Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vain ole mahdollista, että en saa pannukakkua onnistumaan!

Vierailija
17.11.2017 |

Tällainen tuli tänään, tehty ihan perusohjeella (1l maitoa, 4 munaa, ripaus suolaa, 2 rkl sokeria, 5dl jauhoja, 100g voita) http://aijaa.com/ckLMWd -> Ei vaan hyytynyt taikina sisältä sellaiseksi kuin pannukakun kuuluisi (ja pinnasta tuommoinen ihmeellinen), vaikka oli varmaan 45 min. uunissa. Ja kyllä annoin turvota ennen paistoa puolisen tuntia ja paistoin siis 200 asteessa.

Eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Ohjeita olen kokeillut monia.
Pari kertaa olen vahingossa onnistunut viimeisten vuosien aikana (silloin pannukakku näyttää jo tyyliin 15 min. päästä ihan erilaiselta kuin nämä epäonnistuneet!), mutta sitten kun mielestäni olen seuraavalla kerralla käyttänyt samaa ohjetta, tulos onkin ollut samanlainen kuin tänään.

Mistä ihmeestä tämä on kiinni? Vaikeat leivonnaiset onnistuu aina hyvin, mutta sitten en saa lapsille yhtä vaivaista pannukakkua onnistumaan. :'D

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pannukakultahan tuo näyttää !

Vierailija
2/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa tuossa pinnassa on? Mun onnistuneet pannarit näyttää tuolta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot otsikossa, että EI ole mahdollista, että ET saa pannukakkua onnistumaan. Se tarkoittaa, että pannukakku onnistuu sinulla aina, etkä pysty sitä mitenkään mokaamaan.

Vierailija
4/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakun kuuluu mennä pieleen, siksi sitä sanotaan pannukakuksi.

Vierailija
5/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinjauhetta voisi vähän laittaa.

Vierailija
6/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun onnistuneissa (siis sellaisissa, joissa sisus on sellainen kunnolla hyytynyt eikä tämmöinen ihmeen "vetinen", joka ei muutu kypsemmän oloiseksi vaikka paistaisi tunnin) pannukakuissa pinta on vaan erilainen... niin kuin tämmöinen http://ruoka.ts.fi/wp-content/uploads/sites/4/2016/04/IMG_4668-1024x683…

ap

Vierailija
7/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot otsikossa, että EI ole mahdollista, että ET saa pannukakkua onnistumaan. Se tarkoittaa, että pannukakku onnistuu sinulla aina, etkä pysty sitä mitenkään mokaamaan.

Hahaa, sori ajatusvirhe, kun tässä ärsyyntyneenä avauduin.

-ap

Vierailija
8/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun uuni falskaa, lisää lämpöä.

Vierailija
9/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi resepti, jossa on leivinjauhetta mukana!

Vierailija
10/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pannukakku siitä "hyytyy" kun jäähtyy tarpeeksi.

Vierailija
11/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunaa sulatettu voi sokeri vehnä ja kaurajauhot vaniljasokeri ja ruokasooda - rouheeksi vielä aurkukansiemeniä - maailman paras pannari!

Sekoita ensin kuivat aineet ja lisää sula voi ja kananmuna! Huoneenlämpöiset aineet!

Et voi epäonnistua!

Vierailija
12/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan voita vaan uunipannulle, en itse taikinaan. Litraan maitoa 5-7 munaa, muutama desi jauhoja, suolat ja sokerit.

Just ennen  taikinan laittamista pannulle laitan pannulle muutaman voinokareen ja kuumennan sen pikaisesti uunissa jotta voi sulaa.  Lämpöä uunissa on alkuun 250 astetta ja 10-15 minuutin kuluttua lasken sen 225 ja pidän vielä  25 minsaa uunissa.

Kova alkulämpö auttaa.Ja rasvan vähentäminen.

Vierailija
13/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun onnistuneissa (siis sellaisissa, joissa sisus on sellainen kunnolla hyytynyt eikä tämmöinen ihmeen "vetinen", joka ei muutu kypsemmän oloiseksi vaikka paistaisi tunnin) pannukakuissa pinta on vaan erilainen... niin kuin tämmöinen http://ruoka.ts.fi/wp-content/uploads/sites/4/2016/04/IMG_4668-1024x683…

ap

Äh, toihan on tollainen tylsä teollisuusversio!

Vierailija
14/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan voita vaan uunipannulle, en itse taikinaan. Litraan maitoa 5-7 munaa, muutama desi jauhoja, suolat ja sokerit.

Just ennen  taikinan laittamista pannulle laitan pannulle muutaman voinokareen ja kuumennan sen pikaisesti uunissa jotta voi sulaa.  Lämpöä uunissa on alkuun 250 astetta ja 10-15 minuutin kuluttua lasken sen 225 ja pidän vielä  25 minsaa uunissa.

Kova alkulämpö auttaa.Ja rasvan vähentäminen.

Tuommoisesta taitaisi tulla vain munakkaan makuinen ;o

Mutta olisiko se sitten rasvan määrä... Ensi kerralla yritys siten, että rasvaa vähemmän.

Vierailija
15/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miksiköhän on saanut alapeukkuja? Leivinjauhe parantaa helpottaa ja takaa onnistumisen. Monet saisi käyttää, koska niin montaa lässähtänyttä pannukakkua olen syönyt.

Vierailija
16/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pannukakku siitä "hyytyy" kun jäähtyy tarpeeksi.

Kun ei hyydy näissä epäonnisissa versioissa. Taikinan maku on sinänsä ihan hyvä, mutta se rakenne ei.. :/

Vierailija
17/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoltahan ropsun kuuluukin näyttää.

Vierailija
18/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Näyttää kuivakalta ja pahalta massaruokalan tuotokselta tuollainen liian tiivis ja kuiva pannari. Tarvii läjän kermavaahtoa ja hilloa että maistuu.

Vierailija
19/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunaa sulatettu voi sokeri vehnä ja kaurajauhot vaniljasokeri ja ruokasooda - rouheeksi vielä aurkukansiemeniä - maailman paras pannari!

Sekoita ensin kuivat aineet ja lisää sula voi ja kananmuna! Huoneenlämpöiset aineet!

Et voi epäonnistua!

Ruokasooda? Ruokasooda tarvitsee happoa, muuten se muuttaa ruuan makua. Leivinjauhe sen tilalle tai piimää.

Vierailija
20/48 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miksiköhän on saanut alapeukkuja? Leivinjauhe parantaa helpottaa ja takaa onnistumisen. Monet saisi käyttää, koska niin montaa lässähtänyttä pannukakkua olen syönyt.

Koskaan en ole leivinjauhetta käyttänyt, mutta voisihan sitäkin kokeilla. :D

Ilmankin on siis kuitenkin tullut pari onnistunutta. Haluaisin vain tietää, mitä erilaista mukama olen niillä kerroilla sitten tehnyt.

Lämpötilakin uunissa on ollut 200-225 aina.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä