Ihmiset jotka kuvittelevat olevansa erikoisia
Kommentit (52)
Omasta mielestä en tee mitään ihmeellistä tai normista poikkeavaa. Silti saan toistuvasti kuulla kuinka omituinen olen.
Olen saanut kuulla olevani erikoinen nainen. Olen joutunut olemaan koko elämäni tahtomattani yksin, en ole päässyt edes treffeille. Kaikki aloitteeni ovat johtaneet pakkeihin. Olen neitsyt yhä 35-vuotiaana.
Olenko kuitenkin täysin normaali?
Minulle usein läheiset sanovat, että olen erikoinen. Ja juuri tuolla sanalla. Esim. Äiti ja miesystävä, vaikka eivät ole keskenään asiasta puhuneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kuulla olevani erikoinen nainen. Olen joutunut olemaan koko elämäni tahtomattani yksin, en ole päässyt edes treffeille. Kaikki aloitteeni ovat johtaneet pakkeihin. Olen neitsyt yhä 35-vuotiaana.
Niillä faktoilla mitä kerroit niin olet, et kertonut mitään epänormaalia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle usein läheiset sanovat, että olen erikoinen. Ja juuri tuolla sanalla. Esim. Äiti ja miesystävä, vaikka eivät ole keskenään asiasta puhuneet.
Olet ketjun jo kolmas "erikoinen", miten te "erikoiset" eroatte toisistaan vai oletteko sittenkin samanlaisia?
Aspie kirjoitti:
Mulla on Asperger.
Niin on monella muullakin. Kysymys oli mitä sellaista teet mitä kukaan muu ei tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä faktoilla mitä kerroit niin olet, et kertonut mitään epänormaalia.
Toivottavasti en saa enää ikinä lukea tältä palstalta miten "naiset löytävät aina seuraa" "nainen ei koskaan voi olla yksin tahtomattaan"-väitteitä, kun kerran on täysin normaalia naiselle jäädä tahtomattaan neitsyeksi ja ikisinkuksi.
Kiitos, tämä tieto helpotti.
Totta kai me olemme kaikki erikoisia! Minunlaistani ei ole maailmassa toista, siis täsmälleen minun ominaisuuksillani ja ajatusmaailmallani varustettua samanlaista ihmistä, vaikka jokainen ominaisuuteni varmasi yksittäisenä on jollakulla.
Täsmälleen samaa ominaisuuksien yhdistelmää ei kuitenkaan ole.
Ihme asenne sinulla ap, mistä kateutesi ja katkeruutesii oikein kumpuaa? Tuollainen ankeuttaja syö hapen ympäriltään.
Se onkin sitten jo hankalampi kysymys. Kirjoitan kirjaa, joka tulee olemaan maailmanhistorian paras?
En mitään mutta kuvittelen silti olevani erikoinen/erilainen kuin valtaosa ikäisistäni. Harmi vaan että tarpeeksi mielenkiintoinen en ole :(
Vierailija kirjoitti:
Olen miltei samanikäinen ja vielä neitsyt, en ole tosin halunnutkaan parisuhdetta tai seksiä, mutta pelkästään neitsyyden takia et ainakaan ole epänormaali. Tiedän muitakin "vanhempia" neitsyitä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai me olemme kaikki erikoisia! Minunlaistani ei ole maailmassa toista, siis täsmälleen minun ominaisuuksillani ja ajatusmaailmallani varustettua samanlaista ihmistä, vaikka jokainen ominaisuuteni varmasi yksittäisenä on jollakulla.
Täsmälleen samaa ominaisuuksien yhdistelmää ei kuitenkaan ole.
Ihme asenne sinulla ap, mistä kateutesi ja katkeruutesii oikein kumpuaa? Tuollainen ankeuttaja syö hapen ympäriltään.
Yritän saada yksinäiset ja ystävättömät huomaamaan, että löytyy paljon samanlaisia ihmisiä senkin tomppeli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista teet jota kukaan muu ei tee?
Millä perusteella tämä on minkään valtakunnan kriteeri erikoisuudesta? Tuolla logiikalla käytönnössä kukaan ei ole erikoinen. Tai muutenkaan erityinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miltei samanikäinen ja vielä neitsyt, en ole tosin halunnutkaan parisuhdetta tai seksiä, mutta pelkästään neitsyyden takia et ainakaan ole epänormaali. Tiedän muitakin "vanhempia" neitsyitä.
+ 1 neitsyt vanhapiika
Olen aina yrittänyt olla mahdollisimman tavallinen ja huomaamaton. Silti sain jatkuvasti kuulla olevani erikoinen, outo, suvun musta lammas.
Vasta aikuisena tajusin, että kommentit kertoo vain niiden sanojasta. Jotkut tarvitsevat jonkun "huonon" josta jupisemalla pönkittävät itseään tai ryhmää.
Olin perheen lapsista ainoa jota hyväksikäytettiin. Sanotaan, että joskus perheestä on hoidossa väärä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella tämä on minkään valtakunnan kriteeri erikoisuudesta? Tuolla logiikalla käytönnössä kukaan ei ole erikoinen. Tai muutenkaan erityinen.
Ei ole ja se on tarkoitus. Monelle nuorelle pakkosyötetään koulukiusaamisen tms. kautta että hän on "omituinen", "erikoinen" tai "kummallinen".. No harva oikeasti on. Ihmiset vaan tuppaa erakoitumaan uskoessaan, että ovat liian kummallisia saadakseen ystäviä, esim. samanhenkisiä ystäviä, vaikka niitä löytyy ihan vierestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja se on tarkoitus. Monelle nuorelle pakkosyötetään koulukiusaamisen tms. kautta että hän on "omituinen", "erikoinen" tai "kummallinen".. No harva oikeasti on. Ihmiset vaan tuppaa erakoitumaan uskoessaan, että ovat liian kummallisia saadakseen ystäviä, esim. samanhenkisiä ystäviä, vaikka niitä löytyy ihan vierestä.
ap
Ja on lohdullisempaa ajatella, että ei ole oikeasti erikoinen ja muut syrjivät ihan muuten vain? Minulle se on ollut ennemmin lohtu, että minussa on näkyvä "vika", jonka takia ihmiset käyttäytyvät kamalalla tavalla, ei niinkään minun itseni takia. Tai no, sinähän oletat että erakoituminen tapahtuu omien uskomuksien ja mielikuvituksen pohjalta, ei vaikkapa siksi, että muut eristävät ulkopuolelle tai vaikkapa pahoinpitelevät nähdessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ketjun jo kolmas "erikoinen", miten te "erikoiset" eroatte toisistaan vai oletteko sittenkin samanlaisia?
Minulla se liittyy siihen, että suhtaudun asioihin toisin kuin muut ja siksi ennalta-arvaamattomasti.
Kaivan nenää ja syön rään. Sitä suurempi nautinto, mitä isompi räkäpallo.