Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei pysty asumaan kerrostalossa?

Vierailija
13.11.2017 |

?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä

Esim. jos parvekkeella on pieni pöytä ja tuolit + lasten pieni hiekkalaatikko ja lasten keinu + aikuisten keinu

niin tuohan on jo melkein kuin okt:n oma piha

Vierailija
22/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä kuunnella naapurin hanurinsoittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt asun mieluummin vaikka havumajassa. Mutta pystyn kyllä asumaan kerrostalossakin.

Vierailija
24/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka haluaa pestä keskellä yötä pyykkiä. Minä nukun öisin.

Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni omakotitalossa. Viimeiset 34v olen asunut kerrostalossa, eikä valittamista. Ilmeisesti kohdallani on sattunut hyviä taloja ja hyviä naapureita, sillä ei ole kuulunut möykkää eikä tuntunut hajuja. Yläkerrasta kuuluu silloin tällöin jalkojen töminää, jos siellä sattuu olemaan lapsia mutta eipä sekään haittaa.

Omakotitaloasujaksi minusta ei olisi. Nytkin on oma piha, jossa kasvaa edellisten asukkaiden jäljiltä kukkien lisäksi raparperia, mustaherukkaa ja vadelmaa. Sinne mätänevät. Huolto käy leikkaamassa nurmikon ja tekee lumityöt. Minä en viitsisi. 

Vierailija
25/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Olen ihan tavallinen ihminen. Herkkä, rauhaa rakastava.

Vierailija
26/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu aika paljon naapureista. Olen asunut rauhallisissa taloissa, ja sitten taloissa, joissa vain yksi naapuri tuottaa harmia. Kuten tälläkin hetkellä. Seinänaapurissani, toisessa rapussa, asuu joku syväkurkku, joka ei osaa puhua normaaliäänellä, vaan puhuu vähän kuin jotkut vammaiset huutaen. Puheesta saa selvää makuuhuoneeseen asti, vaikka välissä on olohuone ja kaksi seinää. Kyseisen miehen jutut ovat vieläpä juuri niin vajaita, kuin voi sylki vaahdoten huutavalta odottaakin, joten niitä ei todellakaan jaksaisi kuunnella ja vielä vähemmän puolen yön jälkeen. Olohuoneessa ei tämän huutajan takia kestä olla samaan aikaan. Eli tuurista on kiinni.

Vierailija
27/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset eivät halua kerrostaloon. Ovat tottuneet, että ne ovat kunnan vuokrakasarmeja köyhille. Eri asia Helsingissä, jossa kalleimmat neliöt löytyvät nimenomaan kerrostaloista, ja kodin sijainnilla on suurempi merkitys kuin maaseudulla.

Vierailija
28/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella epäsosiaaliset ihmiset, joiden vuorokausirytmi on kääbtynyt ja oisin pitäisi saada luukuttaa heviä täysillä ja päivisin pienikin kolaus herättää heidät prinsessauniltaan.

Vierailija
29/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useissa kerrostalossa, mutta tässä talossa en pysty asumaan.

Hullulla yläkertalaisella on kotonaan verstas.

Alakerrassa pelaavat sisällä palloa ja työntävät tuoleja pitkin lattioita ilman tassupehmusteita. Noin 300 kertaa päivässä.

Lisäksi on useita koiria haukkumassa ja kuorossa ulvomassa. Ilmeisesti ne jäätetään pitkäksi aikaa yksin.

Joku aloittaa aina poraamaan kiviseinää kello 22.

Lista jatkuu.

Vierailija
30/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloja on moneen lähtöön. Rauhallisessa kerrostalossa, joka sijaitsee hyvällä paikalla ja kauniilla maisemilla, niin mikäs siinä on asuessa. Saa keskittyä enemmän elämiseen, eikä kaiken kunnossa pitämiseen. Toki omakotitalossa on paljon hyviä puolia, mutta myös paljon vaivaa.

Vierailija
31/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Mulla tila, valoisuus, oma piha ja mukavuudet (esim uima-allas ja terassi) on niin tärkeitä etten ikinä enää voisi asua kerrostalossa. 23 ensimmäistä vuottani elin Helsingin keskustassa ja se riitti

Vierailija
32/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset eivät halua kerrostaloon. Ovat tottuneet, että ne ovat kunnan vuokrakasarmeja köyhille. Eri asia Helsingissä, jossa kalleimmat neliöt löytyvät nimenomaan kerrostaloista, ja kodin sijainnilla on suurempi merkitys kuin maaseudulla.

Totta, olen itse maalta kotoisin ja muutin kaupunkiin opiskelemaan. Sillä tiellä kerrostalossa vieläkin. Vähän on vaatinut totuttelua ja vieläkin ärsyynnyn helposti äänistä. Sitten taas arvostan todella paljon asumisen ja elämisen helppoutta.

Kaikki on lähellä, myös järvi, metsä ja puistot. Lähikauppaan 200 m ja melkein aina auki. Sen sijaan, että pitäisi tarvittavaa asiaa lähteä hakemaan autolla kilometrien päästä. Ravintolat, teatterit, museot jne. lähellä. Helppo liikkua millä tahansa kulkuvälineellä julkisista polkupyörään. On tässä puolensa.

Vierailija
33/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei ymmärrä että talossa asuu muitakin kuin hän. Eli mölistään yöt ja päivät. Paukutellaan ovia. Ei puhdisteta kenkiä vaan hiihdetään likaisilla kengillä käytävillä ja jätetään rapajäljet. Tuhahdellaan ylimielisesti järjestyssäännöistä muistutteleville naapureille.

Vierailija
34/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei siedä naapurien ääniä yhtään tai kaipaa omaa pihaa, jossa voi touhuta.

Vierailija
35/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei ymmärrä että talossa asuu muitakin kuin hän. Eli mölistään yöt ja päivät. Paukutellaan ovia. Ei puhdisteta kenkiä vaan hiihdetään likaisilla kengillä käytävillä ja jätetään rapajäljet. Tuhahdellaan ylimielisesti järjestyssäännöistä muistutteleville naapureille.

Harmi kyllä suuntaus on se, että nämä valtaavat kerrostaloja, koska kuulemma ”kuuluu elämään”. Sitten toisia huomioivat leimataan valittajiksi. Talon rauhallisena pitäminen vaati taloyhtiöltä tiukkaa linjaa.

Vierailija
36/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun en siedä yhtään ääniä ja kerrostalossa niitä aina riittää. Olen käsityksessä, että jotkut eivät edes yritä olla aiheuttamatta meluhäiriötä.

Toinen asia on se, että kun katsonkin kerrostaloa, niin mietin että olisin yksi kasvoton juureton ihminen isossa kennossa. Kokisin varmasti jonkinlaista ahdistusta ja mitättömyyttä.

Vierailija
37/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin tällaiset järjestyssäännöistä muistuttelevat totuudentorvinaapurit olisivat myös yksi kauhistus...

Vierailija
38/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun en siedä yhtään ääniä ja kerrostalossa niitä aina riittää. Olen käsityksessä, että jotkut eivät edes yritä olla aiheuttamatta meluhäiriötä.

Toinen asia on se, että kun katsonkin kerrostaloa, niin mietin että olisin yksi kasvoton juureton ihminen isossa kennossa. Kokisin varmasti jonkinlaista ahdistusta ja mitättömyyttä.

Näkökulma se tuokin. Mutta ei juuret ja onnellisuus vaadi omakotitaloa. Yhtä lailla viihtyisän kodin ja juurtumisen voi tehdä kerrostaloon. Meillä ainakin on ihanat naapurit ja talo kauniilla paikalla.

Vierailija
39/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen äänissä ja naapureissa on paljon eroa. Karkeasti jomse vaikuttaa, että onko joku vuokrayhtiö vai yksityinen taloyhtiö. Asukkaat helposti vähän erilaista sakkia.

Vierailija
40/46 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krstalossa on huolettominta

Ja kalleimmat asumiskulut

8

Eipä taida olla. Kiinteistövero, lämmitys, jätehuolto, tiehoito, nuohous. Pelkästään kiinteistövero ok-talossa on 1000-2500€/vuosi