vähän aikaa ilman mitään kumppania.
Onko täällä joku Betamies ry:n vuosikokous? :D
Ei ap halua mitään hyvää miestä tai elämänkumppanuutta.
Ap haluaa komean & jännittävän miehen joka tarjoaisi tunteiden vuoristorataa, alistusseksiä ja huonoa isäsuhdetta muistuttavaa hyväksyntä/hylkäys-kierrettä, kuitenkin siten että aina lopulta palattaisiin yhteen.
Ei sellaista noilla ohjeilla saada. Silarit, timmi kroppa, seksikäs pukeutuminen 24/7, suostuminen seksiin josta mies pitää silloin kun mies haluaa, jne ovat keinoja joilla se jännäalfa pidetään maisemissa mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahaa, nyt se selvisi, miksi olet takertunut vain 1 kilometrin säteellä oleviin parisuhteessa jo oleviin miehiin. Pikkuisen typerä, kun olet sinulle on helppo syöttää "humbuukia". Ei mua ainakaan saisi kyttäämään yhtä äijää. Heh, miten typerää.
Jatka vain samaa rataa, eikös Spede-showssa ollut ne siskokset.
12121212 kirjoitti:
Onko täällä joku Betamies ry:n vuosikokous? :D
Ei ap halua mitään hyvää miestä tai elämänkumppanuutta.
Ap haluaa komean & jännittävän miehen joka tarjoaisi tunteiden vuoristorataa, alistusseksiä ja huonoa isäsuhdetta muistuttavaa hyväksyntä/hylkäys-kierrettä, kuitenkin siten että aina lopulta palattaisiin yhteen.
Ei sellaista noilla ohjeilla saada. Silarit, timmi kroppa, seksikäs pukeutuminen 24/7, suostuminen seksiin josta mies pitää silloin kun mies haluaa, jne ovat keinoja joilla se jännäalfa pidetään maisemissa mahdollisimman pitkään.
12121212, voit laittaa otsikkoon Homoille.
Moi! Olen kuvailemasi kaltainen tyyppi - en kovin kaunis, vaikka pukeutumiseen panostankin - johon miehet lankeavat. Tiedän että saan aina seuraa jos haluan. (tosin pitkään jo ollut ihanassa parisuhteessa)
Luulen, että siihen vaikuttaa tämä: olen hauska, itsevarma, teen kiinnostavia asioita sekä työkseni että vapaa-ajalla ja olen kiinnostunut lähes kaikesta. Kanssani voi puhua ja tehdä mitä vaan. En tarvitse ketään täydentämään minua vaan tykkään itsestäni ihan yksinäänkin.
Luulisin että kuitenkin tuo itsevarmuus ja tietty röyhkeyden ja kujeilevuuden sekoitus on se, joka saa monet kiinnostumaan. Jos jotain haluan, todellakin menen ja teen sen.
Ja siltikin - olen tosi tavallisen näköinen. Ohuet hiukset, vähän iso nenä, muhkea peppu. Ikäistäni nuoremman näköinen. Mutta otan niistä kaiken irti.
Vierailija kirjoitti:
Moi! Olen kuvailemasi kaltainen tyyppi - en kovin kaunis, vaikka pukeutumiseen panostankin - johon miehet lankeavat. Tiedän että saan aina seuraa jos haluan. (tosin pitkään jo ollut ihanassa parisuhteessa)
Luulen, että siihen vaikuttaa tämä: olen hauska, itsevarma, teen kiinnostavia asioita sekä työkseni että vapaa-ajalla ja olen kiinnostunut lähes kaikesta. Kanssani voi puhua ja tehdä mitä vaan. En tarvitse ketään täydentämään minua vaan tykkään itsestäni ihan yksinäänkin.
Luulisin että kuitenkin tuo itsevarmuus ja tietty röyhkeyden ja kujeilevuuden sekoitus on se, joka saa monet kiinnostumaan. Jos jotain haluan, todellakin menen ja teen sen.
Ja siltikin - olen tosi tavallisen näköinen. Ohuet hiukset, vähän iso nenä, muhkea peppu. Ikäistäni nuoremman näköinen. Mutta otan niistä kaiken irti.
Oletko ihan varma?
Sanoisin että muhkea peppu ja nuorekkuus ovat ylivoimaisesti olennaisimmat asiat kuvauksessasi.
Case in point: palstalla pyörinyt ulkonäköäänestys jossa naisten mielestä "tavallisen näköinen", pyöreäkasvoinen mutta nuori ja todella muhkeapeppuinen nuori nainen vei miesten äänet vaikka vastassa oli mallitason nainen.
Siis tämä:
...päihitti tämän:
https://www.instagram.com/p/Bay4njdh81b/?taken-by=pelagea_asmr
https://www.instagram.com/p/BXlOgriBed0/?taken-by=pelagea_asmr
https://www.instagram.com/p/BUj8VuzhX8D/?taken-by=pelagea_asmr
Vaikea miesten puolesta vastata, mutta oman kokemuksen mukaan itsevarmuus ja valmius keskustella laidasta laitaan uteliaasti asiasta kuin asiasta, plus älykkyys, tuntuu vetoavan.
Itse olen hoikka, en mikään kaunotar mutta osaan meikillä korostaa parempia puolia. Ilman meikkiä näytän siltä että en usko että ilman luonteenpiirteiden vetoavuutta & sopusuhtaista vartaloa olisin ollut näin suosittu.
Olen ollut useammassa pitkässä parisuhteessa ja niiden alkaessa ei kysymystäkään siitä, ettäkö miehet olisivat olleet hakemassa jotain muuta samaan aikaan. Oma asenne oli että ei lähde muiden kuin pitkän tähtäimen kumppaniehdokkaiden matkaan, eikä kevytkenkäisesti sänkyyn. Itsekunnioitusta pitää olla.
12121212 kirjoitti:
Yrität liian tasokkaita miehiä. Siksi kelpaat vain seksiin ja/tai varavaihtoehdoksi. Toisin kuin naiset kuvittelevat, normaalipainoisuus ei automaattisesti tee jokaisesta naisesta Sitä Oikeaa pitkälle, komealle, sosiaalisesti taitavalle, itsevarmalle ja määrätietoiselle alfalle.
http://3.bp.blogspot.com/-8UyHjno4n5o/VcOYs2KOP8I/AAAAAAAABVU/xd81RZz5T…
Tämä vähän haiskahtikin trollialoitukselle. Taisi olla sun tekosiasi, pikkukakkonen. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen silikoneista haaveillut lapsesta asti, mielestäni tämän kokoiset rinnat on säälittävät ;D en siis ketään miestä aio miellyttää. Toki itseäni miellyttäisi, jos huomaisin olevani haluttu miesten keskuudessa.
Ap
Lakkaa valehtelemasta itsellesi.
Uskon tilanteesi johtuvan itsetunnostasi. Ota mies, joka tavoittelee sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi, älä tavoittele sellaista, joka ei arvosta sinua. Ansaitset ihailua ja rakkautta parisuhteessa. Minulla on hyvä parisuhde, mutta jos se päättyisi, olisin mieluummin ilman miestä kuin miehen kanssa, jolle olisin kakkosvaihtoehto.