Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen! Minkälaista apua kaipaisit arjessa?

Viuhti
15.11.2017 |

Minkälaisesta avusta olisi eniten hyötyä arjen tohinan keskellä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen noutoruokapalvelu olisi ihana. Ja juurikin terveellistä lähiruokaa salaatteineen, ei mitään rasvamättöä.

Ja / tai sellainen entisajan kodinhoitaja ois ihana. Tulis aamulla viemään koirat lenkille, jäis päiväksi siivoilemaan, pyykkäämään ja järjestelemään kotia, tekis ruuan ja olisi läsnä kun lapset tulee koulusta ja eskarista. Työpäivänsä päättyisi kun aikuiset tulis kotiin.

Miksi, VOI MIKSI, tuollaisia kotiapulaisia ei enää ole??! Olisi parisuhteet, perhesuhteet ja avioliitot varmasti paremmalla tolalla ja kodit siistejä ja äidit iloisempia jos olisi tällaista kotiapua saatavissa nuorista tai työttömistä.

Ps. Jos jollain tällainen superyleellisyys on, niin mieluusti kuulisin mitä moinen kustantaa?

Sellainen Miehenpuolikkaiden Berta? Suomessa tulis niin kalliiksi tuo, että pitäisi olla erittäin hyvätuloinen uraohjus, että onnistuisi. Ei se Bertan palkka niinkään, vaan kaikki välillismaksut.

Vierailija
42/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kannustan kaikkia käyttämään arkea helpottavia palveluja. Meillä käy siivooja kerran kuukaudessa, mll-vahteja hoitamassa lapsia pari kertaa kuukaudessa muutaman tunnin, joskus tilaamme kotiin ruokaa. Enempään ei ole varaa mutta kyllä nämäkin helpottaa.

Kodinhoitopalveluja on olemassa mutta taksa taisi olla 34€/tunti. Kotitalousvähennyksenkin jälkeen siis tosi kallista. Mietittiin jos tollaisen ottais edes pari kertaa kuussa mutta päädyttiin sit nykyratkaisuun kun mll:n lastenhoitotaksa on paljon edullisempi.

Vastauksena aloitukseen, jos olisi taloudellisesti mahdollista, käyttäisin näitä palveluja enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoitaja ennen kotitalousvähennystä noin 35-42 e/h (pk-seutu). Koiranulkoiluttaja (pimeänä) 5-8 e/ krt.

Kodinhoitaja/siivoojan saa toki pimeästi vähän halvemmalla (etenkin jos kotitalousvähennyksen raja täyttyy), mutta itse en halunnut kannattaa ajatusta että joku nostaa kelasta tuet ja saa päälle palkkaa. Ja onhan siitä toki seurauksia itsellekin, jos jää kiinni.

Käytän palveluita 0- 700 e/kk tilanteesta riippuen. Lapseton ja koirallinen sinkku olen.

Vierailija
44/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan toivo jotakin sosiaalipuolen henkilöä kotiinsa neuvomaan miten arjen saa hallintaan? 😉

Mitä tarkoitat? Ei sellaista käsittääkseni ole tarjolla eikä sillä kyllä olisi mitään annettavaakaan tässä tapauksessa, kun perheenjäsenen syöpä sotki yrittäjäperheen arjen, joka muulloin elämässä on ollut ihan järjestyksessä.

Vierailija
45/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaivannut muuta apua kuin lastenhoitoapua pari kertaa vuodessa ja sitä on saatu isovanhemmilta. Olen kotiäiti ja lapsia on vain 2 niin hommat on hyvin hanskassa. Olemme myös kaikki perusterveitä joten koen arjen pyörittämisen helpoksi. Toki rahaa olisi voinut olla enemmän kun lapset oli pieniä mutta järkevinä talousihmisinä selvisimme vähemmälläkin.

Vierailija
46/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette lapsis jos rahat ei riitä? Ja miksi teette lapsia ja vingutte kun ei kukaan niitä hoida? Nämä asiat pitäisi olla tiedossa jo ennen kuin lapsia aletaan tekemään. Teidän lapset, hoitakaa itse. Jos ei jaksa niin ei kannata edes lisääntyä.

Vierailija
47/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaa. Ammattitaitoinen ihminen, joka tulisi kerran viikossa ja pistäisi paikat kuntoon. Tekisi tarpeen mukaan myös jotain ylimääräistä, esim. siivoaisi roskiskaapin tai mikron. Rahallahan tämän palvelun tietysti saisi, vaan kun sitä rahaa ei nyt ole ylimääräistä.

Lastenhoitopalvelu, joka toimisi samalla periaatteella kuin siivooja - Lapsenvahdin voisi tilata itselleen etukäteen, ostaa vaikka kymppikerran kortin, ja varata sitten lapsenvatipalvelun saapumaan joka toinen perjantai klo 18. Mä olen varma, että jos olisi tällainen systeemi, Suomessa olisi vähemmän avioeroja! Tässä hyvä liikeidea jollekin ☺

Oletko kuullut MLL lastenhoitajista?

Vierailija
48/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin palkata apua välillä, mutta työntekijän palkkaaminen on tehty niin tuhottoman monimutkaiseksi ja vaikeaksi. Pimeänä en halua teettää. Onneksi meidän remppamiehellä on firma ja antaa meille laskun, jonka maksamme. Ei useita eri maksuja eri tahoille.

Vierailija
49/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan ymmärrystä ja vertaistukea. Ainiin, olen huono keittiössä eikä kokkaaminen ole koskaan sen kummemmin kiinnostanut mutta teen sitä pakosta, joten olispa mainiota jos joku muu hoitaisi homman kokonaan puolestani ja saisin keskittyä sen ajan leikkimiseen ja ulkoiluun.

Vierailija
50/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavaa. Jos lupaa hakea lapsen hoidosta, niin myös tekee sen. Jos minulla on hammaslääkäriaika ja on luvannut hoitaa lastani sillä aikaa, ei ilmoitakaan edellisenä päivänä, että on jotain muuta, eikä nyt ehdikään.

Ajattelevaista. Ettei luulla, että taion uuden auttajan tilalle hetkessä, kun ei nyt tee mieli auttaa...  Ettei keksi tekosyystä viime hetkellä, vaan kieltäytyy heti reilusti, jos ei tahdo auttaa.

Rohkeaa. Ei lapseni hoito ole vaikeaa. Jos pelottaa, niin voit tulla esim hammaslääkäriin lapsen kanssa odottamaan, että hoitoni on valmis. Uskallat kai  vaunuja vähän aikaa, vaikka vauva itkisi, ehkä jopa yrittää rauhoitella sylissä?

Vierailija
51/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan toivo jotakin sosiaalipuolen henkilöä kotiinsa neuvomaan miten arjen saa hallintaan? 😉

Mitä tarkoitat? Ei sellaista käsittääkseni ole tarjolla eikä sillä kyllä olisi mitään annettavaakaan tässä tapauksessa, kun perheenjäsenen syöpä sotki yrittäjäperheen arjen, joka muulloin elämässä on ollut ihan järjestyksessä.

Se oli ironiaa.

Vierailija
52/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitoapua...tai siis vain istumaan sohvalle lapsi sylissä...Niin ehtisi esim.siivota.Ei oikein repussa  viihdy.

Eikö lasta voi laittaa vaikka sitteriin tai leikkikehään että voi siivota?

Vierailija
53/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette lapsis jos rahat ei riitä? Ja miksi teette lapsia ja vingutte kun ei kukaan niitä hoida? Nämä asiat pitäisi olla tiedossa jo ennen kuin lapsia aletaan tekemään. Teidän lapset, hoitakaa itse. Jos ei jaksa niin ei kannata edes lisääntyä.

Tosi outoa jos apu mitä halutaan on lastenhoito. Ymmärrän siivouksen, kokkailun, ruokaostokset mutta että lapsiperheen toivotuin apu olisi päästä eroon lapsista, se on jo outoa.

Voi palkata siivoojan, ostaa valmista ruokaa ja tilata ostokset kotiin. Lapsesta ei vaan pääse eroon kun se on hankittu, lapsenvahdin voi toki palkata. Jos ei ole rahaa niin sitten on pakko hoitaa koti ja lapset itse. Yhteiskunta tulee jo lapsiperheitä tarjoamalla varhaiskasvatuksen ja koulun ilmaisine ruokineen, antamalla lapsilisää, yhille elatustukea ja lisätukia jne jne jne.

Vierailija
54/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen noutoruokapalvelu olisi ihana. Ja juurikin terveellistä lähiruokaa salaatteineen, ei mitään rasvamättöä.

Ja / tai sellainen entisajan kodinhoitaja ois ihana. Tulis aamulla viemään koirat lenkille, jäis päiväksi siivoilemaan, pyykkäämään ja järjestelemään kotia, tekis ruuan ja olisi läsnä kun lapset tulee koulusta ja eskarista. Työpäivänsä päättyisi kun aikuiset tulis kotiin.

Miksi, VOI MIKSI, tuollaisia kotiapulaisia ei enää ole??! Olisi parisuhteet, perhesuhteet ja avioliitot varmasti paremmalla tolalla ja kodit siistejä ja äidit iloisempia jos olisi tällaista kotiapua saatavissa nuorista tai työttömistä.

Ps. Jos jollain tällainen superyleellisyys on, niin mieluusti kuulisin mitä moinen kustantaa?

Ihan varmasti saat jonku palkattua kodinhoitajaksi jos niin haluat, työttömiähän on vaikka kuinka paljon. Kyse on vaan siitä että heille pitää maksaa palkkaa. Laita vaikka ilmoitus nettiin että palkataan ja sitten vaan maksat työnantajamaksut ja palkat.

Vierailija
55/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous- ja lastenhoitoapu.

Vierailija
56/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenvahtia, että pääsisi edes joskus yhdessä jonnekin kahden.

Sairaan lapsen hoitoa, esim pieni mutta ei kauhean kipeä, tai varsinkin yli 10 mutta tosi kipeä mutta en saa jäädä kotiin hoitamaan, vahtimaan ettei kuivu tai pyörry, ja antamaan lääkkeet ajallaan.

10 on ihan liian pieni pärjäämään yksin kovassa kuumeessa tai mahataudissa.

Vierailija
57/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitoapua minäkin kaipaisin.

Ne tilanteet ovat usein juuri sellaisia mitä ei voi ennakoida.

Sitä tajuaa kui.ka etuoikeutettuja ovat he joilla joku sukulainen voi tulla/haluaa tulla auttamaan tarvittaessa.

Vierailija
58/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitoapua minäkin kaipaisin.

Ne tilanteet ovat usein juuri sellaisia mitä ei voi ennakoida.

Sitä tajuaa kui.ka etuoikeutettuja ovat he joilla joku sukulainen voi tulla/haluaa tulla auttamaan tarvittaessa.

Eikö MLL lastenhoitajat oo just tuota varten?

Vierailija
59/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tässä ketjussa unelmoida vai pitääkö aina jonkun tulla tiputtamaan maan pinnalle sillä että

1. Mitäs teitte liikaa lapsia. 2. Mitäs ette ennakoineet. 3. Miten olette päästäneet elämäntilanteenne tuollaiseksi. 4. Rahaa saa työtä tekemällä.

Hyvin monenlaista työtä tarvitaan, ja me jotka emme tienaa 200 000 vuodessa, emme noin vain aina ennakoi kaikkea tai vaihda parempipalkkaiseen työhön.

Pärjään kyllä neljän lapseni kanssa, mutta jos ihan hurjaksi heittäytyisin niin haluaisin siivoojan kerran viikossa kotiin ja lastenhoitajan vaikka pari kertaa kuussa että pääsisi yksin asioille ja miehen kanssa kaksin jonnekin.

Mutta en missään nimessä odota näitä asioita tapahtuvaksi, koska tiedostan että ne ovat saavutettavissani, jos vaan yritän vähän kovemmin. ;)

Vierailija
60/71 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kummallinen ketju. Kysytään, mitä apua toivoisi ja kun ihmiset vastaavat siihen, niin haukutaan järjestäen kaikki toiveet. Sama kun kysyttäisiin mitä toivoisin joululahjaksi ja kun vastaan, niin haukuttaisiin että mene töihin että sat itse ostettua ne pörrösukat.

Mä toivoisin sillon tällöin harrastuskuskausapua. Musiikkiopistolla on pakollinen kurssi klo 16.15 alkaen ja sinne on välillä hankalaa ehtiä töistä. Onneksi tähän mennessä yleensä kuljetusrinki on toiminut kivasti ja on saatu sovittua kyydeistä kavereiden vanhempien kanssa.

Mä toivoisin myös lähelle kosmetologin ja kampaajan, joilla olisi aina aikaa minulle juuri kun haluan. Esim. kynsien geelilakkaus helpottaisi elämääni, mutta sopivien aikojen varaaminen arjen keskelle on hankalaa.

Olisi myös kivaa, jos lähistöllä olisi isovanhempia (ei vieraita lastenhoitajia) joilla olisi aikaa olla lasten kanssa ja vaikka jutella heille vanhoista ajoista ja opettaa pajupillin tekoa. Toki lapset voisivat vaikka yökyläillä siellä isovanhemmilla vaikka kerran vuodessa. Silloin kun lapset olivat pieniä, olisi tarvittu hoitajaa myös lomaviikoille (siis kun lapsilla on niin paljon enemmän lomaa kuin aikuisilla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän