Miksi useimmat miehet laittavat onnellisuutensa naisten varaan?
Tai ainakin olettavat näin. Hirveän usein täälläkin ollaan itsemurhan partaalla, jos ei parisuhdetta ole syntynyt ja tällaista tekstiä tulee kirjoittajien mukaan päälle parikymppisiltä henkilöiltä. Miten ihmeessä uskalletaan laittaa onni toisen ihmisen nojaan? Entä jos tulee ero? Tehdäänkö sitten loppu omasta olemassalosta? Kertokaa hei!
Ja joo, tiiän tällasia naisiakin. Tosin heitä on hyvin harvassa.
Olen parisuhteessa enkä kiellä, etteikö elämäni olisi aivan ihanaa. Mutta sitä se oli myös ennen parisuhdettakin kavereiden, harrastusten, hyvän ruuan, musiikin, ulkoilun, kissojen ja opiskelun jne ansiota. En mä kokenu mitää alemmuuskompleksia, saati itsetuhoisia ajatuksia, koska en sattunut olemaan yhdessä kenenkään kanssa. Ja mitä olen huomannut, niin ihmisillä usein on näin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3025043/syrjaytyvat-nuoret-miehet?chang…
Kommentit (263)
Kyllä seksi ja läheisyys kiinnostaa. Ei kaikki halua harrastaa yhdenyönjuttuja jonku kännituttavuuden kanssa! Pari suhde tekisi siis onnelliseksi ja kyllä perheestäkin haaveilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain ymmärrä koska olet nainen. Sinulla on aina varaa valita haluatko olla suhteessa vai et, eikä sinun tarvitse laittaa itseäsi naurunalaiseksi lukemattomia kertoja etsiessäsi kumppania. Sinulla on myös mahdollisuus läheisiin ystävyyssuhteisiin, toisin kuin miehillä. Me voidaan antaa ja saada tukea ja läheisyyttä ainoastaan kumppanin kanssa.
Menetkö myös aukomaan päätäsi kadulla kerjäävälle että "mikä tuossa rahattomuudessa nyt muka on niin hankalaa"?
Tuota, tosissasiko vertaat omaa tilannettasi kerjäläisten kanssa? Meinaatko, että naiset valitsevat kumppaninsa jonosta ja elävät hetken tämän kanssa ja valitsevat taas jonosta seuraavan silloin kun huvittaa?
Miksi miehillä ei muka ois mahollisuus läheisiin ystävyyssuhteisiin?
En todellakaan vertaa, mutta kysyjän ymmärtämättömyys on samankaltaista molemmissa tapauksissa.
Aina kun itselläni on ollut vaikeita tilanteita elämässä, ei ole tullut mieleenkään ottaa yhteyttä miespuolisiin "ystäviini". Se on heikkoutta, eikä sosiaalisesti sallittua meiltä, "ystävät" kaikkoaisivat nopeasti. Yksin joudut pureskelemaan kaikki ongelmasi, ja voin vakuuttaa että sinkkumiehenä se ei ole aina kovin helppoa.
Se ei ole naisten vika, jos omistat suoraansanoen paskoja ystäviä, joiden kanssa ei voi puhua vakavista asioista tai kertoa ongelmistaan. Ryyppykavereita naisillakin on on eikä heille avauduta asioista, mutta syystä heitä sanotaankin yyppykavereiksi enkä ystäviksi.
Ei ole naisten vika, mutta miehet ja naiset toimivat eri tavoin yhteisössä. Naiset pitävät yhtä, joku opittu koodi? Miehet ei pidä samoin yhtä. Eli se ei ole vain itdedtä kiinni jos ympäristö on mitä on.
Ei ole kyllä sukupuolista kiinni, pitävätkö ihmiset yhtä vai ei. Ympäristöä voi onneksi aina muuttaa, vaikka se vaatiikin sisua muuttaakseen sosiaalisia normeja. Ilman näitä ihmisiä, jotka rikkoivat sosiaaliset normit, homoseksuaalit olisivat vieläkin tuomittuina parantoloihin.
Joo, no problem. Muutetaanpa me 10 AV:ta lukevaa miestä satojen vuosien aikana muotoutunut nykyinen käyttäytymismalli sekä muutama tuhat vuotta evoluutiota.
Jokainen matka alkaa ensimmäisestä askeleesta, jos moinen latteus sallitaan, ja toinen heti perään: jos en minä, niin niin kuka sitten? Jos sinulla/teillä on jo valmiiksi kurjaa, mitä te enää häviätte taistelemalla?
Aletaan heti kun naiset lopettavat yhteiset wc käynnit.
Pikemminkin kannattaa iloita niistä naisten yhteisistä vessakäynneistä, sillä siinähän sitten olette, te miehet keskenänne ja voitte keskustella hetken rauhassa merkityksellisistä asioista ainakin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia toivoa parisuhdetta kuin aivan epätoivon vimmalla ripustaa koko elämänsä onni sen varaan, että saisi parisuhteen!
Niin mutta uli-uli ei sitä usko. Jos hän vastoin kaikkea todennäköisyyttä saa joskus parisuhteen, tulee pettymys olemaan hirveä, kun elämä ei kertaheitolla muutukaan auvoksi ja onneksi vaan sillä reiällä, muutahan uli ei naisessa edes näe.
Minä ainakin uskon. Ei onni ole pelkästä parisuhteesta kiinni, mutta yksi osa onnea, siis hyvä parisuhde. Kukaan ei halua huonoa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo pelkkä irtoseksin saaminen auttaisi atm-miehiä todella paljon. Mutta irtoseksi kuuluu nykyään komeille miehille ja naisille. Ja muistakaa naiset, että myös se teidän poika on todennäköisesti tälläinen keskitason mies jolle ei vientiä ole.
Atm-miehet ovat vaan kokemukseni mukaan keskimäärin niin huonoja sängyssä, niin ei mitään järkeä raahata sellaista yhdeksi illaksi kotiin. Ei ole nääs itselle siitä mitään iloa, enkä viitsi säälipi*lua jaella ympäriinsä. Eihän sille yhdessä illassa mitään opeteta, eli pitäisi olla bf-matskua, että sellaiseen ruljanssiin alkaa. Sori vaan.
ATM nimenomaan pyrkii tekemään kaikkensa naisen nautinnon eteen, koska silloin voi päästä vakkariksi. YTM vähät välittää naisesta, koska seuraavalle yölle löytyy helposti uusi muija
eri
Vierailija kirjoitti:
Eivät laita. Olen elänyt neljäkymmentä vuotta tuntematta yhtään ainoaa naisenpuutettaan, elämän epäreiluutta, naisten kataluutta/typeryyttä/ahneutta, suomalaisten naisten rumuutta jne ulisevaa miestä.
Olen tullut siihen tulokseen, että Vauva-palstalla niitämme nyt psykiatrisen avohoidon hedelmiä uli-miesten muodossa. Tavalliset miehet ovat jossain ihan muualla.
Missä se ulina edes tapahtuisi? Työkaveri tai luennoitsija rupeisi valittamaan naisettomuuttaan? No ei. Sen takia ulinaa ei kuulu, koska sitä ei sosiaalisesti sallita. Lähimmät ystäväni kyllä tietävät kuinka paljon mua tilanne sattuu, vaikka en asiasta koskaan valitakaan
En tiedä mihin olen ripustautunut, kun minulla on elämässäni oikeastaan vain kaksi merkittävää tavoitetta: ensinnäkin yritän päästä eroon yksinäisyydestäni ja toiseksi yritän välttää torjutuksi ja hylätyksi tulemisen tunnetta. Näiden ristivedossa en kykene edes etsimään parisuhdetta. Jopa syvimmät ystävyyssuhteet tuntuvat niin turvattomilta, että en voi ilmaista toiveitani, pelkojani tai mielipiteitäni. En löydä tietä ulos tästä ahdingosta.
En koe, että olisin ollut epätoivoinen ikinä tai että nyt parisuhteessa kaikki olisi yhtä ruusuilla tanssimista. Mutta suuri ero on siinä, että "jaettu ilo on kaksinkertainen ja jaettu suru puolittuu" ts kaikkea voi tehdä yksin, kaikesta voi nauttia yksin, kaikesta selviää yksin, mutta elämä on vain paljon kivempaa sen toisen kanssa hyvinä ja huonoina aikoina. Nyt kun tämän on kokenut, voisi tuntua aika tyhjältä elää vain yksin. Aikuisena ei ole enää välttämättä sellaista perhettä ja läheisyyttä muuten kuin parisuhteessa. Vaikka ystävät on rakkaita on heillä kuitenkin selkeästi oma elämä eikä vanhemmatkaan ole samalla tavalla elämässä, jos ovat edes elossa. Tuntuu hyvältä, että on joku jonka kanssa oikeasti jakaa arkea.
Ymmärrän siis hyvin, jos elämä tuntuu sinkkuna tyhjältä. Ihmiset on erilaisia, osa viihyy sinkkuna, osa ei. Toki epätoivo on aina ongelma ja parisuhdetta vaikea löytää, jos ei ole tasapainoissa itsensä kanssa, mutta ei väärin ole, että kaipaa jonkun rinnalleen.
Niin ja itsehän olen nainen, jos se tähän vaikuttaa.
Ana: Ne on niitä palstavässyköitä ja nice guyta jotka sitä tekee. Uli uli, wää wää, yyy byhyy miksi en saa naista vihaan naisia kun ne ei rakasta minua yhyy :-----D
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti joillakin se johtuu kasvatuksesta.
Naisille parisuhde ei ole se ainut lämmin sosiaalinen suhde, jossa saa olla lempeä, hassutteleva, luottaa toiseen ja itkeä ongelmiaan, vaan nainen voi tehdä näitä asioita myös hyvien ystäviensä seurassa. Miehille nämä tunteet on perinteisesti ajateltu kuuluvan pelkästään parisuhteisiin, koska kaverisuhteissa moinen olisi "homoa" tai "akkamaista". Mies voi olla kavereiden kanssa hauska ja kavereiden kanssa on todennäköisesti kivaa, mutta se oikea emotionaalinen työskentely jätetään parisuhteeseen. Ja ikävä kyllä näin karusti se jää siis naisen harteille, joten jos tulee ero tai kumppania ei löydy, niin ei ole elämässä sitä pystyssä pitävää tukipilariakaan, koska miehiä ei opeteta työstämään tunteita itse tai kavereiden kanssa, vaan päin vastoin tunteiden työstämistä ollaan perinteisesti katsottu pahasti "miehet ei itke/kovat jätkät ei hempeile/masennus on vain mielen heikkoutta" jne. Naiset sen sijaan on perinteisesti kasvatettu siihen, että pitää ottaa toiset ja toisten tunteet huomioon, tukea toisia henkisesti ja työstää emotionaalista puoltaan. Tämä emotionaalisen kannattelun oppiminen nuoresta pitäen auttaa myös työstämään omaa henkistä kasvamista ja jaksamista.
Vauvapalstalla pitäisi kyllä saada jokin kunniamaininta, jos onnistuu tuottamaan tänne noin fiksua ja asiallisesti perusteltua tekstiä!
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen odotukset muilta ihmisiltä ja yhteiskunnalta. Täytyy olla sitä ja tätä, vähintään teräsmies - vaatimattomuus ei miestä kaunista, vaan kaikki se, mikä turvallisuuden käsitteeseen liitetään. Mutta miten olla turvallinen mahdolliselle puolisolle, mikäli koko maailma kilpailee olemassaolon oikeutuksestaan - myöskin se mahdollinen puoliso?
Puolison käsite on selvästikin hämärtynyt ja muuttunut enemmän muotoon 'kilpakumppani' - tietyt asiat ovat kansan konsensuksen mukaan tuomittavia, kuten passiivisuus t. lusmuilu. Tuntuu ettei kukaan saa enää vaan levätä, vaan pitää jo yhä nuorempana takoa, kun rauta on kuuma. Ne odotukset ja enimmäkseen se, mikä tekee miehestä miehen; monta tulkitsijaa löytyy.
Aikuisuuden käsite on monopolisoitu suorittajien taholta. Ken tietää, miksi näin on käynyt. Kapitalismi perinteisine, 50-lukulaisine arvoineen?
Minä ihmettelen aina tätä valitusta, että nyky-yhteiskunnassa ei saa lusmuilla. Ihan rehellisesti kysyn, että koska ihmiskunnan historiassa tavallinen köyhä tai keskiluokkainen ihminen on saanut lusmuilla elämästä läpi? Millaistakohan tavallisen kansan elämä on ollut vaikkapa sata vuotta sitten, ilman lukemattomia elämää helpottavia ja aikaa säästäviä vempeleitä? Onko silloin saanut vaan makoilla vaan kotona päivästä toiseen, vai olisiko elämä sittenkin ollut aamusta iltaan askareita toisensa jälkeen?
Minä olen sitä mieltä, että nykyään ihmisillä on pikemminkin liikaa vapaa-aikaa, minkä seurauksena osa ihmisistä kokee ahdistavana ettei kaikki aika ole tuota vapaa-aikaa. Veikkaan, että koko vapaa-ajan käsite on ollut tavallisen kansan parissa lähes tuntematon ennen nykyistä modernia yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo pelkkä irtoseksin saaminen auttaisi atm-miehiä todella paljon. Mutta irtoseksi kuuluu nykyään komeille miehille ja naisille. Ja muistakaa naiset, että myös se teidän poika on todennäköisesti tälläinen keskitason mies jolle ei vientiä ole.
Atm-miehet ovat vaan kokemukseni mukaan keskimäärin niin huonoja sängyssä, niin ei mitään järkeä raahata sellaista yhdeksi illaksi kotiin. Ei ole nääs itselle siitä mitään iloa, enkä viitsi säälipi*lua jaella ympäriinsä. Eihän sille yhdessä illassa mitään opeteta, eli pitäisi olla bf-matskua, että sellaiseen ruljanssiin alkaa. Sori vaan.
ATM nimenomaan pyrkii tekemään kaikkensa naisen nautinnon eteen, koska silloin voi päästä vakkariksi. YTM vähät välittää naisesta, koska seuraavalle yölle löytyy helposti uusi muija
eri
Ei ole totta. Seksin huumassa vaatii mieheltä kokemuksen tuomaa itsehillintää ja rentoa otetta hoidella hommat molempien eduksi. Toki naisena olen myös hyvin aktiivinen, on vain hyvin harvinaista, että ehtisin huipulle ennen miestä, ellei mies vähän himmaile ja odottele minua. Peli ei myöskään lopu minun tulemiseeni, vaan miehen (muutamia erittäin iloisia poikkeuksia lukuun ottamatta!). Siksi atm-miehen kokemattomuus ja liika innokkuus estää häntä keskittymästä naisen nautintoon kun on viimeinkin päässyt itse kyntämään. Tietty on niitäkin tapauksia jotka ottavat sen missiona, mutta senkin tekevät sitten kiusallisesti niin että nainen tuntee itsensä ennemmin tutkimuskohteeksi, kun toinen osapuoli tuijottaa ja tarkkailee silmä kovana mitä tapahtuu. Toki ytm-miehistä löytyy myös huonoja ja itsekäitä yksilöitä, mutta parhaimpia rakastajia ovat naisia rakastavat, kunnianhimoiset ytm-miehet. Ne jotka tietävät olevansa hyviä, mutta haluavat silti pyrkiä kohti parempaa. Nämä ovat valitettavan harvinaisia yksilöitä, eikä havainnon todenperäisyyttä voi tarkistaa muuta kuin ottamalla riskin ja lähtemällä mukaan. Joskus voittaa, toisinaan ei, mutta itse koen tämän ryhmän ainoana syynä milloinkaan heittäytyä hetken huumaan. Muiden kanssa hommat jäävät yleensä pettymyksiksi.
Naiset ovat toisilleen paljon läheisempiä kuin miehet keskenään. Naiset ovat avoimempia ja koskettelevat toisiaan. Sinkkumies ei saa mistään sitä läheisyyttä, joka on melkeinpä pakollinen henkiseen hyvinvointiin.
Musta vaikuttaa siltä, että eniten sinkkuuttaan angstailevat ne, joilla ei ole lainkaan kokemusta varsinaisesta parisuhteessa elämisestä, tai sitten kokemusta on hyvin vähän. Käsitys parisuhteessa elämisestä voi olla ihan liian ruusuinen. Mutta milläs nuo saisi vakuuttuneeksi. Se vaan tuntuu niin kohtuuttomalta, kun jotkut ovat vetämässä itseään hirteen vain sen takia, kun ei ole löytynyt seurustelukumppania. Kyllä siinä taustalla silloin täytyy olla muitakin syitä, syvempiä, persoonassa olevia - joita voisi auttaa, jos hakee niihin apua.
Miksi ihmiset laittavat onnellisuutensa ihmisten varaan?
Onnettomin ja mauttomin yritys uhriuttaa naiset ja syyllistää miehet, manshaming-hengessä.
Osa miehistä ottaa henkensä itseltään jäädessään vaille. Vaatii pokkaa lähteä vähättelemään ihmisten yksilöllisesti kokemaa tuskaa. Etenkin kun itse kuuluu etuoikeutettuun sukupuoleen näissä asioissa.
Mutta eipä siinä. Sitten kun sinulle tulee keskenmeno, niin et varmaan pane pahaksesi, jos sinulle sanotaan, että alkukantainen itku pois ja ajattele rationaalisesti. Aina voit hankkia nuken. Tai koiran.
:)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat toisilleen paljon läheisempiä kuin miehet keskenään. Naiset ovat avoimempia ja koskettelevat toisiaan. Sinkkumies ei saa mistään sitä läheisyyttä, joka on melkeinpä pakollinen henkiseen hyvinvointiin.
Näkeehän sen jo vaikka facebookissa, aina kun nainen julkaisee kuvan itsestään (olkoon millainen haaska tahansa) niin aina on ne kamunaiset ylistämässä "kaunis, hehkee, ihana" yms. Jos mies tekee samoin, on korkeintaan oma äiti kehumassa ja loput miehistä haukkuu homoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni "atm-mies" on päässyt sun pimppiä rynkyttämään, kun sä tiedät sanoa, että he ovat keskimäärin huonoja sängyssä? 150? 100?
Ei ole edes kokonaissaldo sadassa. Ei niitä kovin monta tarvi olla että huomaa kuvion. Joitain nuoruuden erehdyksiä sattui, kun tosiaan ajattelin, että kun kaveri on selkeästi harvoin saavaa tyyppiä niin voisi olla hellä ja aktiivinen ja huomaavainen silloin kun saa. Ei mene niin. Joko ollaan lahnoja kun ei oikein osata tai lauetaan muutamalla työnnöllä tms. Pahimmassa tapauksessa samalla vähän dissataan naista kun se on kokeneempi ja pelätään niitä muiden miesten haamuja. Kerran tapailin miestä, joka oli mustasukkainen dildolle. Monista atm-miehistä huokuu se sama naisviha mikä täälläkin vallitsee. Pillua himoitaan, mutta naisia halveksitaan. Kummallinen yhtälö, suosittelisin atm-miehille sellaista vankilameininkiä. Tämä toinen reikä kun tuntuu olevan heteromiesten suuressa suosiossa myöskin. Te kaikki kuitenkin kannatte sellaista aarretta pakaroidenne välissä, niin voitte duunailla toisianne vuoronperään, eikä tarvisi olla vastenmielisten naisten kanssa tekemisissä.
Eli ap:n mukaan _enemmistö_ miehistä ja _vähemmistö_ naisista toimii näin?
Mahtaisiko johtua siitä että enemmistölle naisista miehen saaminen, ainakin seksikumppaniksi/halikumppaniksi, on itsestäänselvyys. Vastaavasti miehistä vähemmistö on samassa tilanteessa.
Jos kummallekin sukupuolelle ei vain suhteen vaan myös seksin/läheisyyden saaminen olisi yhtä vaikeaa, oltaisiin luultavasti samassa tilanteessa ainakin nuorempien ikäluokkien osalta. Vanhemmissa ikäluokissa saattaisi yhä olla eroa, koska niin monet naiset menettävät halunsa miehiä kohtaan vaihdevuosien myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen jo vaikka facebookissa, aina kun nainen julkaisee kuvan itsestään (olkoon millainen haaska tahansa) niin aina on ne kamunaiset ylistämässä "kaunis, hehkee, ihana" yms. Jos mies tekee samoin, on korkeintaan oma äiti kehumassa ja loput miehistä haukkuu homoksi.
Miksi tästä huokuu sellainen viba, että se on naisten vika, että miehet ei ole avoimia ja harrasta syvällisempää kanssakäymistä keskenään? Kehukaa toisianne, keskustelkaa tunteista ja haaveista ja peloista. Mielestäni tämä vihervassaribuumi josta aina tunnutaan naisia haukkuvan, pyrkii normalisoimaan sen ajatuksen että myös heteromiehet voivat ja saavat olla herkkiä ja tunteellisia. Aina on kuitenkin joku vanhanliiton patu meuhkaamassa kuinka "naiset on naisia ja miehet miehiä eikä muuksi muutu ja kunpa Mannerheim olisi elossa niin kuolisi häpeään ja ennen miehet oli rautaa, tulispa uusi sota, niin kasvaisi vässyköille pallit" yms. Ps. En ole koskaan tykännyt käydä naisten kanssa kimppavessassa, en edes lukioaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ei ole totta. Seksin huumassa vaatii mieheltä kokemuksen tuomaa itsehillintää ja rentoa otetta hoidella hommat molempien eduksi. Toki naisena olen myös hyvin aktiivinen, on vain hyvin harvinaista, että ehtisin huipulle ennen miestä, ellei mies vähän himmaile ja odottele minua. Peli ei myöskään lopu minun tulemiseeni, vaan miehen (muutamia erittäin iloisia poikkeuksia lukuun ottamatta!). Siksi atm-miehen kokemattomuus ja liika innokkuus estää häntä keskittymästä naisen nautintoon kun on viimeinkin päässyt itse kyntämään. Tietty on niitäkin tapauksia jotka ottavat sen missiona, mutta senkin tekevät sitten kiusallisesti niin että nainen tuntee itsensä ennemmin tutkimuskohteeksi, kun toinen osapuoli tuijottaa ja tarkkailee silmä kovana mitä tapahtuu. Toki ytm-miehistä löytyy myös huonoja ja itsekäitä yksilöitä, mutta parhaimpia rakastajia ovat naisia rakastavat, kunnianhimoiset ytm-miehet. Ne jotka tietävät olevansa hyviä, mutta haluavat silti pyrkiä kohti parempaa. Nämä ovat valitettavan harvinaisia yksilöitä, eikä havainnon todenperäisyyttä voi tarkistaa muuta kuin ottamalla riskin ja lähtemällä mukaan. Joskus voittaa, toisinaan ei, mutta itse koen tämän ryhmän ainoana syynä milloinkaan heittäytyä hetken huumaan. Muiden kanssa hommat jäävät yleensä pettymyksiksi.
Erinomainen ja rehellinen kuvaus naiselta.
Juuri näin asia on: irtoseksi ja panosuhteet ovat kuninkuuslaji. Aviomieheksi tai elämänkumppaniksi pääsee valtaosa KT-tason miehistä, mahdollisesti jokunen ätmikin. Paketissa kun tulee muutakin kuin mies: perhe, asunto, jne.
Pelkkää seksiä hakiessa on pärjättävä pelkällä haluttavuudella ja viettelytaidoilla, silloin naisten rima on huomattavasti korkeammalla kuin etsittäessä elämänkumppania makselemaan talolainan lyhennyksiä ja kuskaamaan Minttu-Petteriä harrastuksiin.
Tästä syystä yli puolet pariskunnista eroaa, ja 80% tapauksissa naisen aloitteesta. Useimpien aviomiehet eivät ole koskaan ollutkaan yhtä haluttavia kuin ne miehet jotka hyväksytään panoiksi.
Olen ottanut monia askeleita monien asioiden eteen, en ehkä ihan noin suurten, mutta tässä yksinäisten miesten asiassa en sitä voi ottaa, koska se on ikävä kyllä niiden yksinäisten miesten otettava, enkä minä ole kumpikaan.