Kyselyn mukaan naiset ovat onnellisempia sinkkuina kuin miehet.
Tämä saattaa johtua siitä, että parisuhde vaatii heiltä enemmän kuin miehiltä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/kysely-paljastaa-sinkkun…
Kommentit (488)
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt. Uliluuuuuuuuuuuuuuuu.
Mikään keskustelu ei palstalla onnistu ilman kotitöistä ulisemista.
Tämä. Ei mulla ole ongelmia tehdä sinkkumiehenä kotitöitä. Tiskaan, siivoan, teen ruokaa ja pesen pyykkiä.
Parisuhteessahan tämä tarkoittaa, että työ vain puolittuisi.
Joo, ei kiitos ainakaan miehen kanssa asumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei mulla ole ongelmia tehdä sinkkumiehenä kotitöitä. Tiskaan, siivoan, teen ruokaa ja pesen pyykkiä.
Hyvä homma, kun pidät samaa vauhtia yllä myös parisuhteessa/perheellisenä. Liian moni sinkkumies tuntuu tekevän noita vain, koska on pakko, ja naisen kanssa asuessaan sysää hommat vähitellen sille naiselle (=joku muu tekee).
Lähes kaikki mun naispuolisista kavereista siviilisäädystä riippumatta sanovat etteivät ottaisi (enää) ketään saman katon alle. Samaa mieltä olen itsekin, oma tupa, oma lupa. Seksiä saa joka tapauksessa.
Omasta puolestani olen onnellisempi nyt sinkkuna kuin olin parisuhteessa. Kotitöitä on selvästi vähemmän, koska ei tarvitse siivota kuin omat sotkunsa, jota harvemmin edes tulee, kun tavarat laittaa paikoilleen käytön jälkeen. En tiedä ovatko minun exäni sitten outoja, mutta yhdeltäkään heistä ei tuo onnistunut, vaan aina oli tavaroita miehen jäljiltä levällään ja aina piti erikseen pyytää, että voisitko ystävällisesti siivota ne paikalleen. Ja siitä sitten tuli kinaa, että ihan joka päiväkö olisi pitänyt kantaa käytetyt vesilasit ja kahvimukit tietsikkapöydältä keittiöön ja raivata likaiset vaatteet pyykkikoriin.
Kaupassa käynti on sinkkuna helpompaa, samoin ruuanlaitto, kun voi vaikka päättää, etten tänään laita ruokaa ollenkaan jos en viitsi. Miehen kanssa olisi pitänyt etukäteen sopia, että ylihuomenna mua laiskottaa niin paljon, että huolehdi itse itsellesi ruokaa. Hetken mielijohteesta ei onnistunut, koska mies halusi lämmintä ruokaa joka päivä mutta suostui kokkaamaan vain jos sille illalle ei ollut muuta tekemistä.
Sitten se henkinen puoli, kun baarireissu kavereiden kanssa tai ylityöt menivät yhdessä sovittujen juttujen ohi toistuvasti. Vähintään piti olla menossa elokuviin tms, että mies ei lauantai-iltana tunnin varoitusajalla ilmoittanut lähtevänsä sittenkin poikien kanssa baariin, vaikka oltiin sovittu rauhallisesta koti-illasta. Ja minä olin tietenkin turhasta nipottaja jos moisesta suutuin. Eihän mies estänyt minua viettämästä rauhallista koti-iltaa itsekseni.
Ja tämäkään ei ollut mikään jännämies, vaan ihan tavallinen, kunnollinen lähes nelikymppinen mies, joka puhui ja pussasi. Ehkä se sitten vaikuttaa, että kun lapsia ei ollut, niin mies koki, ettei ole sitä kautta velvollisuuksia pitää kiinni jos on luvannut olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma, kun pidät samaa vauhtia yllä myös parisuhteessa/perheellisenä. Liian moni sinkkumies tuntuu tekevän noita vain, koska on pakko, ja naisen kanssa asuessaan sysää hommat vähitellen sille naiselle (=joku muu tekee).
Lähes kaikki mun naispuolisista kavereista siviilisäädystä riippumatta sanovat etteivät ottaisi (enää) ketään saman katon alle. Samaa mieltä olen itsekin, oma tupa, oma lupa. Seksiä saa joka tapauksessa.
Aijaa. Mä oon aina tykännyt laittaa terveellistä ruokaa ja pyykätä. Mä en saa seksiä kuin parisuhteessa, koska en harrasta yhden yön seksijuttuja. Mulla on periaatteita. Mut onnee sulle.
Vierailija kirjoitti:
"Keskustelu" = miesten haukkuminen jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
En usko, että parisuhde lisää kotitöitä ainakaan Suomessa. Pikemminkin se vähentää niitä, sillä monet kotityöt hoituvat siinä samalla. Esim. samalla vaivalla hakee kahden ihmisen ruoat kuin yhdenkin. Ja miehet tutkimusten mukaan osallistuvat kotitöihin.
Et olis voinu sanoa paremmin, tiivistit mun ajatukset täydellisesti. En mitenkään ole valmis riskeeraamaan tätä parisuhteella.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Miehet vinkuvat ja vonkuvat kun eivät saa säännöllistä seksiä ja antavat sen sekoittaa koko elämänsä, koska miehet eivät yksinkertaisesti kykene pärjäämään omillaan ja ovat täysin hormoniensa vietävissä. Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilmankin seksiä. Parisuhteessa naiset muutenkin joutuvat hoivaamaan miesvauvoja ja kestämään miesten kiukuttelua, joten miksi ei pysyisi sinkkuna?
Miksi sitten monilla sinkkunaisilla on vakipano?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
En usko, että parisuhde lisää kotitöitä ainakaan Suomessa. Pikemminkin se vähentää niitä, sillä monet kotityöt hoituvat siinä samalla. Esim. samalla vaivalla hakee kahden ihmisen ruoat kuin yhdenkin. Ja miehet tutkimusten mukaan osallistuvat kotitöihin.
Kuules, tässä spieni tietopläjäys. Se että sinun kotityömääräsi tuntuu vähenevän parisuhteessa johtuu siitä, että se toinen osapuoli tekee niitä enemmän eli pitkälti sinunkin osuutesi.
Älä mene henkilötasolle, nainen. Minä puhun ajankäyttötutkimuksista, joiden mukaan parisuhde ei lisää naisen kotitöiden määrää vaan lapset tekevät sen. Ja kuten sanoin, miehetkin tekevät kotitöitä.
Sinähän äkkiä etenet, kun parisuhteesta tulikin yhtäkkiä lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Miehet vinkuvat ja vonkuvat kun eivät saa säännöllistä seksiä ja antavat sen sekoittaa koko elämänsä, koska miehet eivät yksinkertaisesti kykene pärjäämään omillaan ja ovat täysin hormoniensa vietävissä. Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilmankin seksiä. Parisuhteessa naiset muutenkin joutuvat hoivaamaan miesvauvoja ja kestämään miesten kiukuttelua, joten miksi ei pysyisi sinkkuna?
Monilla taas ei ole. Syynä varmaan sama kuin niillä joilla on, elävät kuten tahtovat.
Luin sen lauseen"Naiset pystyvät pitämään huolta itsestään ja tarpeistaan ja pärjäämään ilman seksiä." niin että osa hoitaa itsensä ja tarpeensa kuten parhaaksi näkee ja osa pärjää ilman seksiä. Eli tyyli on vapaa, kuten sinkkukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki mun naispuolisista kavereista siviilisäädystä riippumatta sanovat etteivät ottaisi (enää) ketään saman katon alle. Samaa mieltä olen itsekin, oma tupa, oma lupa. Seksiä saa joka tapauksessa.Aijaa. Mä oon aina tykännyt laittaa terveellistä ruokaa ja pyykätä. Mä en saa seksiä kuin parisuhteessa, koska en harrasta yhden yön seksijuttuja. Mulla on periaatteita. Mut onnee sulle.
Juu, kiitos. Mulla ei enää ole montaakaan, vuodet ovat pistäneet luopumaan enimmistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole uutta, muistan jo 80-luvulla tehtyjä tukimuksia, joissa onnellisimmat olivat sinkkunaiset, sitten naimisissa olevat miehet, naimissa olevat naiset ja onnettomimpia sinkkumiehet.
Tämä oli 1970-luvun usasta,miten lie nykyään ja Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vähemmän kotitöitä.
Kuules, tässä spieni tietopläjäys. Se että sinun kotityömääräsi tuntuu vähenevän parisuhteessa johtuu siitä, että se toinen osapuoli tekee niitä enemmän eli pitkälti sinunkin osuutesi.
Älä mene henkilötasolle, nainen. Minä puhun ajankäyttötutkimuksista, joiden mukaan parisuhde ei lisää naisen kotitöiden määrää vaan lapset tekevät sen. Ja kuten sanoin, miehetkin tekevät kotitöitä.
Sinähän äkkiä etenet, kun parisuhteesta tulikin yhtäkkiä lapsiperhe.
Ei siitä yhtäkkiä mitään tullut, mitä höliset?
Millaisia miehiä te oikein valitsette? Minä olen elänyt puolet aikuisiästäni yksin ja/tai lasteni kanssa. Ei minun ole koskaan ollut vaikea hoitaa kotitöitä ja pitää perussiisteyttä yllä. "Kuvastokodissa" en edes haluaisi asua. Ei äidin eikä myöhemmin (ex)vaimonkaan tarvinnut minulle opettaa kodista huolehtimista.
Yksin saan silti olla vaikken haluaisikaan. Harmi kun en kelpaa tällaisenaan, mutta minkäs teet kun nykypäivänä ei olla valmiita tinkimään oikein mistään. Itsekullain tietenkin saa olla omat kriteerinsä kumppanille, mut sit on turha olla uliuli.
Kiltti M37
...niin ja uliuliuliuli...
Tietoisuus kuinka paljon vaivaa tarvitsee nähdä vaivaa löytääkseen seuraavan parisuhteen ahdistaa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska huvittaa ja voin. Miksi seksiä nyt yleensä harrastetaan? Koska se on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että nainen saa sinkkunakin seksiä milloin halua. Miehellä taas sen seksin saaminen on työn ja tuskan takana tai sitten pitää alentua maksamaan siitä.
No kenen kanssa ne naiset sitten panee? Ehkä niiden miesten kanssa?
Niin juuri, "niiden" miesten kanssa. Kaikki muut miehet jäävät ilman.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia miehiä te oikein valitsette? Minä olen elänyt puolet aikuisiästäni yksin ja/tai lasteni kanssa. Ei minun ole koskaan ollut vaikea hoitaa kotitöitä ja pitää perussiisteyttä yllä. "Kuvastokodissa" en edes haluaisi asua. Ei äidin eikä myöhemmin (ex)vaimonkaan tarvinnut minulle opettaa kodista huolehtimista.
Yksin saan silti olla vaikken haluaisikaan. Harmi kun en kelpaa tällaisenaan, mutta minkäs teet kun nykypäivänä ei olla valmiita tinkimään oikein mistään. Itsekullain tietenkin saa olla omat kriteerinsä kumppanille, mut sit on turha olla uliuli.
Kiltti M37
...niin ja uliuliuliuli...
Kelpaat sitten taas kun sun lapset on aikuisia.
Olen joutunut kahta miesvauvaa hyysäämään elämäni aikana eikä kyllä todellakaan koskaan enää.
Ensimmäisen kanssa se meni pikku hiljaa siihen pisteeseen kun olin äitiyslomalla ja totta kai tein suurimman osan kotitöistä. Sepä vaan jatkui samanlaisena, kun menin töihin takaisin. Lopulta tein kaiken itse.
Erohan siitä tuli, kun tarpeeksi alkoi touhu kyrsimään. Tästä toivuttuani löysin toisen miehen, jonka kanssa muutimme lopulta yhteen.
En tajua mitä näiden miesten päässä liikkuu. Vähitellen se menee siihen, että nainen (minä) teen jälleen kaiken. Niin onhan se varmaan kiva vaan lampsia valmiiseen pöytään. Ei puhettakaan, että sellaista minulle koskaan olisi suotu. Vaatteet ilmestyvät puhtaina kaappiin. Ruoka jääkaappiin.
Voitte uskoa, että nautin nyt sinkkuna. Ei tarvitse enää siivota miesvauvan jälkiä, huolehtia että ruokaa on, kun teen itse pitkän päivän töissä. Lapset on isällään vuoroviikoin ja silloin voin keskittyä rauhassa töihin ja treenaukseen. Ruokaakin kuluu minimaalisesti, kun ei ole enää miestä (eikä tarvi olla sitä jatkuvasti olla kaupasta raahaamassa).
Olen tullut siihen tulokseen että en tarvitse miestä mihinkään. Tienaan hyvin, kotityöt olen tehnyt aina itse muutenkin (aina lumitöistä ja pihanhoidosta kalusteiden kokoamisiin) enkä muutenkaan jaksa palvella vässyköitä. Kukaan ei ole kilpailemassa huomiosta lapsiini. Jos joskus kaipaan vielä seksiä niin siihen löytyy mies helposti.
Otsikko on väärin. Eivät naiset ole onnellisempia kuin miehet, vaan tuon kyselyn mukaan suurempi osa sinkkunaisista on onnellisia kuin sinkkumiehistä, joista myös n. puolet sanoo olevansa onnellisia.