Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viljeletkö sinä hokemia "suomalaiset ovat (jokin negatiivinen ominaisuus)*"? Miksi?

piilukirves
15.11.2017 |

Onko se kotoa opittua? Kuka hyötyy tästä oman kansallisuuden häpeilystä? Mistä se on saanut alkunsa? Kyseessä ovat kuitenkin aivan yleisinhimilliset heikkoudet, joita esiintyy kaikissa kansallisuuksissa, silti niitä hoetaan totuuksina ja muut nyökyttelevät hyväksyvästi. Lopettakaa!

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo: Suomalaiset miehet ei puhu ei pussaa (joka on totuus 80% tapauksessa) miksi tätä ei saisi sanoa.

Kyllä epämiellyttäviä totuuksia on pakko pystyä kuulemaan henkilö ja kansakunnan tasolla.

Virolaiset miehet ovat samanlaisia ja ketkä lie muut?

Vierailija
22/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulee kohta sanomaan että onhan tämäkin suomalaisten kritisoimista kun kritisoidaan niitä jotka kritisoi.

😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanon asuinmaassani useinkin kaikenlaista negatiivista Suomesta ja suomalaisista. Minulla ei ole mitään syytä piilotella Suomen huonoja puolia. Ja kyllä, yleistän, että suomalaiset on vähäpuheisia ja tylyjä, ennakkoluuloisia ja suvaitsemattomia monessa asiassa. Jokainen ymmärtää, että kyseessä on yleistys, ja että poikkeuksiakin löytyy, mutta suurimmaksi osaksi asia on näin. Ja kyseessä on mun oma henkilökohtainen mielipiteeni, joten mulla on täysi oikeus puhua asiasta.

Vierailija
24/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo: Suomalaiset miehet ei puhu ei pussaa (joka on totuus 80% tapauksessa) miksi tätä ei saisi sanoa.

Kyllä epämiellyttäviä totuuksia on pakko pystyä kuulemaan henkilö ja kansakunnan tasolla.

Tuokin on vain sun oma kokemus. Mun kokemus taas on että suomalainen mies puhuu ja pussaa paljonkin. Tosin varmasti aika paljon eroa on esim. 25- ja 75-vuotiaiden miesten välillä.

Riippuu miehestä, ei kansalaisuudesta - toiset suomalaiset miehet imuttelee liikaaakin, toiset ei juuri lainkaan, halaamisesta puhumattakaan.

Mutta se on kotoa opittu asia  - mieheni sukulaiset eivät esim. edes nähdessään koskaan kättele toisiaan ja halaaminen on heille kauhistus! 

Vierailija
25/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä on kokemuksia ja tilastoja miten?

No mieti nyt vaikka itseäsi. Jos olet nainen ymmärrät. Jos olet mies, ymmärrät vielä paremmin

Vierailija
26/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanon asuinmaassani useinkin kaikenlaista negatiivista Suomesta ja suomalaisista. Minulla ei ole mitään syytä piilotella Suomen huonoja puolia. Ja kyllä, yleistän, että suomalaiset on vähäpuheisia ja tylyjä, ennakkoluuloisia ja suvaitsemattomia monessa asiassa. Jokainen ymmärtää, että kyseessä on yleistys, ja että poikkeuksiakin löytyy, mutta suurimmaksi osaksi asia on näin. Ja kyseessä on mun oma henkilökohtainen mielipiteeni, joten mulla on täysi oikeus puhua asiasta.

Miten asuinmaasi asukkaat, mollaavatko he omaa kansaansa?

Vierailija
27/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset miehet ovat samanlaisia ja ketkä lie muut?

No vaikka britti Onslow, vaikka onkin fiktio, voisi olla todellinen ihan missä vaan maassa. Ei hahmo naurattaisi brittejä, ellei se olisi melko realistinen ja tavallinen ilmiö.

Vierailija
28/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanon asuinmaassani useinkin kaikenlaista negatiivista Somaliasta ja somalialaisita. Minulla ei ole mitään syytä piilotella Somalian huonoja puolia. Ja kyllä, yleistän, että somalialaiset on laiskoja ja yksinkertaisia, ennakkoluuloisia ja suvaitsemattomia monessa asiassa. Jokainen ymmärtää, että kyseessä on yleistys, ja että poikkeuksiakin löytyy, mutta suurimmaksi osaksi asia on näin. Ja kyseessä on mun oma henkilökohtainen mielipiteeni, joten mulla on täysi oikeus puhua asiasta

Vierailija
29/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minä hoen "ihmiset ovat..." ja sitten jokin negatiivinen ominaisuus, ei kuitenkaan sattumanvarainen vaan tarkkailuun perustuva. Sen takia, että se on totta. Ja ihan itseopittu tapa. Ja kyllä, voin yleistää, etkä sinä voi sitä estää.

Vierailija
30/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ulkomailla, matkustellut paljon ja minulla on oikeita ulkomaisia ystäviä. Tiedän että suomalaiset ovat "oikeassa" erittäin harvassa asiassa. Eivät ainakaan sellaisissa kuin:

- on tärkeää olla täsmällinen

- pitää tehdä juuri niin kuin käsketään

- pitää herätä aikaisin ja mennä aikaisin nukkumaan

- kokolattiamatot ovat kauheta

- saunassa on kiva olla munasillaan

- trikoot ovat sopiva kaupunkiasu

Tosi outoja ovat mielipiteesi, ensinnäkin: 

-on toisia ihmisiä kohtaan kohteliasta olla ajoissa sovitusta tapaamisesta. Olemalla ajoissa tapaamisissa, annat arvoa myös toisen kalliille ajalle.

- ainakin se mitä pomo sanoo, on kyllä hyvä tehdä, muuten huomaa pian olevansa ilman töitä.

-meillä Suomessa on ihan pakko mennä aikaisin nukkumaan, jotta jaksaa herätä klo 5.30 aamulla, koska muuten ei jaksa tehdä töitä. Et ilmeisesti ole työelämässä, kun itse et joudu menemään aikaisin nukkumaan?

- ja kyllä, kokolattiamatot ovat todella vanhanaikaisia ja kauheita astmaiselle ihmiselle ja muutenkin ne ovat todellisia pölypesiä kenelle vaan.

- ja kyllä kaikkialla maailmassa saunassa ollaan alasti, mikäs se sellainen sauna on muka, jossa ollaan vaatteet päällä?

- jos tarkoitat trikoilla ns. verkkareita, en käytä niitä itsekään, mutta trikoot ovat varmasti ihan mukavat päällä - amerikkalainen kaverini ainakin käyttää aina verkkari-lenkkarityyliä ulkoillessaan.

Vierailija
31/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu vaan kuule itsestäsi, yleistävä maanpetturi!

Vierailija
32/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä avaus. Hirveän paljon tätä vain suomalaiset ja vain suomessa _________. Minusta se kertoo lähinnä siitä, että ei tunneta muita maita, ihmisiä ja kulttuureja ja kuvitellaan, että "ulkomaat" on joku eldorado ja kaikki on muualla paremmin. Siitä kai se tämä pienen vähemmistön viha ulkomaalaisia kohtaankin johtuu.

Ei tarvitse mennä edes ulkomaille, nähdäkseen miten ulkomaalaiset kulkevat täällä naamat nutturalla jopa keskimääräistä enemmän kuin kantasuomalaiset. Samoin he kulkevat myös omissa maissaan, kun heitä tarkkaa.

Vierailija
33/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ulkomailla asumisen jälkeen olen huomannut, että suomalaiset ovat huonokäytöksisiä ja lähimmistään piittaamattomia.

No te suomalialaiset vasta olettekin ilkimyksiä ja vieläpä niin ahneita, ettei mikään teille riitä!

Vierailija
34/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahan on nimenomaan pitkälti peräisin ulkomailla aikaa viettäneiden ja ulkomaalaisten kanssa tekemisissä olevien kanssa, ja globalisaatio on tämän lausahduksen kerosiinia. Sen myötä on havahduttu tarkastelemaan suomalaisuuden eroja muihin kulttuureihin. Sulkeutuneena maana Suomen aiemmat globaalien kohtaamisten kokemukset ovat lähinnä valloituksien ja sotien kontekstissa tapahtuneita. Ihmisten suut puhuvat sitä mitä politiikka, suomettuminen ja heikoksi jäänyt kansallisidentiteetti tarjoavat: epävarmuutta, katkeruutta ja häpeää vahvempina pidettyjen kansallisidentiteettien rinnalla.

Vierailija
35/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vaan kuule itsestäsi, yleistävä maanpetturi!

En ole vähäpuheinen, joskus olen tyly, en ennakkoluuloinen enkä varsinkaan suvaitsematon. Eikä minulla ole mitään velvollisuutta mielistellä suomalaisia. Miksei asioista saa esittää omaa mielipidettään?

Vierailija
36/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asuinmaasi asukkaat, mollaavatko he omaa kansaansa?

Mitä mollaamista se on, jos kertoo totuuksia? Ja kyllä, myös he arvostelevat oman maansa kansalaisten tiettyjä ominaisuuksia ja tapoja.

Vierailija
37/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pikemminkin toisin päin. Olen asunut ulkomailla, ja osaan arvostaa suomalaisia piirteitä, kuten rehellisyyttä, sisukkuutta, täsmällisyyttä, ja sivistystä. Nämä tuli nyt ekana mieleen. Turhaan vähättelemme itseämme, olemme oikeasti aika fiksua sakkia globaalilla tasolla.

Vierailija
38/136 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoolaiset ainakin ovat aivan yhtä pidättyväisiä ja varautuneita kuin suomalaiset. Kun heidän kanssaan hörppää muutaman kaljan juttu alkaa luistaa. Tarkoitan siis valkoisia lontoolaisia. Saksalaiset häpeävät pohjimmiltaan itseään enemmän kuin suomalaiset.

Vierailija
39/136 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoolaiset ainakin ovat aivan yhtä pidättyväisiä ja varautuneita kuin suomalaiset. Kun heidän kanssaan hörppää muutaman kaljan juttu alkaa luistaa. Tarkoitan siis valkoisia lontoolaisia. Saksalaiset häpeävät pohjimmiltaan itseään enemmän kuin suomalaiset.

Sanooko ne lontoolaiset, että kyllä me lontoolaiset ollaan kateellista väkeä ja juntteja?

Vierailija
40/136 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulkomaalaiset ovat parempia kuin suomalaiset. Sehän on selvä. Kyllä hävettää olla suomalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä