Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka säänkestävästi pukeudut lasten kanssa ulkoillessa?

Vierailija
13.11.2017 |

Kun lasten haalarit ja kuravaatteet pitävät tuulen ja veden niin mitä laitat itse päällesi kun vettä vihmoo tuulen kanssa lämpötilan ollessa muutama aste plussalla? Pystytkö pitämään itsesi kuivana ja lämpimänä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että kuinka säälittävästi pukeudut. No tosi säälittävästi.

Vierailija
2/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti panostan omiin vaatteisiin..tänäänkin 3-vee kaivoi kuraa ja touhusi tunnin pihassa ja minä itse istuin retkituolissa katoksessa kirjan kanssa😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nykyään panostan omiinkin ulkoiluvaatteisiin.

Mä en suostu palelemaan enää tässä iässä ja onhan se nyt mielekkäämpää itsellekin kökkiä siellä puistossa, lämpimimissä ja mukavissa vaatteissa.

Vierailija
4/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostu palelemaan enää tässä iässä ja onhan se nyt mielekkäämpää itsellekin kökkiä siellä puistossa, lämpimimissä ja mukavissa vaatteissa.

Lämpimät vaatteet eivät auta jos sataa vettä. Kun kylmä vesi imeytyy vaatteiden läpi sisäkeroksiin niin palelee vaikka olisi paksu huppari ja välihousut tuulitakin ja -housujen alla.

Vierailija
5/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimät vaatteet eivät auta jos sataa vettä. Kun kylmä vesi imeytyy vaatteiden läpi sisäkeroksiin niin palelee vaikka olisi paksu huppari ja välihousut tuulitakin ja -housujen alla.

Sadetakki?!

Vierailija
6/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun vaatteet myös sateenpitävät?

Vierailija
7/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun vaatteet myös sateenpitävät?

On.

Vierailija
8/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina vettä satoi koko iltapaivän ja illan suussa yhä oli ulkoilu tekemättä. Päätettiin sitten lähteä 40 min happihyppelylle ja kävelylle vesisateeseen. Puin päälleni sporttivehkeet eli verkkatakin ja -housut. Verkkatakin päälle puin The Norht Facen Hyvent -kuoritakin ja jalkoihin HH:n kuorihousut ja Haltin vedenpitävät lenkkarit. Pipo päähän ja kuoritakin huppu pipon päälle. Lähtiessä sade senkun yltyi niin että vettä vihmoi tuulen kanssa niin että huppu ropisi kunnolla. Kuoritakkini oikein valui kylmää vettä hartioilta ja rinnuksilta mutta ei se tuntunut miltään, pisaraakaan ei tullut läpi. Verkkatakki pysyi kuoritakin alla ihanan kuivana ja lämpimänä. Oikeastaan nautin siitä kun sade ropisi tuulen kanssa takkia vasten mutta ei päässyt takista läpi ;-) Kotiin tultiin virkeänä ja lämpimänä kuivissa vaatteissa.

Vierailija
9/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ulkoile huonolla säällä. Ulkona ehtii olla paremmallakin ilmalla.

Vierailija
10/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luottanu noihin Fjällrävenin ulkoiluvaatteisiin. Ainakin tähän saakka pysyny kuivana ja lämpimänä räntäsateessa. Toki alla pitää olla sitten lämpötilan ja liikunnan mukainen kerros vattetta.

Vierailija
11/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähiin olisi ulkoilut jääneet tänä syksynä jos oltaisiin ulkoiltu vain hyvällä säällä. Kun se sää pitäisi vielä sattua juuri siihen rakoon töiden ja illan kotitöiden väliin. Ehkä kerran viikossa olisi päästy ulos. Onneksi kuorivaatteissa ulkoillessa rankkakaan vesisade ei haittaa.

Vierailija
12/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko perheelle ostettu kunnon sadevaatteet Farmerrainilta. Ihania hauskoja asuja ja varmasti pysyy kuivana sadesäällä. www.farmerrain.com

Vierailija
13/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku uusi sateenkestävä vaate -hullu, kun niistä jankataan kahdessa eri ketjussa?

Vierailija
14/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että kuinka säälittävästi pukeudut. No tosi säälittävästi.

Joillekin säänkestävä on yhtä kuin säälittävä ;-)

Vierailija
15/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh me emme ulkoile vesisateessa.

Vierailija
16/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähiin olisi ulkoilut jääneet tänä syksynä jos oltaisiin ulkoiltu vain hyvällä säällä. Kun se sää pitäisi vielä sattua juuri siihen rakoon töiden ja illan kotitöiden väliin. Ehkä kerran viikossa olisi päästy ulos. Onneksi kuorivaatteissa ulkoillessa rankkakaan vesisade ei haittaa.

Meillä laspi ulkoilee päiväkodissa kaksi kertaa päivässä, se riittää meille. Vkloput sitten ulkoillaan sään mukaan, eli yleensä ei sateella.

Vierailija
17/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu on so last season. Telkkari, läppäri ja luureissakin netit. Kyllä näillä viihtyy sisällä oikein hyvin.

Vierailija
18/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on softshelltakki ja -housut, vedenpitävä toppatakki, ohuemmat ja paksummat toppahousut, vedenpitävät vaelluskengät, kumpparit ja sadetakki, villakerrastoja ja -paitoja, näistä valitsen sään mukaan.

Vierailija
19/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku uusi sateenkestävä vaate -hullu, kun niistä jankataan kahdessa eri ketjussa?

Sama pisti silmään, mutta osaanpahan näiden jälkeen taas arvostaa vaatteitani :D

T. Koiranulkoiluttaja

Vierailija
20/25 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyviin ulkoiluvaatteisiin kannattaa satsata. Ilman kuorivaatteiden tarjoamaa suojaa moni ulkoilu olisi ollut kuin tervan juontia tai jäänyt väliin. Muistan kyllä kun ennen piti puljata sadeasujen kanssa. Kun ulkoilupuku ei pitänyt vettä niin piti aina kytätä uloslähtiessä säätilaa että tarviiko sadeasua. Ja sitten kuitenkin se reipas sade tuli monasti yllättäin kun olin suojattomana tuulipuku päällä ja kasteli kaikki vaatteet läpimäriksi.

Kun ulos lähtiessä pukeutuu kuorivaatteisiin niin ei tarvitse miettiä alkaako sataa eikä välittää vaikka sataisi jo lähtiessä ihan reippaasti. Voi nauttia ulkoilusta kuivana ja lämpimänä säässä kuin säässä :-) Sateen raikas tuoksu on ihanaa nuuhkia ja ropina huppuun on ihanan rentouttavaa kun vesi ei kuitenkaan pääse kuoritakin ja -housujen sisäpuolelle :-) Ja sen lisäksi että kuorivaatteet tarjoavat tehokkaan suojan rankkaakin sadetta vastaan niin ne ovat hyödylliset myös kuivalla mutta tuulisella säällä. Kuoripuku pitää veden lisäksi tuulen paljon paremmin kuin perinteinen tuulipuku. Tänäänkin pärjäsin mainosti hyytävää tuulta vastaan vaikka kuoritakin alla oli vain tavallinen huppari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi