Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Vierailija kirjoitti:
Jumala ompi linnamme, VK 170. Isänmaan kohtalonhetkien virsi.
Kyllä.Erityisesti kun joulurauha julistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia
Tuskin tarttee selittää.
Ei tarvitse selittää,itsestään selvää asiaa.
Teemu Roiviainen Pohjolan joulu. Kappaleessa on kaunis melankolinen melodia. Puhutaan kodista. Olen ollut koditon 7 vuotta - se koskettaa. Vastikää pohjoisessa asunut mummoni myös menehtyi ja kappale taas koskettaa eri kulmasta
Sotaveteraanin iltahuuto. Veteraanit lauloivat sen isäni arkun ympärillä. Ei ollu yhtään kuivaa silmää kirkossa...
Vierailija kirjoitti:
Sotaveteraanin iltahuuto. Veteraanit lauloivat sen isäni arkun ympärillä. Ei ollu yhtään kuivaa silmää kirkossa...
Minulla sama,kun vaan mietinkin mitä nämä nuoret miehet uhrasivat.Itku tulee tämän päivän Suomesta myös,hävettää.Onneksi suuri osa heistä ei ole näkemässä.
Peppi Pitkätossun jäähyväislaulu.
Oi kallis Suomenmaa
.. Ei muuta kunniaa kuin kuulla kumultansa sun kuusiesi kuiskinaa, kun sä kätkenyt olet hänet viime lepohon.
Mietin edesmenneen isäni sotavuosia juoksuhaudoissa.
Finlandia hymnin kohtaa sä kuinka karkoitit orjuuden ja ettet taipunut sä sorron alle.
Viimeistään siinä kohtaa alkaa vesi valua.
Vierailija kirjoitti:
Venajan kansalislaulu
Se tosiaan itkettää, mutta eri tavalla kuin tässä ketjussa haetaan.
Death cab for cutien "i Will follow you into the dark"
Soi päässä kun vietiin rakas vanha kissamme viimeiselle piikille.
Iinan Lintu.
Ja sotaveteraanien ja evakkojen jälkeläisenä Veteraanin iltahuuto ja Evakon laulu, varsinkin näin itsenäisyyspäivänä.
Juhani Markolan Äiti.
Koska minulla oli maailman paras äiti. Ja koska olen äiti itsekin.
Niin äidin silmät aina valvoo lastaan...
Mun sydämeni tänne jää (en muista onko tuo laulun nimi) - kyseinen laulu on laulettu kahden erittäin rakkaan läheisen ihmisen hautajaisissa ja tuo aina mieleeni hyvät ja ikimuistoiset kauniit hetket näiden tärkeiden edesmenneiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Maarit Hurmerinnan Lainaa vain. Toinen on tuo Johanna Kurkelan Prinsessalle. Kumpikin kertoo lapsen lähtemisestä, ensimmäinen lapsen varttumisesta ja toinen lopullisesta lähdöstä.
Jälkimmäinen kertoo Kellokosken mielisairaalan pitkäaikaisesta potilaasta, jota kutsuttiin prinsessaksi. Oli kyllä ihan aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Oi kallis Suomenmaa
.. Ei muuta kunniaa kuin kuulla kumultansa sun kuusiesi kuiskinaa, kun sä kätkenyt olet hänet viime lepohon.
Mietin edesmenneen isäni sotavuosia juoksuhaudoissa.
Toinen yhtä vaikuttava on Suomalainen rukous: "Siunaa ja varjele meitä..."
Johanna Kurkelan Prinsessalle.
Eräänä sunnuntaina vanha koirani sai tajuttomuus-kohtauksen. Tovon kuluttua olimme taxissa sen viimeisellä matkalla kohti eläinklinikkaa. Auton radiosta soi tuo laulu, olin tukehtua nieluni täyttäneistä kyyneleistä.
Evakon laulu . Sekä urkumusiikki,tai eihän se ole laulu mutta niin herkistävää.