Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen! Minkälaista apua kaipaisit arjessa?

Viuhti
15.11.2017 |

Minkälaisesta avusta olisi eniten hyötyä arjen tohinan keskellä?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tai siivous.

Vierailija
22/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinhuoltaja ja kaipaisin apua lasten harrastuksiin viemisessä. Teen vuorotyötä ja auto hajosi jo kolme kuukautta sitten. Olen ihan pulassa puolet viikosta, kun täällä ei julkiset kulje. Onneksi saan sentään joskus isältä autoa lainaan. Tylsä laittaa 10v kulkemaan pimeässä 8km suuntaansa kolmen vartin harrastukseen.

Tähän kommentoisin että kirjoittajan olisi hyvä harkita muuttoa sopivampaan asuntoon. Mitään siunausta ei tule siitä että  joutuu olemaan riippuvainen exän hyväntahtoisuudesta. Miksi muuten et ole korjauttanut/vaihtanut autoasi? Edelleen...hommaa itsellesi ja lapsillesi sellaiset olosuhteet ettet ole exästä riippuvainen. Jos raha ei riitä autoon, muuta koulujen ja palveluiden viereen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin joskus mielelläni jonkun lasta katsomaan muutamaksi tunniksi. Vieras toki olen, mutta voisihan tutustua ensin. Olen paljon hoitanut lapsia ja aikaakin on. Tykkään varsinkin lukea lapsille ja tänä mobiiliaikanakin olen huomannut, että lapset pitävät lukemisesta. 

Minulla on hoitoalan koulutus, mutten ole enää täysipäiväisesti töissä.

Vierailija
24/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummu tai pappa, joka jaksais miehen iltavuorojen ja esikoisen taitoluistelutreenien ajan hoitaa lapsia. Tiedän, että ei tämä hirveä kiire kestä kuin pari vuotta ja sen jälkeen esikoinen voi alkaa kulkea bussilla, mutta on tää nyt lapsillekin raskasta kun yhden treenien vuoksi pitää nuorempienkin istua hallilla tylsistymässä kun mies on töissä eikä niitä voi kotiinkaan jättää yksin. Esikoinen on 9 ja nuoremmat 6 ja 4.

Miksi ihmeessä on hommattu tällainen elämäntilanne? Toisinkin voisi valita.

Vierailija
25/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaa. Ammattitaitoinen ihminen, joka tulisi kerran viikossa ja pistäisi paikat kuntoon. Tekisi tarpeen mukaan myös jotain ylimääräistä, esim. siivoaisi roskiskaapin tai mikron. Rahallahan tämän palvelun tietysti saisi, vaan kun sitä rahaa ei nyt ole ylimääräistä.

Lastenhoitopalvelu, joka toimisi samalla periaatteella kuin siivooja - Lapsenvahdin voisi tilata itselleen etukäteen, ostaa vaikka kymppikerran kortin, ja varata sitten lapsenvatipalvelun saapumaan joka toinen perjantai klo 18. Mä olen varma, että jos olisi tällainen systeemi, Suomessa olisi vähemmän avioeroja! Tässä hyvä liikeidea jollekin ☺

Vierailija
26/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron kokenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksinhuoltaja ja kaipaisin apua lasten harrastuksiin viemisessä. Teen vuorotyötä ja auto hajosi jo kolme kuukautta sitten. Olen ihan pulassa puolet viikosta, kun täällä ei julkiset kulje. Onneksi saan sentään joskus isältä autoa lainaan. Tylsä laittaa 10v kulkemaan pimeässä 8km suuntaansa kolmen vartin harrastukseen.

Tähän kommentoisin että kirjoittajan olisi hyvä harkita muuttoa sopivampaan asuntoon. Mitään siunausta ei tule siitä että  joutuu olemaan riippuvainen exän hyväntahtoisuudesta. Miksi muuten et ole korjauttanut/vaihtanut autoasi? Edelleen...hommaa itsellesi ja lapsillesi sellaiset olosuhteet ettet ole exästä riippuvainen. Jos raha ei riitä autoon, muuta koulujen ja palveluiden viereen.

Miltä exältä? En tietääkseni ole puhunut entisestä miehestä yhtään mitään. Ja autoa ei kannata korjata, siinä on niin paljon vikaa, että remontti tulee kalliimmaksi kuin uusi auto. Ja kyllä, säästän uutta autoa varten. Harrastusten takia en lasten koulua vaihda kesken ala-asteen, kun siirtyvät yläasteelle, voi asunnon vaihto olla ajankohtainen.

Vierailija
27/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisista jotka ovat kiinnostuneita meidän lapsista. Pyytäisi vaikka kylään joskus (isompia jo), tekisi jotain mikä osoittaisi lapsille että elämässä on muitakin aikuisia jotka välittää kuin omat vanhemmat. Olisi kiva kun olisi tämmöiset isovanhemmat, tai muita läheisiä.

No, me ollaan ainakin tiivis paketti.

Vierailija
28/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa-apu, joku kävisi puolestani kaupassa. Siivous ja pyykkäys. Lastenhoitoapua en niinkään kaipaa, olen kotiäitinä, saan kyllä omaa aikaa ja tarvittaessa lapset hoitoon. Mutta olisi ihana saada joku viihdyttämään lapsia, kun esimerkiksi kokkaan tai leivon.

Vierailija
29/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ja kummit jotka kävisivät arki-iltoina kylässä. Osoittaisivat sen tunnin pari mielenkiintoa lasta kohtaan eikä olisi ns minun vieraana.

Vierailija
30/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin terveellinen kotiruoka valmiina.Olisi paikka, josta voisi työmatkan varrella hakea valmiiksi pakatun ruokapaketin salaatteineen .Senkun nostaisi vaan pöytään niin jäisi arki-iltoina runsaasti aikaa kaikkeen muuhun .

Vierailija
31/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa

Auton ja moponhuolto

Ruoanlaitto, olisi kiva, jos ruoka olisi valmiina odottamassa kotiin tullessa.

siivoamisesta ja pyykkäämisestä tykkään itse, sen voin kyllä tehdä ja olla lasten kanssa.

Vierailija
32/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa. Se on ainoa mistä olisi hyötyä. Kaikki muu (esim.tilanteen selitteleminen jollekin nyökyttelevälle ymmärtäjä -pellelle) on energian tuhlausta. Ei ole ongelmia joita raha ei ratkaisisi.

Hankipa itse rahasi! Rahaa saa käymällä töissä. Vai ajattelitko kerjäläiseksi ruveta?

Vierailija
33/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroja, kampaaja ja kosmetologi auttais eniten

Vierailija
34/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIVOUS.

Ja meillä kävi pitkään kotisiivooja mutta hehän ei järjestä, mikä on se olennaisin osa.

Kyllä järjestää, jos tekee sellaisen sopimuksen. Minulla käy nyt siivooja 2 x vko ja hänet voi laittaa järjestämään kaapin/ sotkun, silittämään, lakaisemaan pihaa, käymään kaupassa/postissa, tiskaamaan, viemään koiraa ulos, laittamaan ruokaa tai ihan vaan perussiivoamaan.

Vierailija
35/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen noutoruokapalvelu olisi ihana. Ja juurikin terveellistä lähiruokaa salaatteineen, ei mitään rasvamättöä.

Ja / tai sellainen entisajan kodinhoitaja ois ihana. Tulis aamulla viemään koirat lenkille, jäis päiväksi siivoilemaan, pyykkäämään ja järjestelemään kotia, tekis ruuan ja olisi läsnä kun lapset tulee koulusta ja eskarista. Työpäivänsä päättyisi kun aikuiset tulis kotiin.

Miksi, VOI MIKSI, tuollaisia kotiapulaisia ei enää ole??! Olisi parisuhteet, perhesuhteet ja avioliitot varmasti paremmalla tolalla ja kodit siistejä ja äidit iloisempia jos olisi tällaista kotiapua saatavissa nuorista tai työttömistä.

Ps. Jos jollain tällainen superyleellisyys on, niin mieluusti kuulisin mitä moinen kustantaa?

Vierailija
36/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen noutoruokapalvelu olisi ihana. Ja juurikin terveellistä lähiruokaa salaatteineen, ei mitään rasvamättöä.

Ja / tai sellainen entisajan kodinhoitaja ois ihana. Tulis aamulla viemään koirat lenkille, jäis päiväksi siivoilemaan, pyykkäämään ja järjestelemään kotia, tekis ruuan ja olisi läsnä kun lapset tulee koulusta ja eskarista. Työpäivänsä päättyisi kun aikuiset tulis kotiin.

Miksi, VOI MIKSI, tuollaisia kotiapulaisia ei enää ole??! Olisi parisuhteet, perhesuhteet ja avioliitot varmasti paremmalla tolalla ja kodit siistejä ja äidit iloisempia jos olisi tällaista kotiapua saatavissa nuorista tai työttömistä.

Ps. Jos jollain tällainen superyleellisyys on, niin mieluusti kuulisin mitä moinen kustantaa?

Onhan niitä, muttei Suomessa. Monissa latinomaissa esimerkiksi, meillä on myös. Asuu meidän kanssa, ei siis maksa vuokraa, ruoasta tms. Hänellä on oma huone. Joka toinen viikonloppu menee kotiin jo aikuisten lapsien luokse. Täällä tosi yleistä :)

Vierailija
37/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan toivo jotakin sosiaalipuolen henkilöä kotiinsa neuvomaan miten arjen saa hallintaan? 😉

Vierailija
38/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukäteissuunnittelu on avain erittäin moneen asiaan. Kenellekään ei varmasti tule yllätyksenä se, että kotityöt ovat olemassa myös niiden lasten syntymisen jälkeen. Jokainen pystyy ihan itse kontrolloimaan lastensa lukumäärän, niin että siitä on turha valittaa. Ja sukulaisten ei tarvitse osoittaa mitään mielenkiintoa sinun lastasi kohtaan, että turha tätäkään asiaa on itkeä. Ilmainen elämänohje kaikille: hommaa sen verran lapsia, joiden kasvattamisesta selviäisit IHAN YKSIN. Silloin ei tule näitä yllättäviä elämäntilanteita niin helposti vastaan. Mutta ongelmahan onkin se useimpien kohdalla, että kykyä suunnitella asioita etukäteen ei ole. Sitten valitetaan ja itketään. 

Näitä kun lukee niin tuleepa hykerryttävä olo koska tietää, että kyllä se elämä viekä opettaa..Viimeistään vanhuksena huomaat, että kaikkea et voi ennakoida ja hallita.

Vierailija
39/71 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi, mitä apua en jo nyt rahalla saisi. Enkä ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä heitä pitäisi auttaa arjessa ilmaiseksi vain siksi, että he ovat sössineet asiansa eivätkä viitsi itse tehdä mitään.

Vierailija
40/71 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi, mitä apua en jo nyt rahalla saisi. Enkä ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä heitä pitäisi auttaa arjessa ilmaiseksi vain siksi, että he ovat sössineet asiansa eivätkä viitsi itse tehdä mitään.

Eivät ihmiset välttämättä itse sössi elämäänsä.

Elämän voi pilata myös moni muu itsestä riippumaton asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä