Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (1004)
J. Karjalaisen laulut (ääni) saa itkemään.
Liput liehumaan. Kohta "Die Straße frei den braunen Bataillonen!
Die Straße frei dem Sturmabteilungsmann!" tuntuu herkältä.
Systerin hautajaisissa soi Joutsenlaulu
Suvi teräsniskan esittämät Lintu ja suojelusenkeli❤️
Tietty Finlandia ja sotaveteraanin iltahuuto, silloin muistan isovanhempiani ja mietin lasteni tulevaisuutta.
Christina Aguilera - The Voice Within
Tuolloin kun tuo kappale tuli julki, minua kiusattiin koulussa ja kotonakin oli vanhempien kanssa hankalaa. Tuon biisin sanat valoivat uskoa, mutta Christinan tulkinta on niin voimakas että se avaa yhä parikymmentä vuotta myöhemmin kaikki padot. Edes psykoterapiassa en ole itkenyt koskaan niin paljon kuoin tämän biisin äärellä.
Suojelusenkeli, eli Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Ei mikään Jarkko Aholan versio.
Oli koskettava jo aiemmin mutta lapsen kuoltua tämä tuli mieleen jo ennen jo hautajaisia. Ja hautajaisissa se kuultiin.
En pysty kuuntelemaan kun tuo liian todentuntuisesti muistoja siltä ajalta mieleen.
Robin: Ihan helmi
Murrosikäinen osaa satuttaa, mutta luotan, että pinnan alla, kovan kuoren alla, on se sama tuttu, joka kuoriutuu jonain päivänä aikuisena. Kuoressa ollessaan ei vain voi ilmaista sitä, että arvostaa äitiään edelleen.
Suvi Teräsniskan ”Maasta sataa taivaaseen” . Niin kaunis ja niin surullinen 🤣
The Sound of silence.
Kuuntelin tätä kun koirani oli juuri lopetettu.
Join viiniä ja itkin hysteerisesti.
Kappaleet, jotka saavat minut itkemään liittyvät kaikki joko kuolemaan tai parisuhteen kariutumiseen:
Rod Steward: Sailing
U2: One
Simon&Garfunkel: Bridge over troubled water
Edith Piaf: Hymn L'amour
Hector: Olen nielaissut kuun
Eagles: Desperado
R.E.M: Everybody Hurts
Hautajaisissani tulee soimaan "Cavatina", elokuvasta Kauriinmetsästäjät
Leonard Cohenin Hallelujah tekee tiukkaa.
Liikutun jo lukiessani näitä vastauksia. Laulujen melodiat ja sanat tuovat pintaan niin paljon asioita ja tunteita mitä ei itse osaa sanoittaa... 💔
Vierailija kirjoitti:
J. Karjalaisen laulut (ääni) saa itkemään.
Kyllä vaan. Kivusta! En pysty kuuntelemaan ylipäätään yhtä ainoaa J. Karjalaisen biisiä. Niin hirveää kiekumista.
Lauri Tähkän "Sinä olet minun".
Kappale soi radiossa kun olin kiireellä viemässä rakasta koiraani eläinlääkäriin ja sitä myötä Sateenkaarisillalle. Kappaleen sanat kuvastavat yhteistä 15 vuoden matkaamme.
Puujumalat - Jos mulla ois pillu
Jenni Vartiaisen Minä sinua vaan. Miljoonasateen Lapsuudenystävälle. Suvivirsi.