Sinkun yksinäinen joulu
Onko muita sinkkuja, joilla ei ole jouluksi mitään suunnitelmaa, eikä voi mennä sukulaisten harmiksi, eikä vanhemmat enää elossa tai ovat vanhainkodissa?
Itselläni on nyt toinen joulu tulossa yksin, eikä ole vara lähteä ulkomaillekaan. Voi kun joulu menisi äkkiä ohi..
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Minut on kutsuttu ystävän perheen luo, muuten olisi sama tilanne. Olen joskus käynyt joulupöydässä kylpylässä, jossa oli joulunviettäjiä.
Yksinäiset maksaa yksin kaikesta eniten ja jopa sinkkulisän . Myös yksinmatkustavat joutuvat maksamaan lisää . Vuokrat sähköt kaikki maksaa yksin täyden hinnan kun parit maksaa puoliksi . Pienet eläkkeen saajat maksaa täyden hinnan yksin kyllä sinkkuja pitää tukea enemmän . Yksi elävillä on kallista elämä . Ei ole mitään tukea toisesta ihmisestä . Naisilla on enemmän yksinäisiä vaikka miehiäkin on . Vaihdevuodet tulee niin ei enää jaksa etsiä edes ketään . Hyvä kun pysyy tolpillaan . Kylpylät on hyvä idea mutta parempi jos olisi kaveri tai porukka . Tai sitten vaan ulkoilua .
Siis sinkun RAUHALLINEN joulu. Saa olla yksin, vetää perskännit ja ei tarvitse olla menossa minnekään seuraavana päivänä.
En koskaan olisi uskonut, että voisin olla näin onnellinen yksin.
Eräänä jouluna Itävallan alppikylässä hotellin isäntä kutsui meidät asukkaat viettämään joulua kanssaan. Olisi muuten ollut herkkää ja kaunista,mutta tanskalaiset pelkästä tulivat häiriöitä. Täten leimata tanskalaiset hulluksi hulinoitsijoiksi.
Mennä kutsuttuna johonmin vieraantuneeseen sukujouluun jossa mulkoillaan kukahan se tuokin on ja onko will 3des lahjojq jne on mennyttä aikaa normi sukujoulut jonne riitti kuakakakiampppua talon väelle ja laspet sai istua eri pöydässä joku raja kaikella. Nyt ne mukelot möllää kaoakoa ajan jaakelläään ei ole mukavaa. Oma äitini koko ne joulut myös yhtenä showna mitä illut varaa hankkia mutta jouluna lämmöstä ei mitään jälkeä... Pelkkä juppipariskunta onnettomina onnettominen kakaroineen. Ei kiitos. Olkaa tarkk kenet sukuun kelpuutatte. Vrt megh harry
Mieluummin yksin kuin tupatwn. Oma sisarus käynytkin ed joulut äitimme kuoleman jlkn epäkutsuen molempiin jouluihin pv ennen ja se on sellainen velipuoli jota ei kenellekään toivoisi.ilkeäaa halveksuva pahanthtoinen ja ik kyllä kateellinen mutta kulissivaimonsa käskystä sekin. Sääli lasta.
Jokin omanlainen joulu tulossa katsotaan. Heidän teatteri ei tod kiinnosta, jossa on vain parille räpätäjälle osat varattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mennä kutsuttuna johonmin vieraantuneeseen sukujouluun jossa mulkoillaan kukahan se tuokin on ja onko will 3des lahjojq jne on mennyttä aikaa normi sukujoulut jonne riitti kuakakakiampppua talon väelle ja laspet sai istua eri pöydässä joku raja kaikella. Nyt ne mukelot möllää kaoakoa ajan jaakelläään ei ole mukavaa. Oma äitini koko ne joulut myös yhtenä showna mitä illut varaa hankkia mutta jouluna lämmöstä ei mitään jälkeä... Pelkkä juppipariskunta onnettomina onnettominen kakaroineen. Ei kiitos. Olkaa tarkk kenet sukuun kelpuutatte. Vrt megh harry
Mieluummin yksin kuin tupatwn. Oma sisarus käynytkin ed joulut äitimme kuoleman jlkn epäkutsuen molempiin jouluihin pv ennen ja se on sellainen velipuoli jota ei kenellekään toivoisi.ilkeäaa halveksuva pahanthtoinen ja ik kyllä kateellinen mutta kulissivaimonsa käskystä sekin. Sääli lasta.
Jokin omanlainen joulu tulossa katsotaan. Heidän teatteri ei tod kiinnosta, jossa on vain parille räpätäjälle osat varattuna.
Että mitä? Jos et ole juovuksissa, niin sinulla lienee tällä hetkellä aivoinfarkti. Soita 112.
Vierailija kirjoitti:
Jouluaattoiltana on hyvä mennä hautausmaalle viemään kynttilöitä, koska siellä kaikki muutkin ovat silloin. On rauhaisa tunnelma ja voi nähdä tuttuja. Ei ole yksin kotona.
Jos ei ole kotipaikkakunnallaan, hautausmailla on myös muualle haudattujen paasia, joille voi oman kynttilänsä viedä valomereen.
Kyllä sen kynttilän voi laittaa vaikka omalle parvekkeelle, ihan yhtä hyvin se oma vainaja näkee sen sieltäkin. Yhtä hyvin häntä voi ajatella muuallakin kuin hautausmaalla. Omani haudalle en pääse, enkä tiedä, käykö siellä kukaan, mutta mulle hän on ns. kaikkialla, eikä sitä varten tarvitse lähteä vieraillekaan hautausmaille. Ja juu, joulun olen yksin, se on ihan hyvä.
Ei minua haittaa olka yksin jouluna.
Itseasiassa nautin siitä.
Sinkku, yksinäinen, työtön, ei sukulaisia, vanhemmat kuolleet, ei ystäviä.
Kai se huonomminkin vois mennä. Joulu menee seinien tuijottamiseksi kuten kaikki muutkin päivät.
M36
Vierailija kirjoitti:
Ajattele positiivisesti ja tee mistä nautit.
No sehän se mättääkin kun ei voi tehdä mitään sitä mistä nauttisi.
/sivusta
Sinkun kaksinen joulu, sinkun kaksinainen joulu. Sinkun kaksin joulu. Kun otsikko oli sinkun yksinäinen joulu. Sanaleikkejä.
Asennekysymys. Nuorena minulla ei ollut yhtään sukulaista ja poikaystäväkin jättänyt, mutta meillä oli mahtava joulu kahden kissan kanssa. Se oli sitä aikaa, kun perhejoululle ei ollut vaihtoehtoja, kuten nykyään.
Itsestä kiinni miten asennoituu. Nyt on puoliso ja lisää kissoja , ihanaa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku, yksinäinen, työtön, ei sukulaisia, vanhemmat kuolleet, ei ystäviä.
Kai se huonomminkin vois mennä. Joulu menee seinien tuijottamiseksi kuten kaikki muutkin päivät.
M36
Ihan omaa tyhmyyttä.
Minä vietin nuorena omasta halusta joitain Jouluja yksin vaikka vanhemmat ja sisarus olivat olemassa ja lapsuuden kotijoulut olivat ihania. Nyt avioeron jälkeen tulee jo neljäs Joulu, kolme edellistä olin onnellisena yksin, nyt tulee yksi ystävä tänne Joulua viettämään. Nuorena aikuisena oli myös yksi kaverijoulu, meitä oli seitsemän ja mukavaa oli.
Itse nautin todella paljon niistä yksin vietetyistä, saa nauttia juuri siitä mistä tahtoo ja tehdä juuri sitä mitä haluaa, ihan normi saunat, evankeliumin luvut, jouluruoat, lahjat, kuusi jne on aina ollut. Toki kissoja ja koiria etten ihan yksin ole koskaan ollut.
Ei mitään ihmeellistä, yksin olen kuten ennenkin. Pariin (oikeasti) pakotettuun jouluun olen joutunut elämäni aikana osallistumaan, en muistele lämmöllä tai kaipaa niitä. Enkä lapsuuden jouluja, tai erojouluja. En kadehdi sukulaisten perhejouluja, tai toivo kutsuja
Tykkään kyllä joulun ajasta sinänsä. Pimeydestä, hiljaisuudesta, jouluvaloista, kynttilöistä, tuoksuista. Kaupan kiireisestä tunnelmasta. Mutta sitten taas en lahjaperinteestä, kuusentaposta tai porsastelusta. Miesten alkoholinkäyttö on uhka monelle. En haluaisi olla kotien sisällä. Omassa kodissa on hyvä, kausivalojen loisteessa ja glögin tuoksussa
Mä olin yksin jouluna koronavuonna. Toki sisko asuu samassa kaupungissa ja oltais voitu tavata mutta kumpikaan ei jaksanut lähteä ulos lämpöisestä kämpästä :)
Mulla ainakin oli ihan mukavaa enkä tuntenut itseäni yksinäiseksi vaikka olin yksin.
Mutta sellaista se sitten jonakin päivänä on aina kun vanhemmat siirtyy ajasta ikuisuuteen. Joulu on lyhyt ja ne pari päivää nyt viettää vaikka päällään seisten, no stress. Menen sitten vaikka tapanina toimistolle jos ei muuta tekemistä ole, ei jaksa enää syödä mussuttaa tai seinät kaatuu päälle....
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulisi tilanne että joutuisin viettämään joulua yksin, ilmoittautuisin viipymättä töihin. Oman työpaikan vuorolistat on tehty mutta varmaan jonkun keikkafirman listalle menisin. Tai vapaaehtoistyöhön. Ja jos tietäisin että edessä olisi yksinäinen joulu, olisin ilman muuta töissä niin monta vuoroa kuin annettaisiin olla.
Töihin meno on kans aina vaihtoehto, toki lepokin olisi tärkeää ja joulunpyhinä siihen tarjoutuu hyvä tilaisuus.
Mukava olla töissä kaikki joulunpyhät, koska samalla tienaan 1500 euroa ylimääräistä ensi kesän matkakassaan. :)
UP