Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?

Vierailija
15.11.2017 |

Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.

Kommentit (997)

Vierailija
641/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Mariinin itkuvirsiä

Vierailija
642/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, Suomi katso, sinun päiväs koittaa,

Yön uhka karkoitettu on jo pois...

Finlandia-hymni saa aina itkemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutalossa asukkaat lauloivat Varpunen jouluaamuna. Oli kyllä liikuttavaa.

Vierailija
644/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvivirttä.

Vierailija
645/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kappale on hyvin surullinen ja tunteellinen (pari eroaa).

Ryhmän nimi on vähän hassu eli Desto Lindström, ja kappale Rönnbär eli Pihlajanmarjoja on vuodelta 1983.

Desto Lindström - Rönnbär

Vierailija
646/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moody Blues: Melancholy Man

Connie Francis: I Will Wait for You

R.E.M: I'll Take the Rain

Nämä saavat miehen(kin) kyyneliin...

Vierailija
647/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.Karjalaisen Hän.

Vierailija
648/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lea Salonga On my own:

Vierailija
649/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evanescence - My immortal

Teini-iässä tuli luukutettua angteissa. Olin todella masentunut ja ahdistunut nuori. Kuuntelin surullista musiikkia ja tarkoituksella itkin.

Edelleen, vaikka nykyään olen ihan työssäkäyvä enkä niin masentunut, kun kuulen tuon kappaleen niin alkaa itkettää. Itkettää, koska muistan sen epätoivoisen nuoren, joka halusi pois tästä maailmasta. Joka teki itselleen pahaa. Haluaisin vain halata teini-ikäistä minääni ja sanoa että asiat ovat paremmin myöhemmin.

Vierailija
650/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhimyksen Jättiläinen. Vaikka maku meni Pyhimykseen niin kertosäe saa aina vedet silmiin.

Vierailija
651/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nolottaa mutta Einin Valmis itketti tuossa taannoin. Kaipa jotain hermoa hipaisi.

Vierailija
652/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BeeGees - How deep is your love.

Tuona ruskan värittämänä syyspäivänä istuin äidin vuoteen vieressä sairaalassa. Verhoilla jaetussa huoneessa viisi muuta saateltavaa. Taustalla radiossa monotoninen puheohjelma. Kädessäni ryppyinen paperi, elämäni ensimmäinen lunttilappu. Jotta en unohtaisi mitä halusin kertoa.

Äitini juuret ovat Varsinais-Suomessa, jossa rakkauden ilmaisusta ei tehty turhan suurta numeroa. Silti aina kyllä tiesin, mutta koskaan emme asiasta juuri puhuneet. Ehkä tunteiden sanoittaminen on siksi ollut aina vähän vaikeaa myös minulle. Äidin rakkaus kyllä näkyi hänen tekojensa kautta. Ja vahvasti näkyikin. Kaikkien muiden tarpeet menivät aina hänen omien tarpeidensa edelle.

Miten niin selvän asian, rakkauden ja kiitollisuuden, ilmaiseminen voikin olla niin vaikeaa. Paperin turvin, kyynelten noustessa silmiini sain vihdoin sanottua yhden asian. Sitten toisen. Kun aloin puhua, puheohjelman katkaisi BeeGees.

”You come to me on a summer breeze

Keep me warm in your love, then you softly leave

And it's me you need to show

How deep is your love.”

En olisi sitä voinut paremmin kiteyttää. Äitini oli väsynyt, mutta hymyili ja sanoi: ”BeeGees. Tänä vuonna sinä synnyit.” Joku minua siinä hetkessä kannatteli. Kappaleen aikana kaikki tärkeä oli sanottu, ja siitä olen ikuisesti kiitollinen.

Vierailija
653/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loren Never Enough

Vierailija
654/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabaton, joulurauha. Olen kuunnellut lähes kaikkea heavya/metallia ja tämä Sabatonin kappale saa joka kerta kyyneliin, Tarjan Nightwishillä on pari kappaletta jotka melkein onnistuu, melkein.

Vierailija
655/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen. Tämä kappale soi päässäni kun tyttäreni oli sairaalassa itsetuhoisuuden takia.

Vierailija
656/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BeeGees - How deep is your love.

Tuona ruskan värittämänä syyspäivänä istuin äidin vuoteen vieressä sairaalassa. Verhoilla jaetussa huoneessa viisi muuta saateltavaa. Taustalla radiossa monotoninen puheohjelma. Kädessäni ryppyinen paperi, elämäni ensimmäinen lunttilappu. Jotta en unohtaisi mitä halusin kertoa.

Äitini juuret ovat Varsinais-Suomessa, jossa rakkauden ilmaisusta ei tehty turhan suurta numeroa. Silti aina kyllä tiesin, mutta koskaan emme asiasta juuri puhuneet. Ehkä tunteiden sanoittaminen on siksi ollut aina vähän vaikeaa myös minulle. Äidin rakkaus kyllä näkyi hänen tekojensa kautta. Ja vahvasti näkyikin. Kaikkien muiden tarpeet menivät aina hänen omien tarpeidensa edelle.

Miten niin selvän asian, rakkauden ja kiitollisuuden, ilmaiseminen voikin olla niin vaikeaa. Paperin turvin, kyynelten noustessa silmiini sain vihdoin sanottua yhden asian. Sitten toisen. Kun aloin puhua, puheohjelman katkaisi BeeGees.

”You come to me on a summer breeze

Keep me warm in your love, then you softly leave

And it's me you need to show

How deep is your love.”

En olisi sitä voinut paremmin kiteyttää. Äitini oli väsynyt, mutta hymyili ja sanoi: ”BeeGees. Tänä vuonna sinä synnyit.” Joku minua siinä hetkessä kannatteli. Kappaleen aikana kaikki tärkeä oli sanottu, ja siitä olen ikuisesti kiitollinen.

Vierailija
657/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatta Leppänen: sydämesi tyhjä huone. Se liittyy johonkin lapsuudessa tapahtuneeseen asiaan, jota en oikein muista. Tuo kappale luultavasti soi silloin. Siitä tuleeäärimmäisen yksinäisyyden tunne. Nytkin itkettää kun kirjoita tätä.

Vierailija
658/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nyky pop kappaleet, varsinkin arttu wiskari ja anssi kela. Se aivottomuus sanoituksissa ja koneella tehdyt taustat. Se missä nyky musiikin tila on, saa aina kyyneliin.

Vierailija
659/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa. Pappi lauloi sen nuorena kuolleen ystäväni muistotilaisuudessa. Toivon, että hänellä oli hyvä matka tuonpuoleiseen.

Vierailija
660/997 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä Mikko Alatalon Viivy vielä hetki ja Antti Ketosen Olisitpa sylissäni. Tulee nuoruus mieleen ja ikävä.