Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vain ole mahdollista, että en saa pannukakkua onnistumaan!

Vierailija
17.11.2017 |

Tällainen tuli tänään, tehty ihan perusohjeella (1l maitoa, 4 munaa, ripaus suolaa, 2 rkl sokeria, 5dl jauhoja, 100g voita) http://aijaa.com/ckLMWd -> Ei vaan hyytynyt taikina sisältä sellaiseksi kuin pannukakun kuuluisi (ja pinnasta tuommoinen ihmeellinen), vaikka oli varmaan 45 min. uunissa. Ja kyllä annoin turvota ennen paistoa puolisen tuntia ja paistoin siis 200 asteessa.

Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Ohjeita olen kokeillut monia.
Pari kertaa olen vahingossa onnistunut viimeisten vuosien aikana (silloin pannukakku näyttää jo tyyliin 15 min. päästä ihan erilaiselta kuin nämä epäonnistuneet!), mutta sitten kun mielestäni olen seuraavalla kerralla käyttänyt samaa ohjetta, tulos onkin ollut samanlainen kuin tänään.

Mistä ihmeestä tämä on kiinni? Vaikeat leivonnaiset onnistuu aina hyvin, mutta sitten en saa lapsille yhtä vaivaista pannukakkua onnistumaan. :'D

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun onnistuneissa (siis sellaisissa, joissa sisus on sellainen kunnolla hyytynyt eikä tämmöinen ihmeen "vetinen", joka ei muutu kypsemmän oloiseksi vaikka paistaisi tunnin) pannukakuissa pinta on vaan erilainen... niin kuin tämmöinen http://ruoka.ts.fi/wp-content/uploads/sites/4/2016/04/IMG_4668-1024x683…

ap

Äh, toihan on tollainen tylsä teollisuusversio!

Kuva oli muuten täältä

http://ruoka.ts.fi/johdatus-kiusaukseen/sadepaivan-pannukakku/

Tässä ohjeessa käytetty vain 2 munaa (8 dl maitoa). :O Olisiko siis sittenkin syynä munien määrä, yleensä ollut se 3-4...

Vierailija
22/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelti ensin uuniin ja taikina kuumalle pellille. Tarpeeksi taikinaa pellilliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunaa sulatettu voi sokeri vehnä ja kaurajauhot vaniljasokeri ja ruokasooda - rouheeksi vielä aurkukansiemeniä - maailman paras pannari!

Sekoita ensin kuivat aineet ja lisää sula voi ja kananmuna! Huoneenlämpöiset aineet!

Et voi epäonnistua!

Ruokasooda? Ruokasooda tarvitsee happoa, muuten se muuttaa ruuan makua. Leivinjauhe sen tilalle tai piimää.

siis leivin jauhe ruokasoodan tilalle tai soodan kanssa piimää pannukakkuun.

Vierailija
24/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan voita vaan uunipannulle, en itse taikinaan. Litraan maitoa 5-7 munaa, muutama desi jauhoja, suolat ja sokerit.

Just ennen  taikinan laittamista pannulle laitan pannulle muutaman voinokareen ja kuumennan sen pikaisesti uunissa jotta voi sulaa.  Lämpöä uunissa on alkuun 250 astetta ja 10-15 minuutin kuluttua lasken sen 225 ja pidän vielä  25 minsaa uunissa.

Kova alkulämpö auttaa.Ja rasvan vähentäminen.

Tuommoisesta taitaisi tulla vain munakkaan makuinen ;o

Mutta olisiko se sitten rasvan määrä... Ensi kerralla yritys siten, että rasvaa vähemmän.

Koitapa käyttää sitä lähinnä pellillä.

Vierailija
25/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun onnistuneissa (siis sellaisissa, joissa sisus on sellainen kunnolla hyytynyt eikä tämmöinen ihmeen "vetinen", joka ei muutu kypsemmän oloiseksi vaikka paistaisi tunnin) pannukakuissa pinta on vaan erilainen... niin kuin tämmöinen http://ruoka.ts.fi/wp-content/uploads/sites/4/2016/04/IMG_4668-1024x683…

ap

Näyttää kuivakalta ja pahalta massaruokalan tuotokselta tuollainen liian tiivis ja kuiva pannari. Tarvii läjän kermavaahtoa ja hilloa että maistuu.

No tuo nyt oli vain yksi esimerkkikuva, ehkä toi sitten väärän fiiliksen, koska kyse ei todellakaan ole kuivasta.

Ehkä sitten osan mielestä pannarin kuuluu olla sellaista "vetistä", mutta meillä siitä ei kukaan tykkää ("raakaa", vaikka olisi ollut uunissa tunnin) ja roskiin joutaa... Enkä kenenkään muun luona (siis sukulaisilla) ole saanut sellaista pannaria kuin minun epäonnistuneet, vaan kaikilla on ollut sellaista hyvää. :( Ja kun tosiaan parilla kerralla olen vahingossa onnistunut, en vain tiedä, mitä olen niillä kerroilla sitten tehnyt eri tavalla.

Vierailija
26/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisellainen tapa tehdä pannukakkua.

Laita voi kylmälle uunipellille palasina ja uunipleti uuniin kun laitat uunin lämpiämään. Kun uuni on lämmin (225 astetta) voi on sulanut. 

Kaada taikina mahdollismman kuumalle pellille. Eli jos vain pystyt avaat uuninluukun ja vedät puolipelitä ulso ja kaadat taikinan siinä.

Jos voi ruskistuu liikaa etsi sopiva hetki lisätä voi. Eli voit toki lämmittää uunin ja pellin. Siten voi pellille ja pelti uuniin. Odotat että voi on sulanut (mutta ei ruskistunut) ja lopuksi taikina.

Vierailija
27/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun isäni aikanaan teki pannukakkua. Ikinä se ei onnistunut. Aluksi pannukakku kupruili ja kohosi lupaavasti ja tuli herkullinen väri. Mutta kun sen otti uunista (riippumatta kuinka kauan paistoi), se lässähti ohueksi, ja sisältä oli maitoisen näköistä lirua. Olen "perinyt" saman isältäni. Teinpä ihan millä ohjeella vaan, niin tulee ihan samanlaista kuin isän pannari. Olen siis jo luopunut pannarin teosta :(

Vierailija
28/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onnistuu aina Maailman paras pannukakku -reseptillä. Seurailen vaan millon se on tarpeeks saanut väriä pintaan ja annan vetäytyä(!!).

Vierailija
29/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ihan arpapeliä, onnistuuko vai ei. Samaa reseptiä olen käyttänyt monta kertaa ja joskus tulee ihan täydellinen ja joskus sellainen kuiva ja tönkkö ja joskus paistuu epätasaisesti. Syytän uunia ja typerän muotoista uunipeltiä. 

Vierailija
30/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinjauhetta voisi vähän laittaa.

Samaa mieltä. Miksiköhän on saanut alapeukkuja? Leivinjauhe parantaa helpottaa ja takaa onnistumisen. Monet saisi käyttää, koska niin montaa lässähtänyttä pannukakkua olen syönyt.

Koskaan en ole leivinjauhetta käyttänyt, mutta voisihan sitäkin kokeilla. :D

Ilmankin on siis kuitenkin tullut pari onnistunutta. Haluaisin vain tietää, mitä erilaista mukama olen niillä kerroilla sitten tehnyt.

Lämpötilakin uunissa on ollut 200-225 aina.

- ap

Älä ihmeessä leivinjauhetta siihen pannariin laita, vaikka tuo yksi sitä jankkaa käyttämään.

Vierailija
31/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun mielestä leivinjauhe ei todellakaan kuulu pannukakkuun, rakenteesta tulee sillä ihan vääränlainen. Pannukakun nyt kuuluukin olla vähän littana eikä mikään sienimäinen 10 cm paksu patja. Joku tuolla ehdotti rasvan vähentämistä koska ohjeessasi näyttäisi olevan sitä aika reilusti, sitä itsekin kokeilisin.

Vierailija
32/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinjauhetta voisi vähän laittaa.

Samaa mieltä. Miksiköhän on saanut alapeukkuja? Leivinjauhe parantaa helpottaa ja takaa onnistumisen. Monet saisi käyttää, koska niin montaa lässähtänyttä pannukakkua olen syönyt.

Koskaan en ole leivinjauhetta käyttänyt, mutta voisihan sitäkin kokeilla. :D

Ilmankin on siis kuitenkin tullut pari onnistunutta. Haluaisin vain tietää, mitä erilaista mukama olen niillä kerroilla sitten tehnyt.

Lämpötilakin uunissa on ollut 200-225 aina.

- ap

Mulla prikulleen sama ohje ainesten osalta, maito punaista täysmaitoa, jauhot puolikarkeita ja margariini kokonaan pois. Sitten se ero, paistan 250 asteessa. Aina onnistuu, voisiko olla uunin lämpötila sulla liian matala? 

Vierailija
33/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Näyttää kuivakalta ja pahalta massaruokalan tuotokselta tuollainen liian tiivis ja kuiva pannari. Tarvii läjän kermavaahtoa ja hilloa että maistuu.

