Miten helvetissä kolmekymppinen nainen voi olla umpisurkea englanninkielessä?
Kyseinen henkilö opiskelee viimeistä vuotta ammattikorkeakoulussa, ja on käytännössä ihan avuton englannin kanssa.
Puhuminen, luetun ja kuullunymmärtäminen on käytännössä ala-asteelaisen tasolla. Käyttää googlen kääntäjää jos pitää opiskella jostain englanninkielisestä materiaalista jne.
Surkuhupaisaahan tässä on vielä se, että tosiaan AMK:n viimeinen vuosi menossa. En voi ymmärtää...
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Olen pävittäin keskustellut viestein englanniksi parin vuoden ajan, ja en vain opi. Olen taiteellisesti kuitenkin lahjakas ja äidinkieli on aina ollut hyvä. Ja älykkyystesti näyttää korkeaa. Missä vika sitä en tiedä.
Luetko englanninkielistä tekstiä noiden viestittelyjäsi lukuunottamatta?
Ajatteletko englanniksi?
En juuri lue tai ajattele. Yritän kyllä ajatella välillä. Siis ne sanat jotka pitäisi olla jo opittu, niin yhä uudelleen joudun tarkistamaan, onko se ja se kirjain oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantia "ei tarvitse missään"?? Joo ei ehkä tarvitse sitä puhua, mutta millaista elämää oikein elät, jos ei sinun tarvitse koskaan lukea englantia tai ymmärtää sitä kuultuna?
Varsinkin kun elämme internetin aikakautta, ettekö muka mitään englanninkielisiä sivuja lue?
Ette katsele englanninkielisiä youtube videoita?
Ette kuuntele englanninkielistä musiikkia?
Ette katsele englanninkielisiä tv-sarjoja?
Käytän nettiä kyllä, en katsele youtubesta englannin kielisiä videoita, telkkarissa on tekstitykset keksitty ja musiikkia kuuntelen lähinnä kotimaista, paitsi joskus juoksu musana englannin kielistä ysäri jumputusta mutta sanat ovat usein niin yksinkertaiset että jopa minää ymmärrän XD
Hyvin olen tähän asti pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun päivissäsi riittää aika moiseen. Minulka työt ja työmatkat haukkaavat ison osan päivästä. Siihen päälle kotityöt, niin ei paljon aikaa jää netissä surffailuun. Nyt olen kahvitauolla, kun joku kuitenkin mainitsee asiasta 😉.
No ei noita kaikkia tarvitse välttämättä samanpäivän aikana tehdä, tunnissa vilkaisee useampaakin sivustoa ja katsoo videon tai pari youtubesta, eikä seuratuilta kanavilta välttämättä joka päivä tule jotain videota.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vähän yli kolmekymppinen nainen ja opiskelen AMK:ssa. Ainoastaan englanti puuttuu minulta niin valmistun!
Mutta en ole koskaan opiskellut englantia. Luin pitkän Saksan. En tiedä miksi päädyin aikanaan tuollaiseen valintaa, halusin kai olla erilainen.
Ymmärrän puhetta ihan hyvin ja puhun yksinkertaisia lauseita. Lukiessa minun täytyy lukea ääneen, jotta saisin edes jonkin lapsen kuvan, miten sanat lausuttaisiin, sitten ymmärränkin. Kirjoittaa en taas osaa käytännössä ollenkaan. Eihän sieltä telkkarista sitä opi :/ Auttaako tämä ymmärtämään? ;)
Harmittaa valintani nykyisin! Ja vaikka kielivaatimustani laskettiin, pelkään silti etten kerkiä oppimaan englannin tenttiin vaadittavia asioita :/ tentti jo reilu viikon päästä!
Eikö englanti kuitenkin alkanut yläasteella? Ainakin minulla alkoi ja olin pitkän saksan lukija, vai onko se koulukohtaista? Heivasin itse saksan lukiossa ja se harmittaa, koska enkkua olisin oppinut muutenkin, saksaa en. En tarkoita dissata, itse tarvitsen englantia joka päivä ihan harrastuksiinkin.
Miten sinun päivissäsi riittää aika moiseen. Minulka työt ja työmatkat haukkaavat ison osan päivästä. Siihen päälle kotityöt, niin ei paljon aikaa jää netissä surffailuun. Nyt olen kahvitauolla, kun joku kuitenkin mainitsee asiasta 😉.