Soittasitko akalle jonka kans mies petti sua?
Tää akka iskeny mun miehen ja ukko lähteny pettäjän tielle. Nyt haluaa jatkaa mun kans ja laitto välit poikki toiseen naiseen, meillä 13 ja 15 vuotiaat lapset. Mietin että olenko hullu jos annan anteeksi, mutta päätin yrittää. Nyt mietin että soittasinko sille akalle ja tekisin selväksi missä mennään niin ei tarvi toiveita sen elätellä? Jos soittasit mitä sanoisit?
Kommentit (220)
Minäpä soitin .Kerroin missä mennään .Kerroin minkälainen mieheni on .Kerroin niinkuin asia on rehellisesti.Mieheni on sairas mielenterveys heittää ja viina maistuu.Sairauksia on paljon .Sanoin että saa ottaa jos kiinnostaa , ei kiinnostanu ruveta omaishoitajaksi,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kuin ekan sivun kommentit. Naistyypillistä mitä-muut-musta-ajattelee -ajattelua.
Mitä nolaamista se on, jos sua kiinnostaa soittaa ko. naiselle.
Miehet on paksunahkaisempia ja menestyvät paremmin urallaan, kun eivät ajattele mikä on "noloa" vaan tekevät mitä huvittaa.
Jotenkin mulle ei ole koskaan auennut tuo naistyypillinen ajattelu ja käytös, jossa ohjaavana motiivina on naurunalaisuuden välttely.
Mua ei kiinnosta, nauraisko toinen nainen mulle. Hänen arvostelmansa ei ole ne, joiden mukaan elämääni elän.
Kyse ei ole siitä, nauraako joku vai ei vaan siitä, että petetty tuntee itsensä jo lähtökohtaisesti nolatuksi ja siinä soittamisessa on 95 % todennäköisyys, että se homma lähtee raiteelle, joka saa petetyn tuntemaan itsensä vielä enemmän petetyksi, nolatuksi, nöyryytetyksi tms. kuin ymmärretyksi tai jotenkin oikeutta saavaksi. Vaikka se toinen nainen olisi ihan ystävällinenkin, nuo petetyn tunteet ovat aika syviä haavoja. Miksi yrittää hoitaa niitä jonkun vieraan kanssa eikä siellä aidolla alkulähteellä?
En minä kyllä tuntenut itseäni nolatuksi kun miesystäväni petti. Oikeastaan häpesin häntä, mutta otin yhteyttä siihen toiseen naiseen - toki myös siksi, että hänkin oli tullut petetyksi, koska luuli olevansa miehen ainoa. Halusin, että hän saa tietää kuten minäkin olin halunnut tietää.
En tuntenut itseäni nolatuksi vielä sittenkään, kun tämä toinen nainen ensijärkytyksen jälkeen syyllisti minut ja uskoi, että kerroin asiasta rikkoakseni heidän suhteensa ja saadakseni miehen itselleni. Nainen oli siis sekä tyhmä että heikko, joten vaikka hän päätti jatkaa petturin kanssa ja syyttää minua, en silti edelleenkään tuntenut itseäni noloksi. Tunsin vain myötähäpeää naissukupuolen vuoksi.
Minulle on käsittämätöntä, miten epälojaaleja jotkut naiset ovat toisilleen. Itse laitan naisen aina etusijalle. Tämä on varmaankin perua lapsuudenkodistani. Meitä oli monta siskoa, enkä voisi kuvitellakaan, että kukaan mies ikinä pääsisi meidän väliimme. Mutta me olemmekin liittolaisia. Kaikki naiset eivät liittoudu. Se on minulle mysteeri.
Olen sitä mieltä, että jos joku tuntee halua soittaa toiselle naiselle, soittakoon. Se halu sinänsä kertoo tarpeesta jakaa, vaihtaa tietoja, selvittää missä oikeasti mennään. Eihän petturipuolisoon ole luottamista, joten miksi tyytyä selvittämään asiaa hänen kanssaan?
Minulla oli samanlainen tilanne. Tai toinen nainen siis ilmoitti, että mieheni rakastaa häntä ja jättää minut. No mieheltä kysäisin asiaa ja pakkohan sen oli todeta, että pettänythän hän on. Otin yhteyttä tähän toiseen naiseen kertoakseni, että ei se meidän liitto nyt ihan niin mennyt, että minä olen hullu pihtari ja kidutan miestäni ja en päästä miestä vapauteen.
No toinen nainenhan siitä sai raivarit ja vastaan tullessa eräänä iltana kävi päälleni. Väitti edelleen, että olen hullu pihtari ja mieheni rakastaa häntä. Ei meinannut millään mennä perille, että toki saa tämän kultakimpaleen, en todellakaan pidättele. Mutta asuu nyt vielä vähän aikaa käytännön järjestelyjen takia minun luonani ja saa kyllä muuttaa ihan vapaasti toisen naisen luo, mutta kun itse ei halua.
Tarina eteni lopulta niin, että saimme raha-asiat järjestykseen ja mies hommattua uuden asunnon itselleen ja kas kummaa, vähän ajan päästä hänen luonaan asuikin ihan muu nainen, kuin tämä toinen nainen. Enempää en heidän riitelystään sitten tiedä, kun ei pahemmin kiinnostanut. Olin vain tyytyväinen, kun pääsin moisista hulluista eroon.
Kyllä näitä wt aloituksia lukiessa huomaa, miten jotkut ovat täysin hetkellisten tunteidensa ja kiimansa vietävissä! Säälittävää! Onneksi olen kouluttautunut ja hallitsen itseni, niin en koskaan tule joutumaan tällaisiin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä wt aloituksia lukiessa huomaa, miten jotkut ovat täysin hetkellisten tunteidensa ja kiimansa vietävissä! Säälittävää! Onneksi olen kouluttautunut ja hallitsen itseni, niin en koskaan tule joutumaan tällaisiin tilanteisiin.
Niinhän sä luulet 😂
Aloituksesi kuulostaa kyllä siltä, ettet luota mieheesi. Haluatko soittaa naiselle ja kuulla hänen versionsa tapahtuneesta? Epäiletkö, ettei juttu mennyt kuten miehesi sen kertoi? Vai etkö luota, että mies pitää näppinsä erossa tästä naisesta jatkossa ja haluat varmistaa sen korostamalla teidän vahvaa ja kestävää liittoanne tuolle naiselle? Kuinka parisuhteenne voi jatkua, jos et luota pohjimmiltasi mieheesi?
Miksi nähdä vaivaa, ittelleeni tuli tuollainen tilanne eteen ja erosin. No, myöhemmin kuulin, että ks. daami ja minun ex olivat eronneet...jotkut on vaan kroonisia pettäjiä, heihin ei kannata aikaa haaskata.
Pettäjän tie, on tuskainen käy harhaan Vei valhees sun mun eloni ainaiseks
Kaikenlaisia juntteja tännekin osaa kirjoitella. Mee pesemään nyrkkipyykkiä, muija..
Se toinen ei ole perhettäsi rikkonut, vaan puolisosi.
Hän YKSIN on vastuussa, vaikka kuinka haluaisit toisin ajatella. Yksikään varattu ihminen ei ole vietävissä, ellei itse halua. Yritäpä muuttaa asennettasi holhoajasta kumppaniksi ja nujerra lapsellinen mustasukkaisuus ja kostonhimo.
Totta kai menet käymään naisen luona ja pistät naisen kohtaamaan tekonsa. Pettäjänaiset täällä näkyy pelkäävän, että joutuisivat vastaamaan teostaan.
Jos voisin palata menneeseen, kävisin kertomassa itselleni että älä soita, älä tapaa, jätä mies ja anna vain olla ja jatka elämää.
Piloille meni koko homma kun muutuin pettämisen jälkeen yli vuodeksi vanhaksi varjoksi itsestäni joka oli vihainen ja ennakkoluuloinen muiden ihmisten käytöstä ja tarkoitusperiä kohtaan. Mieheni laittoi syyt toisen naisen piikkiin ja naiivina nuorena tyttönä ajattelin että TOTTAKAI!! se vanhempi nainen on vain nostanut korokkeitaan ja pönkittää itseään tahallaan iskemällä mieheni.
Meni pitkään ennen kuin sumuverho päältäni ropisi ja tajusin homman juonen. Mieheni valehteli kaikesta ja epätoivoissaan halusi lieventää faktat ja puskea kaiken toisen syyksi, jotta voisimme jatkaa parisuhteessa.
Minähän sitten päättäväisenä soitin ja kävin tapaamassa tätä toista naista. Kyselin häneltä asioiden kulkua ja hän oli todella ahdistunut tilanteesta.
Myöhemmin selvisi, ettei niillä puheilla ollut mitään merkitystä, koska he olivat mieheni kanssa yhdessä sopineet kaiken mitä minulle kerrotaan. Sain vain lisää löylyä vihakiuluuni 😁
Kaikenlisäksi katsoin naista aliarvioiden ja loukkasin tätä tosi syvästi. (minä olin nuori, ihan sievä ja hoikka tyttö, hän puolestaan vähän vanhempi ja isokokoinen nainen) Olin jopa miehelle vihainen siitä että oli mennyt iskemään niin karsean näköisen naisen. Että tuommoisen takiako halusit kaiken pilata.
Joskus käynyt mielessäni että pyytäisin tältä toiselta naiselta anteeksi rumia sanojani. Enpä taida kehdata.
Ota rauhassa ja mieti oikeasti asioita, ennen kuin teet valintoja minkään suhteen.! Asiat kun lävähtävät kasvoille, niin oma arviointikyky ei ole ehkä paras mahdollinen.
Anna muutaman viikon kulua ja käy lenkillä tai drinkillä kaverin kanssa, kunhan nyt teet jotakin itsellesi mieluista. Olisimpa tuolloin itsekin tiennyt vauva.fi olemassaolosta ja lukenut vähän / purkanut tuntoja ennen kuin lähdin vihaisena koheltamaan....
Ennen kaikkea tunnen myötätuntoa sinua kohtaan ja tiedän mitä käyt läpi. Iso halaus ja kaikkea hyvää sinulle 💗
Vierailija kirjoitti:
Vahva WT:n haju avauksessa... Ap, oletko korkeintaan amis?
No nyt röyhyää kunnon käry, mutta se tulee kyllä sun ruudustasi. "Wt" ja "amis" huh huh...
En soittaisi, koska se on häiriköintiä. Itse lähetin sata s-postia sille p*llulle, joissa haukuin hänet maanrakoon. Tyhmällä meni tosi kauan ennenkuin tajusi poistaa s-postin käytöstä. Sain oikeasti paremman mielen ja pystyin jatkamaan elämääni, kun sain vihani purettua oikeaan kohteeseen. Miten se on noloa?
Vierailija kirjoitti:
Naama ei voi olla kovin kaunis, jos mieli on ruma.
Luulempa, että juurikin kaunis naama mahdollistaa ruman mielen, tuplarumalla ei ole evoluutiossa selviytymismahdollisuuksia.
Tämän ketjun lukeminen pisti tällaisen vanhemman miehen miettimään, oliko noin jo nuoruudessani, olisinko voinut pettää ja luottaa siihen, että naiset eivät kykene/halua asioita selvittää keskenään, vaan olisin voinut valehdella kumpaankin suuntaan omaksi edukseni?
Aloitukseen, että vastaavahkossa tapauksessa soitin ja mies kielsi edes tuntevansa exääni, joten uskottavan tiedon saannin mahdottomuus esti luottamuksen rakentamisen exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naama ei voi olla kovin kaunis, jos mieli on ruma.
Luulempa, että juurikin kaunis naama mahdollistaa ruman mielen, tuplarumalla ei ole evoluutiossa selviytymismahdollisuuksia.
Piirteet voi olla alun perin kauniit, mutta ruma mieli lyö kasvoihin ilmeiden kautta leimansa. Mitä enemmän ikää, sen selvemmin kasvot kertovat luonteesta ja eletystä elämästä.
Älä soita, anna veden virrata Vantaanjoessa hetken aikaa
Ihan elämäkokemuksen tuomalla ymmärryksellä neuvoisin olemaan soittamatta. Se ei paranna mitään asiaa. Se ei paranna suhdettasi mieheesi (missä se ongelma on) mitenkään vaan kuten edellä on varmasti mainittukin (en ole lukenut kaikkia kommentteja), sitä vaan nolaa itsensä, kun etsii vihalleen "luvallista" purkautumiskanavaa. Tämä toinen nainen ei ole syyllinen, vaan oma miehesi, joka on pettänyt. Sinun täytyy kohdistaa viha oikeaan osoitteeseen. Ihmisellä on taipumus suojella sitä, josta on riippuvainen tai jota kohtaan on tunteita ja projisoida kaikki viha ja tuska johonkin ulkopuoliseen, johon ei ole tunnesidettä.
Usein käy niin, että se "toinen nainen" saa syyt niskoilleen ja hänen kimppuunsa hyökätään, vaikka saattaa olla ihan niinkin, että pettäjämies on valehdellut tälle olevansa sinkku. Ehkä tämä toinen nainen ei olisi koskenut pitkällä tikullakaan mieheesi, jos olisi tiennyt tämän olevan varattu ja perheenisä?
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut nolata itseäni. En huutaa enkä mesuta vaan ihan vaan kertoa faktat että meidän suhde jatkuu ja samaan aikaan meillä on ollut kiihkeä parisuhde, kertoisin vaan että ensi kerralla kannattaa miettiä kun lähtee toisten perheitä rikkoon
Se puhelu olisi silti täysin samanlainen, vaikka teillä ei mitään kiihkeyttä ikinä olisi ollutkaan.
Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Älä soita. Vaikka käyttäytyisit kuinka asiallisesti, annat naiselle todella friikin kuvan itsestäsi. Sitä paitsi jos aiot jatkaa miehesi kanssa, et varmastikaan halua kuulla naisen versiota tapahtuneesta. Anna olla ja selvitä miehen kanssa se mitä selvitettävää on.
Minä voisin soittaa kyseisessä tilanteessa. En ymmärrä, miksi kaikki naiset vastaavat täällä "joo" kun muutkin ovat niin tehneet: "älä soita, teet itsestäsi naurettavan."
Tietysti soittaisin, mikäli asia vaivaa minua sillä hetkellä ja oma intuitio toistamiseen sanoo niin.
Asiallinen puhelu; ensin esittelisin itseni, sitten sanoisin suoraan että mieheni petti minua kanssasi enkä nyt täysin usko häntä, koska pettihän hän minua, ja haluaisin vain tietää että mitä siis tapahtui ja missä ja milloin ja oliko yksi vai useampi kertaa? Ja mikä tilanne nyt on? Koska viimeksi? Ollut yhteydessä? Ja että ymmärtääkö, että tämä teidän sekoilu on satuttanut myös perheemme viattomia lapsia kun ilmapiiri kodissa on rikki ja pettäminen ylipäätään on parisuhdekriisi, jopa eron partaalla oltiin, että olen lasten puolesta tosi pahoillani (jos lapsia) että mieheni tällaista mallia ja tunnelmaa haluaa lapsilleen ja seuraavalle sukupolvelle siirtää. Että kannattaa miettiä jatkossa, kenen pillllllin haluaa jal**v**sä ja mitenkä seurauksia sillä voi olla enemmänkin kuin vain sen miehen tai omassa elämässäsi. Vaikka tiesinhän minä sen, että mieheni oli jo aiemmissa suhteissaan pettänyt puolisoaan (ei lapsia ei naimisissa) eikä siitä kertonut vasta kuin hänen kaverien kanssa illanistujaisissa tämä tuli ilmi(jonka jälkeen juteltiin) , joten olisihan minun pitänyt se ymmärtää että ehkä ei kaikki mene kuin itselle uskoteltiin silloin 20v sitten. Vaikka enhän minä tiedä, vaikka olisi pettänyt jo aiemminkin minua meidän suhteen aikana, koska tämäkin teidän juttu tuli ilmi hyvin vahingossa ja mies ei siitä kertonut enkä tiedä olisiko. Joka tapauksessa täytyy käydä sukupuolitautitesteissä ja että ehkä sinunkin kannattaa. (vaikka tuo ei olis totta että miehes olis sua pettänyt aiemmin niin jos annat pettäjäpuoliskolle huonon kuvan miehestäsi niin ehkä kiinnostus ei lisäänny 👍😁
Tarkoitin tuolla kulissiliitolla sitä, että molemmat puolisot pitävät yllä kulissia vaikka ovat yhdessä vain lasten takia. Sekin että toinen pettää, on omanlaisensa kulissi, mutta ei samassa merkityksessä kuin mainitsemani kulissi.
t. se vedätetty kakkosnainen