No tuo nyt oli vain yksi esimerkkikuva, ehkä toi sitten väärän fiiliksen, koska kyse ei todellakaan ole kuivasta.

Ehkä sitten osan mielestä pannarin kuuluu olla sellaista "vetistä", mutta meillä siitä ei kukaan tykkää ("raakaa", vaikka olisi ollut uunissa tunnin) ja roskiin joutaa... Enkä kenenkään muun luona (siis sukulaisilla) ole saanut sellaista pannaria kuin minun epäonnistuneet, vaan kaikilla on ollut sellaista hyvää. :( Ja kun tosiaan parilla kerralla olen vahingossa onnistunut, en vain tiedä, mitä olen niillä kerroilla sitten tehnyt eri tavalla.

Jos sä kuivaa haluat niin vähemmän munia ja rasvaa.

Vierailija
34/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun isäni aikanaan teki pannukakkua. Ikinä se ei onnistunut. Aluksi pannukakku kupruili ja kohosi lupaavasti ja tuli herkullinen väri. Mutta kun sen otti uunista (riippumatta kuinka kauan paistoi), se lässähti ohueksi, ja sisältä oli maitoisen näköistä lirua. Olen "perinyt" saman isältäni. Teinpä ihan millä ohjeella vaan, niin tulee ihan samanlaista kuin isän pannari. Olen siis jo luopunut pannarin teosta :(

Kiva tietää, että en ole ainoa. :D

Vierailija
35/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ihan arpapeliä, onnistuuko vai ei. Samaa reseptiä olen käyttänyt monta kertaa ja joskus tulee ihan täydellinen ja joskus sellainen kuiva ja tönkkö ja joskus paistuu epätasaisesti. Syytän uunia ja typerän muotoista uunipeltiä. 

Mitä lie henkimaailman juttuja tämä. :D

Vierailija
36/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos sä kuivaa haluat niin vähemmän munia ja rasvaa.

En mä halua kuivaa, haluan hyvää kunnolla kypsynyttä. En lössömössöä.

Vierailija
37/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot otsikossa, että EI ole mahdollista, että ET saa pannukakkua onnistumaan. Se tarkoittaa, että pannukakku onnistuu sinulla aina, etkä pysty sitä mitenkään mokaamaan.

Hahaa, sori ajatusvirhe, kun tässä ärsyyntyneenä avauduin.

-ap

Et kuule saa anteeks.

Verisesti ärsyyntynyt palstamamma

Vierailija
38/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on aivan liikaa kaikkea. Tällä ohjeella tulee pellillinen. Ei ole ikinä epäonnistunut. Samalla ohjeella letut.

2 munaa

1 rlk sokeria

hieman suolaa

2,5 dl vehnäjauhoja

5 dl kevytmaitoa

1 dl ruokaöljyä/sulatettua voita

Munat ja sokeri vatkataan. Vehnäjauhot ja maito lisätään vuorotellen sekaan, vatkataten. Lisää rasva.

Paista 175 asteisessa uunissa n. 30 minuuttia. Jos alkaa pinta kovasti kupruilemaan laske lämpöä.

Vierailija
39/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että on jotenkin uunista kiinni. Minä en koskaan entisessä asunnossa oikein onnistunut pannarin teossa. Kävi juuri kuten joku kuvasi: näytti päältä lupaavan näköiseltä ja kohosi, mutta kun otti uunista pois niin PLÄTS, lässähti ja sisällä raakaa lirua. Uudessa asunnossa jossa tuliterä hieno hella ja uuni tuli kokeiltua sitten pannariakin taas kokeiltua. En odottanut mitenkään erilaista lopputulosta kuin ennenkään, mutta kas, tulikin hyvä pannari ja on sen jälkeen aina onnistunut. En tehnyt mielestäni mitään eri tavalla kuin ennen.

Vierailija
40/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa munia, liian alhainen lämpö. Munia vain kaksi, (ja kunnolla suolaa (1,5 tl), ei maistu muuten hyvältä) ja paistetaan 250 asteessa, jos kiertoilmauuni niin sitten riittää 225. Paistoaika on noin 10-15 min. Taikinan teossa on tärkeintä lisätä jauhoja ja nestettä vuorotellen ja vähitellen hyvin sekoittaen, niin että tulee tasainen taikina. Sulatettua rasvaa ei kannata laittaa taikinaan tulikuumana, vaan hieman jäähtyneenä, niin ei "rakeista" taikinaa. Leivinjauhetta ei tarvita (jollei tee ns. "amerikkalaista herkkupannaria"), vaniljasokeria voi laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi