Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?

Vierailija
15.11.2017 |

Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.

Kommentit (997)

Vierailija
841/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhani Markolan Äiti.

Koska minulla oli maailman paras äiti. Ja koska olen äiti itsekin.

Niin äidin silmät aina valvoo lastaan...

Myös Juha Metsäperän Äiti on erittäin liikuttava. Sopii hautajaisiin muistolauluksi.

Vierailija
842/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu Wiskari Tuntematon potilas. Isälläni on Alzheimer.

Minua itkettävät kaikki Artun kappaleet. Sanoitukset niin onnettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Last Christmas.

Vierailija
844/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessalle ja Missä muruseni on

Vierailija
845/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erikoinen, mutta Mira Luodin musiikkiversio Arto Mellerin runosta "Emmä kysy", joka on raadollisen intiimi ja eroottinen teksti. Tuota kuunnellessa tulee aina mieleen oma entinen rakkaani, jota kaipaan kovin.

Vierailija
846/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seija Simolan esittämä Näkemiin (Aranjuez).

Ei vain itketä, vaan joudun suorastaan paniikkiin, kun laulu oikein hieroo naamaani, mikä pölvästi ja idiootti olen ollut.

😢😩😞

(Pillitin jo ennen kuin video lähti pyörimään. Klikkasin pois.)

Vierailija
847/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine Dionin kappaletta I'm Alive. Isosiskoni oli sairaalassa hengenvaarassa ja ostin hänelle tuon Celine Dionin levyn lahjaksi. Kun hänen tilansa parani, olin viemässä levyä hänelle kun matkalla soitettiin hänen kuolleen hetki juuri.

Tuon jälkeen olen melkein oksentanut kappaleen kuullessani, sen sanat ovat vaan niin julmat.

Vierailija
848/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maarit Hurmerinnan Lainaa vain. Toinen on tuo Johanna Kurkelan Prinsessalle. Kumpikin kertoo lapsen lähtemisestä, ensimmäinen lapsen varttumisesta ja toinen lopullisesta lähdöstä.

Jälkimmäinen kertoo Kellokosken mielisairaalan pitkäaikaisesta potilaasta, jota kutsuttiin prinsessaksi. Oli kyllä ihan aikuinen.

Ottakaa asioista selvää! Jokainen saa tietysti kuvitella sanoituksista ihan mitä itse haluaa.

Vierailija
849/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kuuntelette jos pitää parkua.

Vierailija
850/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on tässä ketjussa surullista on, alapeukutukset.

Jos nämä ovat ihmisten henkilökohtaisia lauluja, ei kenelläkään ole oikeutta aliarvioida kappaletta.

Osa ei nyt niin koskettavia ole, tai vaikea usko esim kuka muu muka ( Tiihonen), olisi jonkun elämän biisi.

Tai itse en voi sietää evakon laulua, mutten ikimaailmassa alapeukuttaisi toiselle merkittävää kappaletta.

Vierailija
851/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsenet jäätyy ja loistaa... Mikä tahansa Vesalan piipitys saa aikaan tunnereaktion.

Vierailija
852/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo Laaksamon "Asbestin uhrit" itkettää aina

Vierailija
853/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan tunteiden kohtaamiseksi, käsittelemiseksi ja ulos päästämiseksi. Kokeile sinäkin rohkeasti vaan. Ihmiset, jotka eivät osaa/kykene/halua käsitellä fiiliäksiään ja esittävät loputtomasti vain kovaa (pelkuruuttaan) ja patoavat kaiken sisälleen, ovat tikittäviä aikapommeja. 

Vierailija
854/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan tunteiden kohtaamiseksi, käsittelemiseksi ja ulos päästämiseksi. Kokeile sinäkin rohkeasti vaan. Ihmiset, jotka eivät osaa/kykene/halua käsitellä fiiliäksiään ja esittävät loputtomasti vain kovaa (pelkuruuttaan) ja patoavat kaiken sisälleen, ovat tikittäviä aikapommeja. 

Olen herkkä ihminen ja eri mieltä kanssasi. En varmasti ole mikään pommi odottamassa räjähdystään, vaikka en halua kuunnella/katsella/muistella voimakkaista tunteita herättäviä kokemuksiani.

Säälin ja säästän itseäni.

Toiset tykkää velloa tunteissaan, minä en.

Vierailija
855/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prinsessalle ja Missä muruseni on

Miten tollaset honottajat pääsevät  edes jotain levyttämään?Karmeeta!

Vierailija
856/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapihan Taunolle nostan aina maljan.

Vierailija
857/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannibal Corpsen Necropedophile saa aina silmät kostumaan. Ihana kappale.

Vierailija
858/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkä ihminen ja eri mieltä kanssasi. En varmasti ole mikään pommi odottamassa räjähdystään, vaikka en halua kuunnella/katsella/muistella voimakkaista tunteita herättäviä kokemuksiani.

Säälin ja säästän itseäni.

Toiset tykkää velloa tunteissaan, minä en.

Tunteiden/asioiden käsittely ja "tunteissaan vellominen" ovat kaksi täysin eri asiaa. Luulisi sinun herkkänä ihmisenä ymmärtävän tämän.

Vierailija
859/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutsenet jäätyy ja loistaa... Mikä tahansa Vesalan piipitys saa aikaan tunnereaktion.

Ai siis Joutsenetkin jäätyy kiinni jaloistaan? Niin voi tapahtua, kun tulee pakkanen ja vesistö jäätyy.

Vierailija
860/997 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Loiri laulaa Armon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän