Paljonko saatte palautuksia
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Mua niin naurattaa tää "mätkyt". Ne on jäännösveroa, urpot, eikä mikään rangaistus.
Kannattaa optimoida - mä lasken vähennykset jo alkuvuodesta, onpahan enemmän rahaa vuoden mittaan käytössä. Marraskuulle uusi kortti, jos on tuloissa ollut merkittävää muutosta.
Voi urpo, jäännösveron kansankielinen ilmaisu on mätkyt. Ja palstan veroasiantuntijoiden mielestä se on verotuksellisesti paras mahdollinen ratkaisu, onhan se ilmaista lainaa. Ei oikein mene minun tajuntaani, kun en ole koskaan ymmärtänyt lainalla elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mihin olen ammatillisessa mielessä kommentoinut on nuo väitteet, että niitä palautuksia (Ja samalla myös ennakkoveroja) ei voisi muka mitenkää ennakoida.
Jokainen saa pitää ennakkoveroprosenttinsa vaikka 95% ja ottaa kunnon palautukset jos siltä tuntuu, mutta turha väittää ettei näitä asioita olisi mahdollista suunnitella.
Voit kuvitella ihan mitä haluat siellä omassa pienessä kuplassasi. Mutta joskus tulot voivat ennalta arvaamatta olla kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin mitä on optimistisissakaan kuvitelmissaan ajatellut ja jos tämä realisoituu loppuvuodesta, sitä ei palkkaverotuksen prosenttia säätämällä pysty korjaamaan vaikka päällään seisoisi. Ennakon täydennysmaksut on näitä tilanteita varten.
Missä tilanteessa voi tulla "yllättäen" loppuvuodesta kymmenien tuhansien lisätulot? Ihan siis rehellisesti kysyn enkä vittuile, koska itse en keksi oikein mitään esimerkkiä.
1200€. Osa menee joululahjoihin. Loput säästän asuntotilille,( haaveissa oma kämppä ja lemmikki<3) Kampaajalla ehkä voisi käydä, ainakin vähän siistimässä tätä kuontaloa. Värin voi laittaa itse tai kaveri auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mihin olen ammatillisessa mielessä kommentoinut on nuo väitteet, että niitä palautuksia (Ja samalla myös ennakkoveroja) ei voisi muka mitenkää ennakoida.
Jokainen saa pitää ennakkoveroprosenttinsa vaikka 95% ja ottaa kunnon palautukset jos siltä tuntuu, mutta turha väittää ettei näitä asioita olisi mahdollista suunnitella.
Voit kuvitella ihan mitä haluat siellä omassa pienessä kuplassasi. Mutta joskus tulot voivat ennalta arvaamatta olla kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin mitä on optimistisissakaan kuvitelmissaan ajatellut ja jos tämä realisoituu loppuvuodesta, sitä ei palkkaverotuksen prosenttia säätämällä pysty korjaamaan vaikka päällään seisoisi. Ennakon täydennysmaksut on näitä tilanteita varten.
Missä tilanteessa voi tulla "yllättäen" loppuvuodesta kymmenien tuhansien lisätulot? Ihan siis rehellisesti kysyn enkä vittuile, koska itse en keksi oikein mitään esimerkkiä.
Yrittäjän elämä on ihmeellistä.
Selaa ihmeessä keskustelua taakse päin, johan tästä eilen väännettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa. Itse sain yllättäen loppuvuodeksi sijaisuuden vaikka luulin että olen vain kotona, näistä 2kk tienaan noin 16000€. Olisi pitänyt olla kristallipallo vissiin palstan asiantuntijoiden mielestä.
Noin 400e tulee tänä vuonna. Säästän ensi vuoden ulkomaanreissua varten.
N. 1000e. Ihan kiva lisä tälläiselle kotihoidontuelle elävälle.. Menee laskuihin ja muuhun elämiseen. Ja kengät ajattelin ostaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa. Itse sain yllättäen loppuvuodeksi sijaisuuden vaikka luulin että olen vain kotona, näistä 2kk tienaan noin 16000€. Olisi pitänyt olla kristallipallo vissiin palstan asiantuntijoiden mielestä.
Aika hyvän toimitusjohtajan sijaisuuden olet saanut jos palkka on 8000e/kk...
Mutta anyway, mikä estää maksamasta tuosta palkasta oikean määrän ennakonpidätystä? Sillä hetkellä kun on tiedossa että moinen sijaisuus tulee, niin viidessä minuutissa saa vero.fi -osoitteesta tilattua uuden verokortin. Silloin isokaan tulonlisäys ei aiheuta väärin maksettuja ennakonpidätyksiä.
Ainoa mahdollisuus jossa vahingossa voi tulla maksaneeksi liikaa ennakonpidätystä ja saa isot palautukset on se, kun loppuvuoden tulot onkin huomattavasti PIENEMMÄT kuin oletettu. Silloin edes loppuvuoden 0% ennakonpidätys ei välttämättä riitä kompensoimaan alkuvuonna liikaa (=isomman tulo-oletuksen pohjalta) maksettuja ennakkoja. Mutta isommat tulot eivät tällaista koskaan voi aiheuttaa, koska niiden ennakonpidätyksen voi säätää ihan vapaasti kun säätövaraa on.
Noin 800, se on paljon ja tarpeeseen työttömälle se.
500 euroa. Satanen matkatilille, loput säästöön.
Vajaan tonnin ja mies saa reilun, laitetaan säästötilille jemmaan odottelemaan kesällä alkavaa hoitovapaatani.
300e, elämiseen menee, tuli paska tili tässä kuussa. Mutta luojan kiitos on nuo veronpalautukset, kiitollinen olen siitä, olisin muuten aikamoisessa kusessa.