Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Vierailija kirjoitti:
Arttu Wiskari Tuntematon potilas. Isälläni on Alzheimer.
Minua itkettävät kaikki Artun kappaleet. Sanoitukset niin onnettomia.
Prinsessalle ja Missä muruseni on
Vähän erikoinen, mutta Mira Luodin musiikkiversio Arto Mellerin runosta "Emmä kysy", joka on raadollisen intiimi ja eroottinen teksti. Tuota kuunnellessa tulee aina mieleen oma entinen rakkaani, jota kaipaan kovin.
Seija Simolan esittämä Näkemiin (Aranjuez).
Ei vain itketä, vaan joudun suorastaan paniikkiin, kun laulu oikein hieroo naamaani, mikä pölvästi ja idiootti olen ollut.
😢😩😞
(Pillitin jo ennen kuin video lähti pyörimään. Klikkasin pois.)
Celine Dionin kappaletta I'm Alive. Isosiskoni oli sairaalassa hengenvaarassa ja ostin hänelle tuon Celine Dionin levyn lahjaksi. Kun hänen tilansa parani, olin viemässä levyä hänelle kun matkalla soitettiin hänen kuolleen hetki juuri.
Tuon jälkeen olen melkein oksentanut kappaleen kuullessani, sen sanat ovat vaan niin julmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maarit Hurmerinnan Lainaa vain. Toinen on tuo Johanna Kurkelan Prinsessalle. Kumpikin kertoo lapsen lähtemisestä, ensimmäinen lapsen varttumisesta ja toinen lopullisesta lähdöstä.
Jälkimmäinen kertoo Kellokosken mielisairaalan pitkäaikaisesta potilaasta, jota kutsuttiin prinsessaksi. Oli kyllä ihan aikuinen.
Ottakaa asioista selvää! Jokainen saa tietysti kuvitella sanoituksista ihan mitä itse haluaa.
Miksi sitten kuuntelette jos pitää parkua.
Se mikä on tässä ketjussa surullista on, alapeukutukset.
Jos nämä ovat ihmisten henkilökohtaisia lauluja, ei kenelläkään ole oikeutta aliarvioida kappaletta.
Osa ei nyt niin koskettavia ole, tai vaikea usko esim kuka muu muka ( Tiihonen), olisi jonkun elämän biisi.
Tai itse en voi sietää evakon laulua, mutten ikimaailmassa alapeukuttaisi toiselle merkittävää kappaletta.
Joutsenet jäätyy ja loistaa... Mikä tahansa Vesalan piipitys saa aikaan tunnereaktion.
Seppo Laaksamon "Asbestin uhrit" itkettää aina
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan tunteiden kohtaamiseksi, käsittelemiseksi ja ulos päästämiseksi. Kokeile sinäkin rohkeasti vaan. Ihmiset, jotka eivät osaa/kykene/halua käsitellä fiiliäksiään ja esittävät loputtomasti vain kovaa (pelkuruuttaan) ja patoavat kaiken sisälleen, ovat tikittäviä aikapommeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan tunteiden kohtaamiseksi, käsittelemiseksi ja ulos päästämiseksi. Kokeile sinäkin rohkeasti vaan. Ihmiset, jotka eivät osaa/kykene/halua käsitellä fiiliäksiään ja esittävät loputtomasti vain kovaa (pelkuruuttaan) ja patoavat kaiken sisälleen, ovat tikittäviä aikapommeja.
Olen herkkä ihminen ja eri mieltä kanssasi. En varmasti ole mikään pommi odottamassa räjähdystään, vaikka en halua kuunnella/katsella/muistella voimakkaista tunteita herättäviä kokemuksiani.
Säälin ja säästän itseäni.
Toiset tykkää velloa tunteissaan, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Prinsessalle ja Missä muruseni on
Miten tollaset honottajat pääsevät edes jotain levyttämään?Karmeeta!
Takapihan Taunolle nostan aina maljan.
Cannibal Corpsen Necropedophile saa aina silmät kostumaan. Ihana kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen herkkä ihminen ja eri mieltä kanssasi. En varmasti ole mikään pommi odottamassa räjähdystään, vaikka en halua kuunnella/katsella/muistella voimakkaista tunteita herättäviä kokemuksiani.
Säälin ja säästän itseäni.
Toiset tykkää velloa tunteissaan, minä en.
Tunteiden/asioiden käsittely ja "tunteissaan vellominen" ovat kaksi täysin eri asiaa. Luulisi sinun herkkänä ihmisenä ymmärtävän tämän.
Vierailija kirjoitti:
Joutsenet jäätyy ja loistaa... Mikä tahansa Vesalan piipitys saa aikaan tunnereaktion.
Ai siis Joutsenetkin jäätyy kiinni jaloistaan? Niin voi tapahtua, kun tulee pakkanen ja vesistö jäätyy.
Myös Juha Metsäperän Äiti on erittäin liikuttava. Sopii hautajaisiin muistolauluksi.