Miehesi tunnustaa ihastuneensa työkaveriinsa, loukkaantuisitko?
Olette olleet 30 v naimisissa, aikuiset lapset. Miehesi yhtäkkiä tunnustaa ihastuneensa työkaveriinsa (mitään työkaverin kanssa ei kuitenkaan ole tapahtunut). Mies kertoo, että on tunnustanut ihastuksen myös työkaverille, mutta työkaveri on vain vaivautunut ilmoituksesta. Työkaveri on omien lastenne ikäinen eli huomattavasti teitä nuorempi. Miten reagoisit, loukkaantuisitko?
Ystävälläni on tällainen tilanne ja miehensä teki noin. Nyt ystäväni sanoo, ettei miehen tunnustus loukkaa häntä eikä hän pidä työkaveria minkäänlaisena uhkana. Ystävä hokee, että rakastavat miehen kanssa toisiaan, eivätkä ole riidelleet paljastuksesta eikä se vaikuta heidän väleihinsä. Ihmettelen ystäväni sanoja, sillä hän on aina ollut mustasukkainen miehestään. Jos näin kävisi omalla kohdallani, pahoittaisin varmasti mieleni miehen paljastuksesta.
Kommentit (22)
Taas keski-ikäinen mies, joka kuvittelee olevansa parikymppisen tytön silmissä saalis...
Kyllä minä pahastuisin, etenkin kun olemme samassa työpaikassa ja tuntisin sen toisenkin osapuolen. Olisin itselleni vihainen, etten ole nähnyt mikä on tilanne ja nolona. Vaikkei minun pitäisi niin olisin varmaan. Mutta kyllä siinä myös mies tekisi itsensä naurunalaiseksi vokotellessaan niin paljon nuorempaa kollegaa.
En loukkaantuisi, sitten loukkaantuisin jos veisi asiaa pidemmälle. Ihastumisillehan ei voi mitään. Saattaisin kyllä vähän huolestua siitä, että mies lähtisi ihastuksensa perään etenkin kun lapset ovat jo isoja ja suhde noin vanha.
Nainen pelkää, mutta esittää ettei mies voisi toimia ihastuksensa eteen. Tavallista on, että moni lähtee nuoremman perään, jos vaan saa mahdollisuuden.
Mulla on ollut tällainen tilanne, olin se työkaveri ja oltiin kaikki samassa työpaikassa.
Mies kertoi ihastuneensa minuun ja meni vielä tunnustamaan asian vaimolle. Voin sanoa, että oli epämiellyttävä tunnelma töissä sen jälkeen. En ymmärrä, miksi mies meni kertomaan asiasta, olisi pitänyt tunteensa omana tietonaan. Miehen tunne oli yksipuolinen.
Onneksi vaihdoin pian työpaikkaa.
mitähän mies tuumisi, jos vaimo ilmoittaisi kiinnostuneensa päälle kakskymppisestä adoniksesta työpaikalla...juu, ei tunnu missään
loukkaantuisin. ei tunteilleen mitään voi, mutta toisen mieltä tarvitse turhaan pahoittaa.
Ero. Sen jälkeen ukko voisi ihastella itsekseen.
En usko, että kukaan ottaisi täysin neutraalisti tuollaista ilmoitusta vastaan. Kyllä ihastuminen (ja noin paljon nuorempaan vielä) kertoo siitä, ettei mies ole liittoon täysin tyytyväinen.
Minä itsekin välillä suhteen aikana ihastun johonkin toiseen ja olisin onnellinen, jos pystyttäisiin mieheni kanssa olemaan tässä suhteessa avoimia toisillemme. Nyt joudun pitämään asian omana tietonani, etten loukkaa miestäni ja hän on taas tuollainen äärimmäisen omistautuva ja ripustautuva yhden naisen tapaus. Toki sitten, kun ollaan ap:n elämäntilanteessa, kaikki on mahdollista. Ehkä jopa sekin, että olen mustasukkainen ja katkera, kun nyt minun viriileinä vuosinani seksiä on tosi harvoin ja avoin suhde ei tule miehen mielestä kysymykseenkään ja minä sitten olen puutteessa, vanhenen ja kurtistun ja hän voi ihan hyvin vielä 40-50-vuotiaana lapsia hankittuammekin hurjastella parikymppisten mimmien kanssa, jos tahtoo.
