Ihmiset jotka kuvittelevat olevansa erikoisia
Kommentit (52)
Juon kahvin ja teen AINA kuppiparista. Teen keitän teepannuun ja kahvin teen käsin suodattamalla kahvikannuun. En omista yhtään mukia, eikä astioissani olen lastenkirjakuvituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laaja ystäväpiiri mutta he eritoten pitävät minua outona. Vieraammat eivät, olen mielelläni niin massasta erottumaton kuin ikinä.
Esimerkkejä: olen nainen, polysuhteessa naisen ja miehen kanssa, viimeksi tätä ennen monogaamisessa suhteessa miehen kanssa. En ole poly tai mono, kumppanin ja yhteisen fiiliksen mukaan mennään. Eksät ovat pääosin ystäviäni ja ovat myös keskenään ystävystyneet (eksät ystävinä ovat jo oudon monelle outo asia, varsinkin tässä laajuudessa). Nykyiset kumppanini ovat iältään 24 (n) ja 50 (m), itse olen 38-vuotias.
Käytän psykedeelejä n. 4 kertaa vuodessa, meditoin ja trippailen pari päivää putkeen. Muuten olen täysin päihteetön. (Psykedeelit, joita käytän, eivät ole rikollisia reittejä hankittuja enkä itse kasvata, voi olla että juuri nyt tulee taukovuosi tai -kaksi koska noista pidän kiinni).
Olen myös akateeminen asiantuntija konservatiivisella alalla ja töissä todella tiukka ammattilainen. Kukaan ei uskoisi minusta mitään "poikkeavaa" ja haluankin pitää tilanteen sellaisena.
Nuo nyt muutamia mainitakseni ovat johtaneet siihen, että minua pidetään outona. En mielestäni ole outo, muut ovat kapeakatseisia, juurikin koska noissa on jotain aivan kauheaa/outoa/tuomittavaa.
Sienien valokuvaaminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai me olemme kaikki erikoisia! Minunlaistani ei ole maailmassa toista, siis täsmälleen minun ominaisuuksillani ja ajatusmaailmallani varustettua samanlaista ihmistä, vaikka jokainen ominaisuuteni varmasi yksittäisenä on jollakulla.
Täsmälleen samaa ominaisuuksien yhdistelmää ei kuitenkaan ole.
Ihme asenne sinulla ap, mistä kateutesi ja katkeruutesii oikein kumpuaa? Tuollainen ankeuttaja syö hapen ympäriltään.
Yritän saada yksinäiset ja ystävättömät huomaamaan, että löytyy paljon samanlaisia ihmisiä senkin tomppeli.
ap
Kuule, tylyttämällä ja vittuilemalla lohduttaminen ei toimi.
*kuiskaa salaisuuden*
Jos joku ahdistunut ja masentunut elämäntilanteestaan, hän pikemminkin ei pidä itseään minkään väärtinä. Kuin että luulisi itsestään liikoja, kuten sinä kuvittelet.
Älä vaan ala millekään alalle, jossa empatialla ja psykologisilla tai sosiaalisilla taidoilla on merkitystä....
No ei tarvi kuvitella kun testit kertovat että kuulun harvinaisuuksiin. Ihan hyvä koska kyse ei ole mistään ikävästä poikkeamisesta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kuulla olevani erikoinen nainen. Olen joutunut olemaan koko elämäni tahtomattani yksin, en ole päässyt edes treffeille. Kaikki aloitteeni ovat johtaneet pakkeihin. Olen neitsyt yhä 35-vuotiaana.
Olenko kuitenkin täysin normaali?
Olen miltei samanikäinen ja vielä neitsyt, en ole tosin halunnutkaan parisuhdetta tai seksiä, mutta pelkästään neitsyyden takia et ainakaan ole epänormaali. Tiedän muitakin "vanhempia" neitsyitä.
Tässä onkin se kriittinen ero. Et ole halunnut parisuhdetta tai seksiä, minä olen. Olen treenannut itseni timmiksi, panostanut ulkonäköön, lähestynyt miehiä ahkerasti yli 15 vuotta, tuloksetta.
Mutta kai tämä sitten on naisille aivan normaalia vaikka tälläkin palstalla aina muuta väitetään.
Erikoisia on harvassa. Sen sijaan erikoisuudentavoittelijoita on 13 tusinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle usein läheiset sanovat, että olen erikoinen. Ja juuri tuolla sanalla. Esim. Äiti ja miesystävä, vaikka eivät ole keskenään asiasta puhuneet.
Olet ketjun jo kolmas "erikoinen", miten te "erikoiset" eroatte toisistaan vai oletteko sittenkin samanlaisia?
Minulla se liittyy siihen, että suhtaudun asioihin toisin kuin muut ja siksi ennalta-arvaamattomasti.
Olet siis vaarallinen ja väkivaltainen?
Mitä mä just luin? Ap haukkuu ihmisiä omahyväisiksi erikoisuudentavoittelijoiksi ja luulee lohduttavansa?
Ei hyvää päivää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai me olemme kaikki erikoisia! Minunlaistani ei ole maailmassa toista, siis täsmälleen minun ominaisuuksillani ja ajatusmaailmallani varustettua samanlaista ihmistä, vaikka jokainen ominaisuuteni varmasi yksittäisenä on jollakulla.
Ihme asenne sinulla ap, mistä kateutesi ja katkeruutesii oikein kumpuaa? Tuollainen ankeuttaja syö hapen ympäriltään.
Yritän saada yksinäiset ja ystävättömät huomaamaan, että löytyy paljon samanlaisia ihmisiä senkin tomppeli.
ap
*kuiskaa salaisuuden*
Jos joku ahdistunut ja masentunut elämäntilanteestaan, hän pikemminkin ei pidä itseään minkään väärtinä. Kuin että luulisi itsestään liikoja, kuten sinä kuvittelet.
Älä vaan ala millekään alalle, jossa empatialla ja psykologisilla tai sosiaalisilla taidoilla on merkitystä....
Ko. henkilö tylytti ensin. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan
ap
Jokainen ihminen on uniikki. Katkerat paskapäät tietenkin luulee, että sen tajuaminen on omahyväistä. Ei ole, vaan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
*kuiskaa salaisuuden*
ap
No ei tylyttänyt, vaan sinä tylytät aloituksellasi. Sinähän ihan suoraan sanot, että "mitä luulette olevanne, ette te mitään ole".
Kai se "erikoisuus" on vain kokemus suhteessa itseensä ja ympäristöön. En ole kiinnostuksen kohteitteni ja elämän tyylini suhteen mikään uniikkilumihiutale, eli ulkoisesti kaikinpuolin "tavallinen". Erikoisuuden tunne syntyy enemmänkin vuorovaikutustilanteissa, kun tulee ympäristön palautteen/suhtautulisenmisen kautta tietoiseksi siitä että oma ajattelu menee jotenkin erilaisilla urilla kuin muiden.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin? Ap haukkuu ihmisiä omahyväisiksi erikoisuudentavoittelijoiksi ja luulee lohduttavansa?
Ei hyvää päivää....
Ei vaan osoittaa, että kaikki ovat samanlaisia, kuten ketjun 3 neitsyttä jne. ja siksi jokainen löytää sielunystävänsä.
Ajattele, 3 neitsyttä samassa ketjussa!!! Kun jokainen luuli olevansa se ainoa :p
ap
Pusi pusi
Jos sä ap oikeesri luulet sun ilkeän aloituksen lohduttavan jotain, niin pakko kysyä, että onko sulla vähän huono suomen kieli? Kun sun tokaisusi toimii tasan päinvastoin vittuiluna.
Okei ap, sulla on hyvä tarkoitus. Tosin tuo väitteesi ei pidä paikkansa. Kaikkien erikoisuus ei näy päälle päin eikä ole mitään konkreettista. On ihmisiä, joilla on ihan tosi huonot ihmissuhdetaidot. Ja kun sellaisen on kohdannut, niin ei ihmettele, että jotkut joutuvat kiusatuksi. Ei se silti tietenkään ole sen kiusatun vika. Eikä oikeuta kiusaamista, vaikka toisen olemus tai käytös tekee sen kuinka helpoksi. Mutta erikoisia ihmisiä on. Vaikka eivät olisi ainutlaatuisia maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
*kuiskaa salaisuuden*
ap
No ei tylyttänyt, vaan sinä tylytät aloituksellasi. Sinähän ihan suoraan sanot, että "mitä luulette olevanne, ette te mitään ole".
Kysyn aloituspostissani:
Mitä sellaista teet jota kukaan muu ei tee?
Ja kas kummaa, kukaan ei ole vielä ilmoittanut tekevänsä mitä joku toinen ei tekisi = ystäväporukoita = ei yksinäisyyttä <3
Ja ap pelasti taas kerran maailman :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää....
Ei vaan osoittaa, että kaikki ovat samanlaisia, kuten ketjun 3 neitsyttä jne. ja siksi jokainen löytää sielunystävänsä.
Ajattele, 3 neitsyttä samassa ketjussa!!! Kun jokainen luuli olevansa se ainoa :p
ap
Pusi pusi
Ja se neitsyys on ihmisissä ainoa ominaisuus, muuten ne asuu samassa paikassa, ajattelee samoin, tekee tasan samaa työtä, on syntynyt samalla kellonlyömällä, tykkää täysin samoista asioista...?
Oikeesti, jaan sulle vuoden tyhmimmän provon palkinnon. Tässä, ole hyvä.
I>-[
Vierailija kirjoitti:
Jos sä ap oikeesri luulet sun ilkeän aloituksen lohduttavan jotain, niin pakko kysyä, että onko sulla vähän huono suomen kieli? Kun sun tokaisusi toimii tasan päinvastoin vittuiluna.
Mä olen vaan vähän erikoinen :D
Kas, erikoisilla ihmisillä on erikoinen huumorintaju
*nauraa*
ap
Mulla on laaja ystäväpiiri mutta he eritoten pitävät minua outona. Vieraammat eivät, olen mielelläni niin massasta erottumaton kuin ikinä.
Esimerkkejä: olen nainen, polysuhteessa naisen ja miehen kanssa, viimeksi tätä ennen monogaamisessa suhteessa miehen kanssa. En ole poly tai mono, kumppanin ja yhteisen fiiliksen mukaan mennään. Eksät ovat pääosin ystäviäni ja ovat myös keskenään ystävystyneet (eksät ystävinä ovat jo oudon monelle outo asia, varsinkin tässä laajuudessa). Nykyiset kumppanini ovat iältään 24 (n) ja 50 (m), itse olen 38-vuotias.
Käytän psykedeelejä n. 4 kertaa vuodessa, meditoin ja trippailen pari päivää putkeen. Muuten olen täysin päihteetön. (Psykedeelit, joita käytän, eivät ole rikollisia reittejä hankittuja enkä itse kasvata, voi olla että juuri nyt tulee taukovuosi tai -kaksi koska noista pidän kiinni).
Olen myös akateeminen asiantuntija konservatiivisella alalla ja töissä todella tiukka ammattilainen. Kukaan ei uskoisi minusta mitään "poikkeavaa" ja haluankin pitää tilanteen sellaisena.
Nuo nyt muutamia mainitakseni ovat johtaneet siihen, että minua pidetään outona. En mielestäni ole outo, muut ovat kapeakatseisia, juurikin koska noissa on jotain aivan kauheaa/outoa/tuomittavaa.