Miksi useimmat miehet laittavat onnellisuutensa naisten varaan?
Tai ainakin olettavat näin. Hirveän usein täälläkin ollaan itsemurhan partaalla, jos ei parisuhdetta ole syntynyt ja tällaista tekstiä tulee kirjoittajien mukaan päälle parikymppisiltä henkilöiltä. Miten ihmeessä uskalletaan laittaa onni toisen ihmisen nojaan? Entä jos tulee ero? Tehdäänkö sitten loppu omasta olemassalosta? Kertokaa hei!
Ja joo, tiiän tällasia naisiakin. Tosin heitä on hyvin harvassa.
Olen parisuhteessa enkä kiellä, etteikö elämäni olisi aivan ihanaa. Mutta sitä se oli myös ennen parisuhdettakin kavereiden, harrastusten, hyvän ruuan, musiikin, ulkoilun, kissojen ja opiskelun jne ansiota. En mä kokenu mitää alemmuuskompleksia, saati itsetuhoisia ajatuksia, koska en sattunut olemaan yhdessä kenenkään kanssa. Ja mitä olen huomannut, niin ihmisillä usein on näin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3025043/syrjaytyvat-nuoret-miehet?chang…
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä taas on enemmän naisia tullut vastaan kuvaamallasi elämän asenteella kuin miehiä. Miehiäkin tottakai on tullut myös vastaan, mutta onhan se aika säälittävää jos ei osaa olla yksin onnellinen jolloin voi olla vaikeata olla myöskään suhteessa onnellinen. Täytyy oppia ensin rakastamaan itseään ennenkuin oppii oikeasti rakastamaan toista. Olen itse sitä mieltä, että tällaiset ihmiset jotka luulevat, että nainen/mies tekee sitten onnelliseksi ovat melko masentuneita ja pettyneitä elämäänsä ja luulevat parisuhteen tuovan pelastuksen omaan kurjaan elämään.
Omalla kohdallani tämä meni jotenkin ihan nurinkurisesti. Ennen eroa ja eron jälkeen olin sitä mieltä, että pärjään ihan hyvin ilman miestä enkä halua elämääni ketään. Sitten kului aikaa ja sinkkukaveri suostutteli minut tinderiin. Vastustelin viimeiseen asti eikä minua ihan oikeasti kiinnostanut minkäänlaiset suhteet miesten kanssa. Mutta nyt olen käynyt tinder-treffeillä ja huomaan olevani ihan hukassa, epävarma itsestäni ja todella tyytymätön elämääni. Eli olin onnellinen itsekseni, kun en miettinyt miesjuttuja, mutta suhteeseen en näköjään kykene silti.
No joo, olen itsekin huomannut että silloin kun ei ole suhteita tai edes ihastumisia niin olen voinut parhaiten. miesjutut tuo lähinnä stressiä ja epävarmuutta itsestäni. Hyvä kun en ole ainoa...
Mulla menee ihan hyvin ilman ihastumisia tai suhteita. Mutten kyllä ole onnellinen! Meneekö naisilla muka parhaiten ilman mitään suhdesotkuja? Siis ihan vaan ystävien kesken harrastellaan jne sekö on parasta aikaa? Kyllä mulla on aina parasta aikaa ollut naisystävän kanssa.
m31
Minä tarkoitin tuossa sitä, että kun en mieti minkäänlaisia miesjuttuja, olen ihan onnellinen, mutta sitten, kun sitä parisuhdetta alkaa etsimään, niin itsetunto hajoaa niin, ettei edes löydä sitä parisuhdetta. Jos ihminen kipuilee epäonnistumisiaan deittailussa ja parisuhteen etsimisessä, niin useimmiten annetaan ohjeeksi se, että pitää opetella elämään yksin ennen kuin voi onnistua parisuhteen löytämisessä. Mutta se ohje tuntuu niin tyhmältä, jos olet jo osannut elää yksin. Ongelman täytyy olla tällöin ihan toisaalla, mutta siihen ei oikein anneta ratkaisuehdotuksia.
Ei ole muuta ongelmaa kuin parin löytäminen, ihan perusbiologiaa tämä. Kyllä suurin osa ihmisistä haluaa olla parisuhteessa, ihan sama vaikka täällä osa kailottaakin että yksin menee parhaiten.
Tuolla jo aiemmin mainitsin, että itselläni se kumppanin etsinnän vaikeus tuo mukanaan epävarmuutta ja tyytymättömyyttä, kun taas näitä ei ole silloin, kun en edes ajattele kumppanin etsimistä. Sehän tässä on ristiriitaista, kun tuon "viisauden" mukaan, se kumppanin etsintä pitäisi tehdä silloin, kun on ensin sinut itsensä kanssa. Mutta kun se "sinut itsensä kanssa" muuttuu tasan sillä hetkellä, kun päätät etsiä kumppania.
Jep, näin se menee minullakin. Ei tuo tarkoita että olen erityisen onnellinen yksin, mutta kyllä nyt se tila voittaa sen mitkä tunnelmat on silloin kun on "miessotkuja". Silloin on hyvä itsetunto eikä ole huolia. Mutta kun yrittää löytää suhdetta alan stressaamaan ja siinä itsetunto laskee. Kyllähän ajatus vakaasta parisuhteesta on ihana mutta se tie sinne on vain uuvuttava henkisesti, joten rupesin niitä välttelemäänkin. Ehkä joskus haluan yrittää uudelleen.
Enkä tällä tarkoita että naiset on onnellisia ilman parisuhdetta tai vähättele niiden tunteita jotka haluaa suhteen. Varmasti kuulun vähemmistöön, kunhan vain toin oman kokemukseni esiin että turha miesten loukkaantua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuo herättää monenlaisia ajatuksia.
Ensinnäkin tulee mieleen se, että miehen menestyneisyyttä mitataan enemmän suosiolla naisten parissa ja ohjeet masentuneille naisille ja miehille ovat tavallaan päinvastaisia.
Naistenlehdissä, artikkeleissa, musiikkivideoissa ja tv-ohjelmissa korostetaan naisten kehopositiivisuutta ja miten kaunis ja arvokas jokainen on. Miesten medioissa taas pohditaan miten voisi kehittyä miehekkäämmäksi ja paremmaksi versioksi itsestään fyysisesti, sosiaalisesti ja henkisesti.
Miesten huomionhaussa korostuu uusien ansioiden ja vaikeasti saatavien ominaisuuksien tavoittelu, kun taas naisten huomionhaussa ruohonjuuritason koristelu; esim.hiusten värjääminen siniseksi, vihreäksi, keltaiseksi, oranssiksi jne.
Yksinäisyys molempien osapuolten kohdalla varmaan johtuu kohtaamisongelmasta ja haluttomuudesta tunnistaa omia kehittämistä vaativia alueita, mutta seksuaalimarkkinoiden vääristymisen takia naiset voivat elää pilvimaailmassa helpommin.
Sen lisäksi miehet kaipaavat elämäänsä erilaisia projekteja ja syvempää tarkoitusta, joka ulottuu heidän itsensä ulkopuolelle ja yksi niistä kategorioista on nainen tai naiset. Positiivinen ja tyydyttävä suhde yksittäiseen naiseen tai suurempaan määrään auttaa pääsemään rauhaan tuon asian kanssa ja tuo tunteen siitä, että se vuori on valloitettu. Naiset taas näkevät elämän enemmän perheyksikön kautta, joka sitten tulee olemaan tai ei tule ja naisilla on sisäsyntyinen kyky tulkita lähestymättömien miesten lähestymättömyys miesten viaksi eikä omaksi viaksi eli naisen ei tarvitse koskaan täysin katsoa peiliin, koska varavaihtoehto on aina olemassa. Mies taas ei voi ajatella, että vuori laskisi huippuaan miehen vuoksi; tätähän kukaan ei pidä mahdollisena, mutta tämä analogia kuvaa ongelmaa miehen perspektiivistä.
Voi muru. Sä olet naisista niin pihalla, että hankkisit suosiolla sen poikaystävän.
Aika moni mies olisi onnellisempi, mutta todella vahva alkukantainen vietti estää sen. Toisin kun heteronaiset, joista suurin osa tutkitusti* pystyy kiihottumaan nähdessään oman sukupuolensa välistä seksiä, suurin osa miehistä ei pysty. Ei ollut siis kysely, vaan lämpö, kosteus, yms mittareilla.
Sen sijaan se tuottaa useimmille heteromiehille voimakkaan negatiivisen reaktion. Vaikka eletään vuotta 2017 jolloin sellaiset reaktiot leimataan sopimattoimiksi, ja ne pitää piilottaa.
Hyi hitto!
Heteronaisille ei juuri mikään ole ilskottavampaa, kuin joutua näkemään oman sukupuolensa välistä seksiä. Se saa aikaan todella voimakkaan inhoreaktion, suorastaan oksennusrefleksin.
Mistä tuollaisen väitteen mahdoit keksiä?Itse en edes unelmoi, että kahden kauniin nuoren miehen välinen kiihkeä suudelma ja hyväily kiihottaisi tavallista heteromiestä,
se olisi itselleenvalehtelemista.
Minä katselisin homorakkautta( kunhan miehet ovat nuorehkoja ja kauniita) mielelläni vaikka kuinka paljon.
-heteronainenBrittiläisestä yliopistotutkimuksesta. Suurimmasta osasta niistäkin naisista jotka *sanoivat* etteivät kiihottuneet, voitiin silti mitata selkeää kiihotusta.
Ei, en lähde etsimään linkkiä.
Eräs tutkimus osoiti, että naisten ruumiit valmistautuvat seksiin kun sitä näkevät, eli kostumista ja pulssin nousua ym. tapahtuu lähes aina. Tutkijat epäilivät tätä evoluution sopeutumaksi, sillä esim. raiskaus aiheuttaa vähemmän vaurioita jos nainen on kostea. Tämä ei kuitenkaan todista, että nainen haluaisi tulla raiskatuksi, se on vaan eräs ruumiin tapa suojautua ja minimoida vahingot.
Jep, ja tämä ominaisuus puuttuu heteromiehiltä.
Tuo raiskauskommentti oli muuten aiheeton, yritys vetoa tunteisiin.
Sinä ymmärrät sanan nainen hiukan väärin. Nainen on nuori ja vähintään nätti tai jopa kaunis. Itsestään huolta pitävä ja hoikka tietenkin.
Kaikki muut ovat jotain ämmiä tai siiderivalaita tai kurppia ja haahkoja mutta heitä ei siis kutsuta naisiksi.