Vituttaa. Pitäisi varmaan erota.
Loukkaantuisin kyllä. Varsinkin siitä, että olis tunnustanut ihastuksensa työkaverille.
Miksi mies tunnustaa asian työkaverille, jos ei muka toivoisi jotain tapahtuvaksi?
Pitkässä liitossa jokainen ihastuu joskus muihin ihmisiin, se on ihan luonnollista. Tunteet tulevat ja menevät. Siksi en ymmärrä noita, jotka raportoivat ihastumisensa puolisolle ja kuormittavat turhaan toista.
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä liitossa jokainen ihastuu joskus muihin ihmisiin, se on ihan luonnollista. Tunteet tulevat ja menevät. Siksi en ymmärrä noita, jotka raportoivat ihastumisensa puolisolle ja kuormittavat turhaan toista.
Olen kanssa osittain samaa mieltä tai olin ennen. Nyt ajattelen, että se voi olla myös mahdollisuus keskustella oman puolison kanssa siitä mikä suhteessa voisi olla paremmin. Mielestäni ihastuminen kertoo siitä että ettei olla tyytyväisiä suhteeseen. Usein ne asiat voi korjata ja nimenomaan kun ne korjaa ajoissa, niin suhde pysyy hyvänä. Toisaalta voihan sitä vain sanoa olevansa tyytymätön suhteeseen ilman ihastumistakin...
Mitä ihmettä joku kuvittelee saavuttavansa, että kertoo kumppanille ihastumisesta?
"Ai kun kiva kulta, että oot ihastunu Mirkkuun, hän on niin kaunis ja ihana!"
"Pertti, on ihan normaalia, että katselet meidän Annikan ikäistä nuorta naista."
"Mikä ihana uutinen! Ei mua haittaa ollenkaan, kutsutaanko Lissu kolmanneksi pyöräksi meille?"
En sikäli loukkaantuisi, että ihastuksia tulee ja menee itse kullakin. Enemmän loukkaantuisin siitä, että mies on ottanut asian puheeksi työkaverin kanssa.
Mikä ihmeen selitys on tuo, ettei tunteilleen voi mitään? Kyllähän niille voi paljonkin. Ei ruokita tunnetta. Vältetään ihastuksen seuraa ja otetaan etäisyyttä. Pyritään löytämään miinuksia, koska niitäkin on.. niitä ei vaan heti huomaa.
Eikä missään tapauksessa kerrota asiasta kellekään. Etenkään kohteelle tai kumppanille.
Loukkaantuisin ja todella paljon, en tiedä miten edes selviäisin. Rakastan miestäni todella paljon ja mekin olemme olleet yhdessä 30 v. Miettisin mikä meidän liitossa on vikana, kun ihastuu toiseen niin vahvasti, että jopa kertoo tunteensa ihastukselleen. Minusta se tarkoittaa, että hän haluaisi jotain enemmän ihastuksen kanssa. Sen kyllä ymmärrän, että voi vähän ihastua johonkin toiseen, olen itsekin ihastunut liittomme aikana. Alusta asti oli kuitenkin selvää, että en kerro ihastuksesta kenellekään, enkä todellakaan tee mitään asian etenemiseksi. Ikinä en loukkaisi miestäni kertomalla hänelle tai ihastukselle. Sittenhän se on eri asia, jos oikeasti on niin ihastunut, ehkä rakastunut, että haluaa lähteä tuon toisen mukaan. Se olisi siinä sitten.
Mikään ei olisi enää ennallaan tuollaisen tunnustuksen jälkeen. Haluaako mies vain huomiota vaimoltaan? Eli kokeeko itsensä jotenkin itsestäänselväksi kumppanina?
Jotkut ajattelevat ihastuksen menevän ohi, jos sen sanoo ääneen.
Se joka väittää ettei toi tunnu missään, valehtelee.