Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko saatte palautuksia

Vierailija
16.11.2017 |

Miten käytätte ne?

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4100€ palautuksia, puolet laitan osakkeisiin, loput ehkä säästötilille. Normaalisti ei todellakaan tuollaisia,palautuksia oo tullut(300-1500€ on yleensä tullut). Nyt olin unohtanut muuttaa prosentit verokorttiin.

Vierailija
162/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

700. Korjaan autoa, ostan joululahjoja, uudet silmälasit ja käyn silmälääkärillä ja käytän kissan eläinlääkärillä. Ei ehkä ihan riitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

340 e ja ne on tuhlattu jo. Helsingissä kävin shoppailemassa 600 eurolla eli palautukset lähtevät suoraan luottokorttimaksua keventämään.

Vierailija
164/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei osaa säästää, eletään kädestä suuhun ja kaikki rahat menee joka kuukausi. Heille on hyvä ja mukava juttu että verottaja "säästää" heidän puolestaan esim joululahjarahat. Ja mikäs siinä. Kyllä varmasti veronpalautukset pelastaa monen perheen joulun.

Itse saan 900€ kun olin lomautettuna viime vuonna enkä jaksanut säätää verokortin kanssa. Oli ihan tarpeeksi säätöä liiton ja työkkärin kanssa muutenkin. Laitan säästötilille ja ostan joululahjoja.

Vierailija
165/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paria kolikkoa vaille neljä tonnia taisi tulla. Ei ole mitään erityistä kohdetta nyt niille mielessä. Ehkä Tyynen meren rahastot. Ainuttakaan joululahjaa en kyllä osta tänäkään vuonna. Pitääkö kaikki tuleva raha heti hassata jonnekin? Täällä kai kotihoitotukea imevät mammat törsäävät sen mitä mies tienaa? Vai?

Ei kyllä ne palautukset ovat ihan henkilökohtaisia, et voi saada miehesi palautuksia tilillesi ilman miehen suostumusta, sori vaan.

Vierailija
166/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300 ryypään.

Vierailija
167/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee 540€ palautuksia. Osa johtuu siitä, että minulla on vähennyksiä joita en voi itse ilmoittaa. En siis mahda mitään sille, että palautuksia tulee. Noin pieni määrä ei kyllä haittaa. Osa menee lainan lyhennykseen ja osa eläkesäästöihin.

Miehelle on tulossa ensi vuodelle kymppitonnin mätkyt, koska niin kuin täällä jollain toisellakin, loppuvuodesta tuli tuloja joiden määrää ei pystynyt arvioimaan etukäteen. Mies luultavasti maksaa valtaosan ennakontäydennysmaksuna tammikuun aikana.

Vierailija
168/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

650-autokaskoon ja liikennevakuutukseen 450e.

Vierailija
169/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pennin hyrree saa, koska kela ryösti ne jotka oli tulossa.

Vierailija
170/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat pari tonnia tulossa. Saatan maksella ensi vuoden lainenlyhennyksiä etukäteen tai sitten menee normikulutukseen.

Vierailija
171/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin naurattaa tää "mätkyt". Ne on jäännösveroa, urpot, eikä mikään rangaistus.

Kannattaa optimoida - mä lasken vähennykset jo alkuvuodesta, onpahan enemmän rahaa vuoden mittaan käytössä. Marraskuulle uusi kortti, jos on tuloissa ollut merkittävää muutosta.

Vierailija
172/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään muista paljonko tulee :D sen näkee sitten.

Vierailija
173/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400. Ostan itselleni meikkejä, käyn kampaajalla, pikkujouluissa ja lapsille ostan joulualesta ensi vuoden talvi vaatteet. Palaan töihin tammikuussa pitkältä hoitovapaalta niin pitää päivittää itseni. Säästöön mahdollisimman paljon, kun säästöt on huvenneet elämiseen hoitovapaalla.

Vierailija
174/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mihin olen ammatillisessa mielessä kommentoinut on nuo väitteet, että niitä palautuksia (Ja samalla myös ennakkoveroja) ei voisi muka mitenkää ennakoida.

Jokainen saa pitää ennakkoveroprosenttinsa vaikka 95% ja ottaa kunnon palautukset jos siltä tuntuu, mutta turha väittää ettei näitä asioita olisi mahdollista suunnitella.

Voit kuvitella ihan mitä haluat siellä omassa pienessä kuplassasi. Mutta joskus tulot voivat ennalta arvaamatta olla kymmeniä tuhansia euroja enemmän kuin mitä on optimistisissakaan kuvitelmissaan ajatellut ja jos tämä realisoituu loppuvuodesta, sitä ei palkkaverotuksen prosenttia säätämällä pysty korjaamaan vaikka päällään seisoisi. Ennakon täydennysmaksut on näitä tilanteita varten.

Vierailija
175/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusten vastustajat voisivat myös ottaa huomioon, että kaikkiin ennakonpidätyksiin ei voi itse vaikuttaa. Pääomatuloista tehtävät ennakonpidätykset ovat tällaisia. Lapseni saa 450€ palautusta osinkojen ennakonpidätyksistä. Ei ole mitään keinoa estää noita ennakonpidätyksiä, ne menee kaikilta vaikka kuinka olisi etukäteen tiedossa, että ne saa pääomatuloista tehtävillä vähennyksillä itselleen takaisin.

Vierailija
176/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

900€ koska miehen mätkyt oli vähennetty siitä, muuten olisi tullut enemmänkin

Vierailija
177/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin naurattaa tää "mätkyt". Ne on jäännösveroa, urpot, eikä mikään rangaistus.

Kannattaa optimoida - mä lasken vähennykset jo alkuvuodesta, onpahan enemmän rahaa vuoden mittaan käytössä. Marraskuulle uusi kortti, jos on tuloissa ollut merkittävää muutosta.

Toimin samoin.

Vierailija
178/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paria kolikkoa vaille neljä tonnia taisi tulla. Ei ole mitään erityistä kohdetta nyt niille mielessä. Ehkä Tyynen meren rahastot. Ainuttakaan joululahjaa en kyllä osta tänäkään vuonna. Pitääkö kaikki tuleva raha heti hassata jonnekin? Täällä kai kotihoitotukea imevät mammat törsäävät sen mitä mies tienaa? Vai?

Kommenttisi jälkiosa on asiaton. Mutta kyllä sinä sen tiesitkin.

Vierailija
179/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

himpan yli 2700e, lyhennän sillä talon remppalainaa

Vierailija
180/192 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tolkuttomia palautuksia, eikö ihmiset osaa laskea verojaan? Itse saan 39 €.

Olin laiska, en viitsinyt soittaa verottajalle muuttaakseni prosenttia. Tiedän kyllä että tyhmäähän se on odotella palautuksia, kun summan voisi sijoittaa heti.

Kuule, nykyään sen homman voi  hoitaa ihan itse netissä ja saada uuden verokortin käyttöön heti.Verottajalle soittaminen on niin last season.