Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helluntailaiset

Vierailija
16.11.2017 |

Mitä mieltä helluntailaisista?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän yhden hihhulin joka luuli tulleensa paksuksi pyhästä hengestä. tosiasiassa nussi mukamas ehkäisyn kera jonkun randomin kanssa... tais tulla kiire porsia lapsi

Miten voikin yhteen lauseeseen mahtua monta epämiellyttävää ilmaisua. Antaa kyllä ikävämmän kuvan kirjoittajasta kuin tutustansa.

Vierailija
22/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan perustetaan se evoluutiobiologian uhrit ry?

Tuttavapiiriini kuuluu helluntailaisperheestä kotoisin oleva nainen. Hän on räväkkä tyyppi, mutta jalat tukevammin maassa ja järki paremmin päässä kuin erinäisillä itsestään liikoja luulevalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on todella paljon hyviä ihmisiä joilla on oikea halu auttaa muita. Ikävä kyllä sen seuraksi on pesiytynyt vähemmistö rikollisten joukko jotka koettavat mm. myyvät alkoholia kokousten jälkeen seurakunnassa käyville entisille alkoholisteille taikka ovat alaikäisten hyväksikäyttäjiä jotka sumeilematta hyödyntävät nuoren uskovaisen luottamusta vanhempaan ihmiseen.

Vierailija
24/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan perustetaan se evoluutiobiologian uhrit ry?

Tuttavapiiriini kuuluu helluntailaisperheestä kotoisin oleva nainen. Hän on räväkkä tyyppi, mutta jalat tukevammin maassa ja järki paremmin päässä kuin erinäisillä itsestään liikoja luulevalla.

onko helluntalaisuuden vaihtoehto evoluutiobiologiausko? Mistä lähtien? Vai hyökkäätkö olkiukkoa vastaan, koska helluntalaisuus itse ei kestä lähempää tarkastelua? Kyllä tavallinen evlut pärjää, ei tarvitse olla mummoja ryöstämässä...

Vierailija
25/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyttävät niitä sairaita ja vanhuksia että ne testamenttais seurakunnalle. Yrittävät herättää jopa kuolleista ihmisiä.

Vierailija
26/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helluntailainen, ja samanlaista on elämä kuin esim. ev.lut. kirkossa käyvillä :) sen oon huomannut että mun kirkossa käyvistä monet ei polta ja ihmiset käyttää harvoin alkoholia, osa ei ollenkaan. Olen alle 30.v ja nyt myös haluan olla absolutisti, koska mietin enemmän terveyttä. Kaikki mun helluntailaiset ystävät on kyllä mukavia ja ystävällisiä :) Ihailen kun monet jaksaa miettiä yhteiskunnallisia asioita, ja tekevät avustustyötä Suomessa esim. nuorten ja lasten parissa ja ulkomailla. Itsellä oikeastaan energia menee kun käy töissä + harrastukset ja seurakunnassa teen avustavia hommia :) Mutta on hyvä, jos osa ihmisistä on aktiivisia, hoitaa kaikki omat asiat ja haluaa rahallisesti, tai omalla ajalla tukea ihmisiä yhteiskunnassa, ketkä tarvii apua.

Lisäisin tuohon, että käyvät sairaiden ja yksinäisten luona vaikka rukoilemassa tai juttelemassa. Myös tuovat ehtoollisen kotiin, jos ei pääse seurakuntaan. Itse tunnen olevani siunattu helluntalainen:).

Kuinka paljon näiden kotihoitojen aikana katoaa "autettavan" omaisuutta taivasosuuksina korkeimman kassaan?

Vierailija
27/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla monenlaista sakkia näissä. Jotkut on lähes normaaleja kirkkouskovaisia, toisilla seurakunnilla on enemmän salaliittoteorioita, maailmanlopun odotusta jne.

Vierailija
28/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää niitä kielillä puhujia? Mä pelkään niitä.

Vierailija
29/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden musiikki on kamalaa.

Ihmisinä varmaan ihan kivoja... Paitsi ne, jotka ovat juuri tulleet uskoon. Tosin tämä pätee kaikkien uskontokuntien justheränneisiin.

Vierailija
30/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontojen uhreissa on paljon helluntalaisia. Suurin ongelma taitaa olla juuri tuo vanhusten ja vähän pienemmällä kauhalla annettujen ihmisten ryöväys. Rahaa "kerätään" """hyvään""" tarkoitukseen jne. Oma semisti autistinen serkku sai ne peräänsä ku luuli että kuului erääseen yoiseen rikkaampaan samansukunimen perheeseen. Ei se tietty auttanut että ei ollut paljon antaa, kun vähäosaiselle se on silti kaikki.

Kannattaa tutustua uskontojen uhrit ry:hyn

Helluntaiseurakunta perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin eikä toimintaa voida tukea pakkoverotuksella samalla tavoin kuin evankelisluterilaisia seurakuntia.

.

Olin itse Kouvolan helluntaiseurakunnan kokouksessa kun pappi pyysi rahaa ja puhui aiheesta. Hän kertoi joidenkin seurakuntalaisten antavan kaikki rahansa yhteisen kirkon eteen jonka jälkeen he elivät loppu kuun nälässä samaan aikaan kun monet seurakunnan jäsenet eivät antaneet mitään.

Pappi sanoi täysin suoraan, että ensin on huolehdittava omasta hyvinvoinnista ja taloudestaan ja ne jotka pystyvät niin antavat rahaa seurakunnalle.

.

Ikävä totuus on, että ne tosiuskovaiset jotka lahjoittavat eniten yhteisen hyvän eteen, eivät itse huolehdi omasta hyvinvoinnistaan.

Vierailija
31/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi liittyä. En tunne ketään, mutta olen katsellut tässä TV7:n ohjelmia pari vuotta. Olen yksinäinen naisimmeinen, joka kärsinyt aika paljon tässä elämässä ulkoisten tekijöiden takia eli jouduin kaltoinkohdelluksi ja jotenkin tuntuu, että näissä vapaissa seurakunnissa on elävä usko toisin kuin ev.lutin leipäkirkossa.

Vierailija
32/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helluntailainen, ja samanlaista on elämä kuin esim. ev.lut. kirkossa käyvillä :) sen oon huomannut että mun kirkossa käyvistä monet ei polta ja ihmiset käyttää harvoin alkoholia, osa ei ollenkaan. Olen alle 30.v ja nyt myös haluan olla absolutisti, koska mietin enemmän terveyttä. Kaikki mun helluntailaiset ystävät on kyllä mukavia ja ystävällisiä :) Ihailen kun monet jaksaa miettiä yhteiskunnallisia asioita, ja tekevät avustustyötä Suomessa esim. nuorten ja lasten parissa ja ulkomailla. Itsellä oikeastaan energia menee kun käy töissä + harrastukset ja seurakunnassa teen avustavia hommia :) Mutta on hyvä, jos osa ihmisistä on aktiivisia, hoitaa kaikki omat asiat ja haluaa rahallisesti, tai omalla ajalla tukea ihmisiä yhteiskunnassa, ketkä tarvii apua.

Lisäisin tuohon, että käyvät sairaiden ja yksinäisten luona vaikka rukoilemassa tai juttelemassa. Myös tuovat ehtoollisen kotiin, jos ei pääse seurakuntaan. Itse tunnen olevani siunattu helluntalainen:).

Kuinka paljon näiden kotihoitojen aikana katoaa "autettavan" omaisuutta taivasosuuksina korkeimman kassaan?

Itse olen pyytänyt seurakuntalaista tänne käymään ja mitään he eivät minulta ole pyytäneet. Yhdessä rukoilemme ja saamme hyvän mielen. Sairaana, kun en pääse seurakuntaan. Saan ehtoollista, jos pyydän sitä. Kiitos siitä Herralle.

Vierailija
33/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää niitä kielillä puhujia? Mä pelkään niitä.

Miksi?

Kaikki helluntailaiset eivät puhu kielillä. Ja kielillä puhumista esiintyy monissa muissakin seurakunnissa, myös luterilaisissa on kielilläpuhujia.

Vierailija
34/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet romanit ovat helluntailaisia.

Mites toi kahdeksas käsky on helluntailaisilla?

Vierailija
35/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi liittyä. En tunne ketään, mutta olen katsellut tässä TV7:n ohjelmia pari vuotta. Olen yksinäinen naisimmeinen, joka kärsinyt aika paljon tässä elämässä ulkoisten tekijöiden takia eli jouduin kaltoinkohdelluksi ja jotenkin tuntuu, että näissä vapaissa seurakunnissa on elävä usko toisin kuin ev.lutin leipäkirkossa.

Älä heti liity mihinkään (eikä se niin vain onnistukaan, sinun täytyy vakuuttaa vanhimmisto että olet aidosti uskossa ja antaa kastaa itsesi srk:n jäseneksi) mutta mene ihmeessä käymään ja katso miltä se sinusta tuntuu. Jos ensimmäinen tai toinen kerta ei innosta niin älä ihan heti luovuta.

Vapaakirkkoa voisit myös kokeilla ja mitä muita kotipaikkakunnallasi/lähellä onkaan.

Toivottavasti löydät hengellisen kodin ja ystäviä <3

36/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko entisen poikaystäväni perhe helluntalaisten keskuudessa outo, mutta mun mielestä oli. Vuodenkaan seurustelun jälkeen ei voinut kertoa seurustelevansa saatikka esittelevänsä minua perheelleen. Jos joku perheenjäsen sattui soittamaan hän kutsui minua aina "kaveriksi". Ei kuulemma olisi ollut hyväksyttävää... Mene ja tiedä, ollaan kuitenkin "jo" parikymppisiä.

Vierailija
37/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia. Ei oikein voi muuta sanoa. Tunnen heitä jonkin verran. Nuorista naisista monella masennus.. En tiiä mikä johtaa niiden väsymykseen. Vanhemmista naisista taas mielipide, että tuovat uskontoa paljon esille. Tekopyhiä. Miehet taas saavat syntinsä anteeksi. Uudelleen ja uudelleen. Voi olla paikkakunta eroja, mutta näin meillä. Positiivista on niiden musiikki esitykset eri ryhmille.

Vierailija
38/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti korvaan tuo itsestään liikoja luulemalla.

Särähti.

Vierailija
39/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla henkilöt palstalla.

Vierailija
40/47 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähtää korvaan kun on kuullut sitä niin paljon. :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän