Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
Eläinten karvat vaatteissa. Kun meillä aikoinaan oli kissoja niin yritäpä siinä vaikka mustissa housuissa lähteä johonkin. Ihan sama kuinka monta kertaa niitä karvoja olit epätoivoisesti maalarinteipillä poistanut niin voit olla varma, että ulos asti et päässyt ilman että housujen lahkeissa oli karvoja. Ja kaverillani oli joskus pitkäkarvainen kultainen noutaja. Niitä karvoja löytyi vielä viikkojenkin päästä mitä erikoisimmista paikoista, puhumattakaan siitä miltä musta villakangastakkini näytti heillä vierailun jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksessa tai luennoilla, kun vetäjä aloittaa jo puheen, mutta porukat ei hiljene, vaan kauhea puheenpälpätys hukuttaa luennoitsijan äänen. Lopulta luennoitsija yrittää väkinäisesti hymyillen vittuuntuneena korottaa ääntään ja karjuu sen metelin yli että joko alotettas, mutta puolet sakista vaan höpisee keskenään ja 20% kolistelee vasta paikalleen. Turvat kiinni ja ajoissa paikalle.
Tämä ärsyttää todella paljon! Aloitin syksyllä opiskelut ammattikorkeakoulussa ja olen yllättynyt kuinka voi aikuiset ihmiset käyttäytyä noin epäkohteliaasti luennoitsijaa kohtaan. Toinen mikä ärsyttää, on se että luennon loppupuolella osa porukasta alkaa kolistelemaan ja pakkailla kamojaan vaikka luentoa olisi vielä muutama minuutti jäljellä. Kova kiire joillain tuntuu olevan luokasta ulos, mutta kiire lakkaa heti kun käytävälle päästään.
Istut pöntölle ja huomaat että rengas olikin vähän märkä. Toivot että se on vettä.
Leikkaat avokadon ja huomaat että se on raaka tai ylikypsä.
Asun rivitalossa ja naapurini lähes päivittäin ajaa autonsa oman asuntonsa eteen tukkien kulkuväylän. Auto on yleensä siinä toki vain hetken aikaa, eikä tämä sinänsä itseäni häiritse. Mutta kerran alkoi v.tuttamaan kun itse olin reissusta tulossa kotiin ja ajatin taksin oveni eteen, ettei minun tarvitse kovin kaukaa matkatavaroitani kantaa, niin tämä sama naapuri alkoi valittamaan että "ei saa ajaa turhaa ajoa taloyhtiön pihalla!" :D
Se kun toinen on kyllä laittanut tiskit koneeseen, mutta tasot on pyyhkimättä ja altaassa on ruoan jämiä ja joudut itse siivoamaan loppuun.
Ehkä tämä on jo sanottu, en ole tainnut lukea ihan jokaista kommenttia.
Suihkussa pitkä hius, joka jumittaa persvakoon.
Se kun näet pitkästä aikaa kaveriasi ja sovitte menevänne kahville, syömään tai vaikka oluelle ja siinä kesken kuulumisten vaihdon joku itsellesi tuntematon kaverin kaveri "sattumalta" kävelee ohi ja lyöttäytyy seuraan ja kuulumisten vaihto jää siihen kun nämä toiset kaverukset alkavat jauhaa jotain sisäpiirijuttuja joista itse et tiedä mitään. Yhdellä kaverillani tuntuu näitä hyvän päivän tuttuja tulevan vastaan joka paikassa.
Mua riipii Vihreä Talo-bloggarin ikuinen toisto KAUPUNKIKODISTA ja TALOSTA MAALLA. #cityhome #summerhouse jne jne. Kyllä kaikki jo tietää, että hänellä on tosiaan ne kaksi asuntoa. En ymmärrä miksi se on aina niin helskatin tärkeää erottaa ne. Kaikki kyllä jo tähän mennessä ovat ihan takuulla oppineet ne erottamaan toisistaan, ihan on silmät päässä. Tämä siis ärsyttää niin, etten kestä.
Kun suurinosa ihmistä (jopa TV-ohjelmien kääntäjät) kirjoittaa sanan "totta kai" yhteen.
Kun tiskiä säästääksesi et ota esille lävikköä vaan kaadat spagetinkeittoveden lavuaariin kattilankannen avulla, kansi luiskahtaa vähän ja puolet spagetista on altaassa.
Ärsytystä lisää se että luiskahdus on sekin oma vika, koska et jaksanut käyttää patalappuja tai -kintaita vaan yritit taiteilla kuuman kattilankannen kanssa paljain käsin.
Vierailija kirjoitti:
Kun suurinosa ihmistä (jopa TV-ohjelmien kääntäjät) kirjoittaa sanan "totta kai" yhteen.
*trollin syötti mutta antaa mennä*
”suurinosa”, ”ihmistä”, ”sanan”
Kun on purrut kynsiä (Hyi minua!) ja kynsien röpelöpinta tarttuu nukkaiseen pintaan/fleeceen/hiuksiin/ tumppuihin.
Se, kun selaa illalla sängyssä puhelinta ja se lipeää käsistä ja tippuu naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*trollin syötti mutta antaa mennä*
”suurinosa”, ”ihmistä”, ”sanan”
Oho, siis suurin osa, ihmisistä ja lainausmerkit pois. Ironista, totta kai.
T: Ap
Se ärsyttää, kun pakastepusseja ei saa auki, kun joku on solminut ne liian tiukkaan tavallisella solmulla.
Tai rullasta repäistyä ei saa pussin suulla olevia reunoja "irti toisistaan", että pussin saisi täytettyä. Tarvisi varmaan karheammat sormet. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, kun pakastepusseja ei saa auki, kun joku on solminut ne liian tiukkaan tavallisella solmulla.
Tai rullasta repäistyä ei saa pussin suulla olevia reunoja "irti toisistaan", että pussin saisi täytettyä. Tarvisi varmaan karheammat sormet. 🤔
Meidän huushollissa hermoilleni käy, jos joku on tuollaisen liian tiukkaan suljetun pakastuspussin laiskuuksissaan repinyt auki sivusta ja laittanut sellaisenaan takaisin pakastimeen. Seuraavan penkoessa syötävää, kaikki marjat yms. leviävät pakastimen syövereihin.
Kun pikkuhousut on huonosti töissä tai ollessasi muussa julkisessa paikassa ja et voi sillä hetkellä korjata niitä.
Samoin englanninkieliset sloganit, jotka lausutaan ihan jäätävällä rallienglannilla, esim. Boschin "Bosch - inventtiiid for laif". Aaargh.