Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää kun lapsen kaverin perheessä tarjotaan liian hienoa ruokaa

Vierailija
13.11.2017 |

Mulla on tytär 13w, joka viettää paljon aikaa bestiksensä kanssa ja syö usein tämän perheen luona. Ärsyttää kun ruoka mitä tyttö siellä on aina kauhean hienoa ja fiiniä ja tyttö sitten pyytää että miksen minäkin tee tommosta. Meillä syödään perus jauhelikastiketta, perunaa, makaroonia, keittoja TAVALLISTA kotiruokaa ja tyttö valittaa ettei ne kuulemma maistu miltään, ihan ok ne mun mielestä on ja en pidä ruuanlaitosta. Tyttö oli vklp bestiksellä ja oli kuulema taas syöty niin hyvää ja hienoa, ihanku ravintolassa eli oli ollu jotain juustoista nakkikeittoa (eipä se juusto mihinkään perinteiseen nakkisoppaan kuulu) ja itse olivat tehneet jotain markariitta(?) pitsaa, ei ollut edes kinkkua tai mitään ollut pitsassa. Sanoinkin tytölle että jos ei kotona perinteinen hyvä kotiruoka kelpaa tai olkoot ilman, minä en ala kaikkiin trendiruokiin mukaan menemään.....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät sinun keitoksesi tytölle kelpaa, niin LAITTAKOON itse ruokansa kotona tarjolla olevista aineksista. Ei siellä kaverin kotona luultavasti ole juuri sen kummempia pöperöitä, ovatpa vain vähän erilaisia kuin teillä. Joka perheellä on oma tyylinsä sekä makunsa, rahasta nyt puhumattakaan. Selitä tyttelille, että teillä syödään teidän perheen tyylistä ruokaa, piste. Syökö se tytön kaveri koskaan teillä? Jos syö, niin kelpaako teidän pöperöt hänelle vai nyrpisteleekö nokkaansa. Jos ei ole teillä koskaan syönyt, olisi jo korkea aika. Jospa se ihan tavallinen jauhelihakastike ja pottumuussi maistuisivatkin kaverille. Siinä olisi teidän nirpalle mukava pikku opetus.

Opettelisit edes oikeinkirjoituksen. Se on LAITTAKOOT.

Vierailija
22/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ongelmaasi on hyvin yksinkertainen. Kerrot tytöllesi, että hän on jo riittävästi syönyt kaverinsa perheen ruokia, joten nyt on aika alkaa tulla kotiin ruoka-aikana syömään. Ja viikonloppuna voitte tehdä yhdessä sitä trendikästä pizza margheritaa, on edullista ja helppoa tehdä. Netistä löytyy hyviä ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markareetta pitsa on muuten hyvää ja terveellistä eikä kasva rekkakuskin maalaan sitä syömällä

Nyt alkoi tehsä mieli sitä eikä oo tomaattia

Vierailija
24/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla provo, mutta kyllähän ap:n kaltaisia tähän maahan mahtuu. Paljon.

Vierailija
25/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä resentti markareetan tekoon

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/pizza-margherita

Vierailija
26/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelisit edes oikeinkirjoituksen. Se on LAITTAKOOT.

Hän laittakoon, he laittakoot. Opettele itse.

Vierailija
27/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tytär 13w, joka viettää paljon aikaa bestiksensä kanssa ja syö usein tämän perheen luona. Ärsyttää kun ruoka mitä tyttö siellä on aina kauhean hienoa ja fiiniä ja tyttö sitten pyytää että miksen minäkin tee tommosta. Meillä syödään perus jauhelikastiketta, perunaa, makaroonia, keittoja TAVALLISTA kotiruokaa ja tyttö valittaa ettei ne kuulemma maistu miltään, ihan ok ne mun mielestä on ja en pidä ruuanlaitosta. Tyttö oli vklp bestiksellä ja oli kuulema taas syöty niin hyvää ja hienoa, ihanku ravintolassa eli oli ollu jotain juustoista nakkikeittoa (eipä se juusto mihinkään perinteiseen nakkisoppaan kuulu) ja itse olivat tehneet jotain markariitta(?) pitsaa, ei ollut edes kinkkua tai mitään ollut pitsassa. Sanoinkin tytölle että jos ei kotona perinteinen hyvä kotiruoka kelpaa tai olkoot ilman, minä en ala kaikkiin trendiruokiin mukaan menemään.....

Pitsa ja nakkisoppa ei oo hieno ja safkoja

Vierailija
28/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikea perusjuntti suomalainen. Ei kiinnosta opetella mitään uutta. Sääli sun lastasi.

Vierailija
29/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein valitat? Tyttösi oppii siellä laadullisesti parempaa tapa- ja ruokakuttuuria kuin kotonaan.

Vierailija
30/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta siltä, että tyttäresi kaverin luona syötäisiin mitenkään erityisen hienosti, saati kalliisti. Kyse on enemminkin sun suppeista kokkaustaidoista. Se ettei aina syö vain pastaa ja jauhelihaa tarkoita, että söisi tosi kalliisti ja jotenkin hienosti.

Vierailija
31/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

Lidlissä on myynnissä Freeway- kolajuomaa, sekä monikansallista Pepsiä, sieltä et voi ostaa sitikolaa. Sitikolaa myyvät mm. Tokmannit.

Sitikolaa on nimenomaan Lidlissä.

Vierailija
32/32 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän huono provo.