Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos suunnittelet kotiisi mustia keittiöntasoja, niin ÄLÄ HANKI

Vierailija
15.11.2017 |

Mulla on kolme vuotta sitten rakennettu talo, johon halusin mustat mattaiset laminaattitasot keittiöön. Ne on tosi hienot, mutta niissä näkyy ihan kaikki.

Pieni vesipisara jättää kuivuessaan jäljen.
Kun ottaa talouspaperia telineestä yhden arkin, pöytä on valkoisen pölyn peitossa. Pelkkä leipäpalan vierestä kuljettaminen jättää murut pöydälle. Jos ostan pussin jauhoja ja nostan sen pöydälle, koko pöytä on valkoinen jne jne.

Lohduttaudun sillä, että kaikilla muillakin on yhtä sotkuiset pöydät, mutta ne ei vaan tiedä sitä :) Tai siis mun pöytähän on aina puhdas, kun pyyhin sen sata kertaa päivässä :D

Mulla on myös mustat laattalattiat, mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina....

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasimme kerran taloa, jossa oli mustat laattalattiat. Varsinkin kylppäri nytti aina hiukan epäsiistiltä, vaikka päivittäin sen moppasin.

Vierailija
2/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vaalean harmaa lattia on ihanan näköinen, MUTTA näkyy aivan kaikki ! Saisi olla imuroimassa ja luuttuamassa päivittäin.

Samoin kylppärin laatoissa matta on virhe! Imee itseen kaiken, en ole vielä keksinyt keinoja pitää vaivattomasti puhtaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanharmaa jossa on useita sävyjä on paras väri.

Vierailija
4/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tahansa sellainen, missä on useita värejä suht pieninä kuvioina tai vaikka tasaisina pilkkuina, toimii.

Vierailija
5/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin äskettäin vaalean tv-tason mustan tilalle, ja huomasin että onpas pölyinen, kun se pöly näkyy vain tietyssä talossa. Sitä mustaa piti pyyhkiä päivittäin, tai vapaaehtoistahan se tietysti on.

Jos tykkää mustasta tai muuten tummista väreistä, kannattaa valita pystypintoja, joista pöly luistelee pois.

Meillä oli joskus oikein kiiltävä musta keittiönpöytä, josta murut ja muut ylimääräiset oikein tuplana heijastuivat. Liinaa tuli käytettyä.

Vierailija
6/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani suunnittelin siten että valkoiselle tasolle ripoteltiin jauhoja, leivänmuruja, erilaisia kastike- ja marjatahroja ja hieman kahvia + teetä + kaakaota, sitten annettiin tuloksen pölyyntyä sitten lopputuloksesta tehtiin sopiva kuvio uuteen tasoon.

Eipä ainakaan erotu tahrat, haha.

Vierailija
7/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella. Itse tein sen virheen, että otin Ikean mustanruskeat TINGSRYD-vetolaatikot, joissa näkyy _KAIKKI_. Joka ikinen vesipisara, sormenjälki... Ja nehän eivät ihan millä tahansa pyyhimisellä lähdekään. Ja jos on pyyhinyt kostealla rätillä nuo pirun laatikot, niin sekin jättää niitä "kosteusjälkiä". Eli pyyhimisen jälkeen ne pitäisi saman tien kuivata, ettei vesijälkiä jäisi. AAARGH. Tuntuisi tyhmältä vaihtaa nuo 2,5 vuotta sitten valmistuneeseen taloon valitut jutut nyt jo, joten näillä mennään toistaiseksi. Mutta älkää siis kukaan valitko Ikean TINGRYDIÄ!!! Taso meillä on valkoista korkeakiiltoa, samoin kuin osa kaapinovista, niihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Valkoinen taso on kaunis, vaikka toki vaatiikin pyyhimisen pari kertaa päivässä.

Vierailija
8/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mustat kivitasot keittiössä. 

Ei varmaan tarvitse ihmetellä, miksi uuteen taloon EI tule samanlaisia. Never again.

Vierailija
9/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsea asiassa sisustuksen paljon parjattu valkoinen on paras vaihto ehto koko kodin väritykseen.

Vierailija
10/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin valkoinen taso ja allas keittiössä ehdoton nounou.

Vierailija
11/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme vuotta sitten rakennettu talo, johon halusin mustat mattaiset laminaattitasot keittiöön. Ne on tosi hienot, mutta niissä näkyy ihan kaikki.

Pieni vesipisara jättää kuivuessaan jäljen.

Kun ottaa talouspaperia telineestä yhden arkin, pöytä on valkoisen pölyn peitossa. Pelkkä leipäpalan vierestä kuljettaminen jättää murut pöydälle. Jos ostan pussin jauhoja ja nostan sen pöydälle, koko pöytä on valkoinen jne jne.

Lohduttaudun sillä, että kaikilla muillakin on yhtä sotkuiset pöydät, mutta ne ei vaan tiedä sitä :) Tai siis mun pöytähän on aina puhdas, kun pyyhin sen sata kertaa päivässä :D

Mulla on myös mustat laattalattiat, mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina....

Kuminen ikkunalasta ja mikrokuitupyyhe. Sama setti käy  myös lasisen keittotason  sekä terästasojen viimeistelyyn.

Terkuin mustan tason omistaja

Vierailija
12/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskin valkoinen taso ja allas keittiössä ehdoton nounou.

Minulla on taso valkoista korkeakiiltoa, ja olen erittäin tyytyväinen. :-) 

Vierailija
13/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeä pyyhintä mikrokuituliinalla on paras kaikille pinnoille, ei jää jälkiä.

Jos pyyhitte liian märällä jäljet näkyvät.

Vierailija
14/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella!

Meillä on eteisessä mustat matot, ei ne näytä siistiltä kuin ehkä sekunnin imuroinnin jälkeen.

Työhuoneessa on tummanharmaa laattalattia, siinä sama. Kaikki näkyy.

Keskiharmaa tai vaaleanharmaa olisi parempi. Mulla on keittiössä yleensä perusharmaat matot, niistä ei näy tarhat eikä roskat.

Miellä keittiöntasot on sellaista vaaleaa beigeä jossa jotain kuviota, siinä ei kyllä näy mikään mutta on se hiton ruma väri.

Vierailija
15/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kodinhoitohuoneen lattia vaaleanharmaata laattaa. Samaa väriä kuin pöly.

Siinä ei näy mikään. Hämmästyn aina pölyn määrää märässä lattialuutussa, kun sillä vetäisen. Kun näytti siltä, ettei mitään pölyä siinä lattialla ole.

Vierailija
16/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti.

Vierailija
17/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tässä puhuttiinkin jostain laminaattitasoista. Ihan yleisellä tasolla voisin sanoa, että älkää missään nimessä ottako laminaattitasoa. Kivitaso on todella huoleton, ei ole niin nokonuukaa vaikka lähmät jämähtäisi siihen muutamaksi päiväksi. Ei ota nokkiinsa minkäänlaisista siivouksen laiminlyönneistä ja on kätevä, kun voi kuumat kattilat ja uunivuuat laskea suoraan tasolle. 

12 vuoden kokemus tummanharmaasta kivitasosta ja neljän vuoden kokemus mustasta. En voisi olla tyytyväisempi. Mutta välitilan laatoitus, joka on kirkasta mustaa laattaa (ja välissä mosaiikkiblingblingiä) on osoittautunut haasteelliseksi. Sitä en ole oppinut vielä saamaan siistiksi. Tarvittaisiin ensin rasvanpoistoaineita ja sitten ikkunanpesuaineet perään, mutta en ole jaksanut ähertää sen kanssa.

Vierailija
18/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, mustat kivitasot löytyy. Vaikka väri ei ole ihan tasainen, niin kaikki näkyy.

Edellisessä kodissa oli kirjava vaalean beige kivitaso ja se oli ihan paras. Mikään ei näkynyt :-)

Vierailija
19/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keittiön lattia jotain ruskeaa laminaattilaattaa, jossa on epämääräisiä mustia pilkkuja. Näyttää valmiiksi niin likaiselta, että siihen voi vaikka oksentaa huomaamattomasti.

Vierailija
20/76 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa kotiinsa jotain mustaa? Kaiken pitää olla VALKOISTA!