Miksi olen kaikille miehille varavaihtoehto?
Mistä voisi johtua? Erosin monta vuotta sitten ja ex sanoi, että en tule koskaan löytämään miestä, jolle olisin 1. vaihtoehto. Tähän mennessä hän on ollut oikeassa. Nimittäin en ole ollut kenellekään se suunnitelma A. Jokainen mies on suostunut tekemään kanssani suunnitelmia vain sille varalle jos kivemmat jutut eivät onnistukaan. Ex ei suostunut kertomaan mistä se johtuu. Ilmeisesti ulkonäössäni sitten on jotain häiritsevää.
En ole ylipainoinen. Monesti miehet laittavat minun edelleni jonkun omasta mielestäni rumemman. Usein myös kuulen seksiehdotuksia. Jos en vastaa niihin miehen toivomalla tavalla, saan kuulla, että luulen liikoja itsestäni.
Naisille opetetaan, että ulkonäkö ei ole tärkeää vaan luonne. En tiedä kumpiko minulla on vääränlainen.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko suostua kenenkään b-vaihtoehdoksi.
Kukkaa suostukkaan vua jotkut epätoivosimmat tyrkyt joutuut. Silläpä nämä sitte valittavatkin päätösteisä tuloksia täällä.
HyväTvShow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ei oikein innosta seksi jonkun baarista löydetyn betamiehen kanssa. :D
Ap
Ahaa, nyt se selvisi, miksi olet takertunut vain 1 kilometrin säteellä oleviin parisuhteessa jo oleviin miehiin. Pikkuisen typerä, kun olet sinulle on helppo syöttää "humbuukia". Ei mua ainakaan saisi kyttäämään yhtä äijää. Heh, miten typerää.
Jatka vain samaa rataa, eikös Spede-showssa ollut ne siskokset.
The Koivistolaiset
No avataanpas vähän tätä ongelmaasi
- etsit "alfaa", eli pääkriteereinäsi miehelle on siis karisma, hyvä ulkonäkö, jonkinlainen päällepäsmäröinti. Halveksit "betoja" ja "normaaleja" miehiä. Tämä ajatusmaailma todennäköisesti johdattaa sinut kaikenlaisten itsekeskeisten kusipäiden kanssa suhteisiin, sillä etsit vakaan miehen sijaan jännittävää kumppania. Jännittävä kumppani ei kuitenkaan usein ole se emotionaalisesti turvallisin kumppani, ja tällaiset miehet usein etsivät myös naisistaan jonkinlaista jännittävyyttä, jota ilmeisesti sinusta ehkä puuttuu. Tai ehkä ei puutu, mutta tällaiset miehet vähintäänkin kyllästyvät nopeasti kun uutuudenviehätys rapisee.
- korostat ulkonäön merkitystä ja kuvittelet, että miehetkin arvostavat pelkästään sitä. Mihinhän traumaan tai vääristyneeseen linssiin tämä perustuu ? Ehkä terapiassa saisit tähänkin vastauksen.
- suhtaudut halveksivasti "normaaleihin" ihmisiin, mikä kertoo siitä, että jokin pieni narsismin muoto on sinussakin vahvana. Haluat nähdä itsesi erityisenä ja erikoisena, ja todennäköisesti haet miesten kautta tätä erityisyyden kokemusta. Joko odottaen heidän näkevän sinut sellaisena, tai saavan sinut tuntemaan itsesi sellaiseksi.
- et usko, että terapia voisi auttaa sinua, mikä antaa vaikutelman, että näet itsesi jotenkin erityisen menetettynä ja huonona tapauksena. Viktimisoit siis itseäsi. Ja ilmeisesti välttelet myös itsetutkiskelua ja itsesi henkistä kehittämistä.
Arvelisin näillä seikoilla, pikemminkin kuin kuppikoolla, olevan jotain tekemistä huonon miesonnesi kanssa
Vierailija kirjoitti:
- etsit "alfaa", eli pääkriteereinäsi miehelle on siis karisma, hyvä ulkonäkö, jonkinlainen päällepäsmäröinti. Halveksit "betoja" ja "normaaleja" miehiä. Tämä ajatusmaailma todennäköisesti johdattaa sinut kaikenlaisten itsekeskeisten kusipäiden kanssa suhteisiin, sillä etsit vakaan miehen sijaan jännittävää kumppania. Jännittävä kumppani ei kuitenkaan usein ole se emotionaalisesti turvallisin kumppani, ja tällaiset miehet usein etsivät myös naisistaan jonkinlaista jännittävyyttä, jota ilmeisesti sinusta ehkä puuttuu. Tai ehkä ei puutu, mutta tällaiset miehet vähintäänkin kyllästyvät nopeasti kun uutuudenviehätys rapisee.
- korostat ulkonäön merkitystä ja kuvittelet, että miehetkin arvostavat pelkästään sitä. Mihinhän traumaan tai vääristyneeseen linssiin tämä perustuu ? Ehkä terapiassa saisit tähänkin vastauksen.
- suhtaudut halveksivasti "normaaleihin" ihmisiin, mikä kertoo siitä, että jokin pieni narsismin muoto on sinussakin vahvana. Haluat nähdä itsesi erityisenä ja erikoisena, ja todennäköisesti haet miesten kautta tätä erityisyyden kokemusta. Joko odottaen heidän näkevän sinut sellaisena, tai saavan sinut tuntemaan itsesi sellaiseksi.
- et usko, että terapia voisi auttaa sinua, mikä antaa vaikutelman, että näet itsesi jotenkin erityisen menetettynä ja huonona tapauksena. Viktimisoit siis itseäsi. Ja ilmeisesti välttelet myös itsetutkiskelua ja itsesi henkistä kehittämistä.
Arvelisin näillä seikoilla, pikemminkin kuin kuppikoolla, olevan jotain tekemistä huonon miesonnesi kanssa
Olen tyypillinen kilttinainen joka haluaa rikollisia yms. jännämiehiä. Olen siis samanlainen kuin kilttimies, mutta olen vaan nainen.
Olisi kiva tietää, miten olla vähemmän tylsä jotta muutkin kuin kilttimiehet kiinnostuisivat..?
Tosin kilttimiehet muutenkin koittavat iskeä kaikkia, joten tuskin heillekään olen mikään ykkösvaihtoehto.
Olen juuri sellainen hyvä kumppani joka ei koskaan petä, mutta joka on samalla itsestäänselvyys.
Ap
Jos olet intohimoinen jonkun asian suhteen, et voi olla tylsä.
Vierailija kirjoitti:
no onpa miehet olleet tosi tylyjä jos suoraan kutsuvat sinua vain paremman puutteessa b-vaihtoehdoksi. todella kurjaa :( ei ihme jos tämä on vaikuttanut sinun itsetuntoon. Itsetuntoa voi kuitenkin parantaa ja oppia tuntemaan ja hyväksymään itsensä paremmin. Etkö kuitenkin haluaisi miehen joka rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet vaikkakin olisit jonkun tuollaisen tylyn miehen mielestä outo? Minusta sinun kannattaisi myös miettiä mikä sinua kiinnostaa juuri tuollaisissa tylyissä miehissä jotka kohtelevat sinua vain b-vaihtoehtona? parasta on jos ei tapaile enää samanlaisia miehiä. Ajatteletko kuitenkin ansaitsevasi hyvää kohtelua?
Vain ex on sanonut suoraan noin eron jälkeen. Se mistä huomaan olevani varavaihtoehto, niin siihen on olemassa tiettyjä merkkejä.
Mielestäni ei ole kuitenkaan yhtään tylyä mieheltä pitää minua varalla. Kyllähän kaikki ihmiset syyllistyvät pitämään jotain varalla. Esimerkiksi kaverisuhteissa, tai kaverin näkeminen on varalla jos seurustelukumppanilla on muuta menoa jne....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no onpa miehet olleet tosi tylyjä jos suoraan kutsuvat sinua vain paremman puutteessa b-vaihtoehdoksi. todella kurjaa :( ei ihme jos tämä on vaikuttanut sinun itsetuntoon. Itsetuntoa voi kuitenkin parantaa ja oppia tuntemaan ja hyväksymään itsensä paremmin. Etkö kuitenkin haluaisi miehen joka rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet vaikkakin olisit jonkun tuollaisen tylyn miehen mielestä outo? Minusta sinun kannattaisi myös miettiä mikä sinua kiinnostaa juuri tuollaisissa tylyissä miehissä jotka kohtelevat sinua vain b-vaihtoehtona? parasta on jos ei tapaile enää samanlaisia miehiä. Ajatteletko kuitenkin ansaitsevasi hyvää kohtelua?
Vain ex on sanonut suoraan noin eron jälkeen. Se mistä huomaan olevani varavaihtoehto, niin siihen on olemassa tiettyjä merkkejä.
Mielestäni ei ole kuitenkaan yhtään tylyä mieheltä pitää minua varalla. Kyllähän kaikki ihmiset syyllistyvät pitämään jotain varalla. Esimerkiksi kaverisuhteissa, tai kaverin näkeminen on varalla jos seurustelukumppanilla on muuta menoa jne....
Ap
Mitä sosiaalisemman ja laajan kaveripiirin omaavan miehen kanssa olet sitä varmemmin ajaudut b-vaihtoehdoksi. Kokeile jotain vähemmän sosiaalista miestä.
Jokainen sinkku voisi ajatella samoin, jos ex olisi noin sanonut. Et millään löydä neitsytmiestä, jolla ei ole yhtään entistä heilaa, uutta heilaa sinun jälkeesi tai vähintään menetettyä rakkautta. Salli miehen olla ihminen eikä vain sinun arvosi mittari.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, tunnettu fakta on, että kuppikoko on merkittävin yksittäinen seikka naisessa. Vasta jos varustusta on riittävästi alkaa muilla seikoilla olla merkitystä jatkoon pääsyn kannalta.
Minäkin olen jäänyt aina kakkosvaihtoehdoksi. Luulen, että olen tosiaan pariutunut vääränlaisten miesten kanssa. Semmoisten, joilla on ehkä liian iso ego, ovat sosiaalisia ja meneviä. Olen itse introvertti ja vakavamielinen. Kumppanini ovat ehtineet olla jo naimisissa/kihloissa, mutta eivät halua sitä minun kanssani. Nämä eksät ovat kyllä sitten vakiinnuttaneet suhteensa nykyistensä kanssa. Tässä nykyisessä suhteessa olen saanut lapset, mutta en tunnetasolla muuta. Jo lapsena isä hylkäsi ja jätti minut kakkoseksi, ehkä minulla on tässä joku sokea piste ja käyttäytymismalli, mitä en itse huomaa mutta se toistuu aina vaan miesvalinnoissa.
Mielestäni ei ole kuitenkaan yhtään tylyä mieheltä pitää minua varalla. Kyllähän kaikki ihmiset syyllistyvät pitämään jotain varalla
mitä sä tarkoitat oikeasti tuolla lauseella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon tilanteesi johtuvan itsetunnostasi. Ota mies, joka tavoittelee sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi, älä tavoittele sellaista, joka ei arvosta sinua. Ansaitset ihailua ja rakkautta parisuhteessa. Minulla on hyvä parisuhde, mutta jos se päättyisi, olisin mieluummin ilman miestä kuin miehen kanssa, jolle olisin kakkosvaihtoehto.
Miten saan alfan tavoittelemaan itseäni?
Kuten joku aiemmin mainitsikin, niin vain kilttimiehet tavoittelevat minua.
Olen hyvin pahoillani, mutta jos olet beta-naaras, niin et sä tule alfaa saamaan. Voit joko hyväksyä tämän ja alkaa katselemaan kivaa beta-urosta, tai viettää elämäsi kissojesi kanssa kuluttaen puhki Sinkkuelämää-DVD-boxia. Sori vaan, mutta elämä ei ole elokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole kuitenkaan yhtään tylyä mieheltä pitää minua varalla. Kyllähän kaikki ihmiset syyllistyvät pitämään jotain varalla
mitä sä tarkoitat oikeasti tuolla lauseella?
Sitä, että ei kannata tuomita muita ihmisiä. Enhän itsekään edes ajattele tekeväni jotain väärää, jos juttelen jollekin ”ihan kivalle” miehelle, mutta en ole kiinnostunut sen enempää. Ihan jokainen tekee joskus jollekin muille samaa mistä itse syyttää sellaista josta on oikeasti kiinnostunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon tilanteesi johtuvan itsetunnostasi. Ota mies, joka tavoittelee sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi, älä tavoittele sellaista, joka ei arvosta sinua. Ansaitset ihailua ja rakkautta parisuhteessa. Minulla on hyvä parisuhde, mutta jos se päättyisi, olisin mieluummin ilman miestä kuin miehen kanssa, jolle olisin kakkosvaihtoehto.
Miten saan alfan tavoittelemaan itseäni?
Kuten joku aiemmin mainitsikin, niin vain kilttimiehet tavoittelevat minua.
Olen hyvin pahoillani, mutta jos olet beta-naaras, niin et sä tule alfaa saamaan. Voit joko hyväksyä tämän ja alkaa katselemaan kivaa beta-urosta, tai viettää elämäsi kissojesi kanssa kuluttaen puhki Sinkkuelämää-DVD-boxia. Sori vaan, mutta elämä ei ole elokuvaa.
Tuomitsevuus paistaa läpi.
Olisi mielenkiintoista tietää, mikä tekee naisesta betanaisen? Onko kyse puhtaasti ulkonäöstä eikä asialle voi mitään edes kauneusleikkauksilla? Olenko siis ikuisesti tuomittu olemaan beta... siis vaikka saisinkin mainetta? Haluan ymmärtää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulet että miehen jokainen aloite onnistuu eikä tarvitse tyytyä huonompaan vaihtoehtoon?
Oletko sen oloinen, että herätät luottamusta ja että sinusta saisi sitoutuneen kumppanin?
En rehellisesti sanottuna tiedä millainen olo minusta tulee miehille. Ehkä tylsä ja kiltti.
Tuntuu etten vaan yhtään ymmärrä. Kai minussa on jotain vikaa. Huolehdin ulkonäöstäni sen puitteissa mikä on mahdollista. Tosin eihän paskasta voi konvehtia taikoa. Ymmärrän sen. Kuitenkin teen kaiken voitavan. Ehkä sitten pitäisi mennä johonkin muuttumileikkiin? :D
Muutenkin minulla on monta eri osa-aluetta elämässä tälläkin hetkellä, joihin panostan. Minulla siis on intohimoja ja olen kiinnostunut asioista. En kuitenkaan keskity vain yhteen asiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että miehen jokainen aloite onnistuu eikä tarvitse tyytyä huonompaan vaihtoehtoon?
Naisten ongelma on tämä, etteivät he yhtään huomaa olevansa 2., 3., 4., tai vaikka 15. vaihtoehtoja. Halutaan uskoa hyvään.
Minua ärsyttää myös joidenkin naisten suhdeneuvot. Jos he eivät ole itsekään erittäin harvinaisen hyvässä parisuhteessa ja ovat itsekin olleet varavaihtoehtoja, en anna arvoa heidän neuvoille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En rehellisesti sanottuna tiedä millainen olo minusta tulee miehille. Ehkä tylsä ja kiltti.
Tuntuu etten vaan yhtään ymmärrä. Kai minussa on jotain vikaa. Huolehdin ulkonäöstäni sen puitteissa mikä on mahdollista. Tosin eihän paskasta voi konvehtia taikoa. Ymmärrän sen. Kuitenkin teen kaiken voitavan. Ehkä sitten pitäisi mennä johonkin muuttumileikkiin? :D
Muutenkin minulla on monta eri osa-aluetta elämässä tälläkin hetkellä, joihin panostan. Minulla siis on intohimoja ja olen kiinnostunut asioista. En kuitenkaan keskity vain yhteen asiaan.
Ap
Jos aina ajaudut b-vaihtoehdoksi, niin voimme päätellä, ettei niille miehille ole tullut sinusta mikään voittajafiilis. Olet ollut sellaisten miesten kanssa, joilla on paljon valinnanvaraa, ja jotka haluavat kauniimman/tavoitellumman/älykkäämmän jne naisen. Tavoittelet itse ilmeisesti liian haluttuja miehiä.
Minusta tuntuu, että monet ovat ymmärtäneet minut väärin.
Jotenkin tuo että monet sanovat ”älä tyydy huonoon kohteluun” ei koske minua. Nimittäin en minä tyydykään. Esimerkiksi jos alkaa kuulostaa siltä, että olen miehelle plan B niin teen myös itse muita suunnitelmia. En odottele miestä. En myöskään heivaa miestä ennen aikojaan. En tuomitse mikäli hän valitsee jonkin muun asian minun tapaamisen sijaan, tai alkaa vähän ennen tapaamista perumaan jo sovittuja tapaamisia. Tällöin vaan ymmärrän, että muut asiat ovat tällä hetkellä menneet minun ylitseni.
Mutta olen huomannut saman kaavan toistuvan jo vaikka kuinka monesti. Aina olen miehille varavaihtoehto. Ja sitten kuitenkin suunnilleen kaikki naiset menevät minun ylitseni.
En ole harrastanut seksiä yli vuoteen, koska ei vaan ole ollut treffejä kovin kiinnostavien miesten kanssa.